Wie ook veel afgevallen door borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esthertie, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Ik heb een dochtertje van 8 maanden. Zij krijgt nu nog 4 borstvoedingen per etmaal.
    Voor mijn zwangerschap woog ik 70 kg.
    Tijdens de zwangerschap 82 kg.
    En nu 58 kg.

Na een maandje was ik mijn zwangerschap kilo's al kwijt.
    Ik ben gezonder gaan eten (niet minder) na de bevalling en in combinatie met de bv ben ik dus erg veel afgevallen. Ik vind het niet vervelend natuurlijk, dit gewicht past mooi bij mijn lengte (1.70).
    Maar geen enkele broek past meer en al mijn shirst lubberen om mijn boven lichaam. Ik hoop niet dat ik nog meer kilo's kwijt ga raken want dan is het niet mooi meer.

Zijn er meer dames die zo veel kilo's kwijt zijn geraakt.

2. Fieniemienie

27 mrt 2012
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben ook erg veel afgevallen door de borstvoeding. Woog al snel minder dan ik de afgelopen 5 jaar heb gewogen - inmiddels ca. 56 kg. Vind het helemaal niet erg, maar kreeg er in het begin wel veel opmerkingen over. Moest er ook echt tegen eten om niet te veel af te vallen. Ach, lekker shoppen voor een nieuwe zomeroutfit maatje S!

3. Esthertie

@Fieniemienie Ik hoor ook steeds van anderen dat ik op moet passen en dat ik zo'n smal koppie krijg. Ik weeg nu ook zoiets dat ik 15 jr. geleden woog.
    Het nadeel is dat ik nu niet het geld heb om een hele nieuwe garderobe aan te schaffen.
    Zelfs kleding die voorheen veel te strak zat zit nu te los.
    Qua spijkerbroeken ben ik 2 maten kleiner gegaan.

4. vogel92

vogel92 Lid

25 apr 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik viel in het begin erg af, maar op een gegeven moment niet meer. Gelukkig maar. Nu ik gestopt ben (na 2 jaar) moet ik wel oppassen dat ik weer niet teveel blijf snoepen;)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben bij M en T niet zo extreem veel afgevallen, zat met een jaar iets onder het gewicht van voor zwangerschap. Maar was met 1 jaar en 3 maanden ook weer zwanger.

Een kennis van mij is wel extreem veel afgevallen, zij was toen vel over been (was namelijk al erg slank) en haar kindje een Boeddha in zn dikke jaren :D

6. Esthertie

@Vogel Ik denk dat als ik stop met bv er bij mij ook wel weer een paar kilo's bij komen. Ik ben een enorme snoepkont.

@Salapio Vel over been dat ben ik gelukkig nog niet ;)

Maar ik ben ook nog steeds niet ongesteld. Vraag mij af of dat ook door de bv komt of door het afvallen..?

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    In het begin viel ik niet af, maar inmiddels is het bij mij ook hard gegaan. Ik ben 1.72 en weeg nu 59 kg. Voor mijn zwangerschap altijd rond de 67.
    Ik ga een afspraak maken bij de HA om m'n schildklier te checken.

8. Esthertie

@Linnie Goed idee, een vriendin van mij opperde dat ook al (ze heeft er zelf ook last van gehad). Ik zie wij zijn qua gewicht en lengte bijna hetzelfde. Jij geeft al een lange tijd borstvoeding, goed van je. Ik hoop door te gaan tot minimaal een jaar.

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja, je kan het voor de zekerheid maar gecontroleerd hebben. Ik ben ook zo eigenwijs, meerdere mensen hadden het al geadviseerd, maar steeds niks mee gedaan, maar nu dus wel.

Bv geven gaat steeds makkelijker! Het kost me helemaal geen moeite meer.
    Dochter heeft KMA en ik eet dus geen melk, ei en soja. Dus dat helpt ook niet echt om niet af te vallen.

10. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja ik viel tijdens de bv periode van de jongens ook altijd erg af, maar ook nog eens veel te snel. Ik ben daarna trouwens nooit weer een kilo aangekomen en snoep echt veel.
    Ik hoop dit keer niet zoveel af te vallen, die opmerkingen was ik wel een xtje beu.

11. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik was 20 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap en moet nog 3kg voordat ik weer op mn oude gewcht zit. De kilo's vlogen eraf. Na mn bevalling had ik echt weinig eetlust en weinig trek in dingen, en nog steeds wel eigenlijk. Ik snoep nu meer dan voorheen om een beetje op gewicht te blijven want ik merk dat ik lichamelijk erg futloos ervan wordt. Ook mn productie liep terug. De BV vergt toch best veel van me merk ik. Hoewel het wel erg verleidelijk is om gewoon gezond te eten en die laatste kilootjes ook weg te werken :p

12. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Vraag me trouwens af hoe jij je voelt? En slik je ook vitaminen ofzo? Ik heb echt het gevoel dat ik soms letterlijk 'leeg gezogen' ben. Ook qua energie.

13. Esthertie

@Soumayyaah Ik moet zeggen dat ik mij qua energie prima voel. Niet minder of meer dan voorheen. En de productie is natuurlijk wel minder dan in het begin maar voldoende voor de kleine.
    Ze zeggen dat je vaak wat meer eet als je bv geeft maar daar heb ik ook geen last van. Ik eet zoals voorheen.

14. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Ik val inderdaad ook veel af van de bv. Sowieso ben ik altijd al aan de lichte kant, maar tijdens de bv ( nu voor de derde keer weer hetzelfde) ben ik echt een beetje te licht.
    Ik ben 1.80 meter en weeg nu rond de 56 kg.
    Maar ik voel me verder prima en mijn zoontje komt echt niets te kort. Kleine boeddha, hahaha.

De kg's komen er vanzelf weer aan, nadat we gestopt zijn met de bv, weet ik ondertussen uit ervaring.
    Maar ik krijg er wel heel veel opmerkingen over. Nou ja, het is nu eenmaal niet anders. Komt goed, komt goed;)

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    voor mijn vorige zwangerschap woog ik 86 kilo aan het eind van de zwangerschap woog ik 89,5 en aan het begin van deze zwangerschap woog ik 72 kilo :D
    en ik geef nog steeds bv

16. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi hoi,
    voor derde maal bv aan het geven en voorheen nooit eerder zoveel afgevallen als nu. Bij mijn andere meiden kwam ik altijd pas op mijn oude gewicht (bleef er steeds 5 kilo boven hangen) als ik stopte met de bv.
    Nu zit ik 3 kilo onder mijn oude gewicht, terwijl ik wederom zo`n 25 kilo ben aangekomen. Wil ook nu weer door gaan tot een jaar dus ben benieuwd of er nog wat afgaat.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ik uiteindelijk 7 kg lichter dan voor de zwangerschap. 18 kg aangekomen in de zwangerschap.
    Tot 1 jaar viel ik langzaam wat af, daarna begon ze minder te drinken en langzaam had ik er weer 2-3 kg bijgesnoept.
    Hier was het ook niet erg, woog nog 67 kg op mn lichts bij 1.78m.

18. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Was het maar waar! Ik hoopte er wel een beetje op, maar er gebeurde niks eigenlijk. Heb wel altijd gekolfd ipv live gegeven (aanhappen lukte niet) dus misschien daardoor :)

19. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Voor de zwangerschap woog ik 52 kilo en nu na bijna 5 maanden bv zit ik op +-47 kilo. Ik ben 165. Gaat goed :)
    Hoop dat ik nu niet meer verder afval want er begint nu toch wel links en rechts wat uit te steken haha.
    Och ja ik voel me goed en als ik stop met de bv dan komt het er wel weer bij.

20. Esthertie

Gelukkig ben ik dus niet de enige zo te lezen. En is het redelijk 'normaal'.

Deel Deze Pagina