hallo ik heb even een vraag mijn zoontje is een echte uitslaper als ik hem niet wakker maak kan hij wel tot half 10 slapen ik breng hem s avonds gewoon om 7 uur naar bed, soms half 8 en meestal slaapt hij dan wel gewoon wat zoude jullie doen? soms vind ik het zo sneu om hem wakker te maken en hij nog zo moe is dan denk ik hij heeft het nodig maar denk dan ook weer dat hij te lang niet eet en drinkt liefs kim
Mijn dochtertje kan ook zo lang slapen! Ik laat haar op de dagen dat ik thuis ben lekker slapen. Als ze honger heeft wordt ze wel wakker Zou hem zelf zijn eigen ritme laten bepalen. Zolang hij overdag nog wel kan slapen en genoeg eet.... waarom niet?! Ieder kindje is anders en heeft andere behoeftes. Jij hebt op dit moment een slaapkoppie, zal menig ouder jaloers op zijn
ik zit met hetzelfde 'luxe probleem' Mijn dochtertje slaapt ook ontzettend veel. Meestal slaapt ze van 20:00 tot 8.30, maar ze kan inderdaad ook rustig een uur langer blijven slapen. Maar omdat ze nog 2 slaapjes overdag nodig heeft kom ik eind van de dag ik de knoop. En ze mist dan inderdaad een tussendoortje 's morgens, omdat ik niet na haar pap ook nog een koekje of fruit naar binnen krijg. Ik ga haar voortaan om 8.30 / 9 uur wakker maken. Ze heeft dan genoeg geslapen en kan dan om half 11 weer even en 's middags. Zo kan ze voor haar ochtend slaapje nog iets eten en drinken.
jawel overdag slaap hij meestal ook nog wel even van de week was ik de wekker vergeten en hoorde ik hem om 10 uur pas denk wow toen heb ik hem smiddags niet naar bed gebracht hoor en geloof ook dat hij er geen behoefte aan had maar nog meer mensen dus met dat luxeprobleem haha kom op zich niet in de knoop met zijn eetmomentjes geloof trouwens dat hij dat uitslapen niet van een vreemde heeft haha
Hier is het iedere dag gewoon acht uur uit bed(soms eerder), of ze nu wakker is of niet.. Als ze nog slaap heeft, gaat ze meteen weer naar bed en anders blijft ze nog even wakker.. Maar jouw kindje is een stuk ouder
die van mij slaapt ook veel. gaat rond 8 uur naar bed. en moet ik vaak om 10 uur wakker maken. slaapt smiddags een anderhalf uur
meisje hier sliep ook altijd uit.nu nog hoor! Ze sliep op die leeftijd gemiddeld 16 uur per nacht en dan nog een middag slaap van 2a3 uur...die middag slaap ging even voor haar 2de verjaardag eraf alsook de 16 uur nacht die werd 14 uur..en nu zit ze gemiddeld op 12 uur...soms iets korter, soms iets langer..... En ik vind, als ze moe is lekker laten slapen als ze nergens naartoe moet..... heerlijk toch! hihihi als ze honger of dorst heeft worden ze wel wakker (hier wel in ieders geval....in begin ging ze soms gewoon op mijn bed weer verder slapen na iets te eten en drinken whahahaha)
wat een luxe GENIET ervan echt waar hier is meneer meestal rond 6 uur wakker en wil er dan ook echt uit en dan doet hij nog 1 slaapje van 2uur dus heel wat minder! wat een luxe lekker genieten hoor als ze honger hebben komen ze zelf wel
Ja geniet er idd van! Mijn zoontje is ook altijd vroeg wakker, op z'n vroegst om 6 uur (arrrghh!) en op z'n laatst 7 uur.
Hier gaat het heel erg met golven, dus echt naar behoefte. Een paar weekjes is Lucas dan rond 9-10u pas wakker, en slaapt ie 1x overdag. Dan is ie een paar weken rond 7-8u wakker en slaapt ie 1 of 2x overdag. Ik laat hem zijn eigen ritme bepalen en plooi de eetmomentjes enzo rond zijn tijden. Moet wel zeggen dat het voor mij heel eenvoudig is, omdat ik thuisblijfmama ben. Kan me voorstellen dat het lastiger is als je werkt en de kleine naar de opvang moet. Ik laat het hem dus echt zelf bepalen, tenzij ik echt belangrijke afspraken heb (cb, tandarts, huisarts ofzo)! Soms heeft ie een paar inhaalweekjes qua slaap . En ja... dan is het net een hongerig paardje aan de ontbijttafel en eet ie een paar boterhammen, 2 stuks fruit en klokt ie 2 tuitbekers melk weg. Nouja, prima wat mij betreft, als zijn lijfje dat zo aangeeft . Als ie honger/dorst krijgt wordt ie echt wel wakker hoor!
