Wie ook twee kinderen in wasbare luiers?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bootcamp babe, 25 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hoe doe je dat?!! Ik vind het zo ongelooflijk veel werk en ik ben echt een enorme voorstander. Ga nu de oudste van de twee in wegwerp stoppen want ik trek het gewoon niet.

    Of mis ik iets essentieels?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik nu sinds bijna 3 weken en t bevalt mij prima. Ben zelfs in De kraam week gillend weer begonnen met wasbaar omdat ik die wegwerp dingen echt waardeloos vind haha.

    Ik was nu alleen wel vaker. Met zoon elke 3 4 dagen. Nu om de dag.

    Wat vind je zo lastig?
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zo vaak wassen. Ik deed altijd 2-3 x per week een luierwas en nu om de dag. In mijn verlof ging dat nog wel maar nu werk ik weer en dus drie kinderen thuis. Ik lijk wel continu bezig met was in de machine stoppen, ophangen, opvouwen en weer in de kasten leggen.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Je doet ze niet in de droger? Ik wel behalve mn aoi's en overbroekjes. Scheelt al ophangen en droogtijd :p
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    We hebben geen droger. Komt er ook niet. Iets met duurzaamheid...
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  6. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Ik was met één kind in de luiers al om de dag.

    Kunnen de oudere kinderen misschien helpen met ophangen?

    Kan me voorstellen dat wassen met drie kleintjes veel werk is, maar komt dat niet ook gewoon door de 'gewone was'? Als je eerst 2-3 keer per week een luierwas draaide en nu om de dag, dan is dat 1 was extra in de week. Dan lijkt het me niet dat die ene was het nu zoveel zwaarder maakt, maar misschien zie ik dat verkeerd.

    Succes in ieder geval. Misschien dat je partner ook af en toe een was kan draaien?
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het is idd de combinatie van ook meer was. De oudste is drie, die wil wel helpen maar dat kan hij echt nog niet. Mijn partner hangt het af en toe op maar vergeet het ook vaak. Ik probeer al was te minderen met kleren twee dagen dragen maar het zijn zulke viespeuken...
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mmm ja dan kan ik me indenken dat je gek wordt.

    Ik hou ook van duurzaamheid maar ook van gemak. Dus hier wel een droger, dat scheelt een heleboel.

    Dan heb ik geen tips. sorry.
     
    Tweekids vindt dit leuk.
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    :cry: Ik vreesde het al. Maar fijn om te horen dat ik me niet aanstel. Ik hou de wasbare luiers voor de middelste gewoon aan voor zijn middagslaapje en voor tijden dat er verrassend weinig was is. Ofzo. En hopelijk wordt hij snel zindelijk (al lijkt het daar nog niet op).
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Sowieso is de was een helskwarwei. Ik heb er ook een stuk of 10 12 per week. Ik kan dan ook echt niet zonder droger, het staat nu al vol boven. Ik kan er 3 delen was kwijt, fus als ik geen droger had gehad is het 1 was en dan is het vol. Mn was droogt in 2 dagen dus dan kom ik simpelweg tijd en ruimte te kort.

    Wassen is gewoon drama.
     
  11. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    We hebben sinds een jaar een warmtepompdroger. Ik moet zeggen het verbruik valt erg mee.
    Ons stroomverbruik is iets boven dat van een 2 persoons huishouden. Ondanks de droger, elke dag 1-2 keer de wasmachine aan, relatief veel koelkasten en vriezers aan en de sauna die gemiddeld eens per maand aan is geweest.

    Wij hebben geen ruimte in ons huis om de was te drogen. Was bang voor de extra kosten, maar het valt zo mee. Zonder de droger konden we niet wasbaar luieren, dat is in mijn ogen nog minder duurzaam.
     
    Tweekids vindt dit leuk.
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    En een superzuinige 9kg wasmachine? Dan heb je meer was ineens maar wel veel minder vaak.. tenminste dat is hier zo. Heb sinds een week een 8kg machine. Daar past zoveel meer in dat t me 2 wassen in de week scheelt. Ik was alleen snachts ( nachtsyroom) en heb nu incl luiers 5-6 wassen oer week. En super zuinig.
     
  13. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Maar heb je zelf ook twee kinderen in wasbare luiers? In mijn hoofd dacht ik, dat gaat makkelijk, maar de praktijk valt tegen. Heb al een 8 kg wasmachine.
     
  14. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik lees hier even mee. Vanaf juli hebben wij er ook twee in de wasbare luiers (1 van 15 maand en nieuwe baby) en zie stiekem er een beetje tegenop :oops:. Ik heb nu 27 pocket luiers (meeste little lamb en paar eBay).
    Hoeveel luiers zouden daar nog bij moeten? Zat zelf aan een stuk of 10 te denken?
     
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ja ik heb er 40 en dat ging net. Maar middelste in wegwerp gaf hier veel rust. We werken beiden vier dagen en dat wassen werd gewoon te veel. Nu doe ik hem af en toe wasbaar aan. Vooral als er niet meer gepoept gaat worden.
     
  16. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik snap best dat je er gek van wordt! Ik heb ook een tijdje twee kinderen in wasbare luiers gehad, maar had wel een (zo zuinig mogelijke) droger. Zonder droger had ik het wasbaar luieren sowieso niet volgehouden. Toen mijn oudste alleen nog 's nachts een luier droeg, is zij wel overgegaan op wegwerpluierbroekjes. De wasbare luiers die we hadden waren haar inmiddels te klein en de broekjes die we voor haar gekocht hadden lekten steeds door (nog meer was :confused:). Nog maar een kind in de wasbare luiers gaf mij heel veel rust. Ik hoop dat mijn middelste zindelijk is tegen de tijd dat onze derde komt (hij is niet zo snel helaas ;)).
     
  17. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ja droger heb ik hier ook, is hier echt noodzaak. Wonen heel klein en nergens plek om was te drogen. In het begin wel geprobeerd met aan de waslijn drogen, maar dan hing de hele badkamer vol met de luiers.
     
  18. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ja dat meer was bij doorlekken herken ik helemaal! Hier hebben ze allemaal ‘s nachts wegwerp aan want dat was niet te doen met wasbaar. En uiteindelijk is die extra was ook slecht.
     
  19. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wij hebben nooit een droger gehad en het ging eigenlijk prima. Ik hing de luiers vaak buiten te drogen. Nu in de winter is dat wat lastig, maar over het algemeen ging het prima. Het is wat werk, maar dat had ik er wel voor over.

    's Nachts soms wel wegwerp trouwens, inderdaad ook vanwege doorlekken.
     
  20. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Welk merk gebruiken jullie?
    Ons drukke werk liet het bij de eeeste niet toe, maar bij de tweede op komst begint het weer te kriebelen om de stap te zetten naar wasbare luiers. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Ik gebruikte wel al zelfgemaakte wasbare billendoekjes om de billetjes schoon te maken. En ik heb inmiddels een hele zuinige 9kg wasmachine en een warmtepomp droger, dat moet toch wel lukken eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina