heey meiden zouden jullie even willen stemmen op thobias ?http://www.zwangerschapspagina.nl/babyvdmaand.php hij staat ergens onderaan
hoi dames! ik zit ergens heel erg mee, en weet dat dit misschien niet hier hoort. maar ik zit heel erg in de knoop of ik dit kindje wel wil. ben erg bang dat ik het niet trek. en de kinders niet alles kan geven wat ze horen te krijgen. manlief is werkloos en komen daardoor momenteel te kort. ik weet niet wat ik hiermee aan moet ik ben ook bang dat ik het niet kan, alle 3 de aandacht geven en verzorgen als de 3de er eenmaal is, als manlief weer werkt moet ik alles alleen doen en de jongste is nu net pas 1 jaar
och meid vervelend dat je zo voelt !!! kan ik ergens wel begrijpen hoor ! ik heb na de bevalling van thobias even met me zelf in de knoop gezeten heb een tijdje anti depressiva geslinkt(waar ik gelukkig nu van af ben ) daar buiten heb ik nog steeds mijn off days! en de aandacht verdelen ik denk dat het vanzelf gaat! je baby slaapt straks nog heel veel en dan heb je voor je andere 2 kindjes tijd en als je baby eten wil of verschoond moet worden geef je de baby op dat moment aandacht je hebt al 2 kindjes die ook heel goed zelf kunnen spelen en geld ja wij hebben een na sleep van vorig jaar we komen elke maand nog steeds iets te kort maar ik denk altijd maar zo waar ik voor 4 kan koken kan ik ook voor 5 koken het komt vanzelf allemaal wel goed daar geloof ik in !! dikke knuf meid!!!
bedankt voor je snelle reactie! ik ga dadelijk met manlief praten. ik voel me al zo vanaf dat ik vermoedde dat ik zwanger kon zijn. ik vind het veels te snel. wij wilden namelijk pas over anderhalf jaar kijken of het mogelijk was voor een 3de.
Hoi Dames, Mag ik ook met jullie meekletsen? Of kom ik er niet meer tussen? Jullie zijn ten slotte al enige tijd samen aan het kletsen Ik zal me ff in het kort voorstellen: Ben een mama (29 jaar) van 2 kids. Een zoon en een dochter. Ik ben begin januari gestopt met de pil voor een derde! Ik zit nu dus in de eerste ronde en mijn NOD komt steeds dichterbij. Erg spannend allemaal. Ik heb deze eerste ronde ook ovulatietestjes gebruikt dus weet ook precies wanneer mijn ei is geweest, dus er is een kans aanwezig Van de eerste en de tweede was ik in ronde 2 zwanger dus wie weet!
Lafemme, haha ja zo kan het natuurlijk ook! Mijn man stresst altijd eerst en als het eenmaal zover is accepteert hij het gewoon en gaat hij alles plannen. Maar ik weet dat hij ook dolgraag een derde wil. Maar hij is bang dat we dan niet meer rondkomen en/of de kids die we al hebben tekort gaan doen. We houden nu 200 euro schoon over in de maand. Daar zijn alle rekeningen en boodschappen al vanaf. Maar nog geen extra kosten zoals kleding/feestjes/tandarts etc. kleding voor de kids koop ik zoveel mogelijk van de kindertoeslag. Dus volgens mij valt het bij ons wel mee. Maar ja, mijn man ziet nou eenmaal altijd eerst alle beren op de weg. (wat natuurlijk niet wegneemt dat we idd de hele zolder moeten verbouwen en een extra dakraam moeten plaatsen, wat dus best een 'grote beer' is) Moui, wat vervelend meid! Je hebt je kinderen best kort op elkaar, dus in die zin zal het ook wel pittig zijn. Ik vond het ook loodzwaar in het begin. Die twee van mij schelen 17 maanden en we woonden in een flatje drie hoog zonder lift. Een tropenjaar zal het zeker worden. Maar denk ook aan al het goeds wat eruit voortkomt. De liefde die je ook voor dit kindje zult voelen. Een hart is altijd groot genoeg!!!! Je kinderen hoeven geen liefde te delen. Aandacht natuurlijk wel, maar daar zul je vanzelf een ritme in vinden. Daarnaast zullen jouw kinderen ook veel aan elkaar hebben omdat ze dicht op