vlinder oooo wat mooi, zoiets zou ik ook kiezen. Snap precies waarom je er verliefd op bent geworden... Echt heel mooi. Ik denk dat ilona van haar eerste avond aan het genieten is hihi brit wat balen zeg van die extra hobbel in de weg, niks kan ooit makkelijk gaan... Wat zullen jullie blij zijn als je de sleutel in handen hebt. Banken tegenwoordig zijn zo streng en achterdochtig. seepje hoe gaat het met de darmen? Emma spannend he het aftellen begint nu echt heel dichtbij te komen, wiegje staat nu ook al in de kamer. Wanneer ga jij je vluchtkoffer maken? Of ga je thuis bevallen (kan zijn dat je dit wel is hebt gezegd, maar mijn geheugen is echt heel slecht ) Ook even met mijn vriend gesproken over wanneer hij alles af zou hebben, halverwege september wil hij het afhebben. Vertrouw hem hier volkomen op. Hij is ook niet de type om het maar uit te stellen, maar toch met "de baby komt er aan" kriebels wil ik toch dat alles netjes en af is
Ik zal straks uitgebreid verslag doen! Maar eerst zo even langs de HA, voor dat rotspiraaltje! Best de zenuwen eigenlijk ervoor.
@Vlinder, supermooie jurk meis!! Het spiraaltje is er inmiddels uit! Er was een storing in hun systeem waardoor ik 30 minuten moest wachten, en dus nog meer zenuwen kreeg dan ik al had, daarna kreeg ik een hele oude dokter (vrouwelijk) die een beetje bits en kortaf was. Vroeg waarom en of ik ongesteld was. Kinderwens en ik had gisteren enorme steken dus waarschijnlijk de eerste dag. Daarna werd er direct een behandelkamer voor mij geregeld en was hij er met een zucht eruit! Kleine steek, maar de eendenbek was meer vervelend dan de steek!! Eerst nu ff boodschappen doen en daarna zal ik een mooie samenvatting maken met wat foto's!
Phoe, ben jij blij dat het erop zit! Vaak is het er tegen aan zien erger dan de eigenlijke behandeling. Maar fijn dat ie eruit is! Gaan jullie meteen beginnen of eerst met condoom o.i.d. om je cyclus even af te wachten? Ja, we wachten je verslag af! Ik kijk er naar uit @ boogschutter Ik wil thuis bevallen maar die vluchttas moet wel klaar staan hoor. Zal je net zien dat je toch heen moet omdat de baby in het vruchtwater heeft gepoept of dat het niet opschiet ofzo. Ik zie me met weeën de helft vergeten Ik ga voor manlief ook wat inpakken. Sowieso een tandenborstel, een schoon shirt en wat deo. Kan ik ie zich een beetje opfrissen als dat nodig is. Over 2 weken gaan we op vakantie (weekje), ik zit nu te twijfelen of ik een vluchttas met wat spulletjes/kleding voor mezelf en kleertjes mee zal nemen voor het geval dat. Pfff, hoop voor je dat die babykamer nu snel af is. Hier moet de wandplank nog aan de muur, verder is alles wel klaar. Alleen nog wat dingetjes soppen en opruimen. Vandaag werk ik nog, rest van de week vrij dus ik heb vast daar wel even tijd voor
emma tot wanneer moet je werken? Ik zou wel een vruchtbaarst maken. Je weet maar nooit... Waar gaan jullie op vakantie? Oe kan niet wachten op de bruiloft verhaal En gelukkig viel het eruit halen uit eindelijk redelijk mee. Soms kan je je beter druk maken want dan valt het uiteindelijk allemaal wel mee. Alleen jammer dat je zo'n chagrijnig zuster had. Soms vraag ik me af waarom zo niet te horen krijgen dat ze of wat sympathieker mogen worden of maar met vervroegd pensioen gaan. Je hebt inmiddels een zorgverlenende functie.. zo dat waren mijn klaaghormonen Pff vandaag voel ik me zo raar. Echt zo'n dag dat ik denk was ik maar in bed gebleven. Misschien door het grauwe weer. Klinkt heel stom maar mis het werken, ben nu wel klaar met thuis zitten en schoonmaken. En wil het zoooo niet toegeven maar stiekem wil ik nu wel dat het kindje geboren wordt, wordt ook gek van steeds spulletjes die ik moet kopen. Dan baal ik weer dat ik niet naar mezelf heb geluisterd en optijd ermee ben begonnen. Pff agh heb gewoon een hormoondagje denk ik ofzo
Boogschutter dikke knuffel meid! Die dagen zitten er helaas bij, nog even en dan kan je gaan aftellen! Vlinder wat een prachtige jurk! Ik twijfel nog of ik gewoon in me normale dagelijkse kleding naar de gemeente ga dinsdag of dat ik een mooi jurkje aandoe. Verhaal van de hypotheek het is bijna opgelost! We moeten weer een stuk krediet inleveren en dan gaan ze akkoord en waarschijnlijk morgen, wat een gedoe zeg! Vanmorgen ook bij de gyn geweest, aan rechts was nu nog maar 1 groot ei, de rest groeide niet meer verder maar hij was van 12,5mm naar 15mm gegroeid. Woensdag moet ik weer terug en dan word waarschijnlijk de pregnyl gespoten zodat hij springt. Ook het baarmoederslijmvlies was mooi dikker geworden, ben heel benieuwd deze ronde!
