Zwanger worden na bbz

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suuzzuus, 14 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik zocht een recent topic voor mensen die zwanger willen worden na een bbz, maar kon deze niet vinden, dus bij deze.

Hier mijn verhaal...
    Eind september dacht ik dat ik een miskraam had met een zwangerschap van 8 weken, 1 oktober afspraak gehad bij de verloskundige en mijn baarmoeder was schoon. Twee dagen voor ik dacht dat ik een miskraam had heb ik wel veel pijn gehad rechtsonderin mijn buik.
    Toen naar huis gestuurd met het idee dat het een miskraam was.

Vervolgens begon ik elke keer opnieuw te vloeien en mijn testen bleven positief, dus dinsdag opnieuwe de verloskundige gebeld en ik kon smiddags langskomen. Daar bleek uit de echo dat ik dus geen miskraam had gehad maar al die tijd er een embryo van acht weken in mijn eileider heeft gezeten:(
    Vervolgens kon ik met spoed naar het ziekenhuis en hebben ze 's avonds mijn rechtereileider weg gehaald.

Van de gynaecoloog mocht ik medisch gezien gelijk weer zwanger worden, al ben ik daar nu even niet mee bezig, eerst maar herstellen.

Zijn er mensen hier op het forum die hetzelfde meegemaakt hebben en die hun ervaring willen delen, die zwanger willen worden of misschien al zijn.

2. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Hallo Suuzzuus

ik heb zelf 2 Bbz en 1 miskraam achter de rug.
    binnenkort start ik met ivf, omdat ik geen eileiders meer heb. Voor mij is Ivf de enige mogelijkheid helaas

3. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hoi Popie,

Jemig wat heftig zeg, hopelijk verloopt het ivf proces voorspoedig en mag je snel genieten van een gezonde zwangerschap.

Hoe verliep bij jou het herstel na de operatie?

4. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Dank je wel ik hoop het ook

Mijn eerste bbz was echt heftig. Het had geen minuut langer moeten duren anders was ik er niet meer geweest. Het is ook een grote operatie geweest. Ze moesten een soort keizersnede maken om de bloed uit mijn buikholte weg te halen.

Ik mocht 6 weken niks doen
    Het was echt zwaar het opstaan en slapen niet op mij zij kunne liggen

Ben jij inmiddels hersteld

5. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Nee nog niet, maar ben ook pas zes dagen terug geopereerd.
    Lichamelijk lijkt het nu langzaam wel iets beter te gaan, ben alleen echt doodmoe!
    En ik zit een beetje in een emotionele achtbaan, het ene moment voel ik me heel goed en het andere moment ben ik zwaar depressief en heb ik soms het idee dat ik gek wordt.

Ik vind het idee dat ik hier zoveel weken mee heb rondgelopen wel een eng idee, vooral als ik kijk naar alles wat ik heb gedaan. Mijn eileider stond aardig onder hoogspanning en dat dus al zeker 7 weken.
    Ik moet natuurlijk blij zijn dat het niet geknapt is, maar het idee wat er had kunnen gebeuren is al heftig.

En nu ook de gedachten of het wel weer gaat lukken, of de angst dat het weer mis gaat, hetgeen jij hebt meegemaakt dus.

6. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Ik begrijp je angst en depressiviteit. ik heb ook alleen maar gehuild voelde me nutteloos.
    Probeer je niet al te gek te maken over de volgende keer.

Helaas heb je dit soort dingen niet in de hand

Mag ik vragen of je al kinderen heb?

7. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Ja tuurlijk mag je dat vragen! Ik heb een prachtige dochter van 2, waar we echt heel blij en gelukkig mee zijn.

Vooral dat het allemaal zo lang duurt, dat gevoel zal jij helemaal wel hebben helaas:(
    Ik dacht eerst aan een miskraam en wilde alweer "bezig" zijn op het moment, dus was dit wel een tegenvaller.

Heb jij al kinderen?
    Hoe lang ben je al bezig om zwanger te worden?

8. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Ik heb helaas nog geen kinderen en ben 2.5 jaar bezig

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik ben vorig jaar op 11 november geopereerd aan een bbz. Ook ik mis mijn rechtereileider.

