seepje is als of ik mijn eigen verhaal lees. Alleen liggen mijn stiefdochter en ik elkaar iets beter. Maar voor de rest Poe herken er veel in. Tijdens de vakantie liep ze ook rond met een gezicht alsof ze poep rook. Werd alleen maar erger toen haar moeder smste dat ze toch op vakantie ging met haar nieuwe vriend (terwijl ze tegen haar dochter had gezegd dat zij dan ook mee mocht, en ook altijd heel hard roepen ik heb geen geld voor vakantie, maar wel voor zich zelf en haar nieuwe vriend blijkbaar) maar vanaf toen was ze helemaal niet gezellig. Waardoor ik en mijn vriend nauwlijks konden ontspannen. En over een hond nemen dat heeft ze 2 jr geleden ook gedaan en een 1jr geleden de hond weer weg gedaan o en dat heeft ze ook met haar 2 katten gedaan.. Gelukkig is met stiefdochter wel heel blij dat ze een broertje krijgt en geeft ze me buik een kus voor het slapen gaan, maarja ben ook bang hoe ze gaat reageren als hij er ook echt is... Maarja dat is voor dan Werk je freelance dan? Of liep je contract af in september. Pff vind jet ook maar niks hoor bij de UWV zitten. Wil weer werken en meer uren maken om meer te verdienen en niet vast te zitten aan een stomme berekening over het hele jaar. Waar ik dus per maand aan vast zit. Ipv meer uren maken zodat ik meer geld heb. Helpt mijn humeur op dit moment ook niet echt.
Ik ben ZZP'er en heb op zich dit jaar wel mijn uren norm al gehaald doordat ik vaak en veel dagen van 12 uur (inclusief reizen) maak. Dus ik krijg wel de volle mep aan uitkering ipv dat er berekeningen gemaakt moeten worden. Dat is wel een geruststelling. Alles wat ik nu verdien gaat naar de baby's. En ja soms zijn de loeders lastiger dan stiefkinderen Denk dat ze ook teveel 'negatief' beïnvloed wordt door haar moeder en ik kan de negatieve kanten makkelijker zien dan papa. Blijft toch zijn oogappeltje. En wat de toekomst brengt is idd een raadsel maar daar sta ik nog maar niet al teveel bij stil Werkt je vriend wel voor de financiën? Snap ook dat jezelf onafhankelijk wilt zijn hoor, dat wil ik ook graag En hier mijn buikfoto van week 14 alweer
Echt ben zo jaloers op jou foto's! Zet je er wel bij hoeveel weken je bent? Wat voor werk doe je? Jaaaa mijn vriend werkt ook, hij is ook zzp'er. Tja mijn ouders waren ook gescheiden maar ben zo blij dat ik gewoon bij mijn moeder heb gewoond. Helpt gewoon niet als 1 ouder totaal niet spoort. Kinderen nemen zo snel het "slechte" gedrag over. Gelukkig zijn we nu bezig om haar meer en deels te krijgen en dat haar moeder haar alleen in de weekenden ziet. Want anders hou ik me hart vast hoe ze later als tiener zal zijn. Klinkt misschien gemeen maar ben echt blij dat mijn zoontje wel 2 normale stabiele ouders zal hebben en een gewone opvoeding.
Seepje super mooie foto meis! Lijkt me soms wel moeilijk om bonus mama te zijn! Maar zoals ik jullie hoor gaan jullie daar super mee om, ben zo benieuwd hoe ze straks op hun broertjes/zusjes reageren. Hier is die k*thypotheek nog niet rond, ik word echt knettergek ervan. Bel je om 9uur 's ochtends, zou je terug gebeld worden, bel je eind vd middag weer zelf ja sorry vergeten blabla. Nu vanmorgen weer gebeld, worden we weeeeeer terug gebeld. :x Dat gedoe met dat eigen geld is inmiddels wel opgelost. Spannend moet zo weer naar de gyn toe, ben benieuwd wat er vandaag te zien is en die prik word waarsch gezet, zie ik zo tegenop! Op me werk ook weer lekker frustrerend, verschrikkelijke mensen en echt mega vies, lees schimmel ed. Ook weer lekkere rot opmerking naar m'n hoofd geslingerd gekregen, ik vraag altijd uit pure interesse of mensen meegedaan hebben aan moeders voor moeders, tuurlijk begrijp me niet verkeerd ieder zijn eigen keus, maar vooral nu IK er mee te maken heb en er profijt van heb kan ik sommige opmerkingen zo niet hebben. :x
Hmm, Wel fijn dat het eigen geld nu is opgelost maar wel enorm balen dat ze niet ff normaal terug kunnen bellen! Wat voor werk doe je eigenlijk? Ik zit er wel over na te denken om, als ik zwanger ben, mee te werken aan moeders voor moeders, collega heeft het ooit gedaan en me er toen over verteld. Goed initiatief!
