wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oja en dat hebben we ook te horen gekregen vandaag..

HIJ IS ROND!!!!!!! :D:D:D

Morgen worden alle stukken naar de notaris toe gestuurd en dan horen we meer. :cool:

2. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland

Nogmaals gefeliciteerd!!

3. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Brit dubbel gefeliciteerd!

Zaterdag is dag 28, dus dan zou ik kunnen testen, maar volgens mij was mijn eisprong 2 dagen later, dus wil minimaal wachten tot maandag eigenlijk pas op donderdag als er dan nog niks is.
    We zijn 5000 gezakt, ons huis staat nu een half jaar te koop, gemiddeld duurt het 7 maanden voor ze verkocht zijn, dus hoop bij ons ook!

4. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    brit gefeliciteerd dat wordt toosten met Jip en Janneke champagne!
    Ik heb op de dag dat ik positief testte die avond mijn ouders en schoonouders broer en schoonbroer + vrouw verteld. Mijn ouders en schoonouders aten die avond mee (totaal niet gepland) mocht mis zijn gegaan vroeg dan waren dat de mensen die mij ook zouden steunen. Oh en een vriend raadde het met 10 weken ofzo dat ik zwanger was haha keek me recht aan uit het niets en vroeg ben je zwanger?

seepje mooie echo foto's! Gaat zo hard hoe voel je je? Last van symptomen/kwaaltjes?

casey viel het deze ronde mee met de chlomid? Gebruik je ovu testen om je ei te vinden? Snap dat je zo lang mogelijk wil wachten. Lekker veel afleiding zoeken :)
    Hoop dat de bezichtiging goed gaat, moet wel pittig zijn 2 hypotheken te betalen, want jullie wonen al in jullie nieuwe huis toch?

5. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @Brit : Wat onwijs fijn dat de hypotheek rond is!! Driedubbel feest deze maand! Het is jullie gegund! :D

@Casey : Knap als je zolang kan wachten! Ik testte 11 dagen na mijn eisprong voor het eerst positief…

@Boogschutter : Nee totaal geen kwaaltjes eigenlijk. Ja ik ben iets opvliegender geworden de afgelopen weken, en werken wordt nu wel iets vermoeiender maar vanaf oktober ga ik 20 uur per week werken dus dan kan ik het iets rustiger aan doen gelukkig :)

Hoe staat het met jouw laatste loodjes?

En ja prachtig die echo foto's heb nu al een stelletje draken in m'n buik zitten haha

6. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Boogschutter op zich ging clomid wel goed,heb me alleen een week zwaar depressief gevoeld.

We wonen nog niet in het huis. Krijgen 1 oktober de sleutel. We hebben er wel rekening mee gehouden dat we met dubbele lasten komen te zitten, is niet ideaal, maar wel haalbaar.

Seepje, in het begin teste ik heel snel, maar na 23 rondes ga je vanzelf uitstellen, want continu een negatieve test is extra teleurstellend!

Voel nog helemaal niks.

7. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Seepje wat vond je moeder ervan dat het twee knullen zijn? 😁

Casey ik hoop zo graag voor jou dat het raak is en je geen volgende rond clomid hoeft te gebruiken!
    Hebben jullie al wat gehoord van de mensen die al waren wezen kijken?

Ik ben trots op mezelf, gisteravond tijdens een buitenritje met m'n paard had ik een portomornee gevonden waar echt heel veel geld inzat.. 😱 alle pasjes lagen eruit die heb ik erin gestopt en toch enige twijffel wat doe ik..
    Meneer z'n visite kaartje zat erin, ik dacht karma komt anders net zo hard terug en zo ben ik gewoon niet dusss, meneer opgebeld die was zoooo blij en die wist nog geeneens dat ie m verloren was! Geeft me toch weer goed gevoel en kan ook over mezelf zeggen eerlijke mensen bestaan echt! 😁

Ik ben al ietwat aan het idee gewend, vanmiddag de gyn bellen wat ik met de gebruikte naaldjes moet doen en met de ampullen puregon. Ook heb ik een verloskundige uitgekozen, we hebben naar het dorp waar we naar verhuizen maar 2 eenmanspraktijken zitten waarvan ik met 1 wel eens samenwerk. Maar die bevalt me met samenwerken al niet omdat ze me eens een bevalling heeft laten begeleiden en zelf wegging en toen ik haar belde dat ze zsm moest komen er pas na anderhalf uur wachten was!!