Ilona, ben ook benieuwd! Emma en boogschutter, ik zou wel een tas klaar zetten idd ongeacht of je thuis wil bevallen. Wat je zegt, je weet nooit wat er kan gebeuren. Boogschutter, sterkte en morgen weer een positieve dag! Brit, fijn dat alles nu bijna geregeld is, en volgende week is het zover. Persoonlijk zou ik een nette jurk aan doen. En hoop dat woensdag het eitje nog iets groter is en deze maand goed resultaat komt! Hier inmiddels klaar met de clomid en wat voel ik mij depressief, sinds donderdag huil ik halve dagen en als je me voor een aankomende trein zou zetten, zou ik niet eens opzij springen. Maar zo lang ik afleiding heb gaat het goed. Gister gehoord dat weer een vriendin zwanger is, de eerste ronde raak. Natuurlijk super leuk, maar toen gezegd werd, laat dit een hint voor jou zijn, heb ik toch wel even vermeld dat het niet bij iedereen vanzelf wil gaan, ik voelde me echt gekwetst daardoor. Verder komt er een 2e bezichtiging voor ons huis! Hoop echt dat deze mensen het willen kopen, is een zorg minder.
Casey wat fijn dat er eindelijk mensen zijn die de tweede keer komen kijken spannend!! Hoop zo graag voor jullie dat het appartement verkocht word. Hou je alsjeblieft jezelf in de gaten meid, moet niet zijn dat je je ontzettend rot gaat voelen he door die pillen! Tuurlijk kan je je rot voelen door hormonen maar het moet niet te gek worden.
Nou, daar komt tie dan! Ik zal proberen hem niet tè uitgebreid maken.. Donderdags; VL naar z'n ouders gebracht, jurk en schoonzusje opgehaald. Vriendin C, opgehaald vanaf Gouda centraal gezien er geen treinen meer reden en daarna lekker gegeten en gedronken (Lees; gezopen ) Vrijdags; Supervroeg werd het materiaal al geleverd, terwijl de meiden nog lagen te slapen. Zijn de nagels gedaan en de haren in de krullers gezet. En toen zaterdags! Er was een fout gemaakt bij de catering waardoor ik tussen 11 en 1 de hapjes zou krijgen, maar ik zou ook rond 1 uur opgepikt worden door VL. Uiteindelijk tegelijkertijd gekomen en vingen mijn schoonouders de catering op. We waren veel te vroeg dus eerst nog ff foto's gemaakt bij de auto en met z'n allen. Daarna doorgereden naar Brielle, waar we gingen trouwen! Stonden al een hele hoop vrienden en familie te wachten, dus eerst maar weer een rondje knuffels en zoenen gedaan Na een zeer emotionele ceremonie (vooral voor m'n schoonmoeder), hebben we de foto's gemaakt, superleuk! Zijn neef en dus getuige deed de foto's, maar hij heeft er een goed oog voor! Toen we later terug reden naar huis, waren daar alle vrienden en familie. Heerlijk geproost, gegeten (voornamelijk VL, ik heb niet veel eten gezien ) en gedronken. De getuigen hebben een hele mooie, emotionele, speech gegeven waarbij ik echt even een traantje bij weg moest pikken. Avond afgesloten met een superheerlijke taart. Er bleven 3 mensen slapen, de getuigen en dan een vriend, dus de volgende ochtend een ontbijtje met VL gemaakt voor ons allen. Ik zal zo wat foto's nog plaatsen.. Ik heb een enorm leuke dag gehad en heb echt genoten ervan. Vanochtend is m'n spiraal eruit gegaan en toen kwamen we er vanmiddag achter dat we eigenlijk niet eens condooms in huis hadden, en we waren beide te lui om ze te halen, dus ik denk dat we gewoon gaan beginnen. Wel heb ik nog wat ovulatietesten gehaald om wat inzicht te krijgen.
