Werken, studeren, wat te doen?

Discussion in 'De lounge' started by Kanarie, Mar 31, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Nog een paar maanden en dan gaat de jongste spruit naar school en ga ik aan de slag. Klinkt goed, maar ja.... Wat ga ik doen dan?

Dus..... Geen idee!
    Ik heb geen diploma (wel certificaten), heb ervaring als secretaresse, maar ik weet niet of ik daarin verder wil.

Hoe weet ik wat ik wil, en daarna of dat haalbaar is, is daar iets voor?
    Er zijn zoveel richtingen die ik leuk vind.

Hoe kan ik dit aanpakken, voel met een 12-jarige die niet weet wat ze worden wil...

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Loopbaancoach inschakelen?

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Dit idd
    Beroepskeuzetest doen op internet, zijn er genoeg te vinden ;)

4. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ik op zoek ga naar een loopbaancoach, ik spar graag met iemand en denk dat dat meer bij mij past dan een beroepskeuzetest.

Ysabella and hummeltje5 like this.
  5. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,475
    6,089
    113
    Female
    Ohhh heerlijk toch? Dat gevoel dat de wereld weer even aan je voeten ligt, en je de vrijheid hebt om jezelf weer aandacht te geven! Misschien een gekke vraag, maar het kan helpen bij het vinden van je interesses: wat deed je vroeger als kind graag? Waar speelde je mee? Wat viel op in gedrag? Je natuurtalenten zijn al zichtbaar in de kindertijd, maar vaak vergeten we ze als we ouder worden omdat we daar op school nooit meer aandacht aan besteden.

Ik werk nu 4 dagen, en geef mezelf de kans om op mijn vrije dag te doen wat ik leuk vindt. Iets creatiefs, sporten of weer een cursus volgen. Ik zit zelf te denken aan een cursus voor energetisch coach. Lijkt me fijn om dit straks te kunnen combineren met kinderen i.p.v. alleen kantoorbaan.

MyMiracle and Champetter like this.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,077
    12,030
    113
    Heb je een middelbare school diploma?

7. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Een VMBO wel, en 3 afgebroken MBO opleidingen...

8. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Oeh, zo had ik het nog niet bezien... Ik heb eigenlijk geen talent, zoveel dingen die ik leuk vind maar ik blink nergens in uit.
    Maar ik ga hier eens over nadenken!

Beausecret likes this.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,077
    12,030
    113
    Natuurlijk heb je wel talent! Of bekijk het anders, wat vind je leuk om te doen? Vaak ben je daar ook goed in.

Ik lees dat je 3 opleidingen hebt geprobeerd, dan is inderdaad een loopbaancoach echt aan te raden.

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

Aug 24, 2011
    1,456
    246
    63
    Waarom ben je met de vorige opleidingen gestopt? Zou je 1 alsnog op willen pakken. Misschien ook een keuze maken wil je een fulltime opleiding doen (bol) of werken leren combi (bbl). Heb je misschien nog recht op stufi als je een bol opleiding gaat doen. Niet alle opleidingen zijn er in bbl. Welke richting zou je op willen? Bijv. zorg of toch iets anders? Misschien zijn er nog scholen die open dag hebben dat je daar eens kan kijken. Of doe je liever een opleiding via loi of schoevers.

Kortom heel veel mogelijkheden. Veel opleidingen starten in september. Als je voor een bbl opleiding kiest begint nu de tijd van bbl vacatures en de sollicitaties

11. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb inderdaad Schoevers gedaan en moest nog 1 vak. Door mijn gebrek aan motivatie en een zwangerschap is mij dat niet gelukt. Alleen zijn de opleidingen op de schop gegaan en ben ik in overleg met Schoevers wat ik met mijn certificaten kan doen om toch een diploma te krijgen.

Goed idee van de open dagen!

Share This Page