wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Boogschutter indd wat zeepje zegt, wil je bv gaan geven? Dan moet je realiseren dat je bij 3-uurs zorg maar 1 voeding ondersteuning krijgt zo nog! En weet je je kan 5-uur aanvragen en als je dat teveel vind na een aantal dagen kan je altijd afzakken naar 3-uur.
    Bij 3 uur zal ze alleen moeder en kind controles doen, bed verschonen en het sanitair.
    Bij 5 uur zal ze moeder en kind controles doen, bed verschonen, sanitair evt boven of beneden stofzuigen. Je lunch lekker verzorgen en een wasje draaien.

Seepje lekker rustig aandoen en op je werk als het niet gaat tijd voor jezelf nemen!

Ik ben heerlijk vrij het weekend, we hebben gisteravond de stoelen voor de eetkamer uitgezocht, me is happy!! :D
    Vanmiddag lekker met een vriendin woonwinkels struinen en morgen naar Latin Village. Moet zeggen dat ik niet heel veel zin heb in het festival. ;)

Wat betreft het inpakken gaat goed, heb vanaf maandag ook weer dienst dus dan scheelt ook, ben ik weer lekker bezig!
    Hij kan maandag alleen niet mee naar de gyn helaas, heeft een leidinggevende functie en maandags is het te druk op de zaak om te schuiven met z'n dienst. Ach geeft ook niet!
    Hij is heel lief en betrokken, soms doet ie wel een opmerking maken dat ik denk ja jij hoeft geen pillen ervoor te slikken en dat zeg ik hem dan ook gelijk hoor. :p
    Maar als ik gefrustreerd ben zoals vorige maand dan zegtie wel heel lief van het komt ook voor ons vanzelf wel al duurt het ietsje langer dan bij anderen.

2. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ja borstvoeding wil ik wel geven, hmm misschien is inderdaad een optie paar dagen wat langer en daarna afbouwen. Heb gistere een silicone tepel gekocht haha. Hoorde van een vriendin dat dat heel fijn is en ook als je daarna over haat op fles de overgang voor baby niet groot is, maar wie weet ligt dat aan de baby ;)

Ik heb volgens mij de 18de een afspraak met de kraamzorg, dus dat zijn inderdaad goede tips om over te hebben :)

3. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben een maisonettewoning te koop met 3 slaapkamers in een hele gewilde buurt. En hebben een rijtjes huis met tuin van 13 meter gekocht, we gaan over 2 maanden wonen in de wijk waar we allebei opgegroeid zijn en bij onze ouders vlakbij, wel heel leuk!

Moeilijk om nu al te kiezen voor hoe lang je kraamzorg wil, goede tip dat Brit geeft!

Hoeveel weken moeten jullie nog werken Boogschutter en Emma?

Seepje succes met werken, rustig aan!

4. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik moet morgen van vriendje t ziekenhuis bellen omdat ik zelf dacht dat t ook wel eens blaasontsteking kon zijn. Kan ik direct potje urine opvangen.

@boogschutter die siliconen tepel is toch alleen maar als je kloven krijgt omdat je baby te hard zuigt?

@casey wauw klinkt gaaf van je huisje en een tuin van 13 meter daar kan ik alleen maar van dromen ;)

5. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden wat spannend allemaal he! Er komt zoveel op je af.. en jammer dat je zo vroeg in de zwangerschap de beslissing al moet maken he voor kraamzorg.
    Gewoon doen wat goed voelt!

Boogschutter voor jou breken nu echt de laatste loodjes aan!!!

Hier gaat het zo zijn gangetje..
    Nog steeds vakantie en aan het genieten.
    Ik heb besloten om door te gaan studeren, omdat ik me suf solliciteer en het maar niet wil lukken. Mijn vriend verdiend helaas niet genoeg om het alleen op zijn salaris te doen en aangezien ik nog stufi kan krijgen, maak ik daar gebruik van! Als ik het niet red (met zwangerschap ect) mag de studie verder voortzetten vanuit huis. (Heb ik overlegt).

Verder heb ik volgende week een afspraak bij de gynocoloog om weer een uitstrijkje te laten doen en dan even aangeven dat ik vrij lange cyclussen heb. Misschien kunnen ze mij wat gerust stellen.

6. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ik zit al sinds 1 juli in de ziektewet. Omdat mijn werk "gevaarlijk" is voor de baby en ik alleen maar nachtdiensten werk, kon ik 100% in zijn. Wel fijn maar ja, liever werk ik lijk wel gek weet ik maar ben zo gewend om te werken haha. Zit sinds 3 juli bij mijn schoonmoeder in Portugal, volgende week zaterdag weer naar huis.

Siliconen tepel is ook als het pijnlijk wordt. Maar ik hoorde dus dat als je dan over gaat op fles voeding, je baby geen last heeft van de overgang van tepel naar fles. Op dit moment krijg ik van zoveel familie tips dat ik soms niet weet welke echt goed zijn en welke van die familie tradities zijn :)

vlinder ja vandaag 8 maanden wordt nu wel spannend, daarom ook stiekem blij om weer naar huis te gaan. Wil ook wel weten hoe de baby ligt (geen idee hoe ik moet weten hoe de baby ligt) voel wel van alles schoppen maar wat het is geen idee.

7. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
  8. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Volgens de afgelopen cyclussen zou ik vanmiddag al bloed moeten hebben, maar er is nog niks! Zó spannend! Heb al teveel gedronken om een test te doen, misschien morgenochtend als er dan nog niks is. Hoop dat ik het iets langer volhoud om niet te testen, zo voorkom ik teleurstelling het meest.
    Moest het even delen hoor, sorry. Neemt misschien wat spanning weg, nu ik hey opschrijf!

9. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Maakt toch niet uit meis! Het is hartstikke spannend, delen mag altijd hier natuurlijk!!

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik net na de eerste dagen van mijn ongesteldheid dat ik dan mijn spiraal laat verwijderen, iemand die weet wat dit betekend voor mijn kansen om zwanger te worden?
    22e ongesteldheidsdag, 25e verwijderen en meestal ben ik een viertal dagen wel ongesteld maar gezien ik al bijna twee jaar niet meer écht ongesteld ben geweest.....

10. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ze raadden overal aan om na verwijderen van spiraal eerst een cyclus af te wachten (dus met condoom) om te zien hoelang hij is. Dus in principe zou hij er nu al uit kunnen als je daarna safe gaat.

Hou er alleen rekening mee dat het ook lang kan duren... mijn eerste menstruatie kwam pas 40 dagen na stoppen met de pil..

@casey : waaaaaah spannend!!! Mijzelf kennende zou ik direct morgenvroeg testen als ik niet ongesteld was geworden. :O

11. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier nog niks van ongesteldheid te merken, maar wel een negatieve test :(

12. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Casey spannend!! En het kan nog alle kanten op..negatieve test kan bijvoorbeeld nog positief worden. Ik duim echt heel erg voor je! Als er een het verdiend ben jij het wel, na al die tijd!

13. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Misschien nog te vroeg getest? Of nog te weinig hormonen aangemaakt?
    Het kan nog alle kanten op, dus ook de goede!!

Hoorde gisteren van een collega (de nachtdienst) dat zij bij alle kinderen (4 waarvan 1 tweeling) in het begin negatief testte.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zo, dat was ff weer bijlezen, druk weekend gehad...

@Casey
    Spannend hoor!

@vlinder
    Ga je vervolgstudie doen op wat je al deed of iets anders?

@brit
    Ja, idd flink aan de poets, haha. Keukenkastjes die plakken van het vet die komen hier niet voor. Sterker nog, alle kasten worden nog even flink uitgesopt en alle van glazen en borden die ik heel weinig gebruik gaan nog even de vaatwasser in. Alles weer schoon en fris :p
    Klinkt misschien overdreven maar ik moet die kastjes toch nog opruimen en anders indelen, er moeten nog wat babyspulletjes bij.

@seepje
    Controleren op blaasontsteking is altijd verstandig.
    Ik stop per 1 september met werken. Al is het officieel geen werk, het is op vrijwillige basis. Dus dan vind ik het wel prima. In september gaan we ook nog even weg samen.