Bedankt meiden. Ik vertelde het aan me vriend dat ik me zo sipjes voelde en die gaf me een grote knuffel met een ondeugende glimlach (stiekem vond hij het ook wel heel grappig) caseyik hoop voor jou morgen ook weer een positieve dag. En wat vervelend van die opmerking. Ze voelde zich zeker heel rot toen je dat zei. Daarom hou ik altijd heel wijs mijn mond als het om een gezin stichten gaat, je weet gewoon niet wat er aan de hand is, en voor je het weet zeg je iets onbedoeld heel kwetsend. Ik zou ook zeker als de hormonen zo hard aankomen met een gynaecoloog bespreken voor een andere oplossing. misschien is injecteren ook beter? Of een 2nd opinion aanvragen. Het klinkt echt alsof jullie alles al hebben gedaan wat jullie zelf hebben kunnen doen. Wat ik me kan herinneren was er niks mis met de sperma en jou eitjes toch? Wel super nieuws dat er een tweede bezichtiging komt. Ik hoorde laatst op het nieuws dat makelaars nu ook nacht bezichtigingen doen, zodat de geïnteresseerde dan een nachtje mogen slapen enzo het idee krijgen hoe het is om ook echt in het huis te wonen. Of net zoals ze in Amerika doen: koekjes bakken, omdat huiselijke geur te krijgen haha Grote knuffel zowizo voor jou! <3 brit wat spannend allemaal! Fijn om te horen dat het bijna rond is, dit zijn de laatste loodjes En ik zou lekker dragen wat jij wil, het is nou eenmaal jullie dag En ook de eitjes en de slijm klinkt allemaal positief. En als je de pregnyl krijgt dan betekent het dus lekker gezellig maken klinkt als allemaal positieve dingen meid. Ilona klinkt als een perfecte dag! En het zonnetje scheen zelfs! Wat lief dat jullie mensen lieten slapen tja het is alleen een tip om eerste ronde veilig te doen puur om je cyclus te zien. Maarja aan de andere kant je komt er toch wel achter of het raak is of niet. Werkt het spiraal ook als de pil dat je moet ontpillen? Ik ben niet zo bekend met de spiraal? Weten vrienden/familie trouwens dat jullie voor een kindje gaan proberen? Emma ik zie net in me reactie helemaal boven, dat ik zei dat je iets vruchtbaars moest klaar zetten... Hiermee bedoelde ik een vluchttas haha stomme autocorrect.
De spiraal die ik had was een soort van lokale verdoving voor de BM, de eisprong bleef, maar het slijmvlies was niet gangbaar voor innestelen van eitjes. Theoretisch gezien, kan je dan wel 'zwanger' worden dmv bevruchting van het eitje, maar blijft het niet plakken. Hierdoor zal ik vrijwel geen ontwenningsverschijnselen krijgen, maar wel wat ontrekkingsbloed en krampen omdat het toch door de BMmond eruit is gegaan. Maar tot nu toe! Nog niets, maar ik klop wel af. Ik had mijn schoonouders verteld op de bruiloft, aan het einde van de avond, dat ik m'n spiraal der uit wilde laten halen na de bruiloft. Toen begonnen ze te lachen (awkward!) en zeiden ze dat ze dat allang wisten, dat we aan kinderen wilde beginnen. M'n schoonvader had zelfs al tegen collega's gezegd dat hij binnen het jaar met zo'n T-shirt rond zou lopen van " 'sWerelds beste opa!", ze waren blij voor ons maar gaven ons nog wel de tip eerst nog wat kamers in huis op te knappen. M'n schoonzusje en m'n beste vriendin weten er ook van, omdat ik 's ochtends al van die multivitamine slik, die op bommen lijken, dus vroegen ze ernaar. Maar ook enorm blij voor ons. Het klinkt echt heel lui, maar VL houdt niet van condooms en ik heb er eigenlijk ook niets mee. Ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dat het meteen direct de eerste ronde raak is, misschien een beetje naïef.
