02-11-2013 gestopt met de pil. Gebruik zwanger worden vitaminen met foliumzuur in, vitamine D3, visolie en tarwekiemolie. Na het stoppen met de pil ben ik al 2x ongesteld geweest. NOD weet ik niet hoe ik dat moet uitrekenen...
De NOD betekent je Niet Ongesteldheids Dag Dit is de dag waarop je ongesteld moet worden en je nieuwe cyclus begint. Maar als je bezig bent voor een kindje dan wil je natuurlijk helemaal niet dat je dan ongesteld wordt. Dus is het je "NOD." Van alles uitrekenen over je cyclus kan je hier doen: Wanneer ben ik vruchtbaar, bereken je vruchtbare periode met onze vruchtbaarheidscalculator - Zwangerschapspagina
Studente90 als je echt steeds zoveel blijft twijfelen... zou ik gewoon wel vast ontpillen en het dan bijv. 2 a 3 maanden met condoom doen. Dan ben je zoieso van de pil af en de hormonen. En dan heb je voor jezelf dat gevoel van twijfel misschien wat minder. Het blijft je eigen keuze, dus goed naar je eigen gevoel luisteren wat wel of wat niet goed voelt.
Ow wacht, had al gereageerd in je andere topic studente90. Sorry, ik hou alles niet meer uit elkaar Nou ja, je weet dus wat mijn mening is. Las laatst ergens een mooie zin: een verantwoordelijke volwassene kan een verlangen uitstellen. Zo wilde ik echt heeeel graag trouwen toen ik nog studeerde. Maar eerst moest ik mijn diploma halen. Dat wilde mijn vriend en het leek mij ook wel zo verstandig. Dus dat heb ik als de sodemieter gedaan en daarna kon ik me focussen op onze bruiloft. Een half jaar na onze bruiloft begon het vreselijk te kriebelen voor een kindje. Dat was in augustus 2012. Mijn man wilde nog niet en ik kon geen werk vinden. Toen gezegd: we kijken in april weer. Afgelopen april was de tijd ook nog niet daar. Toen heb ik besloten om mezelf een eerlijke kans te geven om werk te vinden of iig werkervaring op te doen. Gezegd dat ik januari 2014 met de pil zou stoppen en dan voelde voor ons beiden goed. Nu heb ik nog steeds geen werk maar wel een stageplek waar ik werkervaring op doe. Dat we er nu toch voor willen gaan is omdat ik nu 27 ben en mijn man 34 (en we hebben ons huis nu iets meer op orde en meer financiële zekerheid). Geloof me, ik had/heb heel sterk een kinderwens maar beslissingen moet je niet alleen met je gevoel maken. Het wachten is me uiteindelijk mee gevallen: ik was/ben druk bezig met van alles en nog wat en geniet ook heel erg van het samen zijn en de dingen doen die je met een kind niet zo snel doet. Je bent nu 23??? Meid, ga je diploma halen en geef het goede voorbeeld aan jullie toekomstige kindje. Een half jaar is echt zo om als jij druk met de studie bent. En zeg eens eerlijk: toch veel fijner om die druk van het afstuderen dan niet meer te hebben, toch?
Dankjewel voor je uitleg. Ze vragen om de duur van m'n cyclus en die was de laatste keer 41 dagen en die kan ik niet aanvinken, de max is 35 dagen. En wat bedoelen ze met aantal maanden?
Aantal maanden is gewoon het aantal keer dat per maand kan zien wanneer je vruchtbaar bent. Maar er zijn andere manieren om dat uit te rekenen hoor. Google maar eens op NOD berekenen of vruchtbare dagen berekenen. Maar als je nog niet regelmatig ongesteld bent en nog weinig inzicht hebt in je cyclus zou ik me er niet teveel op vastpinnen.
Meiden.. wie al iets gemerkt van het ontpillen? nu 10 dagen van de pil af en mijn wangen zitten vol met puistjes. Normaal niet zo last van. Hopelijk is het tijdelijk en verdwijnt het gauw weer. Maar alles voor een goed doel!!
