@ Kelly wat balen zeg! Anderszijds wel fijn dat ze je dan niet laten doorgaan met de IUI die weinig zin heeft. Je moet de positieve kant bekijken (anders wordt je depri) IUI is slechts 10 tot 16% kans. IVF en ICSI is 36% kans (althans in VU Amsterdam) Knuffel!
Denis wat spannend! Zal wel goed komen....toch!? Een voorzichtige felicitatie vanuit mij!! Bhdrcm, das lekker zo snel!! Succes deze ronde! Ooohh Kelly, ook jij kon de test dus niet weerstaan Shit eej!! En goh!! Das ff heftig dat IVF-nieuws. Hebben ze nu al zaad voor de volgende IUI dan??? Dat wist ik niet dat ze dat zo deden. Het is misschien wel ff een shock, maar waarom 3 periodes 'vergooien' aan IUI's terwijl IVF misschien wel de uitkomst voor jullie kan zijn. Ik weet ook wel dat IVF niet zomaar ff iets is maar als dat je dichter bij je grootste wens brengt.......
@ MSI, wij hebben nu 3 iui's gehad, bij ons ziekenhuis krijg je niet direct de uitslag van de telling, dus vandaar dat ze die pas afgelopen maandag hadden. Het is misschien wel zo dat dit ons dichter bij onze wens kan brengen. Maar ivf was voor ons nog zo'n ver van m'n bed show, dus kwam echt even aan als een schok. Het is nog niet zeker hoor dat we voor ivf gaan, maar ze willen er wel serieus over gaan praten. Ik ben ook heel benieuws, want volgens mij staat er een wachtlijst voor ivf.....
@ Kelly, gaan jullie dan ook naar het VU Amsterdam?? Heeft wel de beste resultaten. De wachtlijst daar is 3 maanden dus valt mee! Wat raar dat de uitslag pas zo laat komt. Bij ons doen ze de IUI niet als de kwaliteit te slecht is.
@ esther nee we blijven in het MCA Alkmaar. Op internet heb ik de wachtlijst kunnen vinden van dit ziekenhuis dit is hier maar 5 weken En aangezien we onze rustmaand ingaan zijn die 5 weken tegen die tijd ook alweer voorbij
@kelly, Oh, wat hard Inderdaad raar dat je die resultaten zo laat krijgt... Ivf is inderdaad weer een grote stap he, maar anderzijds... je kansen groeien wel aanzienlijk! Ik denk dat het heel normaal is dat je het allemaal even niet ziet zitten als je dat nieuws krijgt... Je gaat steeds een stapje verder he, steeds weer een teleurstelling... Ik had dat ook toen we met iui begonnen... tot dan was er toch nog iets "persoonlijks" aan... Veel sterkte hoor! @denis, Weet je al iets meer? Alvast proficiat hoor! @sunmaid, hopelijk heb je gewoon te vroeg getest... Tot zondag kan nog alles he blijven hopen! @Loesje, Ik neem ook clomid, maar heb eigenlijk meer last van pregnyl... daar zie ik echt van af! (humeurig, alle zwangerschapskwaaltjes die je je maar kan inbeelden, supermoe, futloos,...) Ik denk dat het met alle hormonen wat afhangt van persoon tot persoon... Je lichaam kan je ook zo voor de gek houden he! Vorige maand was ik er echt van overtuigd dat het raak was....k had me nog nooit zo gevoeld... plots een cupmaat of 2 groter, erg moe, ... en toch was het niks Maar we blijven hopen he, veel succes aan al wie moet testen!! Ik ga zo dadelijk naar de gyn voor een eerste FM... hopelijk alles ok.
@ Kelly, ik zou je er wel in verdiepen kwa slagingspercentages bij diverse ziekenhuizen. Gezien je 3 pogingen IVF vergoed krijgt. Is veel ziekenhuizen is het slagingspercentage slechts 20 tot 25% in het VU is dit 36% van het afgelopen jaar. Waar je jezelf het prettigst bij voelt hoor... Bij het Vu wordt je zoiezo helemaal opnieuw onderzocht wat ook al fijn is en zij hebben uitslagen wel meteen dezelfde dag. Kwa dat is een overstap naar een nieuw ziekenhuis soms wel fijn omdat je dat eigenlijk een second opinion krijgt.
Denk dat we gewoon bij dit ziekenhuis blijven. Heb geen zin om alles weer opnieuw te doen, aangezien er met mij niets aan de hand is. Het enige probleem wat er bij ons zit is dat de zaadkwaliteit te wensen over laat. Ik heb een goed gevoel bij dit ziekenhuis en heb geen zin om weer vanaf 0 te beginnen. Daarbij komt dat de reistijd niet fijn is. Mijn vriend kan heeeeel moeilijk vrij krijgen, dus is een uur reistijd voor hem echt een drama. Wij hadden voordat we naar de gyneacoloog gingen ook gekeken voor het gemini in den helder en het westfries gasthuis in hoorn. Maar beide hebben we afegektst vanwege de reistijd. Dit is gewoon niet haalbaar voor mijn vriend.
@denis.. GEFELICITEERD!!! @Kelly sterkte meis.. Meiden op de wachtbank.. ook sterkte En laat je niet gek maken he.. Ook al lukt het deze keer niet dan misschien de volgende x wel.. Gewoon hoop blijven houden.
