Hanneke: 2 vriendinnen van mij wisten dat we voor een 2e gingen en weten inmiddels ook al dat we zwanger zijn. Maar dat is meer dat ik mn ei ook kwijt moest voor de rest weet nog niemand het en daar wachten we ook mee tot de 3 mnd. Alleen vertellen we het wel onze ouders na de echo van 3 aug (mocht alles dan goed zijn ) Mijn man was niet bij mijn bevalling van ons zoontje vorig jaar. Dat kwam omdat ik opeens een ks kreeg omdat zijn hoofdje te groot was en niet verder kon indalen en mijn bekken zijn te smal. De ontsluiting kwam niet verder dan 2 cm en had zon mn best gedaan maar helaas. In Turkije is in de operatiezaal niemand toegestaan behalve zusters en doktoren. Mijn man mocht wel bij de gewone bevalling zijn. Ik had hem zo nodig dus vond dat echt een domper. Ik was zo emotioneel en daar lig je dan alleen, moest ook zo hard huilen en niemand kreeg me stil Ik hoop nu toch echt op een normale bevalling in NL. Daar mag zowiezo altijd iemand bij je zijn. Nu nog hopen dat we een visum voor mijn man kunnen krijgen voor maart en dan ben ik helemaal blij!! Owww en de dag voor mijn ks lag ik al in het ziekenhuis aan weeeenopwekkers. Geloof me ik wilde alleen mijn man en moeder. Er kwamen toen ook vriendinnen langs nou daar zat ik echt niet op te wachten. Hun bedoeling was goed maar ik kon ze toen echt niet om me heen hebben. Op zon moment wil ik rust en me kunnen focussen...nee hun zaten lekker te kletsen over van alles en nog wat. Zo wat een verhaal zeg hihi
Donenzone: ik had ook helemaal geen ervaring met bevallen etc..nooit bij iemand ook bij geweest ofzo. Je moet het echt op je af laten komen. Je kunt je nog zo goed voorbereiden, inlezen en cursussen doen op t moment zelf vergeet je dat allemaal. Je bent zo emotioneel (merk je zelf niet zo haha) en reageert vaak anders dan je zelf verwacht had. Als t einde nadert dan ga je pas echt over bevallen nadenken. Eerst geniet je nog heerlijk van t groeien van je kindje. Dat is al zo bijzonder! Moro: ja die mannen weten ook niet wat te moeten doen. Zien hun vrouw daar zo liggen hihi..mijn man wist t ook allemaal niet. Hij keek me aan maar ook of hij er niet was..zo raar. Ik vroeg hem ook vanalles maar het drong denk ik niet helemaal door. Ach die arme mannen van ons. Je bent idd wat stiller als voorheen maar als het wat meer loslaten voor jou goed voelt moet je dat zeker doen Wie weet werpt het zn vruchten af deze maand
War afschuwelijk Nikie, dat je in dat moment zo alleen was.... onbegrijpelijk dat zelfs je man niet mee mocht de operatiezaal in. En wat een angst en verdriet en een pijn... gatver!! Ik wens je een hele mooie, ontspannen en goede bevalling in Nederland toe!!!! En dat visum gaat natuurlijk goedkomen. Raar dat je daar een visum voor nodig hebt. Is het niet zo dat je sowieso 90 dagen in Nederland mag verblijven als toerist? Ben ik gewend van andere landen waar ik doorheen heb gereisd.. Ik heb 11 jaar geleden een miskraam gehad, en toen ik op zaal lag te wachten voor de curettage, mocht mijn moeder ook niet bij me... lag ik daar met weeën (werden Door een medicijn opgewekt) en met mijn intense verdriet en pijn... uren te wachten. Er lagen nog wat meer patiënten en die hadden wel mensen bij zich (veel zelfs) en daardoor mocht ik niemand bij me, het was anders te druk op zaal.... ik heb nog steeds een intens boos en verdrietig gevoel bij als ik er aan denk... Dus ik herken een klein beetje jouw gevoel in je verhaal... Verder heb ik dit keer het gevoel dat het niet gelukt is. Ben er wel veel mee bezig, want scan toch mijn lichaam af op vroege signalen die ik de vorige keren wel had. (En er wel een bevruchting en innesteling had plaatsgevonden) ik hoop natuurlijk dat jouw woorden gewoon waar zijn Nikie, dat je prima zwanger kan zijn zonder ook maar iets te voelen. Gisteren ook gewoon 3 wijntjes gedronken bij de BBQ. Ik dacht fuck it! Ik drink al maanden zo weinig. .. hahaha ha en er moet nog een innesteling plaatsvinden... als het gebeurt... Nou, vandaag maar lekker helemaal niets doen. Zin in! Ben een beetje brak door die wijn en slecht en kort slapen (das dan echt een nadeel van alcohol!) Groetjes!!!
