Wie ook voor de derde?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mijnimeel, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hey meiden

Even een berichtje vanuit de ziekenboeg.
    Ik ben sinds zondag ziek en gisteren zijn we er achter gekomen dat mijn zoon een longontsteking heeft. Hier dus geschrokken en wat wankel op de benen. Kom snel bijlezen en buurten

Liefs Femme

2. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    jeetje lafemme dat is indd schrikken beterschap..

hier ook een ziekenboeg romy is nu weer opgeknapt nou ben ik zelf aan de beurt.. kyano gaat vanmiddag lekker naar school dus kunnen romy en ik lekker op het bankje:D

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    la femme en mamapatricia sterkte met de ziekenboeg en jullie zelf.

Shezze en manlief kunnen bewerken :D

Inderdaad beter een keer teveel naar de gyn dan net je eisprong missen toch.;)

Zo net wat booschappen gedaan met de meiden en straks maar aan de 4 manden op te vouwens was beginnen...

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

beterschap voor de zieke

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @SPijkervrouwtje, lekker klusje ;)

@lafemme zo das zeker schrikken, beterschap!! Ook voor jezelf.

@mamapatricia, ook bij jou beterschap!

Zo nog even een paar uurtjes werken!

6. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    Beterschap lafemme en mamapatricia!

Hier is de ziekenboeg weer voorbij. Beide kids hadden de griep te pakken. Maar nu is Lynn weer lekker naar school en Quinten is met opa peuterzwemmen. Heb ik even mijn handen vrij voor het huishouden.

Mamapatricia, ik heb er eentje van eind juli. Heel vrolijk manneke. Lekker een zomerbaby!! M'n oudste is een winterkind. En die heeft me toch een ochtendhumeurtje haha. Maar verder is ze ontzettend lief hoor:)

Hier weinig nieuws. Moet 4 dagen werken deze week. Dat vind ik altijd best pittig. Maar financieel is het wel lekker.

7. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wat een ziekeboegjes lees ik! Hier nog nergens last van *knock wood*

Wat gaan die dagen langzaam als je op t wachtbankje zit..
    Ik heb afgelopen dagen vreemde buikpijn gehad, eerst heel laag.. en gisteren leek het wel bandenpijn (zijkanten). Ik hoop dat het een goed teken is..

8. Trotsemama1

alieke ik zal voor je duimen
    hier gaan de dagen langzaam naar mijn eiersprong hahah

9. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Haha erg he!
    Nog geen rare klachten?

10. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Dag meiden,

Ik heb een vraag....
    Ik zit momenteel erg te twijfelen om voor een derde te gaan. Mijn gevoel schreeuwt...JA!!! maar het verstand houdt me wel tegen. Mijn man lijkt het alleen maar nog gezelliger worden. Ik ben nu 33 jaar dus wil ook niet te lang wachten met onze beslissing. Ook heb ik moeite met zwanger te blijven en al 3 miskramen achter de rug. Mijn zwangerschappen zijn ook niet echt rooskleurig..maar goed....dat vergeet je snel nadat je je kindje hebt gekregen. Ons zoontje heeft afgelopen jaar veel gezondheidsproblemen gehad en veel in het ziekenhuis gelegen, dat was erg zwaar, maar nu het de goeie kant met hem opgaat krijg ik toch weer kriebels. (raar hoor....heb een jaar lang geroepen dat we compleet zijn als gezin en opeens ben ik helemaal omgedraaid) Ik zie ook best wat praktische en financiele problemen maar moet dat de reden zijn om er toch maar niet voor te gaan???

Ik ben erg benieuwd hoe en waarom jullie besloten hebben voor de derde te gaan en of jullie ook zo getwijfeld hebben....

Lieve groetjes!

11. Trotsemama1

alieke : moet mijn eiersprong nog krijgen maar voor me gevoel gaat dat ook langzaam hahah

noname:
    voor ons heeft het de doorslag gegeven dat we nu nog jong zijn en dus alles makkelijker gaat en als we straks ouder zijn de kids al lekker zelfstandig zijn
    ook heeft het meegespeeld dat me schoonvader nog maar voor 40% kan zien en dus op de langere tijd blind kan worden
    en we willen wel graag dat hij zijn kleinkinderen gezien heeft ipv alleen zich maar inbeelden hoe ze zijn
    en natuurlijk lekker snel op elkaar vinden wij ook ideaal

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik dacht.. ik doe eens een ovu testje, kijken hoe die uitslaat. Ik had bij mijn 2de namelijk in eens een positieve ovutest terwijl ik nooit een normale streep kreeg. Dus wist ik dat ik zwanger was..

