Vermoeden koude baarmoeder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mevrouw1990, 24 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Hallo lieve dames…..

ik heb een vermoeden van een koude baarmoeder…of ik maak mezelf echt onnodig gek.

ik heb vooral snachts een ijskoude buik. Overdag is die warm en een heel klein gedeelte wat kouder, maar niet constant. Mijn voeten en handen zijn gewoon warm.

kan een innesteling nu wel of niet plaatsvinden? Wij hebben het nu met finiti lily geprobeerd. Omdat we meerdere positieve ervaringen hoorde. Maar ben dus bang dat door mijn koude buik, een innesteling uitblijft…..

wat kan ik doen? Ik draag altijd pantoffels…

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Ik ken het fenomeen niet, maar zie van alles uit de chineese hoek.

Warmwater kruik lijkt me t handigst te realiseren, de rest is denk ik geval van overwegen wat je wel en niet wilt proberen.

Mevrouw1990 vindt dit leuk.
  3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik geloof er niet in. Dat je buik van buiten koud aanvoelt zegt niets over de binnenkant. Een lichaamstemperatuur is van binnen zo ongeveer 37°. Het lijkt mij sterk dat net dat ene onderdeel van je lichaam, wat goed opgeborgen zit, kouder is dan de rest. Het is niet zo dat een koude storm die buiten raast via de vagina, door de baarmoedermond de baarmoeder inwaait zeg maar.
    Maar goed, genoeg dames en alternatieve geneeswijzen die wel geloven in een koude baarmoeder en innestelingsproblemen.

4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik heb wel eens van deze term gelezen toen ik zelf in een fertiliteit traject zat. Persoonlijk geloof ik er niet in. Het is nergens op gebaseerd. Wat je er aan zou kunnen doen is warme dranken drinken, kruik op je buik leggen, bad nemen en inderdaad je handen / voeten warm houden.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hier iemand uit de Chinese hoek :)
    Wij zeggen "zo van buiten, zo van binnen" ofwel wat er binnenin gebeurt, wordt gereflecteerd naar buiten toe zodat we het op kunnen merken. Dat zie je heel duidelijk bij bv acné als uiting van hitte (rood warm gezwollen) in het systeem.

Een koude bm geeft idd een koude buik maar daarnaast ook: heftige pijn/krampen bij menstruatie, een gevoel van kou in je lichaam en vooral de voeten, veel plassen, etc. Puur het hebben van een koude buik zou ik niet definiëren als cold womb.

6. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    ik plas wel veel en heb het sneller koud….. maar wat kan ik eraan doen? Heb je alternatieve kruiden ofzo? En hoe weet ik het zeker

7. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Ik geloof er ook niks in. Als je lichaamstemperatuur gewoon normaal is zegt de temperatuur van je huid denk ik niks.

8. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Ik zou me er niet al te druk om maken. Ik had alle symptomen die @Sophy omschrijft, hele heftige pijnlijke menstruaties, altijd het gevoel dat de kou zelfs in mijn spieren getrokken was, voeten en handen als ijspegels (vind mijn man altijd leuk in bed :roflmao:).. koude buik, koude billen en bovenbenen. Daarnaast ben ik tijdens de dagen van de innesteling in super koude zwembaden geweest op vakantie (waren echt abnormaal koud). Ik had geen haast, want het was ronde 1 voor ons, dus had het niet erg gevonden als het niet meteen raak was.. maar bij thuiskomst een positieve test en er groeit nu een meisje in mijn buik.

Mijn buik voelt nu trouwens nog steeds vaak koud aan.

Ik weet niet of je wat meer vet op je buik hebt? Maar plekken waar meer vet zit, voelen minder snel warm vanbuiten.

Kundera vindt dit leuk.
  9. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of ik er in geloof zoals hier beschreven werd, maar ik las laatst wel iets over beperkte doorbloeding in dat gebied als gevolg van littekenweefsel in je bindweefsel in je bekken gebied. Ik kan me voorstellen dat die doorbloeding belangrijk is voor een "warme" baarmoeder. Al weet ik niet of wat je buiten je lichaam voelt daar iets mee te maken heeft, waarschijnlijk niet.

Ik las toen over block therapy (to release fascia), wat een soort physiotherapy/yoga is die v druk in het gebied en ademhaling dat gebied als het ware masseert en de doorbloeding verbetert. Geen idee of het wat doet. Ik heb het om andere redenen (bekken) kort geprobeerd en vond het wel prettig, maar twijfelde toch of ik er achter stond. Maar kijk er eens naar!

10. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Ik he!b indd wat meer vet op mijn buik. Dankjewel voor je reactie

11. Mevrouw1990

Mevrouw1990 Actief lid

6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Heel erg bedankt! Ik heb zowel in mijn lies als buik littekens van operaties. Is dat wat jij bedoeld?
    Ik ga het opzoeken bedankt!

12. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Her kan toeval zijn, maar tijdens deze keer proberen zwanger te raken er erg op gelet dat ik warm bleef. Altijd wat aan mijn voeten, lauw water drinken, thee drinken, hemd aan, dekentje etc. Na mijn ovulatie er wel op gelet dat ik niet te warm werd.
    Ik merkte wel dat mijn handen en voeten soms nog koud waren. Ondanks mijn acties bleef ik soms koude handen hebben.
    Bij de eerste zwanger geraakt in de zomer.
    Nu in de winter ook op gelet dat ik warm bleef en zwanger geraakt in februari, de tweede ronde.
    Het kan dus toeval zijn, maar wellicht dat het toch wel met warmte te maken heeft gehad.

Daarnaast bleef ik soms koud aanvoelen, maar ondanks dat dus toch zwanger geraakt. Ik maakte mij daar niet zo druk om, zou ik ook niet doen als ik jou was

13. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Dat zou best kunnen ja! Succes!

Deel Deze Pagina