Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie mijn verhaal willen lezen en jullie mening willen geven. Mijn excuus voor het lange verhaal. 2 weken geleden ben ik ziek geworden: -misselijkheid -hoofdpijn -buikpijn Op maandag begon het dat ik heel veel moest plassen, savonds verloor ik wat bloed bij het plassen, niet veel. Ik dacht aan een blaasontsteking en ben dus heel veel gaan drinken in de hoop dat mijn lichaam het zelf zou oplossen. De overige klachten die ik had gingen ook niet weg en ik dacht eraan dat ik dat weekend een pil mogelijk te laat heb ingenomen (niet binnen 36 uur) en dat ik de pil in die maand misschien ook niet helemaal correct hebt geslikt. Normaal is dit geen probleem want mijn vriend en ik vrijen zo goed als altijd met een condoom, alleen die vrijdag niet (stom maar niet aan gedacht). Daarom ben ik op die woensdag gestopt met de pil voor het geval dat. Ook heb ik mijn urine bij de HA laten checken op een blaasontsteking en deze bleek ik inderdaad te hebben. Dus hierbij wijte ik ook mijn klachten hieraan en dacht ik niet meer aan zwangerschap. Op zaterdag kreeg ik mijn ontrekkingsbloeding, wel maar 2 dagen ipv de normale 4/5 en normale hoeveelheid bloed maar geen last van de normale krampen terwijl ik normaal dubbel lig van de pijn. Nu is mijn antibiotica al een flink aantal dagen voorbij en ik heb geen klachten meer die bij een blaasontsteking horen, maar nog steeds heb ik last van de andere klachten: - misselijkheid: elke ochtend bij het wakker worden (moeite met ontbijten) en elke avond bij de maaltijd waarbij ik het eten met moeite binnen houd en ik eigenlijk heel weinig eet. Verder misselijkheid met vlagen op de dag, waaronder bij bepaalde geuren waar ik hiervoor geen last van had en met eten. - hoofdpijn: het ene moment wat meer dan het andere. - droge ogen - spierpijn in mijn bovenbenen - afentoe in mijn onderbuik krampjes Vandaar dat ik voor de zekerheid van de week toch maar een testje heb gedaan met ClearBlue digitaal maar de uitslag was niet zwanger. Ik dacht bij mezelf zie je niets aan de hand je hebt gewoon een griep die wat langer blijft hangen. Maar nu heb ik sinds donderdagavond ook last van af en toe steken in mijn borsten en de overige klachten blijven ook. Nu is mijn vraag niet of ik zwanger ben, dat kunnen jullie ook niet weten. Ik heb maandag een afspraak bij de HA en hoop dat hier wat meer duidelijkheid uit zal komen. Mijn vraag is of jullie dit herkennen van jullie zelf of misschien een bekende, is het mogelijk om al zo snel na de bevruchting last te hebben van zoveel klachten terwijl je wel negatief test en een ontrekkingsbloeding hebt gehad? De negatieve test kan te wijten zijn aan het feit dat de bevuchting nog geen 2 weken geleden was op het moment van testen en de bijsluiter aangeeft minstens 19 dagen te wachten, maar is het dan wel mogelijk al zoveel klachten te hebben, het lijkt mij dat dat dan met de hormonen te maken zou moeten hebben en dus ook te zien zou moeten zijn aan de test. Ik ga er zelf vanuit dat de kans dat ik zwanger ben heel erg klein is, maar toch vind ik de vele klachten verdacht. Mocht het zo zijn is dit niet het meest handige moment maar is het kindje zeker welkom. Door dit alles zijn mijn vriend en ik wel tot de conclusie gekomen dat we er over niet al te lange tijd echt voor willen gaan Ik hoop op jullie reacties, bedankt.
Ja dus eigenlijk maakt het niet uit voor jullie zelf of je nu wel of niet zwanger bent toch? Ja ik denk dat je gewoon moet afwachten nu en even misschien geen pil slikken? En als je dan toch al het condoom gebruikt kun je die gebruiken tot de tijd dat jullie ervoor willen gaan? Maar aangezien jullie (iedere?) keer condoom hebben gebruikt is de kans klein dat je zwanger bent...maar het zou natuurlijk kunnen hoor. Maar kan het niet zo zijn dat je blaasontsteking nog niet helemaal weg is?
Het zou kunnen, maar vlak ook de kracht van antibiotica niet uit. Ik ben zelf altij 2 weken goed ziek na een kuurtje Maarja voor echte zekerheid zul je toch even moeten afwachten...