Seepje, gefeliciteerd meid, Etos is een leuk leerbedrijf, heb er zelf ook ruim een jaar gewerkt!! Ontopic, ik ben spotting aan het vertonen na verwijdering Mirena, paar druppels bloed na ruim 2 jaar niet ongi geweest te zijn! Hopelijk blijft et hierbij..
emma foto van de kinderwagen 😊? ilona is denk ik wel normaal je lichaam is natuuijk even aan het bedenken wat er aan de hand is 😮 Ben je helemaal niet ongesteld met een spiraal??? Is dat wel gezond? brit veel plezier vanavond 😉😉 Goh je kan zien dat ik echt niks te doen heb, ben nog nooit zo vaak hier geweest 😁 inmiddels ook 3 wasjes gedraaid, was opgevouwen, keuken strak getrokken... Zucht.. Vind het echt knap hoe dames/mannen er voor kiezen thuis te blijven. Zou stapel gek worden. Al werk je maar 2 dagen ik zou echt niet zonder kunnen!
Nou je slijmvlies wordt niet aangemaakt maar de rest van je cyclus gaat gewoon door! Dus je kan in principe op een gegeven moment niet meer ongesteld worden als je geen slijmvlies hebt waar je eitje in kan nestelen.
Ilona spannend! Ben benieuwd wanneer je je eerste menstruatie kan gaan verwachten! Sorry, ik werk in de kraamzorg, maar dat was je denk ik al opgevallen in afgelopen berichtjes! Meiden ik lees jullie vanavond bij hoor! Laatste dagje bij die vieze mensen vandaag! Gister tijdens ons gezellige avondje, denk dat m'n eisprong eraan kwam! Ik kon absoluut niet genieten, het was zo gevoelig/pijnlijk van binnen, sorry voor de details. 😇 Ik tegen vriend gezegd, die kon geloof ik merken dat ik het hele gezellige moment niet kon ontspannen. Fijn die verplichte avondjes, deze keer was die met het meeste verplichte gevoel ooit, bah kon wel huilen na afloop.
@Ilona : Ik heb al eerder ruim 2 jaar bij de etos gewerkt maar helaas wegens verhuizing en geen mogelijkheid tot overplaatsing gestopt toen. @brit : kan ik me heel erg goed voorstellen meid! Nu even rust en hopelijk is al die 'ellende' volgende maand niet meer nodig!! @Casey : Doe rustig aan en geniet van je vrije dagen!! Even een vraag, ik ben in het geheel niet zo van 'regels' en niemand kan mij dan ook echt vertellen wat ik moet doen. Advies kan gegeven worden of ik er iets mee doe is dan een tweede. Straks ook de hel voor een kraamverzorgster Maar in die trant. Ik ben er nog niet over uit of ik met mijn kindjes naar het consternatie bureau zal gaan evenals dat ik ze wil laten inenten. Hoe kijken jullie daar tegenaan of denken jullie daarover? 'Over nadelen vaccinatie wordt veelal gezwegen' - opinie - VK
Naar mijn idee heeft vaccinatie wel nut, zelf longpatiënt. Dus ik zal het dan ook bij mijn kinderen straks laten doen, natuurlijk zitten er ook nadelen aan maar die wegen niet op naar de consequenties die eraan zitten bij niet vaccineren.
brit agh meid laten we duimen dat het een knaller van een ei is geweest! Grote knuffel seepje dus brit als je iemand herkent als seepje waarschuw alle kraamverzorgsters haha Zelf nooit echt over na gedacht? Heb ook al mijn prikken en ben er goed vanaf gekomen. En tja vind het wel fijn dat er iemand na de geboorte op de ontwikkeling van je kindje let, zijn zien toch dingen die je als moeder/ouder misschien niet opvallen?
Ik wil soms best luisteren hoor en vooral tips omtrent borstvoeding etc neem ik zeker wel van harte maar ik zie het al gebeuren dat ik een kraamverzorgster krijg die bepaald wanneer ik uit bed mag en douchen etc . Whaha En over consultatiebureau Ik schuif het ook niet direct van de baan hoor is denk ik ook afhankelijk van hoe de wurmpjes zich ontwikkelen maar met een tweeling val je al gauw buiten de curve en hoor genoeg ouders omdat je dan niet 'gemiddeld' bent je een probleem kindje hebt Ze kunnen ouders soms onnodig onzeker maken. Vriendin van me vertelde vorige week nog dat ze zo boos waren omdat haar zoontje van 2 nog geen woordjes praat maar zich prima verstaanbaar kan maken als hij iets wil. Wel is hij motorisch veel verder. Maar dat was allemaal niet goed. Evenals dat ze co-sleepers gebruikten voor beide kinderen was absurd Ik heb dan zoiets van, dat bepaal je als ouder toch zelf??? Als dat goed voelt moet je dat toch lekker doen? Als een kindje in een eigen bedje wil slapen geeft het dat vanzelf wel aan qua inenten Ik twijfel nog, niet uit egoïsme naar mijn kinderen toe maar omdat laatst ook weer bleek dat bijv. het vaccin tegen kinkhoest zodanig verouderd is dat het niet meer werkt Waarschijnlijk ent ik mijn kinderen ook wel gewoon in, maar ik vind de nadelen toch steeds groter worden ten opzichte van de voordelen...