Snap dat je dat niet goed kan hebben nu! Hoop dat het goed is gegaan bij de Gyn? Ik heb er bewust voor gekozen om niet mee te doen aan moeders voor moeders omdat ik te onregelmatig leef en het te druk had om er goed aan mee te kunnen doen. Wel zit ik te twijfelen om straks navelstrengbloed te gaan doneren om mensen met kanker etc te helpen. En balen van dat hypotheek gedoe.. Hopelijk is alles voor het weekend dan ook echt rond! @Casey : meis hoe is het met jou? En over bonusmoeder zijn Ja dat is ontzettend zwaar en soms ook echt niet leuk. Natuurlijk zal het moederschap ook niet altijd even leuk zijn alleen zijn het dan wel je eigen kids en daar kan je meer van hebben.
@boogschutter: ik ben beautyadvisor voor verschillende luxe cosmetica en huidverzorgingsmerken en visagist met een eigen fotostudio (die is van vriendje) sta veel in bijenkorf en douglas filialen door t hele land erg leuk en afwisselend maar ook wel pittig doordat ik soms anderhalf uur reistijd heb.
Jeetje, het is nog best lastig om een bonuskind te hebben. Want in hoeverre voed je wel op niet mee op, in hoeverre ga je mee met regels en waar trek je je eigen grenzen en da ook nog: hoe goed kan je opschieten met de ex van je partner. Al denk ik ook dat je je weg daarin wel vindt. @seepje Zo, dat is al een mooie buik. Fijn dat je voor de maand september weer werk hebt. @brit Ik voel je frustratie gewoon.... Je zou ze toch wat doen! Vergeten te bellen... Vervelend dat je nu op je werk bij minder leuke mensen zit. Uiteraard is de kraamzorg hier straks ook aan het werk maar ik hoop toch dat die vrouw dan ook aan ons terug denkt met een fijn gevoel. Nou, ik plaats dan ook maar ff een buikfoto. 32 weken alweer, help het gaat zo snel! Bekijk bijlage 414324 Ik vind zelf dat ik al best wat buik heb maar niet mega. Laatst de vraag of het er echt geen 2 waren want ik was al zoooo gegroeid. En weer een ander vond het een bescheiden buik. Zoveel mensen, zoveel meningen...
Emma mooi buikje hoor, tja ik weet ook niet meer hoe een normale buik eruit moet zien. Zo lang hij/zij maar lekker beweegt. Brit en hoe is het allemaal gegaan? Ik hoop dat het allemaal positief was en dat de prik mee viel. Wel zwaar poep van hypotheek. Vraag me af of die mensen gewoon te veel te doen hebben om iemand terug te bellen, of gewoon te dom zijn? Ik heb zelf ook niet mee gedaan aan moeders voor moeders, puur omdat ik er eigenlijk te weinig vanaf wist, eigenlijk wel gek dat ze geen reclame op tv hebben ofzo? seepje o leuk werk vriendin van me heeft laatst haar visagie opleiding afgerond en mocht 2x model spelen. Blijf make-up technieken heel interessant vinden. Haar leraar deed ook veel voor mode bladen, en had met make-up een decolleté bij mij gemaakt. En voor bepaalde shoots moest hij vaak sixpacks bij mannen maken. Zo vandaag bij de VK geweest, volgende week toch nog een groei + liggings echo. Ze kon niet zo goed voelen hoe hij nou lag, en vermoedde dat het hoofdje bij mijn heup lag, toen ging hij ineens flink bewegen en toen dacht de VK dat hij toch met zijn hoofdje meer beneden lag. Mocht hij wel scheefjes liggen dan gaan ze hem rond 36 weken proberen op de goede plek te duwen... Nou vond dit al vervelend genoeg hoe de VK aan het duwen en porren was om te voelen hoe hij lag laat staan als ze hem echt moeten duwen brrr bah! Ook omdat ik een chronische ijzer afwijking heb (maak nooit genoeg ijzer aan, en kan alleen ijzer afbreken/opnemen als het uit voedsel komt, en als het ijzer uit supplementen komt houdt mijn lichaam het vast) maar nu willen ze toch via de echo kijken omdat ik dus deze afwijking heb, of de baby niet te klein is en genoeg zuurstof en voeding krijgt. De VK maakte zich weinig zorgen, maar toch ze doen het niet voor niets... Plus punt wel is dat ik even naar hem mag spieken verder schatte ze mijn buik ook wat kleiner in maar ze had mijn buik opgemeten en alles was keurig en maakte zich geen zorgen ook niet dat ik naar 6kg ben aan gekomen. Tja bonus mama zijn is zwaar, maar mijn vriend en ik voeden haar samen op, wanneer ze bij ons is. Geef ik haar op dr kop dan houdt mijn vriend zijn mond dicht en als hij haar op haar kop geeft dan houd ik mijn mond. Is anders te veel 2 ouders die tegelijk boos zijn en stem verheffen (tenzij ze echt echt stout is geweest dan doen we het samen) wat betreft de ex heks bah naar mens, praat ook niet met haar en zij niet met mij. Vriend smst alleen met haar. En als zij smst of belt is het alleen voor geld...
