Brit, dat snap ik dus ook niet. Tuurlijk hoef je niet de hele dag in bed te liggen wanneer je je verder goed voelt maar je rust pakken lijkt me toch wel belangrijk. Lees van heel veel vrouwen hier op zp dat ze wilden dat ze de eerste paar weken wat rustiger aan hadden gedaan, ondanks dat ze zich goed voelen. De eerste weken/maanden ben je nog zo bezig met de baby, nieuwe dingen en een ritme vinden... dat kost ook de nodige energie. En meid, 2 september??? Dat is al in minder dan een maand! Gaan jullie er verder nog een speciale dag van maken of juist niet?
Nee, snap ik ook niet hoor hihi. Lijkt me niets heerlijker na je bevalling dan lekker uitrusten! Veel mensen krijgen indd een terug val wanneer ze die rust niet goed pakken. Ja is al bijna haha, nou denk dat we savonds lekker uiteten gaan met onze ouders en getuigen! Jullie zullen wel blij zijn dat het iets minder warm is zwangere meiden! Aaaa ik word gek op me werk, ik blijf me soms verbazen hoe goor sommige mensen zijn, bah! :x
@brit ik zou me kapot schamen als ik iemand in een smerig huis ontvang. Ja er slingerd overal speelgoed en er ligt wel eens iets op de grond maar stofzuig elke 2 dagen en straks vast elke dag omdat we een kat hebben... maar idd sommige mensen. En wat gaaf 2 september al. Ik zit er ook aan te denken om het met vriend te doen gewoon zodat ik dezelfde achternaam als de baby's heb. Binnenkort maar eens in de groep gooien en dan in een leuk jurkje en met familie ergens lunchen doe ik later wel eens een feest met een echte jurk want tsja die jurk wil ik graag En met pijn in mijn hart gaat deze weer op marktplaats mocht je een liefhebber kennen. Kunnen het geld goed voor een duowagen gebruiken hahaha http://www.zwangerschapspagina.nl/kinderwagens/529065-antieke-koninklijk-werven-kinderwagen.html#post17415076
@ brit Vertel? Wat is goor? Fornuis dat al 2 maanden niet is schoongemaakt of maden die uit een afvalbak kruipen? Ik krijg direct weer kriebels om te gaan poetsen, haha! Moet er niet aan denken dat hier iemand binnenkomt en denkt: getver. Tuurlijk is het hier niet altijd even netjes en soms blijft er wel wat liggen maar echt vies en smerig, nee.
Hihi wat is goor, de keukenkastjes die plakken van het vet, vliegen die boven de prullenbak hangen, vieze onderbroeken door het hele huis heen, maandverband wat naast bed gegooid word, wc's waar de spetters op zitten.. Zo kan ik nog wel even doorgaan hihi, ik sta niet van veel dingen meer op te kijken maar ik vind het ZO goor! Vooral omdat ik zelf een schoonmaaktik heb, snap niet hoe mensen in een grote chaos kunnen leven, zou echt gek worden als de hele dag mijn salontafel vol lag met rotzooi, geen plek op het aanrecht. Gelukkig ben ik nu weer thuis, en zit de desinfectiecreme in m'n werkjasje.
