Pastarecepten zonder deze ingredienten gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Gijsje, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben gek op pasta,mijn man vind pasta ook lekker hij lust alleen geen

-Champigions
    -Vis
    -Buitenlandse kaas
    -Pesto
    -ei

Nu ben ik dus op zoek naar lekkere (liefst makkelijke)pasta recepten zonder deze ingredienten.
    Ik ben zelf niet zo'n keukenprinses en al helemaal niet creatief in de keuken.....

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier een receptje dat ik geregeld gebruik, maar dan zonder de champignons :)

-1 a 2 Paprika's
    -Kipfilet in blokjes
    -1 gesnipperde ui
    -2 geperste knoflookteentjes
    -1 zakje italiaanse groente
    - 6 blikjes tomaten puree
    - 6 blikjes water (lege tomatenpureeblikjes dus vullen)
    - een flinke kneep curry ketchup (die van de Hela bijv.)
    - een scheut koffiemelk om de boel wat romiger te maken.
    - en eventueel wat hollandse kaas erdoor heen doen
    -En niet te vergeten peper en zout naar smaak toevoegen ;)

Bon Appetit :D

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
  4. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

400gr kipfilet in blokjes, bestrooien met peper en zout (royaal met peper). Uitje fruiten, kipfilet meebakken. 250gr kerstomaatjes gehalveerd toevoegen en kort meebakken. Ondertussen 300gr penne gaar koken.
    Bij de kip fijngehakte basilicum toevoegen, vervolgens boursin cuisine (3 pepers als je die kan vinden, anders knoflook en fijne kruiden) en 100ml kookvocht toevoegen en gladroeren. Even doorwarmen en dan de penne erdoor.

Toevallig vanavond gemaakt en valt hier altijd erg in de smaak. Wij eten hier met z'n 2-en van, maar we zijn dan ook grote eters.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Uit Opperdepop, het kinderkookboek van AH: (Op mijn manier dan, ik gebruik wat meer kruiden)
    1 Pakje gezeefde tomaten
    2 Teentjes knoflook in stukjes gesneden
    Uitje
    250 gr mixgroenten voor spaghetti
    350 gr gehakt.
    50 gr ontbijtspek, kleingesneden plakjes.
    Theelepel oregano
    Beetje zout, peper, kerrie en een ietsiepietsie kaneel.

Fruit de ui een minuutje of 2, dan de knoflook erbij. (niet tegelijk, dan verbrand de knoflook heel snel) Na een minuutje ontbijtspek erbij, even bakken en dan het gehakt erbij en rul bakken. Beetje zout peper en kerrie (op gevoel, ik schud altijd zomaar wat) en als het gehakt gaar is, roerbakgroenten erbij. Even roerbakken en dan de kaneel erbij. Heel even doorroeren en dan de gezeefde tomaten erbij. Even warm laten worden en dan 20 minuten laten sudderen. Op het laatst even proeven en ik doe er dan altijd een klein beetje suiker in om het zure eraf te halen. Succes gegarandeerd hier!

Sudderen hoeft niet perse, je kunt het ook meteen als het warm is eten, maar ik vind hem dan net iets lekkerder. Kan gewone kaas over of uit zo'n rood potje. (weet ff niet meer hoe het heet) Maar dat doe je toch zelf aan tafel.

Erbij doe ik vaak nog een salade of losse groentjes (wortels, paprika komkommer) zodat je wat meer groente hebt. Een zakje van 250 gr en 350 gr gehakt is meer dan genoeg voor 1 pakje gezeefde tomaten.

Smakelijk eten!

Deel Deze Pagina