@boogschutter
    Kan me heel goed voorstellen dat je nu weer naar huis wil. Het is natuurlijk nog niet zo ver maar gewoon het idee he ;)

Tsja, over die kraamzorg... Wat je zelf wil denk ik.
    Ik wil echt mijn moeder en schoonmoeder niet in huis hebben. Veel te druk. En ze zouden in hun enthousiasme wel eens te veel met de baby kunnen gaan zitten, kind heeft ook rust nodig.
    Daarbij hebben ze echt nog het idee soms dat het gisteren was dat ze zelf kinderen hadden, sorry, dat is toch echt al langer geleden. Ze zijn er gewoon 'uit'. Ik wil wel graag bv geven en daar kunnen ze me echt niet mee helpen.
    Ik leer liever van de kraamzorg hoe en wat ik moet doen dan van de schoonouders. Hoe vaak ik nu al heb gehoord: ja maar vroeger deed ik zus en zo..... Fijn, maar mag ik het op mijn manier doen?
    Daarbij houdt de kraamzorg mijn gezondheid en die van de baby (voldoende plas- en poepluiers, temperatuur en kleur in orde, drinkt hij/zij goed, droogt de navelstreng goed in) in de gaten. Zelf vind ik dat wel een erg fijn idee.
    Uiteindelijk ben je zelf degene die een fijne kraamtijd met hebben. Misschien kan je overleggen met het kraambureau of hier een topic openen over hoe minder uren zorg bij anderen bevallen zijn?

15. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Emma Denk dat dat ook persoonsgebonden is hihi, van mij mogen moeder/schoonmoeder komen wanneer ze willen! Maar denk dat dat ook is omdat ze zicht niet overal mee bemoeien. :p

Ilona Spannend, ben benieuwd hoe je cyclus is na het verwijderen!

Vlinder waar zit jij in je cyclus?

Boogschutter Wij gebruiken inderdaad de tepelhoedjes alleen wanneer een moeder veel pijn heeft bij het voeden of wanneer de moeder een vlakke tepel heeft en de baby moeite heeft met aangapen hierdoor.
    Verder durf ik niet te zeggen hoe dat is als je over gaat naar flesvoeding natuurlijk.

Casey Ik duim zo hard voor je meis! En de negatieve test, wat nog niet is kan altijd nog komen.

Ik inmiddels bij de gyn geweest, invaller hartstikke lief mens. Liet me mijn verhaal doen en gaf daar advies op en legde uit dat er naast clomid geen andere tabletvorm bestaat dat het enige alternatief injecteren is.
    Ook dat injecteren andere hormonen zijn en dat ik daar wellicht beter op zal reageren, wel moet ik vaker voor controle terug naar het ziekenhuis.
    Ik mocht kiezen doorgaan nog even met clomid of het injecteren, koos voor het injecteren. Gelijk prikinstructie erachteraan gehad.
    Moet nu wanneer ik ongesteld word op dag 2 beginnen met prikken en dan rond dag 10 echo laten maken in het ziekenhuis. Ben benieuwd maar wel heel blij dat ik overga op een alternatief en dat waarschijnlijk mijn acne af gaat nemen ook de gyn bevestigde dat! :D
    Sorry heel verhaal!

16. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #2096 boogschutter88, 11 aug 2014
    Laatst bewerkt: 11 aug 2014
    brit wat fijn! Toch duim ik voor je dat je na deze ronde helemaal niks hoef te nemen en dat je gewoon nu een kleine spruit in je hebt die zich aan het nestelen is :D
    Stel je bent zwanger he, en ooit wil je voor een 2de gaan, moet je dan ook weer aan de chlomid?