Maandverband naast het bed? Getver!!! Ik kan ook een rommelkont zijn maar als ik opruim en schoonmaak dan ook gelijk goed. @seepje Jammer van die wagen maar ja, het is niet anders! Ja, die jurk wilde ik ook hoor En dan ook echt een bruidsjurk (avondjurk is ook heel erg mooi en met een boeket en mooie make-up ben je ook een echte bruid maar voelde voor mij niet hetzelfde) En ik wilde ook een echte bruidstaart. Beide gelukt
IEWL!! Dat is niet een rommel dat is gewoon onhygiënisch leven! En dat met een baby in huis😳 zet je ze dan ook op hun plek?? Hoe kan je maand verband naast je bed laten BAH, echt inderdaad sommige mensen hoe zijn zulke mensen opgevoed vraag je je dan af?? Ik schaam me al als mensen onverwachts langs komen en me keuken is nog wen troepje. ankie hoe voel je je? Al symptomen? seepje jammer van de kinderwagen, toen je hem kocht had je vast nooit gedacht dat je het zou moeten verkopen omdat je een tweeling krijgt hihi verdiep je wel goed in een kinderwagen voor tweeling, ik lees vaak dat sommige lomp groot en onhandig zijn... Ik heb nu zoiets grappigs er komt al soort van melk uit me tepels 😳 mijn vriend kneep voor de grap en vroeg: "komt er al melk uit?" En ja hoor kleine drupjes. Dit schijnt gelukkig heel normaal te zijn, gelijk even opgezocht. Maar toch blijf het raar en grappig vinden. Mijn vriend vind het grapje milk shake (en dan mijn tieten shaken) nu nog grappiger.... Zucht mannen brit wat spannend van de partnerschap, is dat een soort trouwen of bij de notaris? Mijn vriend wil na zijn vorige huwelijk niet meer trouwen. Zelf vind ik het niet erg, vind een kind krijgen veel meer binden dan een papiertje. Maar zo'n sprookjes jurk zeg ik ook geen nee tegen agh wie weet ga er niet wakker van liggen ben al lang blij dat we een kindje krijgen Hier nog even een 31 weken foto Baby trappelt lekker, en voel zelfs delen van hem (weet alleen niet welk deel .?) vriend voelt de kleine nu ook beter schoppen en vaak zie je me buik van vorm veranderen haha
@ boogschutter : mijn vriend vond trouwen ook niet perse nodig maar heeft me vorig jaar toch gevraagd. Hij wil namelijk graag dat ik zijn achternaam ga dragen om echt een gezin te zijn. En zo met die kleintjes op komst lijkt mij dat ook wel prettig. Hoor vaak in mijn omgeving van mensen dat ze dan niet als 'moeder' gezien worden omdat ze een andere achternaam hebben. En mooie buik heb je! Wij twijfelen nu aan 'op een maandag ochtend gratis' voor de naam en dan straks als de wurmpjes er zijn een keer een leuk feestje met mooie jurk Voor de kinderwagen : wij hebben een easywalker op het oog. Hoor daar goede verhalen over. Is slechts 75cm breed en past daarmee door alle deuren. Wagen voor achter of onder elkaar vind ik persoonlijk niet zo'n succes...
Boogschutter je hebt een erg mooi buikje, prachtig! 😁 En partnerschap is indd een soort van trouwen, enige wat niet is is dat je kindjes niet in het trouwboekje bijgeschreven worden. En inderdaad ook op een dinsdagochtend lekker goedkoop hihi! Besloten morgen de gyn te bellen of ik over mag op spuiten, niet dat ik daar naar uitkijk maar het schijnt zo te zijn dat het kan zijn dat je daar bijna tot geen bijwerkingen van hebt! Lotion was een aantal dagen dat het hielp, maar komt er gewoon doorheen en begint nu ook op m'n rug. Merk ook dat me gemoedstoestand minder word, blijf hoofdpijn houden en alsmaar moe. Sorry lekker zeuren 😁 En ja tuurlijk zet ik die mensen op hun plek, ik ben zelf bijna een soort neuroot geloof ik als het komt op schoon zijn etc. Maar ik zeg dan wat ik denk.. Goor en ongepast dus en dat ik niet van plan ben het op te ruimen, ben niet van een schoonmaakploeg! Vrijdag de eetkamerstoelen uitzoeken! En duurd nu nog max een week tot de hypotheek rond is!