Ilona, gefeliciteerd en klinkt als een geweldige dag! Spannend nu je voor het eggie gaat nu je spiraal er uit is. Zonder condoom kan prima, het enige 'risico' dat je loopt is dat je meteen zwanger raakt, dat zou alleen maar super zijn. Maar reken er maar niet op om teleurstelling te voorkomen. Brit, wat rot dat die hypotheek zo moeizaam gaat! Heeft bij ons weken geduurd, ze hadden het toen naar eigen zeggen héél druk, het gaat zo slecht met de economie? Snap jij hem nog?! Ben ook zeker benieuwd hoe het bij de gyn was en of je de prik gekregen hebt. Boogschutter, hopelijk draait hij nog uit zichzelf de goede richting op, schijnt geen pretje te zijn als ze gaan lopen duwen enzo. Is het niet wat laat dat ze naar ijzer en grote van je buik enz gaan kijken? Wat zouden ze in het laatste trimester er nog aan kunnen veranderen/toevoegen? Emma mooi buikje hoor! Volgens mij gewoon netjes voor een eerste! Zijn de zwangere al veel aangekomen? Hoor bij boogschutter maar 6, en de rest? Seepje ook een mooi buikje, je kan er echt niet meer omheen, heel leuk om te zien dat het 2 keer zo snel groeit! Lief dat je naar me vraagt, sinds gistermiddag voel ik me wel weer positiever, dus hopelijk kan ik het vasthouden! Normaal gesproken heb ik bijna altijd een blij gevoel en kan ik meestal het positieve in alles zien, zou fijn zijn als het weer helemaal terug is, maar gaat de goede richting op. Verder zijn we lekker druk met klussen, heb een lipido van niks, maar Vl is extra gemotiveerd door de clomid, dus dat is wel grappig om te merken, ook is hij op eigen houtje begonnen met elke dag eieren te eten, heeft hij gelezen dat dat goed kan zijn voor de kwaliteit, dus lach me kapot om hoe hij doet. Als het deze ronde niet raak is (waar ik wel vanuit ga) ga ik bellen naar de gyn, we hebben nu idd alles geprobeerd wat mogelijk is en ben klaar voor de volgende stap, al zal dat niet even leuk zijn. Morgen nog 1 dagje werken en dan 10 dagen vrij, ga ik lekker inpakken en klaarmaken voor verhuizing nog 5 weken voor de sleutel! Brit zijn jullie ook al druk met inpakken?
Bedoelde het ook niet rot voor jullie hoor meiden als jullie het niet doen! Weet niet of dat zo over kwam hihi, maar heb er gewoon meer moeite mee als iemand er iets over zegt waar een gemene boodschap aan zit. Eigenlijk heel raar he dat ze er verder geen reclame op tv oid van hebben! Nou meiden die prik, ik voelde het amper . Maar even vanaf het begin. Baarmoeder slijmvlies was nu keurig 7,9mm wat goed is, en een rijp ei'tje. Links geen eitjes, rechts die van 15mm was goed doorgegroeid tot 21mm. Mocht dus gelijk de prik toegediend krijgen om hem te laten springen, die moest in m'n bil. Ik verwachtte mega veel pijn, nou helemaal niets. Was per ongeluk een adertje geraakt, echt hele broek zat onder het bloed! Dus nu was het voor gister, vandaag en morgen verplicht gezellige avondjes hebben.
Ooo brit spannend! Ga het maar lekker gezellig maken en daarna met de bips omhoog naalden vallen eigenlijk reuze mee, maar ben er ook geen fan van haha O nee ervaarde het niet als een aanval, maar kan me goed voorstellen dat sommige mensen een foute opmerking kunnen maken. Zoals over bloed van de navelstreng ook nooit van gehoord dat je dat kan doneren? Ga het noteren en aan de VK vragen. Beide ouders hebben een vorm van kanker gehad dus, en net een goede vriend van mijn stiefvader is overleden aan kanker, dus als mijn bloed wat kan betekenen kom maar op casey ik heb ook echt een idee wat ze dan willen doen, misschien dat het voor na de geboorte is? Stom had ik ook moeten vragen. Fijn dat je een beetje bent opgekikkerd. Hou je ren dagboek bij? Dat je het even van je kan afschrijven? Wel super lief dat je vriend zo actief bezig is! Hopelijk zullen de 10 dagen vrij jullie goed doen Grote knuffel voor jou! vlinder hoe is het bij jou?
