Hallo, Na mijn miskraam van 13 juli 2010, dacht ik meteen zwanger te worden..deze week weer veel van onderrugpijn, maar had ook pijn bij het vrijen en af en toe bloedverlies na het vrijen en buikpijn. Ik zou pas over 2 weken bij de gyn komen voor nacontrole. Die heb ik gister laten uitvoeren want was er niet gerust op. Echo gemaakt en blijkt dus 1 cyste op 1 van mijn eierstokken te zitten! :-s ze weten nog niet wat voor want daar schijnt ook verschil in te zitten. Was nog te vroeg om te kijken of ik misschien wel zwanger ben..maar ja weet dat er 1 cyste ontstaat doordat het follikel achter blijft na de eisprong en dus niet verschrompeld en doorgroeit, en 1 dat het eitje niet springt en doorgroeit in de follikel en dus een cyste vormt..met dat laatste ban je dus uiteraard niet zwanger. Wie heeft dit meegemaakt? ik moet nu over 5 weken terugkomen om te kijken of het vanzelf weg is gegaan of groter is geworden. Ben nu zo onzeker
Ik heb er 3keer een gehad. Het is alboluut zo dat ze vanzelf weg kunnen gaan en dat het vaak heel "onschuldig" is. Pas als ze groter zijn dan 9cm dan zullen ze er operatief naar gaan kijken. Ik zou me voor nu niet zo heel druk mkn hoor! Meestal zijn ze na je menstruatie gewoon verdwenen. Als je pijnklachten krijgt of je in ene niet lekker voeld moet je wel het ziekenhuis bellen hoor! Sterkte en ik hoop dat hij vanzelf weggaat! xXx
2 cyclussen terug had ik er 3 van elk 7 cm! Cyclus daarna was er nog 1 van over, deze is nu ook weg... Laat je niet gek maken hoor!!! Als het gewoon een heldere cyste is (zwarte vlek op echo), dan is het onschuldig en niets om je druk over te maken.
Oke thanx! dus de kans dat ik zwanger ben is dus ook nihil? dus als er een cyste vormt is dat dan de eicel of kan deze alsnog gesprongen zijn?
Je hebt twee soorten cystes, heldere en niet-heldere. De heldere is een niet gesprongen eitje wat doorgegroeid is, en kan vanzelf oplossen. Hierbij is meestal geen operatie nodig, tenzij die tegroot wordt. Een niet-heldere, die heb ik gehad, is een klompje stamcellen wat is gaan woekeren. Dit groeit en woekert en gaat niet vanzelf weg. Bij mij was ie 8x8x8 cm en moest er met spoed uitgehaald worden omdat hij was gaan draaien. Het kan een eicel uit een vorige cyclus zijn, dus het zegt niks over wel of geen zwangerschap op dit moment. Ik hoop voor je dat het een heldere is, als ie niet helder is wordt je waarschijnlijk goed in de gaten gehouden en als het te groot wordt, wordt het waarschijnlijk een operatie...
mijn cyste zit er inmiddels al bijna een jaar...heb verder nergens last van en hij groeit ook niet alleen elke keer bij een echo spotten ze hem.
Thanx voor de reacties, volgens mij was de cyste helder want binnenkant op de echo was zwart en dat is volgens mij helder. En kan alleen van deze cyclus zijn want het is 4 weken geleden dat ik een miskraam had en gecurreteerd ben. En toen zagen mijn eierstokken er goed uit. Dus denk dat het eitje gewoon is blijven doorgroeien en dat ik moet wachten op de menstruatie..