@boogschutter Mooie buik! Niet mega maar je ziet echt wel dat je zwanger bent. En van die melk kan kloppen. Het is nu echt aftellen he. Ik voel de baby ook regelmatig als een soort bobbel vlakbij mijn navel van links naar rechts schuiven maar WAT ik voel... geen idee. Kontje, hoofdje, ruggetje? @seepje Nu gratis trouwen en later feest kan natuurlijk ook prima! Ik snap wat je wil zeggen over die naam. Ken iemand die niet getrouwd is en een andere achternaam heeft dan haar vriend en zoon. Ze moet steeds uitleggen dat ze toch echt de moeder is... @brit Goed dat je die mensen dan wel de waarheid vertelt! Ben zelf nu ook nog steeds druk met een grote schoonmaak zodat straks alles redelijk netjes en schoon is. Gisteren matrassen enzo van bed gehaald zodat ik onder het bed eens goed kon stofzuigen. Badkamer krijgt van de week ook een grote beurt en daarna wordt de keuken eens goed uitgesopt. Had je de gyn al gebeld? Ben benieuwd of je mag spuiten. Want dit is natuurlijk ook niks zo. Helpt het ook niet om puisten aan te stippen met alcohol? Leuk he, dat shoppen En wat fijn dat de hypotheek bijna rond is, is toch altijd en gedoe en spannend.
Ja het aftellen is echt begonnen, ik wist dat ik iets zou "vergeten" de luiers!!! Denk ik helemaal niet aan, even de komende weken goed de aanbiedingen in de gaten houden, hoorde dat de wehkamp, vaak veel aanbiedingen heeft. brit vervelend dat de crème niet helpt. Misschien een topic openen voor tips? Misschien zijn er andere meiden die ook chlomid slikken die hier ook last van hadden en de gouden tip voor je?
@boogschutter : De wehkamp heeft nu een maand aanbieding qua luiers . Maar zou van de allerkleinste zeker niet teveel halen En dan zeker geen nummer 0, in het ziekenhuis (als je daar bevalt) hebben ook luiers en tegenwoordig zijn de winkels zolang geopend dat je man altijd even snel naar het kruidvat kan als blijkt dat je de goede maat niet in huis hebt
Hey meiden, wij gaan ook voor een eerste kindje. Ik ben 22/06 gestopt met de pil en dan na 34 dagen mijn menstruatie gehad Ik heb ook ovulatietestjes besteld zodat ik toch ongeveer weet wanneer men ei komt.. Hopelijk heb ik ze morgen in de bus en kan ik beginnen testen Hopelijk is het snel raak, want we kijken er echt naar uit! Hoeveel rondes hebben jullie er zoal over gedaan als ik vragen mag?
carmina welkom! Leuk dat je komt mee kletsen, is zeker spannend de eerste ronde (eigenlijk alle rondes) maar de eerste is nieuw heb je geen idee wat je lichaam gaat doen. daarom is het hier zo gezellig je kan alles hier delen Ik zelf was in ronde 3 zwanger, en zit nu op 31 weken seepje ja zag ik inderdaad. Ja de maat 0 is volgens mij echt voor de prematuur babies? Gemiddelde baby weegt volgens mij rond de 2-3 kilo. Ga denk ik daarom ook geen maand box kopen, gewoon 2 pakken van 2 maten. Precies genoeg mensen om me heen die ik aan het werk kan zetten hihi Wel lastig steeds alles in zo veel maten kopen.
