Dat heb ik inderdaad gemerkt. Ik ben bij de oudste begonnen met borstvoeding, maar dat was lichamelijk gezien gewoon niet te doen voor mij. Een ijzerinfuus was bij mij geen optie. Omdat dit dezelfde verstoppende werking kan hebben als ijzertabletten (wat dus ook geen optie was).
Hier bijna 2 liter bloed verloren en een hb waarde van 4, nog wat. Ik was eigenwijs, zei dat ik me goed voelde en door een computerstoring kwamen ze pas achter de hb-waarde toen ik mijn jas al aan had en de kleine al in de mc lag... Eigenlijk mocht ik niet weg en moest ik een transfusie, maar de vpk had ook wel door dat ik erg graag naar huis wilde. Daarbij was ze ook niet zo'n hardloper en volgens mij allang blij als er weer een patiënt minder zou zijn , dus kreeg ik een recept voor staalpillen mee en moest ik het de tijd geven. Het heeft even geduurd, ik heb ook nog een of ander drankje (je hebt ook pillen) genomen die je bij het Kruidvat kunt kopen, maar ik voelde me na een week of 6 wel min of meer de oude. Eigenlijk moest ik van de vk die de nacontrole deed en niet blij was dat ik zonder transfusie naar huis was gegaan, na 6 weken nog eens naar de ha om mijn hb-waarde opnieuw te laten bepalen, maar omdat ik me goed voelde heb ik dat nooit meer gedaan.
Ik heb 2 liter bloed verloren. De arts gaf bij mij aan dat het een beetje een grens was van wel of geen transfusie. Ik moest rechtop zitten, dat ging goed. Daarna staan, en toen hoorde ik ineens niks meer en ging ik bijna neer. Daarom 2 zakjes bloed gehad. zelfs met het bloed heeft het lang geduurd voor ik me goed voelde.
Hier ook veel bloedverlies.... Eerste keer 7 liter en tweede keer 9 (ook wegens bm verwijdering). Bij beide transfusie gehad en bij de tweede ook staaltabletten. Bij de eerste was herstel vrij snel, maar bij de tweede toch zeker 3 maanden en nu nog steeds wel eens.
Ik ben een ruim een liter bloed verloren tijdens de keizersnede. Hb was 5,3 geloof ik. Maar deze is bij mij nooit hoog. Tijdens de zwangerschap was ie 6,7 en dat incl veel ijzertabletten. Daardoor merk ik nu nog niet verschil, ik denk als je vanaf een 8 zakt naar een 5 het veel heftiger is. Bloedtransfusie doen ze tegenwoordig niet zo snel. Reden het werkt enkel op de korte termijn. Je lichaam stoot het vreemde bloed af, en maakt zelf weer nieuwe aan. Je vermoeidheid klap komt dus dan later..
Ik heb 1,5 liter bloed verloren na de bevalling en heb geen transfusie gehad. Had een hb waarde van 4,8 of 5 (dacht ik) kreeg ijzerpillen en moest floradix drinken. De volgende dag was mn hb 5,7 en mocht gelukkig naar huis. Maar eenmaal thuis ging het behoorlijk fout. Ik ben flauwgevallen en mijn man stond al op het punt op 112 te bellen. Gelukkig kwam ik langzaam bij op dat moment. Ik kon de eerste dagen niet lang op mijn benen staan. Was erg wit en voelde me slap. Na een week of 4 ijzerpillen en floradix ging het langzaam beter.
ik krijg als het goed is vandaag een formulier binnen om bloed te prikken om te zien wat mijn hb waarde nu is, ben benieuwd. vk belde mij gisteren en die vertelde mij dat ik bij een evt volgende zwangerschap niet meer bij hun mag, maar dat ik dan medisch ben door het bloedverlies. je hebt dan een verhoogd risico hierop. is dat bij jullie ook? al zijn vl en ik het er wel over eens dat het goed is zo.
Bij de 2e ben ik ruim 2.5 liter bloed verloren. Mijn hb was 2.9 en heb direct na de operatie een bloedtransfusie gehad.
Ik mocht niet meer thuis bevallen (als ik dat al zou willen), maar ben gewoon onder controle geweest bij de vk. En poliklinisch onder begeleiding van de vk bevallen.