Oh sorry ik heb jullie behoorlijk verwaarloosd! Even heel erg druk geweest. @Boogschutter : De darmen zijn na inmiddels behoorlijk wat zakjes weer op gang. Niet zoals zou moeten maar ik ben allang blij dat ze weer iets doen. En snap heel goed dat je de babykamer nu af wilt hebben, wij zijn nog niet begonnen maar willen het wel relatief op tijd af hebben mochten ze zich eerder aandienen! @Emma : Ik denk dat ik alleen een vluchttas mee zou nemen als ik naar het buitenland ga, anders zijn er genoeg winkels in Nederland te vinden waar je wat 'nood' spullen kan halen en je bent dan pas 35 weken toch? Dan blijft de kleine wurm hopelijk nog wel een paar weken warm bij mama zitten. @Brit : Spannend! Hoop zo dat het deze maand raak is voor je! En hopelijk is de hypotheek vandaag ook eindelijk rond en kan er een datum van sleuteloverdracht afgesproken worden! En ik zou voor jullie dag in september een mooi jurkje aantrekken, gewoon voor het idee.. @Casey : Meis, trek alsjeblieft aan de bel met deze klachten want dat is een bijwerking die maar zeer zeer zelden van clomid mag komen, huisartsen moeten dit dan noteren en kunnen je misschien iets anders voor gaan schrijven Hoewel ik hoop dat het niet meer nodig is en je deze maand gewoon een positieve test in je handen hebt! @Ilona : Klinkt als een hele fijne en mooie dag! En hopelijk heb je direct een regelmatige cyclus na het stoppen met spiraaltje! En over 'niet raak' bij boogschutter was het direct raak en hier niet 'direct' maar in ronde 3 en dan ook nog met een dubbele eisprong.. Hou met alles rekening. Ik weet wel dat ondanks dat ik graag zwanger wilde worden ik best schrok dat het zo snel al raak was gek genoeg. (voor boogschutter, lees hier op het forum meerdere dames die na verwijderen van spiraal een jaar op hun eerste menstruatie moesten wachten :O) Hier gaat het z'n gangetje. Mijn darmen zijn weer op gang maar ik werk verschrikkelijk veel ben helaas op dit moment nr.1 kostwinner in huis en dat levert best wat frustraties op. Wat thuis dan ook weer spanningen oplevert omdat vriend zich er voor schaamt. Dolgraag wil hij ook parttime naast z'n zzp baan aan de slag maar niemand die hem wil hebben. A.s. vrijdag mogen we jut en juul weer bewonderen en hoop ik dat ze kunnen zien welk geslacht ze hebben. We hebben inmiddels onze namen wat bijgeschaafd voor j/m en m/m die voor j/j staan al sinds het begin vast
@Seepje, Fijn dat je darmen weer op gang aan het komen zijn, hopelijk functioneren ze straks weer als 'normaal'. Het is heel naïef ook van me, om te denken dat het misschien de eerste ronde niet raak zal zijn! Maar ik wil er nog niet teveel bij stilstaan. Het zal in elk geval gewenst zijn, in welke ronde dan ook. Gezien mijn cyclus de afgelopen keren rond de 26 dagen ligt, zou ik eind deze week, begin volgende week in mijn 'vruchtbare' periode zijn, dus vandaar ook de ovulatie testen om er inzicht in te krijgen. VL (Manlief klinkt nog te officieel) draaide even met z'n ogen toen ik ermee aankwam, maar toen ik het hem uitlegde viel het kwartje. Hij is van plan om informatie te gaan opzoeken over de spiraal en zwangerschap etc, en natuurlijk de cyclus. Dus hij is gelukkig aardig geïnteresseerd erin!
