wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hallo allemaal,

Wij willen gaan beginnen voor de eerste, maar na de bruiloft (23-08), plus ik nog even een afspraak moet maken om mijn spiraal te laten verwijderen.
    Wel allemaal erg spannend!
    Vriendlief was eerst terughoudend, maar ik denk nu hij weet dat dit geen opvlieger/fase is en dat ik ècht een sterke kinderwens heb heeft hij er meer vrede mee en begint hij zelfs er ook over te praten!
    We hebben afgelopen mei de handtekeningen gezet onder het koopcontract van ons huis, dat voorzien is van genoeg kamers ;)
    Dus ik ga dit onderwerp een beetje volgen!

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht

Ik haal ook wel 1 pak 0 hoewel die voor babys tot 2 kilo is en ik stiekem hoop dat ze daar wel boven komen :) en de eerste paar uur in t ziekenhuis krijg je die luiertjes wel dus dan kan ik manlief altijd nog op pad sturen in onze 24 uurs economie ;)

Hier merk ik echt dat mn banden beginnen op te rekken en dat voelt echt niet fijn ;)

3. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Spannend britt en casey.. Hoop het toch zo voor jullie.
    Hmm over de luiers ben ik het niet met jullie eens. Ik werk in de kinderopvang en zie heel veel verschillende soorten luiers voorbij komen. Wij werken alleen maar met pampers. Ik merk altijd dat luiers van Lidl, kruidvat, Etos etc zo stug zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker zit bij zo'n kindje. Pampers zijn veel soepeler.
    En de luiers van pampers nemen echt heel goed op. Wij gaan dus echt straks wel voor de pampers luiers. Gewoon gaan scoren in de aanbieding ;)

4. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ankie daar ben ik het wel met je over eens ik merk met werken ook wel verschil met de luiers, maar naar mijn idee zijn die van kruidvat eigen merk wel aangepast ik vind ze niet meer zo heel stug als dat ze in het begin waren!
    Hoe voel jij je?

Ilona welkom! :D Eerst lekker genieten van je bruiloft! Spannend.

5. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ilona welkom!

@ankie; hier kreeg de kleine maar van 1 merk kapotte billen en dat was van pampers.... veel doorlek verhalen ook. Kruidvat luiers zijn erg veranderd en bij mijn moeder op het kinderdagverblijf werken ze alleen maar met aldi l luiers.

Heel persoonsgebonden natuurlijk maar ik heb per maand geen 120 - 150 euro voor luiers te besteden en van eigen merk ben je de helft kwijt voor 2 kids :)

@casey en brit ik had de ronde dat ik zwanger werd ook zoiets van het is echt Niet raak want we hebben veels te weinig geklust ;) en nu al ruim 11+3 onderweg :)

6. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat snap ik ook zeker. Zo heeft iedereen natuurlijk ook haar ervaring ermee.

Ik voel me goed. Mag niet klagen. Heb alleen in de avond iets last van krampen (ongi gevoel) maar overdag moet ik echt weleens weer even tegen mezelf zeggen: je bent zwanger. Vandaag daarom ook nog weer een test gedaan en dat was een superknaller. En dat voor nog geen 5 weken.

Snachts heb ik last van onrustige benen en slaap dan ook niet heel geweldig.. Woel veel tot irritatie van ml.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,2 KB
      Weergaven:
      0
  7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ Carmina en Ilona
    Welkom!

@brit
    1 oktober, dat is al best snel!
    Hihi, ben door jou verhaal over vieze huizen vandaag weer flink aan de poets geslagen ;)
    Nee, de spulletjes heb ik nog niet. Aanstaande woensdag wordt het spul geleverd.

@Casey
    Ook spannend met jullie huis zeg! En kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt van je vent. Zijn jullie al (bijna) toe aan vervolgstappen m.b.t. zwanger worden? Hoop zo voor jullie dat het nu raak is!