Achh! Nou je moet gewoon als je kraam komt duidelijk zijn wat je zelf prettig vind. Ik zeg ook altijd ik geef jullie advies wat je ermee doet moet je zelf weten, ik geef ook van joh misschien is het verstandig als je gaat rusten. Als diegeen dan zegt nee, nou prima, dan niet. Wel zeg ik er vaak bij dan bijv. Zoals deze week een keizersnede, joh neem je rust als je teveel doet ga je de wond overbelasten en lig je dalijk langer plat en je bent niet de eerste bij wie dat zou gebeuren. 😊 Ik zou het zelf namelijk ook vreselijk vinden als mensen mij zouden gaan verplichten hoor! En betreft CB ik ben er een voorstander van en tuurlijk zullen er soms miepen bij zitten waarvan je denkt oke ene oor in t andere weer uit. Maar komt denk ik ook omdat ik met ze samenwerk dat ik er een andere kijk op heb.
@ Ilona Spannend he, deze eerste periode er echt voor gaan Blijft afwachten wat je lijf doet. Probeer je niet teveel te focussen op wat er wel of niet gebeurt en ga in de ik-zie-het-eerst-wel modus. Is zo veel relaxter voor je jezelf! @ brit Jij blij laatste dagje daar. Wat vervelend dat het zo gevoelig was. Ik heb het ook vaak. @ seepje Uiteraard is het aan jou/jullie maar ik zou er wel heel goed over nadenken en verdere informatie inwinnen. Want in dit artikel staat helemaal niet wat voor kinderen er klachten van krijgen. Zijn dat kinderen met bijvoorbeeld astma die (meer) klachten krijgen of kinderen die op een andere manier gevoelig zijn? Je kan er wellicht ook voor kiezen om bepaalde inentingen wel of niet te doen. Over het consultatiebureau ben ik het wel met je eens hoor. Soms worden dingen veel groter gemaakt dan ze zijn. Aan de andere kant zien ze soms ook dingen die echt niet goed zijn. Als ouder zijnde zie je niet alles natuurlijk. Maar naar je gevoel luisteren is belangrijk. @boogschutter Thuis zitten kan heel vervelend zijn ja. Geniet wel van deze laatste weken en doe wat klusjes die je normaal niet zo snel doet (wat je nog kan). En geniet ook van de tijd voor jezelf. Ga een leuk spelletje doen op de computer of naar de kapper. Filmpje kijken, boekje lezen... O ja, foto's: Bekijk bijlage 414573 Bekijk bijlage 414574
emma wat mooi! En ik zie op de achtergrond een box en zitje hihi baby is klaar om te komen. Denk dat ik ook maar van het weekend alles uit de garage ga halen. Kinderwagen hebben we daar gestald. En ook de box. Heb het wiegje al lekker op de kamer, dekentje gewassen klaar om op gemaakt te worden. Net laatste wasje gedraaid (is me nooit overkomen dat de wasmand leeg is 😳 en ooo wat schattig die baby kleertjes aan de waslijn. Alleen ik word helemaal gek, had van de kraamzorg als welkom ding 2 grote hydrofiele doeken gekregen, alleen geen idee waar ik die heb op geborgen??? Grr Wat betreft CB ze houden zich natuurlijk aan wat normaal is wat je er mee doet, is altijd aan jezelf gelukkig maar voorbeeld mijn neefje sprak heel slecht en heel lang gewoon niet, speelde net iets anders dan dat je verwacht. Keek je iets anders aan soms werd je genegeerd keek ook niet stiekem. Na wat jaren, en lang onderzoeken wat hij nou heeft, heeft hij toch een klein lijstje aan "aandoeningen" en dus eigenlijk ligt gehandicapt is. Schat van een jochie maar met een gebruiksaanwijzing. En nja een CB ziet toch wel denk ik aan een kindje als het zich anders ontwikkelt. Wat betreft de kraamzorg, ik denk dat heel makkelijk is dat je helemaal geobsedeerd raakt, als het ware, met je kindje. Je wil niet van zijn zij afwijken en denk dat het juist heel goed is als de Kraamverzorgster je laat zien dat even douchen en 10 min. Voor jezelf nemen kan en ook goed is. Ik heb ook heel duidelijk gemaakt dat ik wil dat de kraamverzorgster zich op mij en de baby focust. En niet met het huishouden bemoeit, heb een slimme vriend die kan dat wel en als de baby na 2 oktober komt is mijn schoenmoeder in huis, en heb mijn eigen ouders die prima alle andere taken opzich kunnen nemen, of op de kleine letten als ik even wil douchen. En als borstvoeden niet lukt er niet gepusht wordt.