@ Ilona Ohhh, ten eerste dit nog: van harte GEFELICITEERD met jullie huwelijk. Mooi om te lezen dat jullie een prachtige dag hadden zo. Van dat niet zoveel kunnen eten herken ik Mooie foto's ook! Dat je er van uit gaat dat het niet direct raak is, is alleen maar goed hoor! Ik lees hier wel eens van meiden die denken: nu stop ik met anticonceptie DUS nu ben ik zo zwanger. Om vervolgens na 3 maandjes een janktopic te openen omdat het nog steeds niet raak is. Kan ik niet zo goed tegen. Ik zei ook tegen mezelf: Laat eerst alles maar op z'n beloop. Als ik eerst maar eens weer normaal ongesteld wordt (was 10 jaar aan de pil) dan was ik eerst allang blij geweest. Eerste half jaar zou ik alles een beetje op z'n beloop laten. Gewoon seks wanneer we zin zouden hebben en ovulatietesten kunnen altijd nog (maar dat is heel persoonlijk natuurlijk). Gek genoeg was het bij ons wel direct raak maar daar zou ik niet van uit gaan, meestal duurt het even. Geniet ook van die spannende tijd dat je ervoor gaat, het is toch best bijzonder. @ boogschutter Haha, ik moest wel 2x lezen maar snapte hem wel hoor. Denk dat ik idd een vluchttas mee neem met de basisdingen voor de bevalling (shirt om in te bevallen, warme sokken enzo) En een pakje voor de baby. Zal dan toch naar het ziekenhuis moeten, mocht het ineens zover zijn. 34-35 weken is gewoon nog te vroeg. Kraampakket heb ik dan niet nodig. Oh, en zo'n ***dag hebben herken ik! Ik had er zondag last van. Ik had nergens zin in, kon die dag mijn draai niet vinden en wilde het liefst met mijn hoofd onder de dekens liggen om een potje te janken. Waarom? Geen idee. Vanochtend wil ik uitslapen maar ik werd wakker omdat mijn man eruit ging. Toen moest ik eerst naar de wc (ach ja, moet ook) en vervolgens een niesbui gevolgd door een bloedneus. Een uur later alsnog weer op bed gegaan en was meteen weer vertrokken. Lui dagje vandaag Aanstaande maandag mijn laatste werkdag. Vroeg er ook nog 1 wanneer ik weer terug kwam. Ehh, niet?! Tenzij jullie me een betaalde baan geven. Ze lijken niet te snappen dat ik straks een kind heb en dan we van 1 salaris geen kinderopvang kunnen betalen. @ Casey Dikke knuffel voor jou! Hormonen kunnen je gewoon zo *** laten voelen! Ik zou dit soort dingen wel aangeven bij de arts. Zij kunnen ook oordelen in hoeverre je 'normaal' reageert of dan je toch iets anders moet hebben. En die opmerking van die vriendin is niet leuk! Ten eerste is het aan mensen zelf of ze wel of geen kinderen willen en zo wel, wanneer zij dat willen. En wat je zegt, het gaat niet bij iedereen vanzelf! Bah, mensen denken bij dat soort dingen altijd maar dat ze alles mogen zeggen. Hoop dat ze jouw opmerking goed tussen de oren heeft zitten nu. @ brit Pffff, wat zal dat een lekker moment zijn wanneer jullie straks de sleutel krijgen. Wat een gedoe he, zo'n hypotheek. Ohhh, wel een leuk jurkje aandoen volgende week hoor! Beetje optutten mag ook! Ik weet niet wie er met jullie mee gaan maar durf te wedden dat er wel wat foto's worden gemaakt. En moet je ook doen, blijft een bijzonder moment. Goed nieuws van je ei dus! Ben ook benieuwd. @ seepje Hoop ook dat je darmen nu weer goed op gang gaan komen. Heb ooit een verstopping gehad na de Kerst (teveel vet eten enzo) en dat vond ik al erg. Is er geen andere manier waarop medicijnen je wat kunnen helpen? En hoe is het verder met je? Je bent de 12 weken alweer voorbij zeg! Had je iedereen nu al verteld van de zwangerschap? En hoe zijn de reacties van mensen als je zegt dat het er 2 zijn?