Gefeliciteerd met je dochtertje! Ik ben ook veel bloed verloren tijdens de bevalling en heb de volgende dag 2 zakken bloed gekregen. Ik kon niet eens rechtop zitten of ik werd al duizelig en viel bijna flauw. Na de zakken bloed ging het wat beter maar de floradix heeft mij goed geholpen! Heb nog wel een paar maanden regelmatig last gehad van duizelingen. Doe lekker rustig aan, neem op tijd je rust en je zult merken dat het steeds beter gaat!
Bij mij precies hetzelfde als jij. Behalve de eerste keer geen transfusie. Hier zitten aardig wat dames die veel bloed hebben verloren. Wat is er bij jullie gebeurd? En zijn jullie bang voor een eventuele volgende bevalling?
Mijn hb was ook van 8,3 naar 5 gezakt en kreeg staalpillen.. maar had ook zwangerschapsvergiftiging en dus tabletten voor bloeddruk.. voelde me heel rot.. en ernstige hoofdpijn zelfs een sterke pijnstillers van ziekenhuis hielp niet.... dus ik kreeg een ijzerinfuus.. dat is ff 1,5 uur liggen.. en kan klein beetje branden maar ik voelde me wel beter en hoefde die tabletten niet meer te slikken.... dus wellicht een tip voor snelle verbetering.
Bij mij is sterk afgeraden om nog een keer zwanger te worden. Ik heb dus 2x bevalling met fluxus gehad en de tweede keer dus meer dan 4 liter. Volgens de gyn. niet verstandig om nog een keer te bevallen.
Hier geen mogelijkheid meer om nogmaals zwanger te worden. Ze hebben vanwege het bloeden, mijn baarmoeder moeten verwijderen! Als dat niet het geval was geweest dan hadden ze me "verboden" nogmaals zwanger te worden in verband met 2x manuele placentaverwijdering.....
Ik ben 4 maanden geleden bevallen. Heb 1.5L bloed verloren. HB was gezakt tot 4.8. Heb toen geen bloedtransfusie gehad. Wel een zak ijzer en ik geloof iets van vocht ofzo...? Volgens mij 1 zak met zoutoplossing en 1 zak glucose...?? Heb alleen de eerste week ontzettend last hiervan gehad. Kon de trap nog niet oplopen of ik stond hijgend bovenaan. Daarna ging het langzaam weer beter. Ben de eerste weken sowieso nog moe geweest, maar ja waar komt dat dan door? Ik ben veel bloed verloren, geef BV, gebroken nachten en überhaupt de bevalling kost natuurlijk veel energie. Dus het zal vast niet alleen van het bloedverlies en lage HB gehalte komen... Toen ik na 2.5 maand weer aan het werk ging was ik 'savonds wel erg moe. Maar inmiddels is dat wel weer helemaal bijgetrokken hoor. Voel me weer helemaal de oude. Dus dat is wel snel weer rechtgetrokken... Ik baal er wel ontzettend van dat ik bij een volgende zwangerschap in het ziekenhuis moet bevallen. Had nu graag thuis willen bevallen, maar omdat onze dochter sterrenkijkertje was, naar het ziekenhuis gegaan. Weet niet of ik dat ooit kan accepteren...
Hier anderhalve liter bloed verloren. Eigenlijk moest ik een ijzerinfuus, maar mij werd gezegd als ik zelf kon douchen mocht ik ook gewoon tabletten. Uiteraard heb ik me met veel pijn en moeite gedoucht, waardoor een infuus me bespaard is gebleven. Heb er wel lang over gedaan voor m'n ijzerpeil weer op orde was.
Femkee, Wees blij dat je in het ziekenhuis was, je moet er toch niet aan denken dat je thuis bent en nog naar het ziekenhuis moet. Als dat bij mij gebeurt was, was ik er nu waarschijnlijk niet meer geweest, verloor in hele korte tijd heel veel. Probeer er maar aan te denken dat je in het ziekenhuis in goede handen bent en er direct actie kan worden ondernomen. Ik heb trouwens twee keer en ook in de zwangerschap in het ziekenhuis gelegen en ik had hier geen klagen.
ooh wow heftig zeg! sterkte ermee want dat is nogal wat. ik was ook veel bloed verloren weer niet meer precies hoeveel en ook ijzer tabletten gehad thats it. maar wat kun je je dan ellendig voelen zeg pfffff ook nog spoedkeizersnede bij gehad en gescheurde baarmoeder...