wie ook vacc RVP uitgesteld?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door imke, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben bij de 1e alle entingen op de 'normale' tijd laten doen (hij is nu ruim 17mnd), maar ik heb nogsteeds de BMR uitgesteld. hij was tot 2x toe ziek op het moment dat ie geent zou worden, maar ik heb er geen goed gevoel bij. das ook de reden dat ik nog geen haast had voor een nieuwe afspraak.
    ik wil me hier binnenkort nogmaals in verdiepen wat ik ermee wil. ik las ook al eens van mensen dat ze er met 2 of zelfs 4 jaar pas aan begonnen (de bmr bedoel ik dan)

onze 2e is er nu en we zitten eraan te denken om later te beginnen met enten. ik kwam al op diverse sites tegen om bijv. vanaf 4mnd te beginnen.

ik ben wel benieuwd hoe de mama's die ook kritisch staan tegenover prikken, het doen met de Men.C? ik zit eraan te denken die wel binnenkort te laten doen :(

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmmm misschien dat ik de BMR ook wel ga uitstellen. Ik vind het wél belangerijk dat hij ze krijgt, alleen het kan ook een paar maanden later. Als hij wat "meer" kan hebben.
    Ik zal het met de wijkverpleegkundige erover hebben, ze staat altijd wel open voor dit soort dingen :)

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Weet iemand wat nou echt het gevaar of probleem is met het krijgen van de Bof, Mazelen en Rode hond? Rode hond is volges mij gevaarlijk als je zwanger bent, maar dat is op te lossen door bloed te laten rpikken voor je zwanger wil worden. Ik begreep sowieso van de huisarts dat in een x percentage van de vrouwen die wel zjin geent geen antistoffen aanwezig zijn. Het is dus altijd raadzaam om je te laten controleren voor je zwanger wil worden. De Bof is toch alleen voor jongens op latere leeftijd gevaarlijk?

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    De bof bij jongens kan leiden tot onvruchtbaarheid. Dit kan zelfs al als een jongen op 6 jarige leeftijd de bof krijgt...

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Oh, dat wist ik niet, Maar feit blijft dat Juul een meisje is en daar dus geen last van heeft (geheel egoistisch gedacht uiteraard).

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    en hoe ga je het oplossen als je "per ongeluk" zwanger raakt?
    Ik vind het nogal een risico hoor! En wat als iemand bij jullei thuis komt en jullie dochter heeft rode hond en die persoon is zwanger maar heeft het nog niet verteld?
    Pff ik moet er niet aan denken!
    Hoewel ik ook erg opzie tegen de BMR

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zie ook heel erg op tegen de BMR prik... Jelle moet hem donderdag... We gaan over 2 weken op vakantie, en ik wil eigenlijk niet dat hij dan ziek wordt... (kan altijd natuurlijk, maar ik ga het niet opzoeken.. :) )

Ze deden al een beetje moeilijk op het Cb omdat ik de prik ruim voor de vakantie wilde, (eigenlijk hoefde ik pas de donderdag voor we vertrekken te komen) en ik heb eigenlijk geen idee hoe ze over uitstellen denken...

Ik denk dat ik het toch ga vragen om het na de vakantie te doen, desnoods zeg ik gewoon dat hij koorts heeft gehad, dan prikken ze ook niet.. :)

Edit: Hmmm... dit klinkt allemaal heel egoistosch als ik het zo nalees... Zo is het niet bedoelt, hoor! Het liefste zou ik helemaal niet in hem laten prikken, maar tot nu toe vind ik de risico's van niet vaccineren groter dan die van wel vaccineren...

8. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Het maakt toch niet uit hoe het cb daarover denkt? Als jij Jelle nu niet wil laten vaccineren, dan is dat jouw goed recht. Ik heb niets gevraagd aan het cb, maar ze medegedeeld dat ik later zou beginnen met vaccineren en hoewel ze dit ongebruikelijk vonden, werd er niet raar of moeilijk over gedaan. Maar dan nog, ik heb een dikke huid en ga mijn eigen gang.

9. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Nils heeft helemaal geen last van de BMR. Hij heeft hem zelfs 2 keer gehad.
    1x met 7 maanden, omdat we toen op vakantie gingen in duitsland en in dat gebied heerstten de mazelen. De tweede keer gewoon met 14 maanden (ik dacht toen eigenlijk dat hij die niet meer hoefde, maar moest dus toch).
    Alleen met de prik zelf huilde hij wel hard, maar hij is er dus niet ziek van geweest.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou de MenC wel laten doen. Als ze dit krijgen is het nl altijd zo dat ze er wel "iets'aan over houden.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    MenC vaccinatie gaan wij rond de 25mnd laten geven (en misschien wat later, omdat we 'achter lopen' op ons eigen 'schema'.
    Ik vind het belangrijk dat ze wel alle vaccinaties krijgen, maar gewoon niet zoals beschreven als in het RVP dat gaat mij veel te snel. ;)

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bof, rode hond en mazelen kunnen in enkele gevallen ernstige gevolgen hebben (weet niet meer wie dat nou vroeg).

mijn broer is van de bof doof geworden aan één oor, ik heb een zware allergie overgehouden aan de rode hond en mijn overbuurmeisje is op 2jarige leeftijd overleden aan hersenvliesontsteking

nou is dit statistisch gezien een enorme kleine kans dat in zo'n klein gebied zo veel voorkomt, maar het heeft mij wel met de neus op de feiten gedrukt dat het nog steeds gemene ziektes kunen zijn.

onze uk is een grote sterke jongen en krijgt alles volgens schema. hij heeft er nog geen bijwerkingen van gehad, dat vind ik wel heel fijn.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op zich zijn ze bij mijn Cb ook niet zo moeilijk, ze kijken wat betreft lengte en gewicht bijv goed naar mijn man en mij. Allebei aan de dunne kant, dus ook geen dik kindje.. :) Daar doen ze niet moeilijk over... Juist daarom vond ik het raar dat ze wel moeiljk deden over die BMR.... En hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik neig naar uitstellen tot na de vakantie...

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia is nou zo ziek geweest van de BMR en toch krijgt een volgend kindje van ons hem ook... al zal het dan wat later zijn. Bof, mazelen en rubella zijn echt gemene ziektes...

De andere prikken vrees ik niet zo... alleen nou nog die van MenC omdat ze net hersenvliesontsteking heeft gehad.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella heeft de bmr prik met 15 maanden gehad.

Ze is twee dagen flink ziek geweest ( een week na de prikken) met 40 graden koorts ( buiten was het 30 graden, arme meid)

Er is me direct aangeraden om geen paracetamol te geven, in verband met koortsstuip. Ook moesten we af en toe, terwijl ze lag, haar benen omhoog doen. Dit is ongeveer hetzelfde als kin op de borst. Als het haar erg veel pijn deed dan kon het hersenvlies ontsteking zijn.

Dus het is wel bekend dat ze erg ziek kunnen worden,

Ik vind het raar dat ze daar de ouders niet meer over vertellen op het CB. Ik wist dit allemaal omdat ik regelmatig hier kom en de andere verhalen lees.

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    En hier wordt net wel aangeraden om paracetamol te geven als ze boven de 38 graden gaan :rolleyes:

17. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Je kunt wel paracetamol geven, maar het risico daarvan is dat de temp. te snel daalt en daarna weer snel stijgt en daardoor kunnen ze in een stuip raken. Het lichaam gaat zichzelf dan tegenwerken zeg maar.

Ik heb ooit een kindje gezien wat een koortsstuip had, mijngod wat is dat eng! Ik hoop dat ik dat nooit meemaak met mijn kindjes.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn HA raadt zelfs paracetamol aan, maar wij geven het liever niet zolang ze nog kan slapen.
    Laatste 40 graden koorts, maar ze sliep nog en was zelfs nog vrolijk.
    Gelukkig zakte de koorts ook snel hoor. Maar na verhalen over koortsstuipen gaat er hier niet meer zo snel een paracetamol in!

Deel Deze Pagina