Helaas tot op heden nog niet weer zwanger en tijdens een onderzoek is gebleken dat mijn linker-eileider niet doorgankelijk is.

We hebben nu op 24 nov een afspraak in Zwolle. Het wordt IVF of een operatie om te kijken of het nog te herstellen is aan de linkerzijde.

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Geef het tijd, die gevoelens zijn heel normaal. Laat het gebeuren en sta jezelf toe om verdriet te hebben.

11. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Toevallig dat je hetzelfde hebt meegemaakt een jaar terug, hopelijk kan je na 24 november weer verder.

Morgen ga ik nog even de gynaecoloog bellen, heb toch nog wat vragen. Als het goed is zou ze gelijk met de operatie kijken naar mijn linker eileider en hier ook foto's van maken. Ik ben nu ook wel benieuwd of dat er wel goed uit zag.
    Ook vraag ik me af wanneer ik weer gewoon alles mag doen, of dat ik nog ergens om moet denken.

De gynaecoloog die de operatie deed zei dat het herstel wel snel zou gaan terwijl de gynaecoloog die ik de volgende dag sprak zei dat ik er wel op kon rekenen dat ik drie weken niet aan het werk zou, of misschien vinden ze dat wel snel...

12. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Ik hoop dat alles goed is met je linker eileider.
    ik heb zelf een hsg onderzoek gehad en toen bleek me linker eileider open te zijn maar helaas bij de 3de keer zwanger zat het toch niet goed. Ik begreep er niks van. Volgens de arts was het open en doorgangelijk maar ik had gewoo pech.

anneliesje hopelijk wordt het snel duidelijk voor je.
    Een bbz is echt verschrikkelijk om mee te maken.
    Na een bbz krijg je xtra controle mocht je weer zwanger zijn

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Het herstel verschilt van persoon tot persoon. Ik kon na twee weken bijna alles weer, maar geestelijk heb ik echt een knauw gehad. Het heeft behoorlijk lang geduurd, voordat ik weer mezelf was.

De gyn die me opereerde heeft nog gekeken naar mijn linker eileider en toen zag deze er goed uit. Het lichaam is een heel wonderlijk iets. Normaalgesproken neemt de andere eileider de functie over van de missende en de meeste stellen zijn gewoon binnen een jaar weer goed zwanger.

Enige nadeel is dat je een iets grotere kans hebt op weer een bbz en daarom krijg je sneller een echo.

Bij mij is gewoon dikke pech. Toen ik na de zomervakantie nog niet zwanger was heb ik om een verwijzing gevraagd bij de huisarts (we waren op dat moment langer dan een jaar bezig om zwanger te worden en het was nog niet succesvol). Ze hebben toen een cyclus opgevolgd en ik kreeg langzaam het vertrouwen terug in mijn lijf, maar op de 9de dag van de cyclus erop kreeg ik een hsg onderzoek. Hierbij spuiten ze vloeistof in je baarmoeder om te kijken of de eileider doorgankelijk is.
    Het spuiten van de vloeistof an sich duurt niet zo lang. Toen het bij mij maar duurde en duurde (meer dan een kwartier) wist ik eigenlijk al genoeg. Ook kon ik het meekijken op het scherm en daar zag ik al dat het niet goed doorliep.

Volgens mijn gyn zijn er twee opties:
    1) ivf
    2) een operatie om te kijken of het te herstellen is. Echter zodra ze aan de eileider gaan rommelen is er een grotere kans op een bbz en daarnaast gaat het na verloop van tijd ook weer dicht.

Kortom bleegghh

14. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Jemig zeg, wat hebben jullie een pech gehad. Hopelijk komt het geluk nu een beetje jullie kant op.

Tot nu toe lees ik niet echt veel positieve verhalen over mensen die dit hebben meegemaakt:(
    Ik lees ook heel veel mensen die een miskraam krijgen na een bbz en dat het dan pech is, maar lees het toch wel veel dat je je gaat afvragen of het er iets mee te maken kan hebben....

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik denk dat je in dit topic alleen maar de pechverhalen tegenkomt ;)

Bijna iedereen op dit forum die iets voor of net na mij een bbz heeft gehad, is zwanger geworden. De gyn was hier ook superpositief over, maar soms hebben mensen wel eens wat meer pech dan anderen

Deel Deze Pagina