wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Emma Hopelijk draait je kleine nog op tijd! Het valt helaas niet te plannen zoiets.

Boogschutter Ja, ben ook vanochtend ongi geworden, maar had 'normaal' met pil of spiraal geen last van hoofdpijn, dus dat is nieuw!
    Maar goed om te weten. Volgende ronde beter.

2. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Fijn dat er in elk geval wat te regelen valt als het zo ver is, dat is altijd prettig om te weten.

Vaak als je er niet mee bezig bent, en het misschien zelfs niet helemaal prima uitkomt, zul je zien.. dat gebeurt het.. (Ik hoor dat inmiddels ook van iedereen)

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    ilona o balen. Misschien wel handig om op te schrijven wie weet herken je het in de volgende ronde.

4. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ja precies! Dan weet ik het van te voren.

5. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    emma vervelend dat de kleine nog steeds in een stuit ligt..maar een baby kan tot op het aller laatste moment inprincipe nog draaien, dus ik zal voor je duimen.

Mijn nicht is twee keer bevallen van een stuitligging en zij heeft het niet als vervelend ervaren. Ik vind het zooo spannend voor jou en boogschutter die laatste loodjes. 9 maanden geleden startte ik dit forum en begonnen we met een leuke club meiden die "ooit" zwanger dacht te raken..en twee daarvan gaan alweer bijna bevallen! :-D overigens is volgens mij 80% van die groep zwanger geraakt ondertussen. ben trouwens ook wel benieuwd hoe het met de andere gaat, zoals studente90!

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Vlinder
    Jeetje, 2x in een stuit? Maar wat goed om te lezen dat zij het niet als vervelend heeft ervaren, dat geeft de burger weer moed!
    Ik begin het ook spannend te vinden hoor! Vanaf vrijdag mag de baby komen!
    Ja, ik had zelf ook nooit bedacht zo snel zwanger te raken. Ik had me er zo op ingesteld om ergens in 2015 moeder te worden. Ik hoop nog steeds dat het bij iedereen nu snel raak is. En uiteraard geef je het niet op!

@boogschutter
    Ik moet er juist niet aan denken om in het ziekenhuis te bevallen, haha. Natuurlijk ga ik als het nodig is maar laat mij maar lekker thuis.

@Ilona
    Hoofdpijn nu weg? Kan best zijn dat je dat nu elke maand krijgt hoor...

Pfff, gisteravond een verjaardag gehad en had laarzen aangedaan. Komen we rond 23.00 uur weer thuis, heb ik toch opgezette pootjes! Niet fijn!
    Verder erger ik me eraan dat iedereen (vooral mijn ouders) precies let op wat ik zeg omdat ze denken daarmee het geslacht te kunnen raden. Krijg je: waarom zei je 'hij'' , waarom zei je 'ze'?
    Tsja, om nou de hele tijd 'het' te zeggen... Maar we weten het zelf echt niet!

7. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    vlinder jammer he dat zo veel meiden weg zijn. Vind het hier lekker gezellig. Ook omdat het niet altijd over baby's gaat, werk huisje kopen trouwen...enz
    Had ook nooit gedacht dat het zo snel zou gebeuren, en dat nu de tijd aanbreekt om bijna te bevallen, tijd is als een speer gegaan.

emma oei, klinkt niet fijn van de voetjes. Daarom vond ik t mooie weer ergens wel lekker kon ik gewoon me slippers aan. Nu zijn de enige schoenen die ik "makkelijk" aankan mijn timbalands boots met schapenvacht warm!! Andere gympen lukt voor een meter lig half rollend op de grond hahaha

8. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Even snel een buik foto haal het later weer weg 38 weken

9. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Boogschutter wat een mooi buikje! Heb jij nou zo'n grote gave tattoo?! :D

Vlinder vind het ook jammer dat veel meiden niet meer meekletsen. Maar vind het uiteindelijk ook wel leuk dat we nu met wie we allemaal kletsen elkaar wel soort van kennen en het verhaal van ieder weten. an het niet zo goed uitleggen. :p

Emma hopen dat je voetjes niet meer vocht vast gaan houden! Gelukkig word het wel iets frisser buiten. Snap dat je dat vervelend vind als mensen steeds aan het vissen zijn! Zou ik ook niet leuk vinden hoor.

Casey zijn jullie ook aan het aftellen naar de sleutel van jullie nieuwe huis? :D

Ik heb verder niet zoveel te melden hihi. Ben lange dagen aan het werk geweest. Heb sinds gisteravond ongesteldheids achting gevoel maakt je echt onzeker zeg!
    Vandaag precies over 2 ween de eerste echo kan niet wachten! :D

10. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames! Sorry voor het onderbreken van jullie gesprek :p Heb even een vraagje.. Zit momenteel in mijn eerste ronde, heb mijn onttrekkingsbloeding gehad en volgens de app heb ik a.s. vrijdag mijn eisprong (indien mijn cyclus ook daadwerkelijk 28 dagen bedraagt).. Echter heb ik vandaag erg last van mijn borsten, net alsof ik ongesteld moet worden en ze zijn ook erg opgezwollen... Is dit een teken van een naderende ei of.. ? :)

11. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Monic Vaak als je net gestopt bent met de pil heeft je lichaam de tijd nodig om weer 'normaal' te functioneren. Dat kan dus gepaard gaan met gevoelige borsten, puistjes, humeur. Je lichaam moet het weer op eigen hormoon gaan doen!
    En het kan best zijn dat dit een naderende eisprong is hoor, ik had bij een eisprong altijd heel gevoelige tepels.
    Schrijf evt voor jezelf de dingetjes op die je voelt net als Ilona, dan herken je het misschien voor de volgende keer? :)

12. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    monic ik zou het echt niet durven zeggen. Heb hier symptomen voorbij zien komen dat ik dacht nou die moet zwanger zijn! En dan helaas. Zelf had ik rond eisprong altijd pijnlijke borsten en tepels, en steekjes in de onderbuik. Dit ging daarna weg en kwam rond NOD terug, alleen toen ik zwanger was kwamen de pijnlijke tepels en borsten en hele erge krampen een paar dagen eerder.
    Ik kan je wel als advies geven alles wat je nu voelt in een dagboek opschrijven en dan op welke dag je het voelde, mocht het meerdere rondes duren voor zwanger worden (hopen we natuurlijk echt niet! Maarja blijft toch een mysterie hoe lang het gaat duren) dan kan je altijd terug kijken, symptomen kunnen je echt gek maken namelijk!
    En inderdaad eerste ronde is echt verschrikkelijk! Succes :D

13. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Boogschutter Wat een mooie buik!! Wauw..

Monic Het kan ook een hormoonschommeling zijn door de pil, wat mij inderdaad ook aangeraden is om te doen, klachten bij houden. Zo weet ik nu, dat ik zware hoofdpijn krijg de dag voor ik ongi word! ;)

Brit Wat spannend! Nog 2 weken!!

Emma Hoop dat de voetjes alweer wat minder dik worden?
    Enige wat ik je mee kan geven is lekker rusten en dan de pootjes omhoog.

Ik zit inmiddels op dag 3 van de rode vlag.. Wordt wel dat rode een beetje zat hoor.. Was trouwens zaterdag tijdens m'n avonddienst BIJNA doorgelekt :$ Haha, was even vergeten waarom ik ook al weer een spiraaltje had (samen met de pijn van de krampen natuurlijk).. 2 jaar lang geen enkele druppel en nu loop ik leeg.
    Misschien zo nog maar eventjes een uurtje liggen.

14. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    brit haha nee was het maar waar zo een tattoo, is helaas alleen het lijst die ik erom heen heb gedaan in een foto app (kon vannacht niet slapen haha)

Ilona oei niet fijn die pijn. Ja dat wordt nu extra inleg spul en tampons mee. Hopelijk is het alleen omdat het de 1ste keer weer is

15. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vlinder 80% is veel al he, onze tijd komt als het goed is nog wel, hopelijk een beetje snel, haha!

Boogschutter mooie buik! Geniet er nog maar van, hij is bijna weg.... Je hebt gewoon bijna een zoon, in elk geval binnen een maand al!

Monic, het is altijd lastig te zeggen wat het kan zijn en wat mijn voorgangers zeggen, schrijf het op, wie weet herken je komende maanden wanneer je welke klachten hebt en misschien kan je het dan wel plaatsen.

Emma, hopelijk gaat het ietsje beter nu het koeler is, met vocht vasthouden.

Ilona, wat vervelend dat je zulke heftige klachten heb, hoop voor jou dat dit alleen in de 'opschoonfase' is en volgende maand gewoon een normale (of liever helemaal geen menstruatie:))

Brit, 2 weken gaat snel, zeker na volgende week. Wij kijken er heel erg naar uit, zeker nu ons huis verkocht is, donderdag voorlopig koopcontract tekenen en dan is de overdracht 15 december. Mijn vriend zei net, wat kunnen we nog inpakken? Volgens mij is voor zover kan alles ingepakt, bij jullie ook al? Moeten jullie nog veel klussen? Wij hopen de 11e of 18e te kunnen verhuizen.

16. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    casey ja vind het een heel gek idee, dat denk ik ook steeds is nog 2 weken maar kan ook nog een maand duren, is kijken hoe eigenwijs hij is ;)

brit o spannend de eerste echo! Begin is zo onzeker, eigenlijk de hele zwangerschap maar als je hem/haar voelt heb je iets meer rust. Heb je een groter kans op een tweeling?

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @casey ; spannend! Ging jij volgende maand naar de gynaecoloog voor de mmm? Hopelijk hebben jullie dan snel meer duidelijkheid.

@brit : die eerste echo is zo ontzettend leuk!!

@monic : je lichaam moet erg wennen aan het ontpillen. Gewoon even in de gaten houden.

@boogschutter : de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze, hoe voel je je? Alles in het huisje al op orde?

@vlinder : wat fijn dat je zo je plekje hebt gevonden en dat als het raak mag zijn het op school zo makkelijk te regelen is! :)

Hier zijn we druk aan het klussen in huis. Alle deuren en kozijnen geschilderd. In onze slaapkamer moet er nog 1 muur geverfd worden en dan de kamer van de dame nog.
    Vandaag de commode wit geschilderd en volgende week komen de bedjes. Grootste gedeelte van de baby uitzet heb ik al wel binnen.

Vandaag ook voor 7,50 een snoozebaby wikkeldeken op de kop getikt in perfecte staat. Nu nog 1 erbij vinden. Verder een weekje vakantie en volgende week bij de etos beginnen voor zolang ik het volhoud. Merk dat alles pittiger wordt en meer energie kost. Wil niet teveel klagen want heb nog wel even te gaan maar dan nog haha.

18. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    seepje mooi zeg zo die foto's! Ja alle belangrijke dingen in huis. Kleding is gewassen. Alleen echt me ziekenhuis tas gaan inpakken. Zelfs me vriend vond dat het nu wel is moest haha.
    Voor de rest voel ik me eigenlijk wel fit? Fiets gewoon overal nog baar toe, wandel lekker met de hond. Tuurlijk wel wat dagen dat ik denk oef (vooral als de kleine hummel flink aan het shoppen is). Soms een slaaploze nacht of alleen maar maagzuur, maar ook dat is minder.
    Nou ja klagen, jij draagt er 2! Is niet niks hoor, en zwaar ervaren en klagen mag. Als je maar goed naar je lichaam luistert en niet over je grens gaat. En lekker slapen en rusten op je vrije dagen. Ik merk wel dat je op een gegeven moment een knop moet omzetten die een tikkeltje egoïstisch is. Maar als je moe bent kan je gewoon iets niet doen, en moet je naar je lichaam en je baby's luisteren en denken wat is nu het beste voor mij?

19. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Wauw wat een mooie foto's Seepje!
    En dat, niet klagen maar dragen.. komt uit de Jaren 0!
    Natuurlijk mag je klagen, het is een mooi wonder die zwangerschap maar je moet er ook een hoop voor doen, voor/tijdens en na! Je lichaam veranderd continu tijdens de zwangerschap en dan heb ik het nog over 1! en jij hebt er 2 meis. Doe rustig aan, luister naar je lichaam en neem op tijd je ontspanning. Wel lekker aan het klussen in elk geval! Bezig Bijtje! :D

Boogschutter, fijn dat je zo op je laatste loodjes je nog zo fit voelt!
    Maar hopelijk kan je ook snel genieten van je kleine :D

Casey, Ja ik hoop dat het de opschooncyclus was, na 2 dagen hevig vloeien, dag 3 was minder en vandaag is nog minder. Denk eigenlijk dat vandaag misschien m'n laatste dag wel is! Geen krampen, geen humeurigheid etc.
    Wel heerlijk sushi gegeten gisteren, deels kant en klaar maar grotendeels zelfgemaakt. O wat lekker.
    *sorry zwangere dames* :)

20. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ik ben echt denk ik de laatste persoon op aarde samen met mijn vriend die geen sushi lust. Iewl iewl iewl haha
    Dus van mij mag je eten haha

Ik wacht met open armen op een warm wit pistoletje met american filet peper/zout beetje mayo ijsberg sla en geraspte kaas MMMMM kwijl kwijl kwijl

Deel Deze Pagina