Jezus wat een verhalen. Verschrikkelijk dat je man er niet bij mocht zijn nikie. Zal voor hem ook vreselijk geweest moeten zijn. Dan is in Nederland bevallen idd een beter idee. Is de kans op nog een ks nu ook groter? Hopelijk dit keer een meer "ontspannen" bevalling voor zover dat mogelijk is . En succes met de visumaanvraag, ik weet wat een hel dat is. Toen wij nog in Suriname woonden werd de 3e visumaanvraag voor mijn vriend gewoon afgewezen. Vanwege vestigingsgevaar!! Terwijl wij al 2 keer in NL waren geweest en gewoon terug waren gegaan. Vreselijk vond ik het. Ik hoop dat het bij de Nederlandse ambassade in Turkije beter is geregeld. Wordt het de eerste keer dat je man naar NL komt? En merk je al iets meer van je zwangerschap? Hanneke ook zo'n naar verhaal. Ik zou helemaal flippen en zeggen dat ze dan maar iemand een van hun vele bezoekers weg moesten sturen. Ik kan zo slecht tegen onrecht. Ik hou nog steeds vertrouwen voor je hoor dat het gelukt is deze maand ben echt benieuwd naar volgende week. Hier jammergenoeg geen verjaardagsei. Maar dus wel alles doen waar ik zin in heb vanavond. Zijn jullie wel eens naar de vierdaagsefeesten in Nijmegen geweest? Ik ben totaal niet van het uitgaan maar hier kijk ik echt elk jaar weer naar uit. Hopelijk gaat de zon nog een beetje schijnen
Hanneke: als je europeaan bent mag je bij veel landen er zonder visum in. Helaas vanuit Turkije naar Europa niet..bang dat ze hier blijven zeg maar. Dus ze hebben zelfs voor 1 week een visum nodig en daar moeten we veel voor doen, echt belachelijk!! Hij moet aan kunnen tonen dat hij echt terugkeert naar het land van herkomst (dus bijv eigen huis hebben, auto, baan etc.) Kun je dat niet of hebben ze twijfels dan krijg je al geen visum. Gemeen he Ik mistte ook de kraamzorg. Die kennen ze hier niet. Je familie moet maar voor je zorgen. En ook de nazorg kennen ze hier niet zo. Je gaat wel naar een consultatiebureau enzo maar de controles zijn hier niet zo persoonlijk zeg maar. In NL kun je altijd langskomen of bellen etc... Wel vind ik de vaccinaties hier weer beter. Ze worden hier bijv voor hep a en b ingeent, waterpokken, rotavirus en nog een paar meer. En ik vind de vk in NL ook veeeee leuker en liever hahahhaha Ik heb van de week trouwens ook nog geen softijs gegeten en cig kofte (waar rauw gehakt in zat). Vergat t even maar denk niet dat t echt al schade kan aanrichten aangezien ze nog niet leven van de placenta nu he dus die wijntjes kunnen nog wel hoor bij jou En probeer je echt geen zorgen te maken want het kan idd echt zonder symptomen xxx
Donenzone: dit is idd de eerste keer voor hem. Dus ben benieuwd..vind t spannen hoor. Wil hem er zo graag dit keer bij hebben je wilt dat toch samen delen. Maar het is in zijn cultuur niet gebruikelijk dat de man er bij is trouwens...voor hem hoeft t niet zo. Dat klinkt mss ongeinteresseert maar ik begrijp m enigzins ook wel. Ach we gaan maar weer duimen draaien he! Wat erg trouwens van jouw vriend! Bedoel..suriname is toch van NL geweest....echt die regels soms! Nee Turkije is echt niet gemakkelijker..ook bang voor vestingsgevaar idd. In principe heb ik geen vergrote kans op een nieuwe ks. Als dit kindje niet te groot wordt met zijn hoofdje zou ik normaal kunnen bevallen. Ik heb een super zwangerschap gehad dus medisch gezien helemaal niks aan de hand. Mijn zoons hoofdje was net iets groter dan het gemiddelde en ik heb helaas een smal bekken...en dat ging niet samen Dat was het eig. Ik beval wel in t zkh natuurlijk vanwege mn litteken. Maar dat wilde ik zowiezo. T idee van thuis bevallen vind ik heel mooi maar t blijft een bevalling. Stel er gebeurt echt iets dan ben je toch blij als je in t zkh bent en niet eerst een rit moet maken zeg maar. Wat willen jullie??? Ik ben nog nooit daar in Nijmegen geweest mijn moeder wel en die vond t super gezellig! Wie weet dat ik er ooit nog kom. Ik zal de paashaas eens langssturen bij jou die heeft nog wel een paar mooie eitjes voor je...grapje moet kunnen toch...je moet maar aangeven als je er niet van gediend bent (kan altijd he, ik bedoel het niet crue). En hier ja spannende tijden..ik voel echt helemaal niks weet wel dat dat niks hoeft te betekenen maar t maakt me opnieuw ongerust. Heb alleen soms hoofdpijn maar dat kan ook door de warmte komen. Mn krampjes zijn eig weg...dat t maar snel 3 aug is..wil gwn weten of t goed zit daar binnen zucht
Hallo Hallo! Hoe is de stand van zaken bij allen??? Hier nog steeds pessimistisch over deze ronde... maakt het aan de ene kant wel makkelijker. Hen totaal niet de behoefte om vroeg te testen!!! Lieve groetjes
Tis hier zo stilletjes.....al begrijp ik dat wel...iedereen zit nu in een ander fase. Ik zwanger..de ander rond de innesteling en de ander wacht weer op zn ei maar wel jammer. Vind het altijd zo gezellig hier
Wow Nikie! !! Die is lekker dik die streep!!!!! Wat intens fijn voor je dat het er zo duidelijk in zit!!! En dan straks je echo!! Super leuk!!! Laat je het wel weten hoe het verder gaat!?? Ik voel gewoon echt totaal niets anders in mijn lijf. Wat ik echt wel heb gehad toen er wel een bevruchting en innesteling was geweest. Ik heb ook geen test drang, voel me niet onrustig in mijn lijf en heb geen krapjes of iets.... Dus tja, dan ga ik er van uit dat het gewoon niet zo is dot keer. Jammer maar helaas. Ik ga gewoon voor ronde 5! Het is dat verdomde ongeduld wat me in de weg zit! Hahaha Ja, het is wat rustiger nu, en wat je zegt, ook begrijpelijk! Komt wel weer!!! Ik wil wel graag op de hoogte blijven hoor, hoe het met je gaat!! Fijne dag en lieve Groetjes!
