Wie ook twee keer Pregnyl 5000 bij IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Onzeker85, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wie van jullie krijgt ook twee keer Pregnyl 5000 in combinatie met IUI? Op welke dag zet je dan de tweede Pregnyl?

2. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Waarom twee keer? Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik start deze ronde ook met IUI en spuit maar 1 x pregnyl. Welke dag dat is, is afhankelijk van hoe groot je eitje is. Lijkt mij ook wat raar twee keer pregnyl? Je kan tenslotte maar 1 eisprong per cyclus krijgen lijkt mij...

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Sweetnesz Twee keer is bedoeld om je luteale fase te ondersteunen. De eerste keer om je eisprong op te wekken, de tweede keer om een extra boost progesteron te geven zodat je niet te vroeg ongesteld wordt.

Onzeker85 Ik spoot niet twee keer 5000 IE, maar één keer 10.000 IE om de eisprong op te wekken. Vervolgens op dag 5,7 en 9 na de eisprong 1500 IE Pregnyl om de luteale fase te verlengen. Ik heb dus geen ervaring met jouw dosis.

Als je twee keer spuit, zou je de tweede keer zetten op het moment dat de eerste injectie bijna uitgewerkt is. Als je logisch redeneert, zou je de tweede keer 5000 IE dus ongeveer een week na de eerste injectie moeten zetten. Want het duurt ongeveer 8 dagen voordat 5000 IE uit je lichaam is.

4. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    De eerste 2 iui's heb ik gewoon 1x 5000 Pregnyl gespoten. Doordat ik beide keren redelijk snel ongesteld werd, heb ik nu bij de 3e poging 1x 10.000 Pregnyl moeten spuiten. Ik ken dus (nog) niet dat je Pregnyl ook 2x moet spuiten...

5. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    De eerste 2 iui's heb ik gewoon 1x 5000 Pregnyl gespoten. Doordat ik beide keren redelijk snel ongesteld werd, heb ik nu bij de 3e poging 1x 10.000 Pregnyl moeten spuiten. Ik ken dus (nog) niet dat je Pregnyl ook 2x moet spuiten...

6. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties tot zover! Inderdaad om de lf te verlengen. Ik heb gisteren mijn eerste gehad en krijg de tweede normaal een week later. Nu valt dat dan echter weer op zondag, wat betekent dat ik hem dan zelf moet zetten. Ik zou hem dan wellicht ook op maandag kunnen laten zetten, de 8e dag na de eerste / de 7e dag na de iui...

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat lijkt mij wat laat. Want je spuit de eerste Pregnyl zo'n 1,5 dag voor de eisprong/IUI. Als je de tweede pas op dag 8 na de IUI zet, zit je al op 9-10 dagen na de eerste. En dan is die waarschijnlijk al uit je lichaam.

Kun je de injectie niet op de SEH of huisartsenpost laten zetten? Zelf zetten is niet zo moeilijk, hoor. Even oefenen en dan valt het reuze mee!

8. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is dan misschien wel wat laat. De vorige keer had ik bij het zelf zetten vooral moeite met het openbreken van de glazen flesjes met vloeistof en poeder -> me flink gesneden aan het glas. Maar wie weet gaat het deze keer beter...

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het open breken van de ampullen kun je het beste doen met een stukje keukenpapier of een zakdoek eromheen. Als het glas dan breekt, snijd je je niet meteen. Breken waar de stip staat en van je af duwen. En niet te voorzichtig, want dan lukt het niet. Hier heb ik me ook wel eens gesneden aan een ampul, hoor! Kan iedereen overkomen. Succes!

Deel Deze Pagina