Helemaal gek word ik ervan, als mijn kereltje moe wordt brult hij heel de straat bij elkaar, hij valt nooit in slaap zonder eerst keihard te huilen. Hij is telkens doodmoe, maar hij huilt liever eerst een uur of 2 om dan uitgeput in slaap te vallen, in mijn armen sussen gaat ook niet, want dan krijst hij nog luider, hij wil gewoon gerust gelaten worden, maar het is echt geen houden meer, ik heb elke dag hoofdpijn. iemand tips?
Uhm tja, misschien een domme tip, maar misschien de kleine aanleggen of een flesje melk geven? Worden ze hier altijd stil van en vallen tevreden in slaap. Daarna blijven ze dan (meestal) lekker slapen als ze in bed gelegd worden. Succes in ieder geval! Liefs, Hanneke.
Ga je tussendoor wel naar hem toe? Eva heeft dit ook heeeel lang gehad, maar ik ging wel elke 5 minuten ofzo (lag aan het huiltje) naar haar toe om haar te troosten, ik liet haar meestal wel in bed liggen dan, maar gewoon aai over haar bol en een kusje en wat blazen (vindt ze fijn). Ze had heel duidelijk last van verlatingsangst, misschien jouw zoontje ook wel? Hij huilt echt niet 2 uur lang om in slaap te vallen, dan is er meer aan de hand. Als Eva echt overstuur was legde ik haar nog even aan.
sommige kindjes hebben het nodig om in slaap te kunnen vallen. Je hoort het vaker. Dan hebben ze zoveel indruk opgedaan daarvoor (die dag). Ze zeggen dat in een ideale situatie het kindje begeleid moet worden totaan zijn/haar bedje... eten, bad, lotionnetje (massage) knuffelen (met/zonder bedvriendjes) en dan slapen. Maar goed, die van ons maakt ook overal een feest van 8) Sterkte, wij kunnen ook niet wachten op een lange rustige nacht.....!
Okay.. misschien een loze opmerking hoor maar kun je hem niet iets eerder in bed leggen? Als ik wacht tot Elian helemaal kapot is (als we b.v. niet thuis zijn) en hij moet daarna zijn bed in, is het zowiezo brullen. Als ik hem direkt in bed leg als ik merk dat hij moe begint te worden dan gaat het beter. 's avonds kan hij trouwens ook moeilijk in slaap komen zonder zijn laatste fles, daar ontspant hij helemaal van en dan kunnen we hem (meestal) zo wegleggen...
Yara kan ook over haar toeren brullen als ze erg moe is. Alleen probeer ik er nu voor te zorgen dat het niet zover komt. Soms ontkom je er niet aan, bijv. als we een dagje weg zijn. Thuis leg ik haar altijd op tijd op bed. Als ik een gaapje zie, ogen wrijven, een beetje jengelig... hup naar bed . Als je dit al wel doet dan kan het volgende wel helpen (tenminste... het helpt bij Yara). Bij hem zitten naast zijn bedje en je hand op zijn buik leggen. Wat ik ook wel eens doe is haar handjes erbij vastpakken. Daar wordt ze rustig van. Vaak kost het een minuut of 15/20 en dan slaapt ze. En ik sluip dan langzaam de slaapkamer uit... Ik hoop dat je verder komt met deze tips!