De Medische Malle Molen in....wat te verwachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eliza23, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige jaar rond deze tijd heb ik een miskraam gehad. Helaas ben ik nog steeds niet zwanger. 3 maanden geleden bij de Gyn. geweest en als ik binnen 3 maanden niet zwanger was moesten we terug komen. Dat gaat volgende week gebeuren.

Wat kan ik verwachten, wat gaan de doen??? Ik weet dat mijn man zijn zaadjes moet laten testen maar verder???

Wie kan mij voorlichten???

2. inge73

inge73 Lid

13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Eliza,

Ik hoop dat ik je meer informatie kan geven. Wij zijn anderhalf jaar geleden door onze huisarts verwezen naar "het centrum voor voortplantingsgeneeskunde" in het JBZ- ziekenhuis Den Bosch.
    Daar vroegen ze oa naar mijn menstruatiecyclus, hebben ze mijn cyclus gevolgd dmv echo's, we hebben beide bloed moeten laten prikken voor diverse onderzoeken, is er een samenlevingstest gedaan. Er is toen in korte tijd veel gedaan waardoor we na 4 maanden (incl. zomerstop) al wisten waar we aan toe waren.
    Nu kan het zijn dat jouw ziekenhuis wellicht anders werkt. Is er geen informatie op de website van jouw ziekenhuis te vinden? Onderstaand de link naar een folder van het JBZ in Den Bosch. Wellicht heb je er iets aan. Veel info maar wel duidelijk. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop op succes voor jullie.

Groetjes Inge
    http://www.jbz.nl/website/patientenfolders/GYN/GYN-150.pdf

3. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik vind het ook allemaal erg spannend..
    Moeten volgende week voor het eerst naar de gyn op gesprek...
    Ik kreeg er een heel informatieboekje bij.

4. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

ik ben nu ongeveer 2 maanden onderbehandeling in het ziekenhuis.

Eerst gaan ze een echo maken om te kijken of je een probleem hebt PCOS. daarna moet je bloedprikken op de waardes progestron etc. Als dat allemaal goed is, moet je idd zaad inleveren, dat doen ze om te voorkomen dat wij met allemaal middelen worden ingespoten en het uiteindelijk niet bij de vrouw ligt, bij mij lag het wel aan mij omdat ik een hele lange cyclus heb en geen eisprong, ik ben nu bezig met clomid 100 mg, ik moet donderdag terug voor een nieuwe echo, gisteren was er namelijk niet veel te zien. Ik ben benieuwd of ze het gaan ophogen naar 150 mg, die 50 mg had ook geen werking! Succes meiden!!!

Een samenlevingstest doen ze bij ons in het ziekenhuis niet.

5. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant
    ik ben ook erg benieuwd hoe het bij ons gaat lopen wij hebben ook een verwijzing gekregen dus zal hier wel vaker te zien zijn...

6. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal bedankt voor jullie reacties, het mag duidelijk zijn dat zwanger worden voor veel mensen niet "heel normaal" is. Er is op dit moment niemand in mijn omgeving die zonder hulp zwanger raakt of zonder miskraam. Niet dat dat mij troost maar je voelt je niet alleen! De laatste keer dat ik bij de Gyn ben geweest kon zij zien dat er een eitje klaar lag en de ovulatietesten gaven ook keurig een positieve smiley, de temperatuur is goed en wordt netjes optijd (helaas) ongesteld 13 dagen na eisprong. Dus dat is allemaal goed. Maarja...wat dan... ????
    We zijn al een keer zwanger geweest dus je zou dan denken dat het aan 2 kanten goed zit.
    Maargoed...we gaan ervoor en daar sta ik dan wel positief tegenover...ik heb er een soort van "zin in". Dat klinkt heel raar maar daar zijn we dan weer heel nuchter in, als het ons niet zelf lukt...dan maar hulp!

Iedereen bedankt en heel veel succes met het zwanger worden...

7. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hopelijk ben je snel zwanger van een mooie plakbeeb...
    Mijn vriendinnetje heeft ook 2 miskramen gehad en is nu zwanger...
    Kan me voorstellen dat het idd heel lastig is maar bij haar hadden ze ook gezegd dat het gewoon stomme pech was geweest die miskramen...

8. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is vaak ook zo!!! dat is ook de angst. Als het dan misschien straks bingo mag zijn....gaat het dan wel goed!!!!
    Het doet wat met je...tussen je oren. Valt niet mee!!!

Wij moeten trouwens dezelfde dag naar het ziekenhuis zie ik!!! spannend!!!

9. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    'ja dat kan ik me wel voorstellen... Blijft gewoon spannend he...
    Moet je voor controle..?!

10. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 4 maanden geleden geweest omdat ik nog niet zwanger was, toen zag ze iets op de echo wat misschien wel een beginnende zwangerschap zou kunnen zijn. Maar bij nadere controle (1 maand later) was dit niet meer te zien. We hebben toen afgesproken dat we het nog 3 maanden proberen en als het dan niet bingo was..moesten we terug komen. Zij zag namelijk geen aanleiding waarom het niet zou lukken...je hebt tenslotte maar 20% kans per maand. Maargoed....we zijn nu dus 3 maanden verder...en geen zwagerschap.
    Dus nu gaan we de molen in....

11. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Het kan ook bij je man liggen. Bij ons heeft me man enorm slechte kwaliteit zaad. En toch ook spontaan zwanger. Er hoeft maar 1 goede zaadcel te zijn. Bij ons werd er bij mij bloed geprikt en een echo gemaakt verder niets. Bij me man zaad gecontroleerd meerder malen echo. Van bal. Bloedprikken en onderzoek prostaat.

12. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,
    nou weer echo gehad, helaas weer allemaal kleine eitjes van minder dan 10 mm... Nu hadden we twee opties, of nog een keer doorgaan en dan de dosis verhogen naar 150 mg, of meteen overgaan tot spuiten, nou we hebben besloten om toch nog maar een maandje te proberen en door te gaan naar de 150 mg, hoor hier bij jullie ook goede verhalen over, en mocht die wel aanslaan, hoef ik gelukkig niet te spuiten.. pff dat lijkt me wel eng, ze wist ook niet wat het meest effect zal hebben. Dat wordt pas duidelijk als je daar daadwerkelijk mee gaat beginnen!
    dus moeten we even alles op gaan wekken en vandaag starten met Duphaston en verwacht dan eind december weer naar het ZK te moeten voor nieuwe FM meting.
    Hoe is het bij jullie?

13. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik zou meteen bij de huisarts het zaad van je man laten testen. Helaas was dat bij ons meteen ''raak'': mijn man is onvruchtbaar gebleken. Dat is heftig te horen, maar het was gelijk ook duidelijk. Vaak wordt er vanuit gegaan dat het alleen aan de vrouw ligt en ''vergeet'' men de man te onderzoeken. Ik weet niet hoe dat voor jullie is???

sterkte!

14. inge73

inge73 Lid

13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    @nana Die ervaring (dat men ervan uitgaat dat het bij de vrouw ligt)heb ik gelukkig niet. Wel vooraf vanuit de omgeving; "het zit tussen je oren", "je bent er teveel mee bezig". Wat een dooddoeners die opmerkingen.
    Kan mij voorstellen dat de uitslag van de test hard aankwam. Ik moest mijn mannetje vertellen dat ze bij de samenlevingtest geen levende zaadcelletjes hadden gevonden (uitslagen van het semenonderzoek waren nog niet bekend). De uitdrukking op zijn gezicht vergeet ik niet meer. Vanaf dat moment is hij altijd mee gegaan, ook als het in principe niet nodig was.

Wij zijn door de huisarts meteen doorgestuurd naar de fertiliteitspoli en daar zijn wij beiden gelijktijdig met onderzoeken gestart. Bij ons bleek dat mijn man wel voldoende zaad had, maar met weinig tot geen beweging. Hij heeft toen ook nog aanvullende onderzoeken gehad, maar er kwam geen oorzaak uit. Binnen 4 maanden (incl. zomerstop) wisten wij waar we aan toe waren.

15. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Nana poeh das heftig zeg... En idd wel ff slikken als je zoiets hoort..

Wij weten het allemaal nog niet... Gaan pas dinsdag voor de eerste keer erheen...

Nadat ik nu in een flinke dip zit en me het allemaal te veel is heb ik besloten dat ik deze maand ff pauze pak...
    Waarschijnlijk weer geen ei deze maand dus ik kap met de ovulatietesten en ik temperatuur alleen nog maar als ik er zin in heb... Geen wekker meer etc...

16. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gekke is..omdat ik al een keer zwanger ben geweest..gooi je het niet zo snel op je man! MAAR mijn man is vroeger geopereerd aan zijn penis en daardoor is de druk bij het plassen heel laag! Misschien zou het dat wel kunnen zijn!! Geen idee! Ik heb niet echt de illusie dat het niet aan hem zou kunnen liggen maar het lijkt niet logisch.

MAAR het is bijna dinsdag en dan gaan we wel kijken wat er gedaan moet worden. Rond vrijdag zou ik weer een eisprong moeten hebben dus dan kan ze gelijk zien of het eitje groot genoeg is!

Pfft wat een gedoe he?

17. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou we zijn vandaag geweest bij de Gyn. Ze heeft een uitstrijkje gemaakt en een echo. Hierop was te zien dat ik echt net een eisprong had gehad. Dat zag er dus allemaal goed uit!
    Nu moet ik over een week bloedprikken op progesteron en chlamydia. Mijn man moet zaad inleveren en op dag 3 van mijn cyclus (als ik ongesteld ga worden wat ik uiteraard niet hoop) moet ik nog een keer bloed laten prikken!
    Over 4 weken terug als alle resultaten binnen zijn en dan gaan we een plan maken.

Dus nu maar hopen dat we het eitje deze keer bevrucht hebben....

18. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Wel fijn voor je dat het er goed uit zag voor je...
    Bij mij niet...

Gesprek was heel erg veel info...
    Had een gynaecoloog en er een in opleiding....
    Moest eerst allerlei vragen etc beantwoorden... Toen kreeg ik onderzoek...
    Dat was wel ff raar...
    Kreeg eerst onderzoek met eendebek, toen ging hij voelen en daarna nog eens een inwendige echo...
    Ze zagen heel veel (te veel) eiblaasjes... en deze doen niet iedere maand heel erg hun best om te groeien tot een eitje...
    Dus de conclusie is PCOS...
    Ik heb bloed moeten prikken en mijn vriend moet morgen zijn zaadjes brengen...
    Ik moet op de 8ste dag van mijn cyclus weer terug voor een nieuwe echo....
    Nu ik op de bank zit voel ik me wel ff klote...

19. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig, ik had ook een leerling erbij!

Nee pcos is ook geen pretje, maar dan weet je wel waar je aan toe bent! Ik kreeg nu te horen dat dat er goed uitzag..ze stond bijna te juichen om die eisprong. Maar je kan volgens mij nog een verstopte eileider hebben of vijandig slijm enzo. Dus ik weet nu nog niets.
    Maargoed over 4 weken weten we meer...

Ik snap heel goed dat je je nu misschien nog rotter voelt maar mijn vriendin heeft pcos...en met de juiste kuren is ze wel gewoon zwanger geraakt. En bij een tweede hoeven ze niet weer al die testen te doen... Maarja..het blijft rot dat iedereen om je heen zwanger raakt en zelfs al bevallen is...en wij nog niets weten.

Hey heel veel sterkte en hou je me op de hoogte???

20. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Het is gewoon allemaal even schrikken... en de weg die we nu inslaan is misschien toch wel heel lang en emotioneel...

Maar ja zoals je al zegt het is allemaal rot... Jij weet nu dat het er goed uit zag maar je hebt idd daardoor nog geen garantie dat het gaat lukken binnen korte tijd....

Deel Deze Pagina