elkaar zitten qua leeftijd. Je zult er vanzelf inrollen en het zal even zwaar zijn, maar daarna heb je het ritme te pakken en gaat het vanzelf. Tsja financieel. Een kindje is nou eenmaal duur maar ik ben het wel eens met de stelling : waar er twee eten kunnen er ook 3 eten. Jullie zullen misschien je uitgaven patroon aan moeten passen, maar ook dat gaat zich wel vanzelf wijzen. Sorry dat ik niet alleen met bemoedigende woorden kom. Ik ben altijd eerlijk (soms een beetje té....) Mamanu, welkom. Natuurlijk kun je meekletsen. Ik klets ook nog maar net mee. Ik blijf ook lekker meekletsen hoor. Ik heb weinig vertrouwen in de standvastigheid van manlief en dit geval Hij wil graag een nummer 3, is dol op sex en heeft een hekel aan condooms. hihihi
Dank je Trotsemama en Lynneke Daar hebben volgens mij alle mannen last van Hier ook al, maar heb hem gelukkig ervan kunnen overtuigen dat ons gezin echt nog niet compleet is Nu heeft hij het geaccepteerd en gaan we er voor de volle 100% voor. Ik vind het soms nog wel een beetje eng, omdat je niet weet wat je te wachten staat, maar ik denk wel dat het allemaal vanzelf zal gaan.
momenteel veel financiele lasten, hebben een tijdje geleden een huisje gekocht en erna is manlief werkeloos geworden en nu komen natuurlijk weer een hoop rekening achter elkaar in de bus vallen. ben dubbel verzekerd met zorgverzekering en ze weigeren op te zeggen. en dan ook nog dubbel stroom, waar ze moeilijk over doen. ik wou dat ik kon werken, dan was het financieel wat makkelijker. alleen ik heb angst ik durf niet heb totaal geen ervaring en daardoor ook nog weinig kans op werk. en dan durf ik niet fulltime te gaan werken en manlief volledig voor de kinderen te laten zorgen. hij kan het wel maar ik heb het gevoel dat ik het beter kan
jee Moui, dat klint niet leuk, die gevoelens.. Zou je het kindje niet willen om emotionele redenen of om rationele redenen? Als het emotioneel is zou ik heel erg hard gaan nadenken en met iemand gaan praten, want als er liefde is, is er een plekje denk ik dan maar. Als het alleen rationeel is zou ik de beren van de weg proberen te vegen. Wat werk betreft, kan je niet kijken of je via het uitzendbureau tijdelijk wat kan bijwerken (zolang je man werkloos is) dan heb je het financiele alvast een beetje geregeld. Tuurlijk is dat niet wat je blijkbaar voor ogen had, maar ja, je had denk ik ook niet bedacht dat je man werkloos zou worden. En verder is er genoeg tweedehands te krijgen om de kosten te drukken. Als je echt heel erg twijfeld, moet je er wel heel snel voor zorgen dat de twijfel wordt weggenomen, welke kant het ook opgaat. Om het beestje bij zijn naam te noemen; abortus zou ik snel doen, mits je daar geen enkele twijfel meer over hebt!! En als je maar een beetje twijfelt, krijg je zeker spijt van die beslissing. Als je kindje er eenmaal is, heb ik nog nooit gehoord dat er iemand is die daar spijt van heeft gekregen... succes met denken, en probeer vooral met je hart te denken. Mamanu: Welkom!! Ik klets ook nog niet zo lang mee. Ben ook niet dagelijks actief op het forum. Is voor de rest iedereen weer een beetje beter aan het worden? Hier gaat het goed. Bij mij thuis weer iedereen naar werk en KDV. Nog wel veel snot Gisteren had ik mijn NOD. Test was negatief... maar, ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden.. wel opgeblazen gevoel en een beetje krampen, maar geen duivels..klein beetje gevoelige borsten (of verbeeld ik me dat) en pijn in mijn onderrug.. Ik ga zo sporten! Liefs NAR
heb met manlief er even over gepraat, we willen dit kindje wel, het is idd meer vanwege de materiële omstandigheden. spullen heb ik nog van de jongste.