Wat leuk om van velen te lezen wanneer NOD,pilstop en wat ze gebruiken etc. Iedereen is zich er toch wel op haar eigen manier op het aan het voorbereiden en informatie aan het vergaren leuk! Nog 5 dagen te gaan tot NOD pfff stom is nog maar m'n 1ste ronde moet niks verwachten maar toch duurt het nu al lang! Haha. Sorry moest me even aanstellen haha. Ook hier puisten door t ontpillen. Das gelukkig wel het enige wat ik heb gemerkt na het stoppen met de pil. En wat meer euhm buien naarmate de menstruatie dichterbij komt haha. En ik zit beter in mijn vel, voel mijn eisprong perfect en merk dat ook aan m'n libido haha. Dus op puistjes en soms een vervelend buitje na alleen maar positieve ervaringen betreft stoppen met de pil. Wat ik heel handig vind, is om via een app womanlog bij te houden wanneer je menstruatie hebt en wat voor symptomen je daarbij hebt. Hierdoor zie ik dus wel een regelmaat in mijn cyclus en herken je dingen die bij een bepaalde periode in je cyclus horen. Echt een superhandige app.
Ik gebruik die app ook! Maar heb ook netjes een agenda ernaast liggen. Die app wil ik nog wel eens vergeten. Hahah
Lara123 nog 5 dagen, wat spannend!! Hihi je stelt je echt niet aan hoor.. ik denk dat we allemaal met je mee kunnen denken/voelen. Van de eerste ronde kun je idd maar beter niets van verwachten, maar je weet maar nooit!!! en wat fijn dat je verder geen klachten hebt van het ontpillen. het beter in mijn vel zitten gevoel, herken ik ook. of het tussen mijn oren zit if niet..heb echt het gevoel van: zo die troep gaat mijn lichaam uit! En voel me veel vrolijker! Maar dat kan ook omdat ik het gewoon erg leuk en spannend allemaal vind dat het vanaf nu elke maand "raak" kan zijn. bedankt voor de tip van de app, zal hem gaan downloaden!
Ik had ok veel puistjes van die hele kleintje Komt door de hormonen die je eige lichaam dan ineens heeft ipv de pil Zei de huisarts, 1 maandje last van gehad maar na een gruwelijk heftige eisprong (ging egt kapot bij mn 1ste eisprong na het stoppen met de pil) was het allemaal over nu een mooi cyclus hopelijk blijft ie zo stabiel dan kank in april al beter gokken wanneer alles plaats vind haha
Hier ook last van puisten, al had ik nu wel verwacht dat het ontpillen over zou zijn ga nu de 3de ronde in? Iemand enig idee hoe lang dat kan duren, het ontpillen? Ik vroeg mij trouwens af of jullie je meest vruchtbare dagen vertellen aan jullie partner? Ik probeer het met m'n vriend beetje luchtig te houden, wil niet dat er een druk op komt te staan (al is hij net zo enthousiast om een kindje te "maken").
Ik vertel mijn vruchtbare dagen niet aan mijn partner. Ergens denk ik dat hij dat heus wel ongeveer weet. Ik vertel het bewust niet, omdat ik niet wil dat het vrijen alleen maar om het kindje gaat draaien. Voor mij moet het gewoon liefde blijven en niet iets "gedwongen". Ik zorg gewoon dat ik net even mijn best doe dat het zoieso wel gebeurd rond de vruchtbare dagen.
Ontpillen kan tot een jaar duren helaas vooral als je al langer de pil slikt zei de huisarts dus dat is maar net afw88 ik heb nu het idee nergens meer last van te hebben en ben eind sept gestopt 10 jaar de pil te hebben gehad dus denk dat dat ook met aan je lichaam licht dus das even afw88 voor je
Bij mij heeft het ontpillen best lang geduurd. Had in ieder geval 3 maanden last van puistjes en stemmingswisselingen. Maar ik had gelukkig wel gelijk een regelmatige cyclus van 30 dagen. Ik vertel mijn man ook niet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Daar wordt het allemaal zo gedwongen van. Nog even voor het lijstje: Naam: priscillaxxx gestopt pil: 2-6-2013 nod: 11-1-2014 gebruikt: kv foliumzuur, vanaf februari ov testen
Lara123 jouw nod zit er als eerste aan te komen! Al iets gemerkt, waardoor het deze ronde raak kan zijn? Ben benieuwd!
Nu bijna twee weken geleden mijn laatste pil in genomen. Zou je nu dan al een eisprong kunnen hebben? Net flinke buikpijn aanval! En het blijft een beetje zeuren.