Cytotec hoeveel pillen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door CDnl, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CDnl

CDnl Lid

10 mei 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste iedereen,

Bij de 10 weken echo kwamen ze er achter dat het vruchtje leeg was en dat het al in een zeer vroeg stadium week 2 al fout is gegaan.

Alleen is mijn lichaam door gegaan met zwanger zijn. Gisteren heb ik cytotec gekregen twee maal 3 pillen. Ik moest er gisteren 3 inbrengen dus zo gezegd zo gedaan. Vannacht werkelijk leeggelopen en krom gelegen van de pijn. Ik zit nu dan ook sterk te twijfelen om de andere 3 nog eens in te brengen...

Wat zouden jullie mij adviseren?

2. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Bij mij was gezegd dat ik de tweede dosis alleen moest inbrengen als de eerste keer geen effect zou hebben gehad (weinig krampen of bloedverlies). Ik heb daarom de tweede dosis niet gebruikt, want alles was goed op gang gekomen..

Als je twijfelt wat bij jou de bedoeling is zou ik gewoon even bellen.

Sterkte.

3. CDnl

CDnl Lid

10 mei 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad vandaag even gebeld. Gelukkig mocht ik de andere drie weg leggen. Bloedingen zijn een stuk afgenomen nu maar duimen dat het à.s. Dinsdag allemaal goed is.

Moet wel zeggen dat ik betwijfel of ik het ooit nog een keer zou doen. Ik ben bij mijn eerste kindje bevallen via een keizersnede. Heb sinds vandaag nog meer respect voor vrouwen die via de natuurlijke weg zijn bevallen want die krampen zijn niet misselijk!

4. Ik kon ook stoppen met de cytotec als de boel goed op gang was zeg maar. Als je zo hebt dubbel gelegen, zou ik er niet nog 3 innemen nee. Vind het best veel trouwens. Ik moest er 2 per keer innemen.
    Dinsdag heb je een controle echo?

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Krijg je dinsdag een echo want het ''vruchtje'' kan namelijk nog steeds in je baarmoeder zitten.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een miskraam verloopt -helaas- nu eenmaal met krampen, (vaak althans). Dat ligt niet zozeer aan de pillen.
    Cytotec geeft wel een wat hogere kans op zware bloedingen bij de miskraam, maar die kans bestaat evengoed bij een spontane miskraam ook.
    Hier was het zelfs zo dat ik bij mijn eerste miskraam (spontaan) half leeggebloed ben, heftige krampen en pijn. Tweede miskraam om die reden tijdens dagopname in het ziekenhuis opgewekt met cytotec (4 pillen in 1 keer) en toen vrijwel geen bloedverlies en vrijwel geen pijn...

Hopelijk is hiermee voor jou iig alles achter de rug! Sterkte!

Deel Deze Pagina