Cyclus 'monitoren' (oriënterend onderzoek)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 1986CHANTAL, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Weet niet of ik hier juist ben..
    Volgende cyclus wordt mijn cyclus goed in berllt gebracht (woorden assistent) Dit hoort bij mijn oriënterende vruchtbaarheids onderzoek. Nu had ik zelf al bedacht dat ik dan waarschijnlijk een paar keer bloed moet prikken en voor een echo moet.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

Bedankt!

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Klopt inderdaad dat je echo's moet laten maken.
    Ze willen zien of je lichaam zelf een dominante follikel aan kan maken en kan laten springen, dus je zult echo's krijgen tot ze iets zien gebeuren in je cyclus.
    Heb je een follikel van minimaal 18mm dan krijg je een bloedonderzoek om op LH en oestradiol te prikken.
    LH om te kijken of je eisprong in gang wordt gezet en oestradiol om te kijken of je eitje rijp is.
    Heb je een LH piek of zien ze dat je die snel krijgt dan weten ze dat je eisprong eraan komt en zul je een week na je vermoedelijke eisprong progesteron moeten laten prikken om te kijken of je daadwerkelijk een eisprong heb gehad.

3. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bedankt adrianna!
    En weet je ook of je in het begin van je cyclus al moet moet prikken?
    En wanneer beginnen de echo's ongeveer? Zo rond dag 12 ofzo? (Ik heb pas rond dag 17 positieve ovulatietest)

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ik moest, maar in een gestimuleerde cyclus, voor het eerst komen op dag 10, 11 of 12. En vanuit daar berekende ze door, soms moest ik twee dagen later al en soms eind van week pas.
    Succes, hopelijk is alles goed.

5. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bedankt logan en gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is jullie gegund na al die jaren poeh!!

6. Adrianna

Het kan zijn dat ze aan het begin bloed laten prikken om je andere hormonen te bekijken inderdaad. Bij mij is dat tijdens de andere keren bloedprikken allemaal ineens gedaan.
    Mijn cyclus schommelt, maar ze beginnen bij mij vanaf cyclusdag 14 en als ze iets zien van rond de 10mm dan weten ze dat ze een aantal dagen erna weer moeten kijken.
    Vaak is mijn follikel tussen dag 16 en 22 ergens rijp en zolang gaan ze ook door mijn follikelmetingen.
    Kan zijn dat je er soms om de dag zit...

7. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bij mij hebben ze vorige maand op de derde cyclusdag bloed geprikt dus hoop dat dat nu niet hoeft. Dan ben ik nml een paar dagen weg. Geen zin om een maand uit te stellen hihi

Bedankt voor je uitleg!

8. Adrianna

Oohhh dan hoeft dat nu niet meer hoor. Dat is meer om je hormoonwaarden van testosteron en fsh te bepalen.
    De rest is alleen maar gericht op je dagen rond je eisprong.
    Dus dag van vermoedelijke ei (kan wel een aantal keer voorkomen trouwens) en een week na je ei.

Deel Deze Pagina