Hallo allemaal, Ik ben hier voor het eerst en wil graag zwanger worden...ik zal mijn verhaal in het kort vertellen...ik heb altijd al een onregelmatige cyclus gehad..op mijn 21ste wilde ik het laten onderzoeken en ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis...Na wat onderzoeken toch ook maar een zwangerschapstest laten doen en de uitslag zou ik ´s middags horen...ZWANGER!!! Ik wist niet wat me overkwam...Mijn man en ik woonde toen 2 jaar samen en ons kindje was zeer welkom!!! Op 07-07-2001 werd onze zoon geboren...7 weken te vroeg.Mijn vliezen waren gebroken en doordat hij in een stuit lag had ik een uitgezakte navelstreng en werd het dus een spoedkeizersnede...Alles was gelukkig goed met hem...Na 2 jaar begon het weer te kriebelen,maar het lukte maar niet om zwanger te worden...Na een baarmoederfoto werd duidelijk dat ik maar een halve baarmoeder heb en maar 1 eierstok die in mijn baarmoeder uitmondt...dat was rechts dus aan mijn linkereierstok heb ik eigenlijk niks...Toen ben ik gestart met clomid..eerste kuur sloeg niet aan,maar de tweede met dubbele dosis wel en ik was zwanger van een tweeling.Helaas is er een met 8 weken gestorven...Na een zwangerschap van 38 weken werd op 01-02-2005 met een geplande keizersnede onze tweede zoon geboren.Na 2 jaar begon het weer te kriebelen en ging ik weer naar de gynaecoloog nadat we het een jaar geprobeerd hadden...hij maakte een echo en zag een eitje dat op springen stond en ja hoor meteen zwanger(spontaan!!)...Helaas was het vruchtje bij de 10 weken echo gestorven...gecurreteerd in het ziekenhuis en na 2 maanden was ik weer zwanger(weer spontaan)!!Op 29-07-2008 werd onze derde zoon geboren...Gelijk na de geboorte begon het alweer te kriebelen en ik kon me niet voorstellen dat dit ons laatste kindje was wat we samen zouden krijgen...Mijn man dacht er gelukkig net zo over en na ruim 1,5 jaar heb ik mijn spiraaltje eruit laten halen...toen de gynaecoloog een echo maakte zei hij je hebt een PCOS achtig beeld...veel kleine eiblaasjes in mijn eierstokken...tot op dat moment had ik daar nog nooit van gehoord...maar er vielen wel veel dingen op zijn plaats zoals overgewicht en overbeharing (gelukkig niet zo erg) en de onregelmatige menstruaties natuurlijk..ik wordt maar 3 keer per jaar ongesteld en als het zover is stopt mijn menstruatie ook niet meer...ik heb een keer 8 weken gevloeit en toen kreeg ik bloedarmoede en kreeg ik een kuurtje primolut.Ondertussen zijn we ruim 1,5 jaar verder en nog steeds niet zwanger...ik ben wel 21 kilo afgevallen omdat overgewicht de oorzaak kan zijn van PCOS,maar helaas heeft dat (nog) geen effect gehad op mijn hormoonhuishouding...Ik ben vorige week met Clomid gestart..50 mg per dag en vandaag de eerste follikelmeting gehad,maar helaas er was niks te zien...Maandag (dag 14) moet ik terugkomen,maar ik heb er geen vertrouwen in... Ik ben benieuwd naar jullie verhalen... Groetjes Noesje...
hoi hoi, kijk is op mijn topic: PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff ‎ daar zijn allemaal meiden ( inclusief ikzelf) met pcos, supergezellig cluppie, hoop dat je snel zwanger mag worden meid!! groetjes riniti
Hallo Noesje, Hier nog iemand met PCOS en clomid. Bij mij zien ze zo vroeg ook nog niets omdat mijn eisprong pas rond dag 20 is. Ik hoef ook nooit eerder te komen dan dag 14. Ik hoop voor je dat het snel lukt. Groetjes Truus