Ik houd van een ritme, ik vind uitslapen tot half 10 gewoon niet zo gezond voor een kindje, ik zou liever op tijd wakker maken (in elk geval een vaste tijd) Mijn kids gaan altijd om 19 uur naar bed en maak ze tussen half 8 en 8 uur wakker of we nu thuis zijn of naar school gaan, vastigheid vinden ze fijn hier thuis en dat vind ik ook gezond voor ze. Hier zouden ze als ik ze laat slapen ook zo laat kunnen uitslapen maar ik kies ervoor o ze wakker te maken..
Dat doe ik ook omdat anders het eten e.d. in de war komt, wij eten altijd met een uitgebreide gedekte tafel om 8/8.30 uur en dan om 10 uur fruit, dus we zouden anders ons ontbijt missen als we uitslapen, ik slaap zelf ook nooit uit eigenlijk, vind dat een beetje lui (uiteraard even de uitzonderingen als je bv pas 3 uur naar bed gaat niet inbegrepen maar gewoon normaal gesproken) ik ben als ik uitslaap echt heel de dag lam/lui haha dus is niet goed voor me..
Hier ook een meisje die altijd pas tussen negen en tien wakker is.als we niet weg hoeven laat ik haar lekker liggen, en ik zelf ook trouwens haha
hier ook een lang slaper. onze dochter kan ook tot 9.30 slapen dit gebeurt door de weeks eigenlijk nooit want dan maken we haar wakker en gaat ze naar de opvang of ik ben dan al wakker als ik thuis ben. maar op zondag dan blijven wij ook wel liggen en schrikken wakker van ons zelf met de gedachte ze heeft nog niet gehuilt of iets van zich laten horen!!!! wel merken we dat ze soms wakker in haar bedje ligt alleen dan vind ze het wel prima?? over dag slaapt ze ook nog 2 keer een in de ochtend maar dat is ongeveer 1 uur en in de middag wel 2 uur. dus wij hebben een echt goed slapertje. ik denk altijd maar zo dat ze het nodig zal hebben. mijn man en ik hebben ook allebij veel slaap nodig, daar zal het wel vandaan komen
Mijn zoontje is al vanaf zijn geboorte een echte uitslaper (net pa en ma) en de ontwaak tijden zijn per fase verschillend. We zitten nu in een fase dat hij voor 11uur niet wakker wordt tenzij ik hem wakker maak omdat ik moet werken (de week1x, de andere week 2x). De tijden veranderen vanzelf als hij straks naar de psz gaat dus ik maak me niet druk en geniet van het slapen zolang het nog kan. Ennuuhh, liever lui als moe
jemig 11 uur dan mist hij gewoon 2 maaltijden das toch slecht voor zijn lichaam (bloedsuiker e.d.) het is bewezen dat mensen die niet of slecht ontbijten een slechtere weerstand hebben en de kans dat je dik word is veel groter) Waarom maak je hem zelf niet bv om 9 uur ofzo wakker zodat ie lekker kan ontbijten met jullie gezellig aan tafel? Of eten jullie zelf ook heel de ochtend niets?
Nee wij slapen ook tot 11uur, vriendlief loopt in ploegen en hoeft maar 2x id 10 dagen vroeg op (04:30) en 1-2x id week moet ik werken en dan wordt hij rond 9uur wakker. Hij ligt gemiddeld rond 21:00/21:30 in bed. Dus we ontbijten gewoon,alleen later,als hij wakker wordt dus. Eten brood rond 13:30. Tussendoortje smiddags,avondeten rond 19:00, en daarna vaank nog toetje,fruit oid.
Mijn jongen van bijna 1,5 slaapt ook lekker uit tot 9 uur, en ik geniet ervan! Het gaat wel met fases, hij slaapt pas uit sinds hij niet meer naar de opvang gaat (tijdens mijn zw verlof) en ik kon tijdens mijn zwangerschap en nu helemaal die extra uurtjes wel gebruiken De kleine wordt meestal ook rond een uur of 9 wakker (en 's nachts natuurlijk nog 1 of 2 keer) dus het komt hier wel goed uit. Ik maak hem echt niet wakker, tenzij we naar het cb moeten ofzo.