@carmina : welkom! Hier was het ook in de derde ronde raak. Veel succes ik weet nog hoe lastig het wachten soms was @boogschutter ja idd. Ik haal hier denk ik ook geen pampers? Behalve als ik zo vroeg beval en ze wel maatje 0 nodig hebben. Vind pampers eigenlijk grote onzin.. en helemaal gezien alle kosten hier al x2 gaan. Die van de aldi en etos schijnen als beste uit de bus te komen.. Ook straks met voeding als je geen bv gaat geven.... hoeft echt geen friso of nutrilon te zijn. Is van eigen merk vaak net zo goed of soms beter. Je betaald gewoon voor het merkje net als bij alle andere ik ben daar iets te nuchter / nederlands voor denk ik
Carina welkom! Leuk dat je met ons mee wilt kletsen, hier ronde 10 en inmiddels een aantal rondes in de medische molen. Seepje ik ben net zo als jou hoor hihi, de eigen huismerken zijn vaak net zo goed of beter inderdaad, komt alleen maar omdat hero voorheen friso en nutrilon de bekendste zijn en dus vertrouwd! Geld namelijk hetzelfde voor de vitamines die je moet gaan geven vitamine d en bij bv ook vitamine k. Kruidvat eigen merk heeft ze ook, mensen willen toch vaak davitamon maar dat scheelt bijna 3 euro per potje!! Vaak zeg ik er ook bij je mag gewoon eigen merk nemen net zo goed etc., komen mensen toch vaak thuis met davitamon! Als ik m'n koffie zo op heb ga ik bellen, heerlijk weekend! Was zo blij dat ik gister de deur achter me kont dicht kon trekken hihi Emma met het bewegen wel heel grappig dat je je dan afvraagt wat je nou precies voelt. Zijn jou spulletjes inmiddels al geleverd?
Carmina welkom! Hopelijk heb jij snel goed nieuws. Wij zitten in de 18e ronde,hoop voor jou dat je dat niet haalt. Maat 0 zou ik denk wel een pak van in huis willen hebben, wij zijn allebei niet groot, dus verwacht ook geen mega kind als het ons ooit gegund is. Seepje in jou geval zou ik ook wel een pak 0 in huis halen, ben er zelf één van een tweeling en wij waren niet al te groot toen we geboren werden 10 dagen voor de uitgerekende Brit nog ontwikkelingen rond het huis? En hoe voel je je verder?
Seepje inderdaad wat Casey zegt, zou voor de zekerheid ook 1 pak 0 in huis hebben. Maat 1 is toch vaak ietwat groot als je een wat lichter kindje hebt! Casey waar zit jij in je cyclus nu? Ook richting je nod toch? Wat betreft het huis, vriendlief moet nog 1 papiertje afgeven straks van de bank dat de lening afbetaald is had een verkeerd briefje meegekregen en dan is als het goed is de hypotheek rond! Kan echt niet wachten en gaat echt snel, ben langzaamaan begonnen met inpakken. Alle boeken zitten al in dozen, me kleding kast ga ik maar vast ruimen kijken wat weg kan en de keukenspullen die ik niet gebruik mogen ook vast ingepakt worden. Vorige verhuizing heb ik alles op het laatste moment gedaan en dat was te chaotisch plus dat ik een stresskip werd.
Wanneer krijgen jullie de sleutel? Wij 1 oktober, nu nog hopen dat ons huidige huis snel verkocht is. We hebben vorige week een kijker gehad, die morgenochtend nog een ander huis gaat bezichtigen, volgende week heeft de makelaar contact over wat ze doen. Zit op dag 24,voel nog niks. Mijn vriend vraagt ineens elke dag, voel je al iets? Ik steeds, nee sorry. Heeft hij nog nooit in al die tijd gevraagd, word er een beetje zenuwachtig van, maar is wel schattig! Welke dag dit jij 22/23?
Aaaa wat leuk wij krijgen ook 1 oktober de sleutel!! Ik hoop zoooo graag voor jullie dat het huis eindelijk verkocht word! Als het niet verkocht word is het dan geen optie om het te verhuren? Ik heb voor dit appartement 2 huizen gehuurd die langer te koop stonden. Op dag 22 nu, probeer er niet aan te denken! Zal namelijk toch wel niet raak zijn denk ik maar. We hebben amper gezellige avondjes gehad deze maand. En het verplichte begint me een beetje tegen te staan, afgelopen twee maanden echt om de dag met in je achterhoofd dat het verplicht is omdat je een positieve ovu test heb. Zo spannend voor jou ook omdat jullie het deze maand 'anders' hebben gedaan!