Moui, ja financiele problemen zijn nooit leuk. Maar je man vindt vast wel weer werk voordat de derde er is. En anders kun je inderdaad kijken of jij (tijdelijk) werk kunt vinden. MIjnman zorgt ook 1 dag in de week voor de kids en kan dat supergoed hoor (ook al vinden wij vrouwen dat wij het beter doen ) En waar 2 kids eten kan een derde dat ook wel. Alle spullen heb je nog van de twee oudste en liefde en aandacht verdelen lukt je vast ook wel. Bij mij zitten die twee ook dicht op elkaar en spelen hierdoor juist superveel met elkaar. Fijn toch! Mijn man is ZZP-er en dat is ook af en toe best onzeker want je weet ook nooit of er wel genoeg werk is. Maar als je er maar in blijft geloven komt het vast wel goed! Ik lees dat het weer beter gaat met alle ziekenboegen fijn zo! Trotsemama veel plezier de komende dagen. Hier zijn we ook aan de klus want verwacht nu zo onderhand mijn ei wel (al heb ik nog geen pos ovutest) morgen wel weer FM in het ZH dus ben benieuwd of er iets te zien is. Ik hoop zo
moui.. ik snap je gevoelens wel. ik heb dat ook wel gehad . mijn vriend is in februari werkeloos geweest. en had ook echt niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn bij de andere twee duurde het wat langer.. als je alles nog heb van de jongste scheelt dat al een hoop kosten. je kan alles zo duur maken als je wilt. mijn kindjes komen echt niks te kort maar ze krijgen ook echt niet alles wat hun hartje begeert ben een beetje gek. ik zie dat in mijn omgeving wel anders. jullie gaan het echt wel redden. zelf heb ik een schoonmaakbaantje het is niet een vet pot maar het is wel extra en de meeste schoonmaakbedrijven doen niet zo moeilijk met het aan nemen van zwangere vrouwen omdat het toch via het uwv gaat als je ziek word of verlof heb. alle kleine beetjes helpen zeg ik dan altijd maar.. voor de rest kan je nu al de luiertjes inslaan als het in de aanbieding is. en voeding kan je borstvoeding doen scheelt ook weer een hoop geld als het lukt uiteraard. vind het echt heel sneu voor je dat je je zo rot voelt .. meid probeer je er overheen te zetten het komt vast allemaal goed. mamanu welkom natuurlijk is er plek spijker veel klus plezier nar spannend zal duimen voor een posi test hier gaat het eindelijk wat beter voel me lichamelijk een stuk beter alleen die druk op me borst en rug (net of iemand me beklemt) vind ik nu echt niet leuk meer morgen maar weer even naar de ha kijken of me longen toch erger zijn geworden.. romy en kyano gaan beiden weer vrolijk naar school gelukkig maar.. kyano kwam vanochtend wel uit bed met een hese stem en een zeehonden hoest het leek heel erg op pseudo kroep dus ben naar me moeder gegaan heb hem daar in de douche laten stomen en toen was ie er af dus blijkbaar toch pseudo kroep..
@Moui, jemig meid wat enorm vervelend dat je zo in twijfel zit. Denk dat dit ook wel een beetje aan de hormonen te wijten is, toch? En het is je ook gelukt je aandacht over 2 te verdelen, dus over 3 gaat je ook zeker lukken. Net zoals dat je van dit kindje weer net zoveel gaat houden. Financieel is het wel vervelend, is er wel zicht op een baan voor je man? En werk jij nog wel(oh lees het al )? Deze eerste jaren zullen relatief vrij duur zijn. Maar denk eraan dat jullie waarschijnlijk ook meer gaan verdienen in de toekomst enz. Ohh en die extra kosten, wel even op je strepen gaan staan hoor, zijn ze nu helemaal gek geworden. Gewoon betalingen stopzetten die automatisch gaan enz. Wat werk en verdeling betreft, als ik jullie was zou ik beide opzoek gaan naar een baan. In deze tijd moet je flexibel zijn, ook als vrouw. Er moet nu eenmaal brood op de plank komen. En werken kun je altijd, TNT, supermarkt enz. Oja en spullen voor de kids, komt vast wel goed. Veel krijgertjes aannemen en misschien eens wat anders vragen aan bepaalde kraamvisite (vooral die zonder smaak, haha) bijv geld of luiers. Voor ons worden het ook tropenjaren hoor, ondanks dat we beide werken, het is tegenwoordig geen vetpot. Alles wordt duurder, lonen stijgen amper enz. En dan heb ik er straks ook nog 3 3dagen op de opvang. Maar we hebben te eten en we hebben elkaar, gaat vast allemaal goedkomen! @Mamanu, welkom!! Hier zijn enkele al zwanger en andere bezig voor een derde! @Lynneke, haha!! Dan komt het vast snel goed. Kan me de zorgen om geld van je man ook wel voorstellen. Maar hier doe ik de financieen en ziet vriend nooit problemen @NAR, wat spannend! Lekker gesport? @Spijkervrouwtje, ik hoop op een mooi eitje vandaag!! @mamapatricia, hopelijk heeft de HA een beetje geruststellend nieuws. Wel fijn dat je je wat beter voelt. Zo dames, dat was het wel denk ik. Hier een beetje druk en emotionele weken. Mijn oom (was ook beste vriend van mijn vader) heeft de ziekte van Kahler, dat is gisteren geconstateerd. Daarvoor dus in onzekerheid gezeten. Dat vreet allemaal aan je. Verder geen klagen hier. BI redelijk onder controle met oefeningen en tape!