Even een ego update Baby's zijn beide gegroeid. Had een hork van een gynaecoloog. Was met 2 minuten weer buiten. Snel kijken, ja genoeg vruchtwater, oh ja de hartjes kloppen hoor maar. En voor ik ook maar naar geslacht kon vragen was het alweer klaar en werden we weg gebonjourd. Ik heb een klacht ingediend. Ik had graag nog een aantal vragen willen stellen maar meneer had haast. Ben erg teleurgesteld. Had graag een fotootje gehad voor familie en iets meer tijd gewild om rustig dingen te kunnen vragen en niet verbouwereerd buiten te staan. Ik ben een mens, ben ook maar onzeker en dit zijn zolang ik ze niet voel de enige momenten dat ik ze even kan zien / horen. Ik weet ook niet hoe ze liggen hoeveel ze exact gegroeid zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb een mail gestuurd of dit de normale gang van zaken is en dat ik er niets aan kan doen dat iemand haast heeft omdat iets is uitgelopen. 29 september weer controle en 14 oktober pas de 20 weken echo. Beetje laat gezien ik dan al 21 weken ben maar goed omdat alles zo gehaast moet kon ik dat ook niet vertellen
Precies! Ik ga ervan uit, niet te naïef te zijn om te hopen het meteen de eerste ronde te zijn. Is het zo, dan is het zo en is het meer dan prima! Maar is het niet zo, is het ook prima! Maar ik zit nu net in m'n eerste 'vruchtbare' week en zal ook wel beetje gaan monitoren met ovulatietesten. In elk geval om wat ervaring ermee op te doen. Ik heb sinds gisterenavond een gevoelige blaas qua uitplassen (sorry voor de details) dus ik heb op m'n werk (lang leve werken in de zorg!) mijn urine gestript en er is geen blaasontsteking te zien, wel wat bloed, dus ik heb later op de middag ook nog een keer gestript, en de huisarts even gebeld. Cranberrytabletten just in case en genoeg drinken en genoeg blijven plassen. Stiekem heb ik ook die stripjes meegenomen naar huis, stuk of 4, dat ik dit weekend m'n blaas nog even in de gaten kan houden. Komt waarschijnlijk door eruit halen van spiraal maar je weet maar nooit! Leuke foto's!! Ziet er erg goed uit!
Ilona wat voor werk doe je in de zorg? seepje dit kan echt niet! Je hoort gewoon netjes een foto mee te krijgen! Ik zou maandag gewoon bellen en een nieuwe echo eisen! En heel goed uitleggen met wat voor gevoel ze jullie naar huis heeft laten gaan! Echo's horen leuk en rust gevend te zijn en echt een momentje voor jullie. Bah waarom doen mensen dit soort werk als ze er toch geen lol meer in hebben
In opvolging van emma Dit wordt onze cruiser! @vlinder: meis hoe is het met jou? Welke dag van de cylcus zit ie inmiddels?
Thnx ladies. We zijn zelf ook erg blij met de wagen. Rood vinden we ook mooi maar deze net ietsje mooier. We vonden het printje wel leuk. @seepje Jeetje, dat is ook niet leuk zeg! Denk je even je beebjes te mogen bewonderen en je vragen kwijt te kunnen en dan krijg je niet eens de kans daarvoor. Goed dat je een klacht hebt ingediend. Misschien kan je over 2/3 weken een geslachtsbepaling laten doen? Ik weet niet of er zo'n bureau in de buurt zit bij jullie en hoeveel het kost maar dan hoef je niet zo lang te wachten. En de 20-wk echo met 21 weken had ik ook hoor. Op zichzelf is dat geen probleem, al snap ik dat het wachten lastig is Mooie wagen zeg! Ziet er goed uit. @Vlinder Ja, hoe is het met jou? @Casey Hoe gaat het met jou? Kan je het nog positief inzien allemaal? Je vent al misselijk van de eieren? En hoe gaat het met inpakken? Je hebt altijd veel meer spullen dan je denkt he Pfff, nu weer benauwd zeg. Slapen is ook wat minder geworden. Op mijn zij liggen wil niet de hele tijd goed meer. Ik kijk er al naar uit om na de bevalling (misschien niet direct) weer op mijn buik te kunnen liggen. En heb af en toe behoorlijk last van mijn buik, vooral onderin aan de zijkanten. Verkrampt zo nu en dan helemaal. Baby beweegt veel goed en veel. Aanstaande vrijdag weer controle en dan ga ik dat even aankaarten. Dan gaan we ook de bevalling doorspreken. En daarna gaan we lekker een weekje op vakantie. Huisje CenterParcs. Nog eventjes er samen uit.
@Seepje en Emma, leuke wagens! Kan niet wachten tot ik ook mag gaan shoppen al zal dat nog wel even duren! @Casey, word je lief al ondergesneeuwd door de eieren? Kan hij ze nog wel zien . Nogmaals @Seepje, Kan je niet een nieuwe afspraak maken, daar wederom je klacht neerleggen en een nieuwe echo eisen waarin je vragen WEL beantwoord worden? ZO jammer dat er van die horken bestaan die het even snel willen afraffelen alsof je geen minuut van ze waardig bent! Ik ben inmiddels mijn ovulatietesten aan het gebruiken om te kijken of ik een beetje synchroon loop met de app die mijn eisprong voorspelt, die zou woensdag zijn en er beginnen al zeer lichte streepjes te verschijnen, dus wie weet!