Hier eeigenlijk non stop bruin bloedverlies, stolsels, soms hele grote stolsels, dan weer ineens veel meer vers bloed. Ik word er een beetje tureluurs van dit speelt al vanaf augustus. Huisarts zegt dat dit kan na een bevalling/keizersnede en dat ik geduld moet hebben. Keizersnede was in mei! Ondanks start met de pil gaat het gewoon door. Ik lees nu over niche vorming in de baarmoeder en daar vind ik mijn klachten ook wel op lijken... Wat verwacht u? HysNiche onderzoek
Hoi Frannie, Ik heb niet de zelfde ervaring, maar voor ik zwanger werd van ons zoontje had ik dit ook een soort van. Ik was toen een week ongesteld, een week niet, twee weken wel twee weken niet, en dat ging zo maar even door. Ik heb toen een echo gehad, waar ze t een en ander hebben gezien/gevonden aan cystes en nog wat dingen. Ik heb toen een 10 daagse kuur primolut gehad, en mijn cyclus was weer op orde. Misschien een tip voor je om een echo te vragen, en evt een kuur primolut. Primolut brengt het vaak allemaal weer op orde. Succes verder meis, hopelijk is t snel opgelost.
Ik had ook bruinverlies na mijn keizersnede en ik bleek inderdaad een niche te hebben. Inmiddels weer een ks achter de rug en de klachten zijn iets verminderd, maar helaas nog steeds aanwezig Ik zou het nogmaals aankaarten bij de huisarts en overleggen of je geen doorverwijzing kan krijgen naar een gynaecoloog die verstand heeft van niches. Helaas heeft een groot deel van de gynaecologen geen verstand van niches en had ik dus het geluk toevallig bij een gyn terecht te komen die er onderzoek naar deed. Edit: Tip: Houd zelf je cyclus even bij (dus wanneer heb je welke klachten) voordat je bij de gyn langsgaat. Anders is dat de eerste opdracht die je mee naar huis krijgt en ben je weer een paar maand verder zonder dat er iets gebeurt. Ik gebruikte zelf een Appje op mijn telefoon, ideaal want ik kon mijn cyclus in de spreekkamer gelijk mailen naar de gyn. Nog nooit zo'n verbaasde gyn gezien overigens
Hier ook een keizersnee gehad. Het duurde bij mij ongeveer 7 weken maar had niet heel veel stolsel maar gewoon menstruatie bloed. De meeste hadden ze al "schoon" gemaakt tijdens de operatie. Toen ik voor mij 6 weekse controle terug ging naar het ziekenhuis hadden ze mij verteld dat ik gewoon het ziekenhuis mocht bellen indien ik last/problemen had met lichaam of wond dus niet naar de huisarts. Kan je geen afspraak maken bij je arts die jou geopereerd heeft?
Ik heb een afspraak in het AZM in Maastricht en ik zet de klachten vanaf augustus op papier. En mijn cyclus is zoals altijd bij mij zeer onregelmatig. Ik heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gebeld. In het AZM gelegen vanwege complicaties bij de zwangerschap en daar de keizersnede gehad. Dus ik belde de poli, legde alles uit en kan dinsdag al terecht. En ik print de info over de niche uit en vraag of ik zo'n echo kan krijgen die ze beschrijven om een niche uit te sluiten. Ik hoefde geen verwijzing!
Fijn dat je zo snel terecht kunt! Mijn klachten werden wel minder toen ik de pil slikte, dus zou daar even op letten en die info toevoegen aan die van je cyclus.
Ik moet zeggen ben een week weer bezig met de nieuwe strip en sinds dinsdag geen bloedverlies meer. Dus ik zit te twijfelen of ik de afspraak af moet zeggen.... of het moet weer beginnen. Of ik ga en vraag of ik bij terugkeer van het bloedverlies een onderzoek mag. Hoe is het bij jou vastgesteld?
Het kan dus zijn dat het nu stopt omdat je aan de pil bent, dus zou de afspraak niet afzeggen Bij mij was de niche overduidelijk te zien op een (gewone) inwendige echo. Dus blijkbaar dusdanig groot dat het niet te missen was inmiddels tweede keizersnede achter de rug en ze hebben het litteken op dezelfde plek opengesneden en daardoor dus ook de niche opnieuw gehecht. Het lijkt alsof ik minder last heb dan de vorige keer, maar de klachten zijn er helaas nog steeds
Ik ga gewoon vanmiddag hoor en dan zie ik het wel.... en je zal net zien dat hrt bloedverlies dan morgen weer beginnen.... Weet niet op het alleen praten is of dat er direct iets gedaan wordt
Heb meteen gevraagd naar mogelijkheid voor niche. Hij heeft meteen met het speculum gekeken, echo en uitstrijkje (om alles uit te sluiten). Op de gewone inwendige echo ziet het litteken er normaal uit maar er zit wel vocht (bloed?) in mijn baarmoeder. Kan nog hormonaal zijn dus moet even 2 strippen van de pil afmaken en als het bloedverlies tussendoor dan niet over is dan wordt er verder gesproken over hoe verder. Hij zei dat er nu nog onderzoek gedaan wordt naar effectiviteit naar een operatie maar ik wil best het eerste proefkonijn zijn want ik hoor juist goede berichten! Ik moest meteen met de billen bloot maar was er wel blij mee want dan wordt er meteen begonnen met een oplossing.