bedankt voor jullie berichtjes! mijn man is druk op zoek naar werk rijd overal heen voor niks want dan is ie opeens niet geschikt voor het werk dat ze aanbieden. ik wilde bij tnt beginnen maar hebben me afgewezen was volgens hun te chaotisch omdat ik geen oppas kon vinden. moest eerst maar kinderopvang regelen. maargoed daar heb je wachtlijsten en ik heb niet zomaar het geld voor de kinderopvang heb ik ook eerlijk gezegd dat ik eerst werk wil vinden voordat ik kdv regel. maar begon ze over het kdv toeslag maar dat geldt alleen als beide ouders werken dan krijg je wat terug anders niet.
Moui; Jeetje wat een onzekerheid! Ik hoop dat jullie eruit komen!! Komt vast helemaal goed. Even een berichtje van hier: Ik heb besloten dat ik zondag ga testen. Ik zit dan op dat 36.. Ik ben uit mijn bh gegroeit!
alieke dat moet haast wel goed nieuws zijn moui nou is tnt ook niet het geweldigste bedrijf(sorry als ik hier iemand mee kwets) je brengt niet je kind naar het kdv als je geen werk heb lijkt mij . en het kost dan indd veel geld. daarom is het misschien ideaal om in de avond uurtjes wat te doen je mannetje kan echt wel de kindjes op bed doen hoor..(word je geen slechte moeder van) mijn mannetje eet met de kindjes en ben ik erg laat doet ie ze in de douche en op bed ik vind persoonlijk dat hij het net zo goed doet als ik hij is misschien iets toegeverlijker (wahha is geen woord maar je snapt het vast hah) .. maar ja zo heeft iedereen wel iets toch.. een ding wil ik je wel zeggen geniet van je zwangerschap nu jullie wel zeker zijn van het kindje voor je het weet is het zover.. uhmzzz ik ben bij de huisarts geweest. pfff wat een wind viel haast van me fiets van de wind maar ook vooral omdat ik zo benauwd ben van het hoeste. ik bleek een luchtweginfectie te hebben heb nu een ontstekingsremmend middeltje. en een puff om de luchtwegen open te zetten.. en daar mag ik nu niet weer vanaf.. heb al eerder van die pufjes gehad.. voor cara.. nu is het blijkbaar terug .volgens de dokter.. ook mijn kleine ventje moet geloven aan een puf ik had hem mee genomen om gewoon zijn zeehonden hoest te laten horen maar dokter vond dat ie wel erg piepte nou moet ie dus twee weekjes die pufjes daarna terug komen als het dan beter gaat word ie binnekort getest en is het waarschijnlijk ook een cara-patientje ach daar valt mee te leven speciale hoezen om de bedden en dan komt het hellemaal goed.. nou ik kruip nog even op het bankje tot het mannetje thuis komt
alieke dat moet idd wel goed nieuws zijn vandaag meest vruchtbare en heb mijn man eens even flink mee naar boven gesleurd haahha hoe is het hier?