Haha....ik ben gewoon weer super druk op het werk! En onze kleine boef slupt zo ongeveer al mijn energie op zo eigenwijs als dat ze nu al is! Nikie hoe voel je je? En idd....hier wachten weer op een ei
Nou nikie duidelijker dan dat gaat hij denk ik niet worden he mooie test! Ik reageer misschien niet meer zo veel maar lees wel alles mee hoor Een beetje zinloos om elke keer weer te herhalen dat ik nog steeds geen ei heb en ook geen idee heb wanneer die zal komen. Ik doe ook niet meer elke dag een ovulatietest en dat geeft wat meer rust en wat minder teleurstelling. Samsie ik zat naar je banner te kijken maar ik neem aan dat je dochtertje niet echt pas 1 maand en 3 weken oud is en dat je nu al voor de 2e gaat? haha.
Die is heel duidelijk nikie!!! Hier ook niks te melden. Ik lees mee, maar idd zoals donenzone zegt, elke keer hetzelfde zeggen schiet niet op. Ik wacht ook nog steeds op m'n ei en nog steeds geen idee wanneer die is. We oefenen gewoon verder haha zodra ik meer te melden heb horen jullie het
Iedereen: ja zon dikke test is toch weer even een fijne bevestiging al weet ik dat ik nu de echo moet afwachten....op sommige forums lees ik dat meiden t grote nieuws al gemeld hebben terwijl ze net 4 weken zwanger zijn...ieder voor zich natuurlijk maar schrik er wel een beetje van. Je weet nooit hoe t loopt. Ik wacht even nog de echo af hoor...kan me nog wel inhouden hihi Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte Samsie: ja die banner hahha! ik zat er al naar te denken maar drong nog niet zo door. Ik dacht alleen wow dat is snel maar verder ging er geen belletje rinkelen Hanneke: niks voelen (ja je weet t ) wil niks zeggen he! Je hoeft geen innesteling te voelen. Je voelt eerder niks dan dat je wel iets voelt. Dus er is nog steeds hoop en kans je voor. Wanneer is je nod?? Ja snap ook wel dat elke keer t zelfde zeggen geen zin heeft..ik hoop dat die eieren eens vaart gaan maken daar. Hop hop!!
27 juli is mijn NOD ... Dus nog 5 dagen wachten.... en dat gaat nu heel makkelijk. Geen testdrang hier! Wel de hele tijd de tietencheck, maar geen verandering of extra gevoeligheid.. Wel licht gerommel in mijn baarmoeder, maar niets wat voelt als "zwanger". Ik drink ook gewoon weer lekker mijn koffie met cafeïne ! Lieve groetjes!
Das al bijna spannend zeg!!! jaa maar volgens mij mag je ook alles eten en drinken totdat je weet dat je zwanger bent. Want in het begin pakt de kleine nog niks van je. Dat is pas als de placenta begint te werken volgens mij Dus drink nog maar gerust een paar kopjes hoor Hier wordt ik een beetje doodmoe van t weer. Het is zo heet en dan moet augustus nog komen..ik voel me daarom ook niet zo lekker en eet veel minder dan normaal, krijg t er gwn niet in ben daardoor ook wat meer misselijk. Kan ook door mn hormonen komen..beetje moeilijk te zeggen
Hier lekker saai...zit maar te wachten tot 3 aug en voel nog steeds niks. In een ander clubje waar ik in mee praat krijgt de een na de ander een miskraam daar wordt je dus ook niet vrolijk van. Dan wordt ik zelf ook onzeker aangezien ik nog steeds niets voel...jullie nog opbeurend nieuws??