@Emma : Wij hebben hebben het bij 8 weken al verteld Omdat mijn buik niet meer te verbergen was en ik vragen kreeg en ik een hekel aan liegen heb. En ja alweer 14 weken.. 2e trimester alweer... Tijd gaat zo ontzettend snel.... En de reacties zijn vaak wel erg leuk. Tegenwoordig meld ik niet altijd meer dat het een 'tweeling' is want na een aantal keer 'ach als er met de 1 wat is heb je de ander nog' was ik daar wel even klaar mee. Sommige mensen hebben echt geen besef hoe dat in elkaar steekt. Net alsof je tegen iemand die zwanger is en al 2 kindjes heeft zegt ach als 1 van beide dood gaat heb je de andere 2 nog Oh en dan ook de reactie 'ach jullie zijn oud en wijs genoeg om te weten of je 2 baby's aankan' alsof we er bewust voor gekozen hebben. Zelf vind ik het nog steeds heel bijzonder dat er 2 wondertjes in mijn buik groeien en ik mij eigenlijk heel goed voel. Tuurlijk wel wat kwaaltjes maar ik kan natuurlijk niet vergelijken of dat bij 1 minder was geweest.
@ seepje Mijn hemel, wat een domme reacties! In jullie geval kies je inderdaad niet voor 2 baby's, dat heeft moeder Natuur gedaan. En je hebt gewoon 2 kindjes waar je voor zorgt, waar je je zorgen om maakt en waar je straks van wil genieten. Als er met 1 wat zou zijn dan maak je je daar net zo druk om als wanneer je 'maar' 1 baby in je buik had gehad. Je zal alleen je aandacht wat meer moeten verdelen tussen de 2 Niks van aantrekken hoor. Wij zijn wel blij voor je en hopen dat je zwangerschap verder goed mag gaan zodat ze straks 2 gezonde kindjes op de wereld mag zetten.
Het grappige is dat ik overal hoor dat een 2ling minder zwaar schijnt te zijn dan twee kindjes waar maar een jaar tussen zit. Omdat de baby's in hetzelfde ritme zitten en gek genoeg onbewust al weten dat ze op elkaar moeten wachten omdat ze vanaf het begin af aan al samen zijn. Een kindje wat een jaar alleen is geweest zal dat veel moeilijker vinden. En ik ga gewoon mee met hoe het gaat, de kindjes bepalen straks het tempo waarin ik volg
emma het zullen dan wel hormoon dagen zijn, vandaag ook lekker lang in bed even gehuild en toen lekker met de hond gewandeld. seepje wat een nare opmerkingen zeg! Dat mensen dat durven zeggen hoe gaat het met je bonus dochter? Is zal al een beetje bij gedraaid? Ilona dat het eerste ronde raak is kan, maarja dat is de mysterie van zwanger worden je weer gewoon nooit wanneer het raak is 😁
@boogschutter : Ze is wel weer deels bijgedraaid alleen liggen wij elkaar gewoon even compleet niet. Ben ook blij als volgende week de vakantie weer voorbij is en ze het merendeel van de dag gewoon op school zit. Thuis zitten levert bij ons drietjes alleen maar heel veel irritatie op. En gezellig met z'n drieën weg is er niet bij want ze speelt ons continu tegen elkaar uit en ik kan niet tegen dat 'gedram' van haar. Ze is de gehele vakantie nergens echt tevreden mee geweest. Dat ziet vriend gelukkig ook wel, waar het aan ligt? Geen idee. Waarschijnlijk de wisselingen die thuis plaats vinden zodat ze papa en mama bij elkaar ziet. En dan ook nog mama die weer ondoordacht een 2e hondje heeft gekocht terwijl ze net 2 van de 3 weg heeft gedaan omdat de buren klaagden... En dan een 'turkse vriend' (sorry niets mis mee hoor) maar moeder loopt met een groot turks teken om de nek en slaat daarin behoorlijk door....
Pffffff kreeg net een aanvraag voor werken in de maand september waarvan ik 90% kan zodat mijn hele maand september weer gered is. Op ook nog eens een leuke locatie met hele leuke mensen en op fiets afstand van huis dus geen 12 uur meer weg per dag. Kon er bijna wel om huilen. Zag de maand september namelijk heel somber in. En we hadden net een verloskundige in de studio uit het WKZ en omdat ik toch wel nieuwsgierig was en door familie voor gek verklaard was gevraagd of ik ondanks dat ik de baby nog niet kan voelen wel het idee heb dat ze heel druk zijn... Dan veel geborrel en komt m'n eten via de verkeerde kant soms omhoog (niet overgeven maar oprispingen) en toen vertelde ze dat dat zeker de baby's konden zijn omdat ze al snel een stuk hoger liggen dan bij 1.