Zorgverzekeringen buitenland ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elocina, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Hi dames,
    Ik vroeg me af of iemand al een uitgebreid vergelijkingsonderzoek heeft gedaan mbt zorgverzekeringen 2019 en ivf in t buitenland.
    Ik had bij onze laatste poging in DD UMC maar dat was vooral vanwege de 4e en 5e poging vergoed. Na ons succes bij de 4e poging staat de teller weer op 0, dus ben vooral op zoek naar een zorgverzekeraar die ruim is in buitenland behandelingen.
    Iemand een idee? PNO nog steeds zo’n goeie?

2. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik volg even! Ik was ook al een beetje aan het kijken namelijk.
    Van voorgaande jaren las ik vooral goede verhalen over PNO en UMC :)

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat zegt de jaarlijkse Freya publicatie erover? Zij doen jaarlijks onderzoek

Jess89 vindt dit leuk.
  4. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    PNO hanteert een medische selectie, ONVZ ook. UMC niet, vandaar dat veel stellen voor UMC kiezen. Ik ben daar ook na het traject klant gebleven vanwege de ruime vergoedingen.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.348
    1.824
    113
    Vrouw
    Komt dit dan uit de basisverzekering of moet je je aanvullend verzekeren voor buitenland behandeling?

6. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    In het verleden vergoedde PNO nog 200% van het Nederlandse tarief, maar volgens mij is die tijd voorbij en als ze medische selectie hebben op ivf stellen dat kom ik er niet doorheen .
    UMC was ik erg tevreden over dus denk dat ik dan terugga naar hun. Ze vergoeden niet meer dan NL tarief dus dan moet je zelf bijleggen (best flink in ons geval) maar volgens mij is dat tegenwoordig altijd zo.
    Thanks voor de reacties!

7. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik zat dit jaar bij PNO. Je kan nu een buitenland dekking kiezen waarbij ze 100 procent het buitenlandse tarief vergoeden. Dus niets bijleggen.. van de medische selectie weet ik niets?

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zit nu bij onvz....met werelddekking en ben-fit aanvullend pakket.

Keurig alle drie de pogingen van dit jaar volledig vergoed gekregen (en dus niet alleen tot nederlands tarief). Heeft me alleen het eigen risico gekost. Geen medische keuring...dat is alleen als je het toppakket wil voor poging 4 en verder, maar daar kom je alleen voor in aanmerking als je nog nooit een voet in fertiliteitsland hebt gezet.

Verder uiteraard UMC, gewoon zorgpakket 3 afsluiten, heb je 4 pogingen en zij hebben een contract met.Dusseldorf, dus ook alles vergoed.

Succes.

9. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Klinkt goed! Ik ga het toch even verder onderzoeken. Jij hebt dus geen medische selectie gehad bij PNO begrijp ik?

10. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    ONVZ gaat dan niet op voor ons want hebben er al 4 icsi’s opzitten. Maar teller staat wel weer op 0 na geboorte van onze dochter.
    Mijn ervaring met UMC (pakket 4 volgens mij, 4e en 5e poging vergoed) en Dusseldorf was dat ik maximaal het NL tarief kreeg. In ieder geval kreeg ik embryscope, narcose, etc niet vergoed (de dingen die ze in NL niet doen) en daarnaast hebben wij nog gebruik gemaakt van PKD en dat werd ook niet vergoed.
    Heb jij ervaring dat ze wel alles uit DD hebben vergoed bij UMC?

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb nog geen ervaring met UmC, maar wat ik verneem op de fb groep van Dusseldorf is dat ze afgelopen jaar wel de embryoscoop en narcose etc hebben vergoed omdat ze nu een contract hebben met dusseldorf.

Onvz kan ook nog wel voor je hoor, de teller staat weer op 0 voor jou dus als je je bij hun weer tot max 3 pogingen zou willen verzekeren dan kan je bijvoorbeeld Benfit afsluiten. De medische selectie geldt alleen voor de twee hoogste toppakketten waarin poging 4 en verder vergoedt worden. Mocht je voor onvz kiezen dan raadt ik je wel het wereldpakket erbij af te sluiten. Ik kreeg daardoor afgelopen jaar alles vergoed, dus ook de embryoscoop en narcose.

Even ter info, ONVZ en PNO zijn van dezelfde overkoepelende organisatie, dus ook daar geldt de medische selectie voor de twee hoogste toppakketten die poging 4 en verder vergoeden.

