Wie ook veel afgevallen en...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Het hoeft niet hoor maar bij mij is het op m’n buik wel het geval. Mijn armen hebben niets te lijden en die waren ook best flink; vooral m’n bovenarmen.

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dank je wel en ook heel knap!

3. Baloei

Baloei Niet meer actief

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit toch zo asociaal! Tuurlijk is het knap dat je zoveel afgevallen bent. Maar waarom moet iedereen mee betalen aan een buikwandcorrectie? Je hebt het er zelf toch ook eerst aangegeten?

Blegh, afgrijselijk. Ik snap dat je ermee zit, maar ga zelf lekker op de blaren zitten in plaats van iedereen ermee op te zadelen.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ga je lekkerr?

Denk je dat ik zelf blij was toen ik zo zwaar was?
    Denk je dat ik dacht hmm nog een burgertje of weet ik veel wat dat kan er nog wel bij.
    Wie zegt dat het door het eten kwam. Wie weet was er wel iets anders...

Lekker veroordelend ben je..
    Kan wel merken dat je er totaal geen verstand van hebt. Zo niet dan moet je jezelf maar anders verwoorden..

Denk je dat je na een maagverkleinende operatie klaar bent nee hoor. Je doet de operatie omdat je gezond wilt zijn om nog meer jaren van je kids te genieten en van je leven. Als je dan zo'n afschuwelijk vervelend hangend vel hebt hangen en je daardoor beperkt wordt in je dagelijkse dingen dan wordt dat gewoon vergoedt. Na een bariatrische operatie willen ze het trouwend standaard gaan aanbieden..

En dan daarbij jij betaald nergens aan mee niemand niet. Ik betaal mijn rekening elke maand netjes zelf evenals mijn eigen bijdrage. En geloof me die 3500 euro heb je in een jaar er wel uit hoor,
    Of vindt jij het ook zonde van je geld dat er vrouwen zoals ik en meerdere hier die 3 pogingen ivf vergoed krijgen. Want ja ook dat betaal jij mee he...

Ga lekker ergens anders iemand de grond in boren...

Athina vindt dit leuk.
  5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    en oh ja veloverschot... Hoef je niet voor op de blaren te zitten hoor. Dat wordt nooit meer strak.. Kan ik gaan sporten wat ik wil....
    Hetzelfde als hangtieten die worden ook niet voller en 10 cm hoger als je elke nacht een sport nu draagt .. Bah bah

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Nou nou. Iets minder heftig mag ook wel hoor. Als ik over mezelf mag spreken dan werd ik steeds dikker en dikker door de hormonen die ik moest prikken en slikken voor het krijgen van een kindje. Van elke pil/prik leek het wel of ik 2 kilo aankwam.
    Maar los daarvan; al zou het door eten komen. So what? Soms ligt daaraan ook een psychische grondslag. Ik snap de felheid van je reactie niet echt en vind hem in dit topic ook een beetje misplaatst. Sorry.

Athina en babyhope vinden dit leuk.
  7. Baloei

Baloei Niet meer actief

Ik boor je toch niet de grond in? Jij wilt medische kosten door de gemeenschap laten betalen, terwijl ze gezondheidstechnisch niet nodig zijn (je kan immers ook die crème blijven gebruiken) en die je zelf veroorzaakt hebt. Ik vind dat asociaal. Het lijkt mij niet meer dan terecht dat je ze zelf betaalt.

Shay25 en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Baloei

Baloei Niet meer actief

Ja, maar je kunt het toch ook zelf betalen? Ik vind het echt raar dat je medische kosten door de gemeenschap laat betalen, als ze niet noodzakelijk zijn. Moeten we dan straks ook de borstvergrotingen gaan vergoeden? Zo gaan de zorgkosten toch enorm stijgen?

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    @Baloei
    Ik denk dat de dames je mening hierin snappen, het is ook goed dat je deze kritische noot plaatst. En doktoren gaan echt niet zomaar even opereren zonder noodzaak of reden. Ook zorgverzekeraars zijn steeds veeleisender. Dus ik denk dat er vanuit verschillende punten echt wel controle op is. Er worden hier tips en adviezen gevraagd voor een (voor sommige van ons groot)probleem, en wij delen of zoeken ervaringen. Nu krijgt dit topic een nare wending. Dat zou zonde zijn als andere dames hun eigen ervaringen niet meer willen delen in dit topic of zich erg aangevallen gaan voelen.

Louise11110, bababoe en Iertje81 vinden dit leuk.
  10. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat noodzakelijk is is voor iedereen anders. Zorgverzekeraars beslissen welke medische kosten noodzakelijk genoeg zijn om te vergoeden.
    Wat ze overigens vrij krom bekijken, maar dat terzijde.

Het is enorm jammer dat je de behoefte voelt om met vooroordelen over overgewicht in een topic als dit te reageren. (Ik kan me overigens wel indenken dat de manier van schrijven van babyhope wat operatie opwekt, bij mij ging mijn wenkbrauw ook even omhoog)
    Overgewicht kan meerdere andere oorzaken hebben dan je vol eten!
    Veloverschot is trouwens niet alleen na flink wat kilo's afvallen, maar kan ook na een zwangerschap ontstaan.
    De gevolgen van veloverschot moet je ook absoluut niet onderschatten.