@Ankie
    Dat ongi gevoel had ik in het begin ook hoor. Later ook echt nog wel buikpijn gehad. Toen vk gebeld maar het hoort er gewoon bij. Zolang je geen bloed verliest en zware krampen hebt is het goed.
    Als je er last van hebt mag je er een warme kruik op leggen en een paracetamol nemen.
    En wat een knaltest zeg! Kwam bij jou de tweede streep ook sneller dan de controlestreep?

Over luiers.... Ik haal nog 1 pakje erbij van de kleinste maat (tenzij vk straks zegt dat het een grote baby is) en dan haal ik die van Kruidvat. Hoor ik veel goede dingen over. Heb al een kleine verpakking van pampers én kruidvatluiers, de een kreeg ik bij de kruidvattas en de ander zat ik de blije doos.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oeps, zie in mijn vorige bericht ineens een koe van een fout staan.... jou moet natuurlijk jouw wezen ;)

Even heel wat anders...
    We waren gisteren bij de buren (gezellige bbq) en we hadden het over hun kindje (leeftijd en wanneer naar school enzo) en vertelt mijn buurvrouw ineens dat ze 2 weken terug een miskraam had gehad.... :(
    Nou, daar zit je dan met je dikke buik. Die had ik dus even niet zien aankomen. Wist ook niet wat te zeggen eigenlijk. Heb gezegd dat ik het ontzettend sneu en jammer voor ze vond en haar gevraagd of ze er erg last van had gehad. Ze zei tegen mij dat ze het nuchter probeerde te zien (het zat gewoon niet goed) maar dat ze het er op sommige momenten moeilijk mee had. Heb gezegd dat het goed is dat ze het zo ziet want wat niet goed is is niet goed maar dat ze wel haar momenten van verdriet mocht hebben. Je moet je gevoelens ook wat ruimte geven. En tsja, toen wist ik echt niks meer te zeggen. Gesprek ging daarna op een normale manier wel over op iets anders uiteindelijk maar ik zou haar nog wel even willen vragen hoe het nu met ze gaat en of ik rekening moet houden met mijn zwangerschapsverhalen... of moet ik dat juist niet doen?
    Iemand tips?

9. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @emma : ik denk dat je haar dat gewoon moet vragen. Ze heeft immers al een kindje en is gewoon vruchtbaar helaas was dit kindje niet gezond.

@casey en brit : spannend van jullie huizen zeg! Tijd vliegt zo hard voorbij!

hier veel bandenpijn gehad vandaag en lig nu uitgeteld op de bank. Buik lijkt wel explosief gegroeid vandaag ;) kreeg de vraag of ik al 20 weken was :O

10. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden wat een verhalen weer!

Llonavan welkom bij deze gezellige club! En voor jou ook veel goeds toegewenst!

Emma wat erg van die miskraam!
    Iedere vrouw ervaart het anders, dus echt tips kunnen persoons afhankelijk zijn..
    Mijn zus heeft ook een miskraam gekregen, terwijl ze al een zoontje had en zij heeft in begin ook heel nuchter geroepen, dat ze toch al een kind had. Maar een paar maanden later kreeg ze er toch erg last van.
    En dan mijn eigen ervaring.. het slijt, maar iedere week is er nog wel een moment dat iets me eraan doet herinneren of dat ik er gewoon weer over wil praten. (Over de periode dat ik zwanger was) dus dat is heel verschillend.

Seepje heel mooi buikje voor een tweeling!

11. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    seepje mooi buikje! Je hebt er ook 2 in je he haha

Emma was ze lang zwanger? Pff naar verhaal, wie weer vind ze het wel fijn als je het even vraagt weet niet hoe goed jullie contact is, maar dat ze het vertelt is al best moedig vind ik.

ankie ik had tot 8ste week helse krampen lag er krom van, heb tot die tijd met een kruik geslapen, je darmen zijn zich nu aan her verplaatsten en je banden aan het rekken, pijn is dus heel normaal, maar kan heel goed begrijpen dat elk pijntje voor jou spannend is. Maak je je zorgen geef dit aan bij je VK wie weet krijg je hierdoor vervroegd een echo. Ik moest totdat ik de baby voelde steeds zeggen je bent zwanger haha soms vergat ik het gewoon echt (schaam schaam) wanneer je een buikje krijgt en plopjes voelt is het heeeerlijk :)

Spannend dames deze week, duim heel erg voor jullie is jullie zo gegund!

12. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Emma hihi heb ik je gelijk aangestoken? Jij bent veel aan het soppen dus het zal spik en span zijn denk ik bij jou thuis hihi.
    En tips weet ik niet, maar denk dat je het beste tegen haar kan zeggen zo iets van je moet het wel aangeven als het je teveel word als ik erover praat zoiets?!

Seepje ontzettend mooi buikje heb je!

13. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    brit jij tips voor ons als de kraamhulp langs komt?

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Thnx all!!

Haha die vraag wilde ik ook al eens aan brit stellen ;) Ik moet nu onderhand ook kraamzorg gaan regelen maar er zijn zoveel aanbieders in Utrecht dat ik door de bomen het bos niet meer echt zie...

15. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goed bezig aan de schoonmaak! Hier mag ik ook weer aan de slag, want volgende week vrijdag hebben we een bezichtiging! Een ander stel als de mensen die volgende week iets laten horen!

16. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Casey toch opeens weer een nieuw stel mensen die komen kijken?

Over de kraamzorg bij je intake word er verteld wat kraamzorg inhoud, dat je verschillende soorten uren hebt, 3-uurs, 5-uurs en volledige zorg.
    Wat je in huis moet hebben en meer een kennismakingen praatje!
    Wat ik jullie wel wil adviseren als je nog geen kraamzorg gekozen hebt zoek er eentje uit die 1op1 zorg geeft, dus dat je de hele week 1 kraamverzorgster hebt!
    Je bouwt toch een vertrouwensband met elkaar op en het is niet fijn bijv. 4 verschillende de hele week te moeten zien en elke keer opnieuw je verhaal te doen. ;)
    Als jullie er vragen over hebben mag je me altijd een berichtje sturen hoor!

Hier het wachtbankje, hele maand er niet mee bezig en die laatste week breekt aan en pffff… :D

17. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Casey goede vooruitzicht, een bezichtiging!

Brit vervelend he die week voor nod..
    Ik ga heel hard voor je duimen!!!

18. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja is nog geen koper, maar ben er weer erg blij mee! Het staat in elk geval niet stil

Brit, lastig he! Sterkte denk aan je, over een week is er meer kennis!

19. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    casey spannend. Wat voor huisje is het dat jullie te koop hebben? En zijn jullie groter gaan wonen?

Brit nog iets wat echt not done is hihi. Waar jullie kraamverzorgsters je dood aan ergeren (een varkensstal als huis is er dus één van haha)
    Wat raad je aan hoeveel zorg? Ik heb zelf een betrokken vriend, schoonmoeder die dan in huis woont, en mijn moeder die 24/7 klaar staat. Ik denk zelf dat 3 uurtjes genoeg is?
    Succes met op het wachtbankje, zoals altijd duimen we met ze alle mee, en heb je qua inpakken van je huis wel een beeje afleiding, hoe gaat je vriend er mee om? Kunnen jullie goed erover praten samen? (Sorry voor de vragen ben beetje nieuwsgierig aangelegd ;) )

vlinder hoe gaat het met jou?

20. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @ boogschutter wil je borstvoeding gaan geven? Dan raden ze altijd wat extra uren aan ter ondersteuning dacht ik. Hier vanmorgen wakker geworden met bandenpijn. Kan er bijna niet meer van lopen en dan straks ook nog heerlijk werken ;) gelukkig morgen echt een dagje vrij en zometeen maar een warme douche om te ontspannen.

Deel Deze Pagina