Als je weer voor 4 pogingen wil verzekeren is momenteel UMC de enige dacht ik en dan zorgpakket 3. Zorgpakket 4 vergoedt ook poging 4 maar is vele malen duurder, dus aan zorgpakket 3 heb je ruim voldoende en scheelt veel geld ;).

12. Lorri

Lorri Lid

8 mei 2016
    63
    27
    18
    Ik had ook geen medische selectie bij PNO en al wel IVF bij vorige zorgverzekering..

13. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik weet nog dat er vorig jaar ook een topic hierover ging en dat iemand een combi van UMC en PNO had. Basisverzekering PNO met buitenlandmodule en aanvullende verzekering UMC met 4e en 5e poging. Dat was @Mieksel volgens mij? Blijkt dus ook nog mogelijk...

Mieksel vindt dit leuk.
  14. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Thanks voor alle info, ik ga er deze week eens naar kijken en overstappen!

15. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Klopt, de gouden combi, waardoor je van twee walletjes kan eten :)

DR87 vindt dit leuk.
  16. LiefZonneschijntje

27 nov 2017
    77
    17
    8
    Vrouw
  17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Moet je bij onvz van te voren om toestemming vragen voordat je begint? Wij hebben nog 4 cryo en evt de 3e icsi poging nog tegoed in Düsseldorf. Welk pakket zou ik dat best kunnen pakken voor meeste vergoeding in Düsseldorf? Zit nu bij Menzis maar moeten meer als de helft zelf betalen

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Per poging moet je idd een toestemmingsformulier invullen, je hebt vrij snel bericht van ze.

Ik had het afgelopen jaar Benfit en de Werelddekking afgesloten en het heeft me dit jaar alleen maar 385 euro eigen risico gekost. De rest werd allemaal vergoed.

De hogere pakketten vergoeden dus ook poging 4 en verder, maar daarvoor geldt een medische selectie en je mag nog nooit eerder ivf oid gedaan hebben.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hou er wel rekening mee dat ze niets (of weinig) vergoeden bij bepaalde behandelingen die we in nl niet hebben. Zoals pipelle of picsi of imsi bijv.

Ik had umc. Om de 4e poging vergoeding. Maar qua buitenland kregen we alles vergoed behalve de dingen die ze in nl niet doen.

Ik blijf ook bij umc, hele fijne verzekering.

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #20 Juffie26, 4 dec 2018
    Laatst bewerkt: 4 dec 2018
    Die andere dingen zijn bij ons niet nodig enkel de embryoscope doen wij en icsi dan. Een 4e poging hoeven wij niet dus dan zou ik aan alleen de basisverzekering genoeg hebben? Of vergoed extra zorg 3 nog meer dingen bij icsi?
    In de chat vanavond met umc zeiden ze dit

Wilt u een IVF-behandeling in het buitenland ondergaan en bent u jonger dan 43 jaar? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor een vergoeding. Gaat er een daadwerkelijke poging IVF/ICSI plaatsvinden, dan raden wij u aan om dit wel van te voren aan te vragen. Een uitzondering hierop is Vivaneo. Deze instelling zorgt ook volledig zelfstandig voor de beoordeling van de dossiers. Er hoeven geen aanvragen of behandelplannen worden opgestuurd.

U hebt recht op maximaal het Nederlands tarief. Afhankelijk van de afgesloten polis wordt er een percentage berekend van het Nederlandse tarief. De meeste buitenlandse zorgaanbieders willen een voorschot of het volledige bedrag ontvangen voordat de behandeling start. Deze kosten moet u zelf voorschieten. De definitieve nota’s kunnen achteraf ingediend worden. De voorschotnota’s worden niet vergoed. Vanuit de basisverzekering is er namelijk recht op maximaal 3 pogingen vanuit umc extra 3 hebt u nog recht op een 4e behandeling.

Vivaneo bepaald of u van ons toestemming krijgt, u zou dit dan het beste met hun kunnen overleggen.

Ik snap er even niets meer van....menzis vergoed ook conform nl tarief en hun zeggen dat ook te doen, maar hoor van iedereen dat ze alles vergoed hebben gehad dus dat stukje conform nl tarieven begrijp ik niet....of is het anders omdat ze met vivaneo een contract hebben?

Deel Deze Pagina