De uiteindelijke kosten van zalfjes, verbandmateriaal, controles, behandeling bij een dermatoloog enz. loopt trouwens ook aardig in de papieren. Zeker omdat het niet over gaat zolang het veloverschot er is.

Iertje81 vindt dit leuk.
  11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou afgrijselijk en volvreten is idd de grond in boren..

Het is bij mij echt noodzakelijk ja. Hangt zo 15 cm over mijn bovenbenen.
    Maar mijn kinderwens is noodzakelijker hahaha

12. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je het even terug moet lezen, jij hebt het over volvreten en zij over voleten.
    Afgrijselijk slaat op de manier waar op jij je voelt en dat ze het naar voor je vindt.
    Ik vind je zelf erg aanvallend schrijven.

Baloei vindt dit leuk.
  13. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Als alles wat iemand zelf (deels) heeft veroorzaakt heeft niet meer vergoed zal worden kunnen sommige ziekenhuizen wel sluiten. Daarmee bedoel ik overigens niet dat overgewicht eigenschuld is. Zijn zoveel factoren die mee spelen. En als je bv naar hart en vaatziekten kijkt.... het overgrote deel van de patiënten heeft dit ook zelf veroorzaakt door oa roken.

mamameer vindt dit leuk.
  14. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Iemand die te dik is hoeft ook niet perse af te vallen toch? Ja je kan eraan dood gaan maar daar hoeft de maatschappij niet onder te lijden toch? We gaan allemaal een keer...

Deze operatie gaat verder dan een simpel: “geen zin om mijn navel in te smeren”. Gaat hier over jonge vrouwen die nog een heel leven voor zich hebben en zich in plaats van mooi en sexy, lelijk en verlept voelen. Je seksleven lijdt eronder, en richting de buitenwereld speelt een enorm gevoel van schaamte... juist omdat je het kan verhullen met corrigerend ondergoed. Want als je dik bent ziet iedereen dat. Maar als je slank oogt in de juiste kleding, met een mooi figuur waar mensen jaloers op zijn. Dan durft je haast niet te praten over het feit dat als de kleren uitgaan er geen man (of vrouw) is die nog naar je zou willen kijken... ik denk dat dit in feite ook genoeg is om een operatie wel te vergoeden. Het is alleen erg lastig om te beoordelen wie psychisch gezien echt noodzaak heeft bij deze operatie en wie niet. En dus krijgt niemand het behalve als het dusdanig erg is dat je vel tot halverwege je bovenbeen hangt. Nou ik zal je zeggen, als je vel niet hangt maar er wel uitziet als die van een omaatje van 80... en je borsten vallen als je bukt uit je bh omdat ze zo slap zijn, dan voelt het alles behalve redelijk als je niet “verlept genoeg bent” voor een operatie.

Louise11110, Daniellexxx, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Baloei

Baloei Niet meer actief

Volvreten is jouw eigen woord, niet het mijne. En afgrijselijk gaat over dat het zo is (het hebben van veloverschot).

16. Baloei

Baloei Niet meer actief

Maar als je moet stoppen met het smeren van een crème om het vergoed te krijgen, dan belazer je dus de verzekering. En die houding vind ik zo storend.

Als het echt zo belangrijk is voor iemand, dan zorg je toch dat je het geld bij elkaar krijgt om de operatie zelf te bekostigen?

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Blegh afgrijselijk. Ik snap dat je ermee zit. Maarrrr ga zelf op de blaren zitten in plaats van...

Sorry maar hier kan ik niks meelevends aan uithalen hoor..
    Die maar doet het hem

18. Baloei

Baloei Niet meer actief

Tsja, dat is altijd lastig met schrijven, de toon is maar hoe je het leest. Nu weet je in ieder geval hoe het bedoeld was :)

19. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Als ik een hartje kon geven onder je tekst in plaats van alleen een like zou ik het zo doen! Wat je schrijft is zo waar...

Iertje81 en MamaZijnIsDeBom vinden dit leuk.
  20. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ahhh lief!!
    Helaas weet ik het uit eigen ervaring. Ik kwam in zwangerschappen 30 kilo aan en zwoegde om het er weer af te krijgen. Mijn ex-partner vond me niet meer mooi en wilde niet meer met me naar bed. Want hij hield naar eigen zeggen van een strakke buik en volle borsten. Ik ging daar letterlijk aan onderdoor. Evenals onze relatie uiteraard. Ik voelde me zo beschaamd voor mijn eigen lijf... maar ik heb het geld niet zo even om er iets aan te doen.

Ik heb een nieuwe partner gekregen. En hoewel hij totaal anders is heeft hij mij nog nooit naakt gezien. Ik kan dat niet meer. Er is teveel stuk. Gek genoeg nu ik zwanger en dik ben durf ik meer van mezelf te laten zien. Maar ik zal nooit in het volle licht seks hebben, of samen douchen. Nog steeds hoop ik ooit geld over te hebben voor de operaties. Tot nu toe gaan toch veel andere dingen voor. Maar ik vind zeker weten dat ik recht heb op een vergoeding... dus als ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen door de boel te belazeren, jammer dan. Ik doe het lachend...

MyMiracle en Louise11110 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina