wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Onwijs leuk geworden Brit! Ben ook heel benieuwd naar de reactie van je ouders en schoonouders! :)

Hier was mijn moeder dolenthousiast en direct bij uitpakken van het slabbertje in tranen, schoonmoeder was zoals in alles zeer terughoudend in haar reactie. Mijn vader moest even op stoom komen maar die vind het inmiddels ook erg leuk.

Hier even 2 gigantische baaldagen. Dat testosteron in mijn bloed maakt me net een wandelende tijdbom. Hoeft eigenlijk niets te gebeuren of hij ontploft al. Heel irritant want ik kan er dus echt niets aan doen.

Ook mega last van mijn buik. De groei lijkt nu zo hard te gaan dat mijn lichaam het niet helemaal meer kan bijhouden. Maar goed, nog 2 dagen werken en dan een dagje rust.. En dan een werkweek van 6 dagen. Zit nu al te bedenken hoe ik die in hemelsnaam door moet gaan komen en zit eraan te denken om 1 of 2 dagen te cancellen. Dan maar iets minder geld:):)

2. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    seepje luister goed naar je lichaam ziektewet is er niet voor niets! Is niet ideaal maar je hebt niet 1 maar 2 hummeltjes in je groeien. Is niet niks, en de UWV is best begripvol voor zwangeren.
    Vind het ook echt heel snel met je gaan ook qua groei. Wel mooi om te zien hoe anders dat is met 2

3. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Seepje inderdaad wat boogschutter zegt! Jij voelt wat je lichaam aan kan! Geef mensen met werk ook altijd het advies niemand anders kan voelen wat jij voelt en je bent jong zat om dalijk ook na je zwangerschap last te blijven houden omdat je het bijv rot vind om je ziek te melden. Ik kan maar al te goed begrijpen dat je last heb met die twee kleine draakjes van je!

Boogschutter zou kunnen dat hij weer gedraaid is! Maar stel als hij gedraaid is zou die dan nog wel terug kunnen draaien?
    Ben zoooo benieuwd wanneer jij gaat bevallen!
    Wel fijn dat je nu elke week naar de vk moet ook voor de vragen die je nog hebt.
    Beval je thuis of in het ziekenhuis?

Ik ga maandag de verloskundige bellen, had haar gemaild maar krijg een foutmelding en aangezien ik bij mensen thuis werk en continu iemand om me heen heb kan ik op me werk niet bellen en heb deze week lange dagen gemaakt. En ben blij dat ik vandaag afsluit bleh heb echt geen leuke week gehad, vies en chaotisch.
    Kwam haar vriendin me even vertellen dat ze haar huis netjes wilde, ja ik heb twee handen en ben geen schoonmaakster de groeten.

Ga maandag ook de gyn bellen om te vragen hoe of wat met die naaldjes, misschien mag ik daar nog een keertje komen.
    Vind m'n creatie ook erg leuk geworden terwijl ik echt geen creabea ben van mezelf! 😁
    Ben ook heel benieuwd hoor, vanavond ga ik met m'n zusje winkelen. Heb een plaatje gevonden waarop staat: You are going to be an aunt!
    Wij laten elkaar veel op de telefoon zien dus ben van plan te zeggen oja ik moet je nog een foto laten zien!!

4. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ziekenhuis! Dokters, verdoving alles in handbereik hihi
    Vind het echt heel knap als mensen thuis durven bevallen!

Haha je bent nu al aan het veranderen met een baby ;) ineens ben je een creabea. Baal ergens wel dat we zo snel hebben verteld had ook zoiets leuks willen doen voor mijn moeder. Agh ja wie weet als er ooit een 2de komt.

Ben je close met je zus? Wat zal ze blij zijn 😀

Ja ben ook heel benieuwd wanneer kleine hummel zich komt melden. Zeggen dat de eerste vaak later komt. Maarja ik was 2 weken te vroeg en ik was de eerste voor mijn moeder.
    Ik voelde vandaag de hik in de zijkant?? Voelt heel grappig je ziet me buik om heel zachtjes hikjes maken.
    Geen idee als hij gedraaid is, volgens mij doen ze dan een draai poging 😳 maar dat schijnt geen pretje te zijn... Maar weer niet tot hoeveel weken ze dat doen.. Volgende week kan de VK weer voelen hoe hij ligt.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ladies, I'm back :D We hebben een lekker chillweek gehad. Lekker lui geweest en bijna elke avond uit eten.
    Ik kan niet op alles reageren, jullie hebben flink doorgekletst afgelopen week. Bij deze alvast sorry als ik iemand vergeet :) Ik haak hier weer aan.

@Brit
    Gefeliciteerd!!! Wauw! Hoop dat je een goede en fijne zwangerschap hebt. Prachtige verrassing heb je gemaakt zeg!
    En zei iemand op je werk echt dat het huis schoon moest??? Dat je het toilet enzo doet lijkt me logisch (als daar tijd voor is) maar je bent de kraamzorg, niet de huishoudster. Pfff.....

@seepje
    Flinke buik al! Hihi, hier kan ik vaak niet op de gewenste zij liggen met slapen.
    Ik heb de Blije doos, doos van de Baby-dump en kruidvattas aangevraagd, al met al toch leuke dingen! Was vooral blij met de luiers die erin zitten.

@Casey
    Tuurlijk gun je het jezelf, dat is logisch! Ik duim voor iedereen dat het snel raak mag zijn maar voor diegenen die al langer bezig zijn hoop ik net even wat harder.

@boogschutter
    Ja, nu wordt het echt spannend he!
    Ik verlies ook veel afscheiding nu. Lange leve inlegkruisjes.
    Vluchttas ga ik deze week of volgende week doen.

Vorige week vrijdag dus op controle geweest bij de vk. Alles was goed, uitslag bloed was goed alleen de kleine ligt met het koppie naar boven. Aankomende vrijdag weer controle en dan moet hij/zij gedraaid zijn anders krijg ik een extra echo en gaan ze kijken van hoe of wat. Hoop dat de kleine nog draait, anders mag ik straks niet thuis bevallen.
    Vandaag de klossen nog opgehaald en dingen zoals een douchekrukje.

6. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Brit ben benieuwd hoe de reacties allemaal zijn, je hebt er in elk geval iets leuks van gemaakt!

Boogschutter, geen idee of het een feit of fabel is, maar hoorde laatst iemand zeggen dat baby's de hik hebben als ze in een 'groeispeurt' zitten?

Bedankt voor jullie lieve woorden! Hier mega testdrang, maar moet nog even geduld hebben, is nu dag 28 en wil zeker niet te vroeg testen.
    En we hebben een bod! Super spannend, de makelaar heeft een tegenbod en meteen ook eindbod voorgesteld, die gaan we maandag uitbrengen.

7. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Welkom terug Emma! Goed om te horen dat jullie het lekker gehad hebben en hoop dat de baby snel nog draait....

8. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    brit echt prachtig wat je hebt gemaakt!!! en seepje wat een mooie buik!!

meiden ik moet helaas bekennen.. dat mijn adwezigheid betekend..
    dat het juist heel erg goed met mij gaat!!!
    Ik heb eindelijk echt mijn droombaan gevonden denk ik door de hbo opleiding..ik fa echt een juf worden! en hierdoor is mijn leven wat meer "op orde" geraakt..en besef ik dat een kind krijgen niet meer het enige is wat ik kan wensen..
    Ik verlang er erg naar, maar ik heb weer nieuwe mogelijkheiden en dromen ontdek en ik geniet er echt van. We zijn ook al meer aan het fantaseren over onze bruiloft en hebben wat meer afleiding hierdoor. Ik heb dus besloten om niet meer dagelijks op zp te praten, al vind ik jullie natuurlijk heel gezellig.. ik zal af en toe even een kijkje nemen, en jullie buiken en kindjes bewonderen. en hopelijk mag ook ik jullie dan een keer mededelen dat ik zwanger ben.

9. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    vlinder o gelukkig! Begon me stiekem beetje zorgen te maken. Maar wat ontzettend fijn om te horen dat je gelukkig bent! Blijven jullie wel proberen voor een kindje of zetten jullie dat nu even op pauze ivm met studie?

casey dat je testdrang hebt is heel normaal. En is je ook heel gegund en helemaal niet egoïstisch.
    En wat fantastisch nieuws dat jullie een bod hebben 👏

10. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Emma wat fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad! Jullie hebben het ervan genomen dus, klinkt goed! :D
    Ik hoop voor je dat de kleine nog gaat draaien, maar dat kan allemaal nog wel gebeuren toch?

Casey wat super!! dat jullie een bod hebben gekregen! :D Nu hopen dat ze het tegenbod accepteren en jullie van het huis af zijn. Heb je al getest of hou je het nog vol t/m maandag? :p Ik hoop zo graag voor je dat de test positief is.

