LEO + erg moeilijk te stimuleren

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hvdsande, 10 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hoi meiden,

Ik ben erg moeilijk te stimuleren, na mijn eerste punctie zijn er geen bevruchtingen ontstaan, er waren ook maar 3 rijpe eitjes.
    Nu is het plan om een Leo operatie te doen. In de tussen tijd en die tijd daarna ga ik afvallen. 4 en 6 weken na de operatie moet ik bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Als dat niet zo is begin ik met Clomid 100 of 150 en daarna evt. spuiten. IVF is even op de lange baan gezet om eerst te kijken of dit werkt. Aangezien je zo door je pogingen heen bent als, alles al mislukt bij het überhaupt krijgen van mooie eitjes.
    Heeft er iemand positieve ervaringen? Ben zo bang dat er bij mij echt niets te halen valt met zo'n LEO aangezien ik zo lastig te stimuleren ben.

Groetjes.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb alleen clomid gebruikt, maar reageerde daar niet goed op. Heb toen een leo en hsg gehad en had na 10 dagen een eisprong en dat is nu onze oudste van 8 :). Dus hier heeft het wel goed uitgepakt.

3. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hoi Snoopy,

Dat is fijn!! Heb jij dat toen bij gehouden met ovulatie testen of kon je het merken aan je lichaam?
    Echter denk ik, omdat clomid en een hoge dosis van gonal f niet heeft gewerkt, een leo operatie ook niet zomaar zonder hormonen zijn werk doet...

Groetjes

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hield mijn temperatuur bij en heb toen ook ovulatietesten gebruikt en die werd dus positief, kon dat mooi melden bij de gynaecoloog toen ik op controle kwam ;)

Ik heb zelf nu geen gonal f ofzo gebruikt maar clomid werkte ook nauwelijks bij mij. Maar bij een leo halen ze heel veel blaasjes weg waardoor er blaasjes kunnen uitgroeien tot uiteindelijk een eisprong. En als dat niet vanzelf gebeurt, is de kans groter dat je wel beter te stimuleren bent met hormonen. Maar het is hoe dan ook even afwachten, ik heb erg veel geluk gehad.

5. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben ook zeer moeilijk te stimuleren. Bij de hoogste dosis Puregon gecombineerd met de hoogste dosis Menopur kreeg ik na 50 dagen prikken nog geen eisprong. Bijna onmogelijk dus. Ondanks het vele prikken, had ik maar 2 keer een eisprong op 8 maanden tijd! Ik ben nog niemand op dit forum tegengekomen die zo moeilijk te stimuleren is als ik...

Dan hebben ze bij mij LEO gedaan en meteen na operatie mocht ik terug Puregon en Menopur prikken. Deze keer sloeg de combinatie wel aan en kreeg eisprong op dag 23 (daarvan ben ik nu zwanger :)!).
    Eén tip dus: als je erg moeilijk te stimuleren ben, vraag dan dat je meteen na de LEO terug mag starten met prikken. De werking van de LEO is beperkt tot 3 à 6 maanden, dus verlies geen tijd met het natuurlijk proberen, als je zo moeilijk te stimuleren ben.

Als de LEO niet werkte bij mij, ging ik trouwens net starten met IVM (in vitro maturatie). Ik had daarvoor al intake gehad. Dit is een speciale behandeling voor vrouwen die moeilijk te stimuleren zijn. Bij IVM worden onrijpe eicellen uit de eierstokken te halen via een punctie. Deze onrijpe eicellen worden daarna in ongeveer dertig uur in het laboratorium tot rijping gebracht en daarna kunnen ze bevrucht worden via IVF of ICSI. Deze zogenoemde In Vitro Maturatie (IVM) is een nieuwe voortplantingstechniek en heeft als grote voordeel dat vrouwen de hormonale stimulatie van de eierstokken niet hoeven te ondergaan. Hierdoor is de behandeling een stuk minder belastend en is er bijvoorbeeld minder kans op overstimulatie van de eierstokken. De techniek is veiliger en goedkoper dan een IVF-behandeling. In België zijn hiermee al honderden baby's geboren en wereldwijd al duizenden. Dus het werkt!

6. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hallo,

Wat fijn dat het bij jullie zo goed heeft geholpen. Ik heb in de twee jaar dat we bezig zijn, waarvan anderhalf in het ziekenhuis, pas 1 eisprong gehad. En 1 punctie. Dus kan inderdaad wel stellen dat ik erg moeilijk te stimuleren ben. Ik kom verder ook eigenlijk geen vrouwen tegen waarbij het zo moeizaam gaat. Ik moet helaas wel 4 en 6 weken wachten voordat ik weer met hormonen kan beginnen. En ik mag niet gelijk starten met spuiten. Maar als eenmaal die eitjes weg zijn, komen ze niet meer terug. Dus je zou denken dat er dan voor lange tijd genoeg ruimte is voor de andere eitjes om door te groeien?

7. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik zou vragen aan jouw arts om het anders te doen.
    Eerst afvallen, dan LEO en onmiddelllijk na de LEO terug starten met hormoonstimulatie.
    Ik reageerde voor mijn LEO ook op geen enkel hormoon meer. Heb de LEO laten doen en ben onmiddellijk bij mijn eerste menstruatie terug gestart met Menopur. Bij mij was het wel nog geen inseminatie, maar mijn arts zei altijd dat het effect van de LEO maar optimaal is de eerste 3 maanden en dat het dus van belang is onmiddellijk in actie te schieten.
    Ik ben wel van België en heb hier helaas nog al verhalen gehoord zoals dat van jou, helaas ook met geen resultaat.

8. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dolce: Exact zoals jij het zegt meteen na LEO terug starten met prikken! Hebben ze bij mij ook gedaan. Ik had ook nog IUI. Ik woon ook in België ;) Hier ondernemen ze meestal toch sneller en beter actie dan in Nederland heb ik de indruk...

Hvdsande: Als je echt zo moeilijk te stimuleren bent, zou ik inderdaad doen zoals Dolce zegt en als dat niet werkt, niet bij de pakken blijven zitten en eens informeren naar die IVM! Doet echt wonderen voor vrouwen die moeilijk of niet hormonaal te stimuleren zijn. Er zijn nog mogelijkheden! Succes meid!

Deel Deze Pagina