@ Kelly, dan is het inderdaad niet handig als je vriend geen vrij kan krijgen. En voor jullie is het natuurlijk ook al anders omdat jullie weten wat er aan de hand is. Nou duimen omhoog!
lieve kelly, het komt zeker hard aan, maar ik hoop dat je er ook de positieve kant van kan zien...nu gaan jullie er wel ''beter'' werk van maken...anders waren misschien die andere 3 iuis ook verloren kansen geweest....en ivf komt ook goed meid!!!!!
@kelly ivf is zeker een grote stap als je je er nog niet op hebt voorbereid bij ons in het zh hebben ze ons gelijk op de ivf wachtlijst gezet voor de zekerheid maar denk zelf (hoop) daar geen gebruik van te hoeven maken @ sasje weet je al iets meer?? @qweenmeisje weet jij al wanneer je de ivf mag de rest ik duim voor jullie elke keer als ik een bericht wil schrijven vergeet ik steeds de namen en het verhaal en ben bang om het doorelkaar te halen:x ikzelf heb vanmorgen om half 10 mijn 3de iui gehad mijn vriend en ik hebben er een goed gevoel over zijn kwaliteit was ook beter dan de vorige keren 85% bewegelijk en 70 per gezichts veld nu nog de goede kant op zwemmen en doorzetten
2e IUI: 14-06 Jippiejee 3e IUI: 09-06 sweetskilly 4e IUI: ??-?? loesje79 Wachtbankje: 04-06 Sjorsjette 05-06 denis 09-06 sasje24 10-06 K3lly 11-06 Sunmaid 16-06 Esther1983 23-06 sweetskilly Zwanger: M84, spontaan al vóór de 1e IUI MSI, 1e IUI Chocochick, 1e IUI Nijntje1, 1e iui Mooibuikje, 3e IUI
@K3l..ik ben het eigenlijk ook met de rest eens. Waarom drie iui's vergooien als je gelijk door kan gaan naar ivf met meer slagingskansen. Tuurlijk is het even schrikken etc. Begrijp het helemaal is toch een groter stap, maar ook een stap dichter bij een wondertje. IK hoop echt dat IVF slaagt en dat 1e jullie zwanger mag maken! Kop op meid! Blijf positief! Dikke knuffel voor jou!
@Sweet.. ik weet nog niet precies wanneer ik mijn eerste IVF krijg..Moet de 22e naar de voorlichtingsavond..UMC want daar doen ze de punctie..en terugplaatsing. 26 Juli de intake in mijn eigen ziekenhuis. (daar doen ze de rest alleen de punctie en de terugplaatsing niet.) Zit nu nog een de Lucrin injectie de endo moest eerst 3 maanden tot rust komen.
2e IUI: 14-06 Jippiejee 14-06? Roos 3e IUI: 09-06 sweetskilly 4e IUI: ??-?? loesje79 Wachtbankje: 04-06 Sjorsjette 05-06 denis 09-06 sasje24 10-06 K3lly 11-06 Sunmaid 16-06 Esther1983 23-06 sweetskilly Zwanger: M84, spontaan al vóór de 1e IUI MSI, 1e IUI Chocochick, 1e IUI Nijntje1, 1e iui Mooibuikje, 3e IUI __________________ Zo, ik heb mezelf er ook bij gezet voor iui nr 2, al weet ik natuurlijk de exacte datum nog niet... vandaag bij de gyn geweest, alles nog erg stilletjes... eentje van 11mm, dus dat zal niet voor dit weekend worden... ik vermoed rond dinsdag ofzo, we zien wel. Deze 2 weken brengen toch wat rust en weer wat moed om er in te vliegen...
Bedankt voor de "clomid"reacties. Stelt mij wel gerust en ik heb er echt wat aan. Ook al verschilt het toch per persoon. Zelfs per keer begrijp ik. Net zoals de pregnyl. De eerste keer erg veel last. De tweede keer mijn buik en echt heel erg moe. Derde keer bijna niets. Wij zullen afwachten. Ik heb wel weer hoop. In iedergeval het gevoel dat het de kans vergroot. Jeetje Kelly wat vervelend. Ik snap hoe jij je voelt. Ik had gisteren ook het ivf verhaal verwacht. Ik hoop dat je deze weken ook even je rust kunt vinden. Gaan wij samen de rust maand (en) in. Nog steeds geen ongi Sasje. Oooh ik hoop het zo voor je!! sweetskilly voor jou ook weer spannend! Juni moet ook weer veel geluk brengen hoor.
@sweetkilly, fijn dat jullie IUI goed gegaan is! We gaan weer duimen en schuif gezellig aan op het wachtbankje
@ loesje ja erg spannend weer zeker omdat wij er een goed gevoel over hebben deze keer @ esther dank je ik ben weer gezellig onderaan het wachtbankje geschoven @ mooi buikje schiet al op he 17 juni is al volgende week nog 7 nachtjes slapen vind het bijna net zo spannend als je zelf hihi @ queen meisje wat is een endo eigenlijk of is dit weer een hele domme vraag @ sasje en en en en ?????? verder ik voel me echt lekker heb geen last van de pregnyl deze keer gelukkig ik hoop echt dat het deze keer gelukt is