Vlinder wat goed om te horen dat het zo goed met je gaat, begon me ook een beetje zorgen te maken hihi! Net zoals wat boogschutter zegt gaan jullie nog wel voor een kindje of zet je dat eventjes opzij? Wat fijn zeg dat het zo goed voor je voelt! :D

Nou mijn zusje weet het inmiddels, die zei wel 40x echt?!? En als tweede zei ze wat zei mama ervan haha. Daarna zei ze oo zo leuk!! :D
    Ze zei zelf ook ik denk dat mama het wel echt heel leuk gaat vinden en papa verwacht het nog niet. Dus heeeel spannend morgen. Maandagavond bij schoonouders eten en daarvoor ben ik nu al zenuwachtig!

Vanavond heb ik een verjaardag van een vriendinnetje die ook mijn getuige was en die ook bezig zijn voor hun eerste kindje waar het moeilijker lukt dus die ga ik het ook vertellen omdat ik haar heel graag bij de zwangerschap wil gaan betrekken. En die vroeg van de week al via de app weet je nou al wat?! Maar wilde het niet via de app vertellen dus heb net gedaan of ik het te druk had om langs de kruidvat te gaan hihi.
    Vandaag komt mijn moeder helpen soppen hier, lees de ramen zemen wat al 2 jaar niet is gebeurd. ;) Zodat mijn zus en zwager straks in een schoon huis kunnen intrekken.

Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend?

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ Casey
    Ohh, spannend! Zou mooi zijn als daar ja op wordt gezegd, dan is dat weer een zorg minder!

@Vlinder
    You go girl! Super dat het goed met je gaat en dat je je droombaan hebt gevonden. Dat je hier niet elke dag zit kan ik begrijpen, er is nu idd meer in het leven dan alleen maar kinderen krijgen. En je komt hier vast wel een keer een mooie foto showen van een positieve test :)
    Weet je al meer over jullie bruiloft van het hoe wat waar wanneer?

@brit
    Haha, leuke reactie van je zusje.
    Hier niks speciaals op de planning, beetje de was doen enzo. Vanavond lekker filmpje kijken denk ik.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
  13. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    emma wat een mooie kamer! Beetje in de stijl wat wij ook hebben (als het af is, vriendlief is gelukkig al begonnen, nu alles i elkaar zetten, maar zul je net zien dat werk dan ineens aantrekt en hij het ontzettend druk heeft)
    Vind de behang ook heel leuk! Oja verschoonmatje moet ik hebben!

brit wat leuk dat je zus zo enthousiast is. zolang jullie maar gelukkig zijn toch! 😀

Jeeje wat is mijn banner foto eng! Wie zet er nou een foto van een blauwe baby? Jaja vandaag 37 weken...

14. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vlinder wat goed om van je te horen! En wat fijn dat je je droombaan hebt gevonden, hopelijk staat er nog veel geluk op je te wachten. Hopelijk hou je ons af en toe nog wel op de hoogte van hoe jou leven er voor staat.

Emma wat een mooie kamer en meubels! Ziet er mooi en strak uit!

Boogschutter ben ook benieuwd naar jullie kamer, is het gister een beetje afgekomen?

Brit wat leuk zo een reactie, hopelijk de komende dagen nog meer enthousiaste reacties!

Hier hoef ik niet meer te wachten met testen, op naar de volgende ronde weer. We zouden nu weer terug mogen naar de arts, we hebben het er gister over gehad en wachten waarschijnlijk tot volgende maand, omdat we komende maand genoeg aan ons hoofd hebben.

Brit al bijna alles ingepakt? Ik heb inderdaad nog 1 dekbedhoes in de kast en eentje in gebruik, verder alles ingepakt. Jij vroeg dat een tijd geleden, geloof niet dat ik daar toen op gereageerd heb, sorry. Dus voor zover is alles ingepakt ook in de keuken enzo. Als we nu overeen komen in prijs, gaan we ook alvast een kast uit elkaar halen, maar daar wilde we nog mee wachten, zo lang het huis niet is verkocht.

15. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Emma Super leuke kamer, vind het behang echt superschattig! :D

Boogschutter je gaat inderdaad langzaam naar het einde toe hihi, ben wel heel benieuwd! Ook wat jij en Emma voor naam in gedachten hebben!