Even snelle tip : Mocht iemand hier nog kruiken nodig hebben De kruidvat heeft ze nu in de aanbieding voor 7,95 per stuk en leuke kruikenzakken voor 2,49. Normaal zijn ze tussen de 13 of 15 euro.. Scheelt toch weer genoeg
zo dat is een hele goeie, toevallig van het weekend bij de ijhallen 1 gekocht voor 2 met hoesje 😁 Kreeg ook de tip van de kraamzorg dat 1 echt voldoende is (ook al staat er 2 op de babyuitzet) Kruidvat heeft ook leuke luiertassen voor 10 Schrik wel van de prijs verschil tussen kruidvat en pampers, en hoor heel veel goede verhalen over de kruidvat pampers. brit wat raad jij aan om in het badje te doen qua bad olie enzo en zeep? O en raad jij aan om een borstvoeding cursus (kom even niet op de naam 😁 te doen, of legt een kraamverzorgster dat voldoende aan me uit? Wat ik trouwens raar vond tijdens mijn intake gesprek voor de kraamzorg vroeg ik of ik een man of vrouw kreeg (de persoon die intake gesprek deed bij mij thuis was een man kraamconsulent was zijn functie) en hij zei ben je gek tuurlijk hebben we geen mannen in dienst. Vond dit een beetje gekke reactie, hebben jullie mannen in dienst. Ik zou er geen probleem mee hebben, zolang hij maar zijn werk doet, je hebt toch ook mannelijke gynocologen of verloskundigen (niet veel maar er zijn genoeg mannen die babies ook super leuk vinden en er hun beroep van maken) maarja ligt misschien aan mij en ben ik heel makkelijk in dat soort dingen. 😋
Ik heet geen brit maar een baby wordt niet zo vies dus zeep is alleen nodig bij spuitluiers of overgeef verhalen. En dan zou ik lekker voor neutral gaan en niet teveel klooien met olie dat sluit juist t huidje af. Beetje zwitsalcreme is dan beter. En op hele droge plekjes sudocreme laat please de vaseline in de drogist. Wat een troep! Oh en mag ik blij zijn???? Per 1 oktober heb ik een jaarcontract gekregen bij etos. Met opleiding tot assistent drogist erbij! Yes!
Seepje gefeliciteerd meid! Wat fijn zeg! 😁 Wij hebben zelf geen mannen in dienst, dus echt alleen maar vrouwen! Denk ook dat dat toch beter werkt ook kwa huishouden en de was ed! Ja klopt je kan het navelstrengbloed ook afgeven moet je je maar ffies in verdiepen! Ik gebruik eigenlijk zo min mogelijk zeep en shampoo, het huidje word supersnel droog. Ik zou een lekker flesje natusan olie aanschaffen, wanneer de kleine heel droog is kan je hem hier lekker mee insmeren. Ook kan je evt badolie gebruiken hiertegen! 😊 Ik ga even een grote aanschaf action testen inslaan, door de pregnyl zit er hcg in mn lichaam en dan kan ik goed in de gaten houden wanneer het afloopt/eruit is/evt weer oploopt! Kan het deze maand niet echt loslaten denk ik! 😇
Na hoeveel dagen is die kunstmatige HCG uit je lichaam verdwenen? Spannend zeg! Kan me voorstellen dat je het nu nog moeilijker los kan laten! Natusan olie of weleda olie zou wel kunnen maar vind olie van de zwitsal etc echt troep .
Klopt zwitsal is 'agressief' door de parfum etc die erin zit, wij komen echt veel kindjes tegen die er alergisch voor zijn! In principe zou het binnen 10 dagen uit mijn lichaam moeten zijn, dooor de hcg kan je ook echt kwaaltjes krijgen dus ben benieuwd hoe dat verloopt! Ik had vanmorgen wel echt heel erg last van me buik erdoor, was een bijwerking stond er ook bij! Kon amper bij de wc vandaan! 😱
@ brit Heb je de kaarsjes al aan? @Casey Probeer idd dat positieve vast te houden. Al snap ik dat het lastig is. Je mag hier altijd even komen klagen en uitrazen. Ben benieuwd hoe lang je vriend eieren kan zien. Bleh, moet er niet aan denken om elke dag eieren te eten. Al krijg ik nu spontaan zin in een broodje gezond met jawel, een eitje. @seepje Gefeliciteerd! Met een opleiding erbij, dat is super. Ik wilde ook even kijken naar iets anders dan Zwitsal. Het ruikt lekker hoor maar ik vind het ook best sterk. Hier is vanmiddag de juiste bak voor de kinderwagen geleverd en de andere is meegenomen. Wij weer blij.