Hier dus het resultaat:
    Dit weekend maar even testen????

13. Trotsemama1

zou je kunnen doen
    ik heb der geen ervaringen mee

14. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hey meiden

Hier gaat het wat beter. Ik ben weer bijna top fit en mijn zoon is enorm levendig. Gelukkig maar. Afgelopen maandag haalde mijn man hem van de NSO en toen kon hij niet lopen en heeft hij alleen maar gehuild dat hij pijn in zijn buik en rug had. Ik ben zo blij dat ik toen direct de telefoon gepakt heb, al had ik een longontsteking niet verwacht.

Afgelopen weekend hebben we de verjaardag van mijn meisje gevierd. Was een drukke bedoeling, maar wel gezellig.

Mijn ei....tja...geen idee wanneer die geweest is. Ik hou me vast aan vorige cyclussen en dan zou die rond dag 20 gesprongen zijn. Dat was zondag. Jammer genoeg door ziekte niet meer geklust na vrijdagnacht. Ik ga uit van ongeveer 5-2 NOD datum.
    Misschien is het leuk om een NOD lijstje te maken. Dan kan ik een beetje voor iedereen mee duimen.

@ Spijkervrouwtje: Fijn dat ze extra controle doen. Wat je zegt: liever te veel dan je ei missen. Dit wordt vast een mooie maand. Wanneer mag je weer komen? Ik lees net vrijdag...succes alvast.
    @ Lynneke: Welkom. Fijn dat iedereen weer beter is.
    Hier een lente kind en een winter kindje, maar wel allebei een zondagskind. Ze hebben beide dus veel geluk. Al vind ik dat wij de geluksvogels zijn met het krijgen van deze schatjes. Maar volgens mij ben ik ook een zondagskind...
    @ Trotsemama: Succes met je ei vinden.
    @ noname: Welkom. Tja ben bang dat het hier ook geheel gevoelsmatig is. Mijn man is van de praktische redenen, maar die heeft zelf de knoop doorgehakt om voor een derde te gaan. Ik ben al wat ouder dan 33, dus voor mij was het heel belangrijk om er zo snel mogelijk voor te gaan. Hopelijk kunnen jullie een goede keuze maken.
    @ Lique: Hoe gaat alles met jou en je klachten? Jammer van Kim...
    @ Mamapatricia: En jij alweer beter? Oh wat jammer dat jullie goede nieuws al de ronde had gedaan. Jammer hoor. Gelukkig wel allemaal positieve reacties. En een goede echo. Helemaal super.
    @ Shezze: Wow met 10 maanden al los lopen....Das heavy....Mijn meisje staat en danst :D, maar doet nog geen stap los. Ze wandelt wel met alles wat schuift de kamer door. Ze worden weer zo anders als ze gaan lopen...Goed hoor van jouw kanjer.
    En Shezze...hoe is het afgelopen?
    @ Alieke: Spannend vreemde buikpijnen...en wat een mooie positieve ovutest. Ik ben benieuwd wat je zwtest laat zien....ik duim hard...Ik heb er verder ook geen ervaring mee. Ik durf me nooit zo blij te maken met zulke dingen, maar hoop goed bericht.

Zo ben weer bij...dacht ik zo

tot snel

Femme

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Alieke, spannend!! We wachten rustig af!! Ohhh die ovutest, maar geen idee of dat wat zegt!

@noname, ik vind het lastig, hier vooral een gevoel van we zijn niet compleet. En samen hebben we het altijd gehad over een groot gezin. Nu de ergste drukte voorbij is, wilde mijn vriend er weer voor gaan en zie hier het resultaat. Praktische en financiele dingen komen meestal wel goed, als jullie het heel graag willen. Het lijkt me wel heel zwaar als dat ook nog een paar miskramen zou betekenen. Weet je waarom die gebeuren, ik bedoel is dat wel eens onderzocht?