En ik ga me aanmelden voor moeders voor moeders, vriendin zei gister ja ik heb dat niet gedaan want het stinkt blabla teveel moeite.. Maar ik heb ook profijt gehad van dames die dat ook hebben gedaan en ik ben daardoor zwanger geraakt. Kan het dus niet over m'n hard verkrijgen dat ik het dan niet zou doen! 😁

En ik ga vanavond aan de knutsel, mijn ouders gaan we het zondagavond vertellen en schoonouders ergens in de loop van volgende week.
    Ben best beetje nerveus voor hun reactie, weet dat mijn moeder het graag wil maar mijn nichtje is nu 6 weken en zei ze toch wel iets negatiefs over vorige week.
    Schoonmoeder zei met huizen kijken nog van voorlopig nog maar ff niet hoor dus ben best bang dat zij negatief erop reageert!

8. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    casey wel vervelend dat je toch een weekje zo depressief bent, gelukkig weer je dat het door de chlomid komt maar toch een depressief gevoel blijft een rot gevoel. Hopelijk hoef je ook niet nog een ronde.

Brit zei mijn moeder ook altijd zodat ik geen druk voelde om kindjes te maken, terwijl me schoonmoeder vaaaak hints liet vallen. Maar toen we het vertelde allebei huilen hihi. En je moeder weet al dat jullie bezig waren toch en dat het niet makkelijk was? Als je hoort dat je oma wordt is het een heel speciaal gevoel denk ik. En zolang jullie blij zijn, jullie grootse wens is in vervulling! Wanneer ben je trouwens uitgerekend?

Hier gisteren lekker met vriendinnen afgesproken. Bijna 5 uur lang alleen maar lopen kletsen. Was zo fijn, merkte echt dat ik een beetje opgesloten was en alleen met baby dingen bezig. Wat normaal is nu helemaal tegen het einde, maar was wel echt weer fijn om weer te lachen met vriendinnen. Morgen en overmorgen maar ook gelijk met vriendinnen afgesproken haha
    Moet maar is binnenkort een vluchttas gaan maken, al hoewel ik zo een gevoel heb dat hij een latertje gaat worden, maar zeker weer ik het niet. Zaterdag 37 weken en volgens de VK vanaf dan kunnen ze geboren worden. Morgen weer controle bij de VK ben benieuwd. Begin het nu wel echt spannend te vinden. Gelukkig slaap ik redelijk, vaak vroeg wakker of plassen, alleen zo veel last van maagzuur alsof me keel in brand staat.

9. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Boogschutter mijn moeder weet nog van niets, heb het toen uiteindelijk niet verteld. Ik weet hoe ze is anders zou ze iedere dag hebben gevraagd hoe het ging. Ik kan dan wel zeggen mam je weet nog wel me hele erge puistjes was van de hormoonpillen. Ze heeft toen namelijk wel meegezocht naar oplossingen daarvoor! 😋
    En ik snap dat je zo opvrolijkt van je vriendinnen hoor! Even je gedachte op wat anders. Ik vind het jammers dat ik de mijne niet zo heel vaak zie omdat ze het druk hebben met hun eigen gezinnetje. Straks als we verhuisd zijn woon ik ook gelukkig iets dichterbij vriendinnen.
    Ook door mijn werk kan ik niet van te voren afspreken omdat ik nooit weet waar ik aan toe ben.
    Heb ook altijd gezegd als ik een kindje heb ga ik ander werk zoeken want dit werkt niet ook niet met opvang regelen, dat komt ook gelijk dichterbij hihi. 😊
    Hoeveel dagen ga jij na je verlof werken?

10. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    brit o dat wist ik niet, nou dan zal ze helemaal verrast zijn :D gaan jullie het gewoon zeggen, of wat leuks mee doen, rompertje ofzo met opa en oma of flesje cola :) haha
    Ik moet 100 uur per maand werken voor de zwangerschap zat ik meestal op 120 uur per maand. Gelukkig werk ik samen met nog een manager (al hoewel ik betwijfel hoe lang hij het vol houdt, aangezien hij het toch best pittig vindt) maarja ik weet ook niet of ik de nachtdiensten trek als nieuwe moeder, financieel gezien moet ik wel werken. Maarja komt vast allemaal goed en vinden we onze draai
    Ja nu komt het ineens dichterbij he, hebben je collega's geen kinderen, misschien kan je met hun praten hoe zij het allemaal regelen of een topic openen? Is wel een heel leuk beroep om mee te stoppen weet je al wat je anders zou willen doen?

11. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben helaas een van de jongste van collega's, niemand die meer in de baby's zit en ik weet pas een uur van te voren waar ik aan toe ben met werk. Dus lijkt me gewoon niet handig, was af en toe al een beetje aan het rondkijken maar doordt we het huis kochten had ik zoiets van komt wel als we verhuisd zijn.
    Maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, dit is leuk werk maar wil ik niet mijn hele leven blijven doen.
    Zou evt een aantal dagen in een winkel ook prima vinden.
    Ben wel blij dat je in de zwangerschap geen avond en nachtdiensten hoeft te werken 😁

En ik wil bij de ikea vanavond even zo'n dik fotolijsje kopen. Doe ik op het onderste randje roze/blauwe muisjes strooien en dan met een foto erin van mijn positieve test. En een gedichtje erbij:
    Je kan me nog niet horen
    Je kan me nog niet zien
    Maar als ik in mei wordt geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?

12. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Brit de bezichtiging is verplaatst naar vrijdag, jammer, moeten we nog iets langer wachten!

En wat een leuke manier om de opa's en oma's te laten weten, ben benieuwd naar hun reacties....

Boogschutter, het lijkt me wel heftig om de nachten te werken met een baby, maar dat kun je het beste merken door het werkelijk te ondervinden. Is er wel nog een mogelijkheid om binnen het bedrijf iets te doen, wat ook overdag kan?

Hoop ook zeker dat het deze ronde raak is, gun het iedereen heel erg, maar ben inmiddels zover dat ik het mezelf het meeste gun, klinkt wel egoïstisch, zo is het niet hoor!

13. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @casey : Na zoveel rondes vind ik het alles behalve egoistisch!!! Hoop ook echt dat het voor jullie raak is deze ronde! :)

@Brit : Dat is ook een leuke manier. Ik heb slabbetjes gekocht met i love opa / oma erop en die ingepakt gegeven met een foto van de test naast een kalender met de uitgerekende datum erop omcirkeld :)

Mijn moeder vond het heel bijzonder en gaaf! Die was met alles blij geweest gezien het haar eerste kleinkinderen (en direct laatste) zullen zijn ;)

@boogschutter : Het zal in het begin vast even pittig worden me nachtdiensten maar ik denk dat gezien je 100 uur werk (25 uur per week?) dat het wel te doen is!

Hier weinig nieuws. Behalve dat mijn buik ontzettend in de weg zit even. Nu al. Voelt enorm. Een van de draken ligt heerlijk over dwars en dat geeft best wat druk in die regio. Dat samen met 8 uur staand werken gaat hier vanavond vroeg het lichtje uit. Lekker m'n bed in :)

14. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Seepje, je buik voelt niet enorm, hij is al enorm, haha! Maar wel een mooie buik!

Slaap lekker!

15. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Mooie buik ondertussen Seepje!

16. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Seepje wauw echt een prachtige buik! Vind je foto's steeds erg gaaf zo! :D

Casey dat is absoluut niet egoïstisch!! Kan je echt ZO goed begrijpen meis!
    Maar moet wel zeggen omdat je zei ik voel nog niks, ik voelde ook echt niks. In tegenstelling tot de maanden ervoor dat ik altijd dacht pijnlijke borsten te hebben etc!
    Had zelfs een voorgevoel dat het deze maand niet raak zou zijn.

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Dat was mijn gevoel ook brit toen ik zwanger bleek! En ja ben ook onwijs blij met m'n foto's elke week. Willen zo'n pakket aan gaan bieden voor zwangere dames maar dan voor elke week en dan op t eind een korte gezinsshoot met baby :)

18. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Had ik ook eigenlijk nu ik er aan denk.
    Had zulke krampen dat ik dacht er moet wat mis zijn, een hele zware menstruatie in de aantocht ofzo. En rond eisprong altijd pijnlijk borsten/tepels en dat trok dan weg en kwam weer terug op NOD, maar toen ik zwanger was kwam het 5 dagen eerder terug kan ik me herinneren.

19. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Seepje superleuk idee om dat aan te bieden! 😁

Boogschutter moet wel zeggen dat ik wel beetje krampjes nu heb hoor en borsten beginnen ies voller te worden wat ik overigens helemaal niet erg vind als die iets groeien hihi! :cool:

Ik heb m'n creatie af voor ouders en schoonouders hoe vinden jullie het geworden? :p

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,8 KB
      Weergaven:
      2
  20. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ahh Brit echt heel leuk!! Super creatief 😀👏
    Vollere borsten heeft bij mij nooit echt door gezet 😢 heb al een C dus klaag niet zijn alleen wat harder geworden nu haha. Draag gewoon mijn bh's die altijd draag. Krampjes is normaal darmen gaan nu alle kanten op 😁😳 en baarmoeder is in rap tempo aan het groeien.
    Heb je al een afspraak voor een echo? Ben echte heel benieuwd hoe je (schoon)ouders gaan reageren 😀

Alles goed met de baby, alleen nog niet echt ingedaald, wel met hoofdje beneden maar niet klem. Twijfel nu wel of hij niet is gedraaid, normaal als hij de hik had voelde ik dat echt bij me schaambot nu bij mijn navel? Heb gelukkig vanaf nu elke week controle bij de VK dus kan elke week mijn vragen opsparen hihi

Deel Deze Pagina