casey duim ook voor je meis, is je echt gegund.
    Ilona eerste ronde veilig doen raden ze na alle contiseptie aan. Zodat je kan zien hoe lang je cyclus is. Stel je hebt een lange cyclus weet je niet of dit komt omdat je zwanger bent of dat je cyclus gewoon lang is. Zelf ben ik er gewoon ingedoken en gewoon gekeken wanneer me cyclus was :)

seepje
    Ik ben manager van een discotheek. Je mag als je zwanger bent niet in een omgeving werken waar het geluid boven de 80db komt. Nja daar kom ik aardig ver overheen. Ook werk ik alleen nachtdiensten en ben al 2x achter een deur gedoken nadat de persoon die ik eruit had gezet besloot te vechten met de portier. Ben zelf geen muisje maar kan niet meer aan mezelf denken heb nu een kleine in me, ook dronken mensen die tegen je opbotsen. En trap op trap af rennen met kratten dozen alcohol en zware wisselgeld bakken werd me te veel. Gelukkig was dit reden genoeg om
    100% de ziektewet in te gaan. Mijn bazen wilde me al met 5 maanden de ziektewet instoppen (zij waren gelijk beschermend over me hihi superlief) maar heb nog een maand door gewerkt. En ik moet 25/week werken en ze konden dat niet vervangen met overdag taken. Zo dat was mijn verhaal haha

Ik denk dat ik dan afwacht met het tepelhoedje, wil dat hij natuurlijk genoeg melk binnen krijgt, hier nog lekker genieten van de zon en water, heerlijk in het water lekker gewichtloos en baby vindt het ook fijn ;)

17. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Emma ik deed spw4, dus in principe is de pabo een mooi vervolg daarop..maar ik had ook voor sph, pedagogiek of psychologie kunnen kiezen. Maar ik zie mezelf wel als een vrolijke kleuterjuf of groep 3/4 voor de klas staan! :-D

Brit ik hou mijn cycles deze maand niet meer bij.. maar als ik nu even terug reken zit ik denk ik op dag 28, dus als het weer 37 wordt dan is volgende week mijn nod.
    Morgen naar de gynocoloog, wel weer spannend..vind het erg naar om onderzocht te worden daar beneden.

Wat fijn, dat er nog alternatieven zijn. En hopelijk brengt je dit meer geluk! Een medisch proces is nooit leuk, zeker niet als deze tijd juist iets heel vrolijks en speciaals moet zijn!

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ brit
    Ja dat klopt ook hoor! Maar mijn schoonmoeder en moeder hebben er soms een handje van het beter te weten en mijn schoonmoeder is altijd en overal luid en duidelijk aanwezig (zelf bij een groot gezelschap hoor je haar nog overal bovenuit, al staat ze aan de andere kant van een zaal) dus heb ze liever niet teveel om me heen :p ;)
    Ach, zo zie je dat iedereen verschillend is.

Super dat je een gyn had die naar je luisterde! Prikken zal wss een paar keer even eng/spannend zijn maar dat zal ook wennen (al hoop ik voor je dat het maar 1 ronde hoeft ;)).

@vlinder
    Dat is zeker een mooi vervolg! Al zijn al die studies die je noemt erg leuk en interessant. Maar 1 tegelijk lijkt me meer dan genoeg, haha.
    Daar onder onderzocht worden lijkt me ook niet prettig. Heb maar 1 tip: rustig door blijven ademen/zuchten!

Weet iemand trouwens vanaf wanneer een verloskundige of gyn down under gaat kijken tijdens een zwangerschap??? Lees wel eens dat er gekeken wordt of je al verweekt bent of dat er al wat ontsluiting is . Maar vanaf wanneer?

19. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Anders ik wel! Ik heb hem de laatste tijd bijgehouden via een app, en hij komt netjes overeen met welke dagen de app aangeeft en welke dagen ik ook werkelijk klachten heb. Met de 'ovulatie' loop ik 1 dagje voor.
    Tot nu toe was het telkens netjes 26 of 28.

20. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames..
    Ik ben vandaag bij de gynocoloog geweest en ook wij gaan een traject in!
    Hij heeft gezien mijn verleden een uitstrijkje gemaakt, een echo van mijn baarnmoeder en van mijn eierstokken. Mijn baarnmoeder ziet er gezond uit en mijn eierstokken verder ook.. alleen zag hij heel veel eitjes, die erg klein waren en hij pcos vermoed. Vl moet vrijdag voor de zekerheid zijn zaad laten testen en ik moet nu voorlopig een aantal maanden steeds terug komen voor een echo, om te kijken of ik iedere maand een eisprong heb. Na de verdere onderzoeken gaan ze weer verder bepalen.

Deel Deze Pagina