@laFemme, zeker heel goed dat je toen gebeld hebt. Ik weet nog dat mijn zusje ook zoveel buikpijn had en het ook longontsteking bleek te zijn, zij was ook nog een klein meisje toen. Klachten gaan we onder controle houden ;)

Zo ben net terug van de fysio, ben even losgemaakt. Tape op mijn bekken/rug en oefeningen mee. Het rusten in de middag is heel goed en samen met deze oefeningen enz moet ik mijn bevalling toch gewoon halen ;)

16. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!!! Ik twijfel eigenlijk omdat ik uiteindelijk het beste wil voor mijn kinderen en we financieel niet echt ruim zitten. Maar heb idd ook het gevoel dat dat uiteindelijk wel goed komt, je wordt volgens mij steeds creatiever...;)

@lique80 Ze hebben mij en mijn man na de 3 miskramen idd onderzocht op een chromosonentest en gelukkig was toen alles goed. Maar de angst zit er idd wel goed in. Toch zal dit mij er echt niet van weerhouden om een derde kinderwens in vervulling te laten gaan, maar hoe ouder ik wordt hoe groter de kans op een miskraam.

x

17. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik heb toch eventjes een testje gedaan, ik kon het echt niet laten.. werd gek van mezelf.
    Hij was gewoon negatief, logisch want mijn NOD zou rond volgende week pas zijn.
    Ik heb wel eventjes gegoogled en daar is veel te vinden over vrouwen die door een ovutest er uiteindelijk achterkwamen dat ze zwanger waren. Het "nadeel" ervan is, dat een ovu test heeel vroeg in de zwangerschap al positief aan kan geven.
    Ik heb met manlief afgesproken dat we pas volgende week gaan testen :)

18. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ Alieke: heel verstandig meid. Het kan, jammer genoeg, ook nog mis gaan voor je NOD, wat je normaal gesproken niet eens door zou hebben. Dus gewoon nog even volhouden....*zucht*
    Ik duim in ieder geval hard voor je. Wanneer zou je mogen testen?
    @ Lique: Ja die buikpijn, vooral rond zijn navel. En hij zei ook in zijn rug. Kon ook alleen maar liggen. Goed opschrijven allemaal..
    Jammer van je bekken. Hopelijk gaan deze oefeningen je de laatste maanden goed helpen.
    @ Noname: Ik denk ook dat je er uiteindelijk wel uitkomt, maar financieel gezien, weten jullie dat zelf het beste. Succes in ieder geval met deze keuze.
    Ik hoop, dat als jullie er toch voor gaan, de miskramen achterwege blijven. Je hebt er al meer dan genoeg meegemaakt.

Pff ben moe. Nog niet helemaal hersteld. Ga maar eens op tijd naar bed...denk ik.

Liefs Femme

19. NAR

NAR Lid

18 jan 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @noname: Ik riep een half jaar geleden ook nog dat ik dacht compleet te zijn, maar het ging inderdaad kriebelen. Hoe langer ik er over nadacht toch voor een derde te willen gaan, hoe meer de wens naar boven kwam. Toen ik het ter sprake bracht had ik me eigenlijk op een negatief antwoord voorbereid, omdat mijn man altijd heeft geroepen dat hij twee wel genoeg vond. Maar hij stond er toch voor open. Wat hem heeft overtuigt is dat ik zei dat je eigenlijk alleen spijt krijgt van dingen die je niet doet en vrijwel nooit van dingen die je wel doet.. ;)..
    Dit was in de kerstvakantie (2010) en nu, is mijn spiraal eruit sinds 4 jan 2011, zijn we aan het proberen, op zoek naar een grotere auto en met verbouwplannen bezig:D. Wohhww wat kan het snel gaan in een maand tijd ;)
    Alle praktische dingen, ach daar verzin je wel wat op, als je tenminste wil. Vroeger hadden ze ook grote gezinnen en minder inkomsten.. zo te horen is er liefde genoeg en dat is het belangrijkste!

Succes met jullie beslissing!

NAR

20. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Alieke, heel slim, nu nog even volhouden ;) Je maakt het wel weer spannend voor iedereen, haha!

@Noname, het klinkt al een beetje alsof de keuze gemaakt is en je vooral bevestiging zoekt, of heb ik het mis?

@Lafemme, voel je je al wat beter?

@NAR, ben je al ongesteld geworden?

Jaahhh, heb gisterenavond gewoon weer een uur gewandeld, zonder pijn. Wat heerlijk. Normaal ben ik nadat de kids op bed liggen gesloopt! Dus volhouden met oefeningen enz...
    Ik ga aan het werk!

Deel Deze Pagina