Casey wat rot dat het deze ronde weer niet zo heeft mogen zijn!! :( Ja je gaat verhuizen etc, misschien als je dan op je nieuwe plekje zit dat dat wat rust geeft en je ook rustig naar de arts terug gaat. Ik blijf heel hard voor jullie duimen!
    Hier is wel zo goed als alles ingepakt, mijn moeder is zaterdag geweest en die heeft geholpen de keuken uit te ruimen. Jeetje wat heeft een mens een zooi! :$
    Vandaag en morgen nog een paar kleine dingen en dan is zo goed als alles klaar denk ik!
    Vandaag gingen jullie het tegenbod uitbrengen toch?

Hier zijn m'n darmen iets rustiger wat me toch wel iets onzeker maakt want ik voel nu echt helemaal niks, en dan vraag ik me af zal het nog wel goed gaan/zitten?! :(
    Wel hebben we het gisteravond mijn ouders verteld en ik was zenuwachtig jeeeeeeetje, en die zenuwen waren allemaal voor niks haha.:D
    Ik had ze naast elkaar op de bank laten zitten en de lijst uit laten pakken, mijn moeder zei jeeeeetje, dit meen je niet!! En mijn vader zei echt? Geweldig!

Ze had het niet aan zien komen maar ze had wel verwacht dat het snel eraan zat te komen ook met het nieuwe huis. Ik heb ook verteld het is wel met behulp van het ziekenhuis gegaan en daardoor had ze eigenlijk nog meer begrip en kon ze me heel goed begrijpen.
    Op de terugweg naar huis kreeg ik nog een superlief berichtje van der dat ze de manier waarop we het verteld hadden superieur vond en dat ze ernaar uitkeek. :D

Nu ga ik even haasten moet naar de tandarts toe :p, fijne dag allemaal!

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Thnx, we zijn zelf ook blij met hoe het uiteindelijk is geworden. Bewust heel rustig gehouden, de kleur komt vanzelf wel in huis met speelgoed, boeken e.d.

@Casey
    He bah, balen dat het deze ronde weer niet raak mocht zijn. Maar verstandig dat je deze maand nog even niet naar de arts gaat. Verhuizen is niet niks!

@brit
    Haha, zoveel zooi.... dat herken ik!
    Dat je niks voelt is niet raar hoor. Misschien komt dat ook wel door de hormonen die al eerder hebt gehad. En wat niet is kan nog komen ;) Helaas zijn die eerste weken gewoon onzekere weken. Ik kon de dagen wel wegkijken! Ene moment ben je dolgelukkig en andere moment angstig en onzeker. Ik legde mezelf een verbod op op horrorverhalen en ging er gewoon van uit dat zolang ik geen bloed zag of hele erge krampen kreeg het gewoon goed zat. Buikpijn heb ik wel gehad maar dat komt door het groeien van je baarmoeder en dat alles een nieuw plekje gaat krijgen.
    Super dat je ouders zo reageerden!

@boogschutter
    Kamertje al klaar?

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Vanmorgen weer op controle geweest. De wurmpjes waren druk aan het gymnastieken. Zelf heb ik last van een hele lage bloeddruk en lichamelijk loop ik 5 weken voor dus mijn klachten zijn ook niet zo heel gek.

Ruggetjes waren al keurig gesloten wat de gynaecoloog nu kon zien en verder ook geen gekke dingen :) nu snel aan het werk, reageer vanavond even op de rest

18. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Emma ik hou ook van rustig hoor! Je krijgt straks indd al genoeg kleuren etc!

Seepje wat fijn dat alles goed was! Werkse vandaag. :D

Ik heb alleen nog wat zenuwen voor vanavond.. Schoonouders!
    Heb de gyn gebeld, 6 oktober om half 9 heb ik een afspraak voor een eerste echo om te kijken of het hartje te zien is. Na die afspraak hoor ik of ik doorgestuurd word naar een eigen verloskundige. :)

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @casey :wat fijn van jullie bod! Hopelijk gaat de tegenpartij mee in jullie tegenbod!! En wat naar dat er voor jullie een volgende ronde weer is :(

@emma : mooi kamertje!

@brit : wat fijn de reactie van je ouders! Hopelijk reageren je schoonouders ook zo! En meis in het begin voel je nog niets en die darmen... dikke kans dat je straks ook helemaal verstopt zit. Ik kreeg alleen last van puistjes en moeheid verder niets.... geniet ervan zou ik zeggen!

@boogschutter hoe is het bij jou? Alles nog rustig?

En ik voelde net voor het eerst een van de draakjes!! Net naast mn navel! Ik ben helemaal trots en blij! En ik had vandaag tijgerdraakjes!

Deel Deze Pagina