wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hahaha, dan heb je toch wat lekkers om straks naar uit te kijken!
    Ik eet zojuist de restjes op van gisteren :p

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @boogschutter
    Mooie buik!
    Respect hoor dat je nog alles doet. Ik was net even naar de winkel (lopend) en toen ik terug liep nare steken in mijn buik en buiten adem. Lijk wel een oud wijf!

@seepje
    Niet vergeten dat je er 2 draagt he. Verdeel je energie over de dag en rust desnoods tussendoor even. Soms kan 10 minuutjes rust al heel wat schelen.

@Ilona
    Heftige menstruatie is idd erg vervelend.
    Ben je trouwens al begonnen met foliumzuur (of zwangerschapsvitaminen) slikken?

Hier vanochtend naar echocentrum geweest voor de ligging. Dus ik liggen, lading gel op mijn buik en toen zei die mevrouw: Ik heb een leuke verrassing voor je, je kindje ligt met het hoofd naar beneden!
    Dus nu is er niks aan de hand en kan alles weer normaal doorgaan. Hele opluchting zeg! Is die kleine stiekemerd nog even snel gedraaid... :D
    Verder zag alles er goed uit.

3. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Emma, Ja dat gebruik ik nu bijna 2 maanden!
    Ik had eerst Davitamon Mama Plus, maar ga straks over op Etos Zwanger worden.

4. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    emma wat fijn dat je hummel gedraaid is! Kleine boef ook mama zo bezorg maken :D
    Heb je nog een mooie echo foto gekregen?
    Nja ben wel moe aan het einde. Als ik te lang zit/lig gaan me heupen opslot ofzo. Met fietsen heb ik het minste last en voel ik me lekker licht. (Niet dat ik snel fiets opa's en oma's halen me in haha) Wilde ook net wat langer lopen met de hond maar dat ging niet begon ook steekjes te krijgen. Volgens mijn VK is dat bandenpijn. Probeer conditie te houden voor als de grote moment aan breekt en straks uren loop te puffen en te schreeuwen haha

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @boogschutter
    Ja, je kan je wat zorgen maken zeg! Vrijdag weer controle en dan ben ik benieuwd of de vk ook het verschil kan voelen.
    Heb idd nog een mooie foto meegekregen. Vuistje lag heel lief tegen het wangetje aan. Ook nog een foto van het gezichtje recht van voren mee gekregen maar dat ziet er toch wat vaag uit. Ach ja, blijft een echobeeld he.
    Maak je het niet te gek met lopen enzo? Denk dat het met jouw conditie prima zit hoor. En je hebt altijd nog een reservevoorraad energie die je tijdens de bevalling aanspreekt (wanneer het langer duurt en/of zwaar is).
    Ja met zitten en liggen merk ik ook dat ik regelmatig een andere houding aan moet nemen. Zat gisteravond op de bank toen de baby dan op een bepaalde manier bewoog schoot er een flinke pijnscheut door mijn heup heen.
    Zag trouwens je lijstje in het andere topic. Vergeet je geen sokken mee te nemen?

@Ilona
    Ah oke! Bevalt Davitamon niet?
    Reden dat ik het vroeg was namelijk dat je ijzergehalte tijdens een heftige menstruatie kan dalen (waardoor je moe bent en nog weer extra last kan krijgen van kwaaltjes). In die zw-vitaminen zitten ook extra ijzer en foliumzuur zorgt er nog weer voor dat je ijzer extra goed opneemt.

6. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ja hij bevalt op zich wel maar het is zo'n enorme pil! Die van de Etos zijn wat kleiner, maar is wel 2x per dag..
    Wat betreft dat ijzertekort, klopt.. Vroeger toen ik zulke enorme rode dagen had zeg maar, slikte ik ernaast ijzertabletten en merkte ik gewoon dat ik minder vermoeid was, hoewel mijn ijzergehalte ook vaak zat is getest bij de huisarts is er nooit uitgekomen dat dit sterk verminderd was. Maar knapte gewoon zo erg op als ik ze gebruikte!
    Zat er nu ook weer aan te denken, maar bij Davitamon zit er 50% extra in, dus ik had zoiets van even aankijken hoe het gaat.
    Ga er vanuit dat gisteren m'n laatste dag was, en verwacht alleen vandaag nog het laatste vloeien (is standaard bij mij) 1 dag weinig tot niets en dan de volgende dag nog laatste beetje vloeien en dan klaar.

Maar wat fijn voor je dat de kleine toch is gedraaid! Scheelt weer een hoop stress en zorgen kan ik me voorstellen. Toch wel leuk dat je nu nog wat foto's gekregen hebt :D

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ Ilona
    Ik ben zelf niet zo'n pillenslikker (grote krijg ik haast niet of niet weg) maar hier gebruik ik Gravitamon en dat zijn echt fijne pillen! Helemaal niet groot en je hoeft er maar 1 per dag. Zijn redelijk aan de prijs maar dat heb ik er wel voor over. Ik heb er ook geen last van (ik heb wel eens Kruidvat vitaminen genomen, die boerde ik de hele dag op. Zat ook een heel vies luchtje aan). Die van Gravitamon ruiken ook eigenlijk niet.
    Heb net nog weer een potje gehaald voor de komende periode, ik blijf nog even doorslikken vanwege de (hopelijk) borstvoeding.

8. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ilona ik slik nu ook de etos pillen 2x per dag maar ik moet zeggen ben blij als ze op zijn dan stap ik ook over op gravitamon. Vind ze zo ellendig groot en ik boer de vissmaak op, jakkie! ;)

Emma inderdaad gewoon lekker doorslikken, je hebt na je bevalling en vooral tijdens je borstvoeding ook extra vitamines nodig!

Seepje je hebt echt een prachtige buik, mooie foto's weer. :D

Boogschutter hihi had gekund dat het een tattoo was. :p Dat schreeuwen moet je niet doen hoor hihi, verlies je kostbare kracht mee.

Casey hier is alles ook zo goed als klaar. Alleen kleding etc nog. Voor 1 oktober staat het grofvuil gepland dus dan gaan alle rommeltjes de deur uit.
    En sushi ga ik wel heeeeeel erg missen. We hadden net voor ik een positieve test had sushi gegeten en een nieuw restaurant gevonden, het was zo heerlijk! Niet aan denken hihi! :D

9. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    emma oe sokken ook een goede! Als ik zo naar me lijst kijk wordt het bijna vakantie koffer. Hou het wel op basis spullen, ga niet met föhn en stijltangen slepen (gebruik die dingen toch bijna niet.
    Wil je de echo foto delen (hoe bedoel je nieuwsgierig hihihi)

Verder iemand nog tips voor in de koffer?

Hier alleen maar foliumzuur geslikt. Mag geen ijzertabletten en dat zit in alle mama vitamines. Dan maar lekker fruit eten. En bij elke controle wordt mijn bloed gecontroleerd O.a. Mijn Ijzer waarder te controleren en kwam nooit uit dat ik vitamines tekort kwam.

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha, ja het wordt hier ook een flinke tas hoor.
    Kleding voor tijdens de bevalling en erna, kleding voor de baby en nog wat voor de man (sowieso een schoon shirt voor het geval dat en een tandenborstel en deo zodat hij zich een beetje op kan frissen indien nodig).
    Natuurlijk wat toiletspullen die je dagelijks gebruikt (tandenborstel, haarborstel, shampoo enzo) en vergeet de camera en belangrijke papieren niet. Het is ook handig om kleingeld bij je te hebben (denk aan munt voor rolstoel, parkeergeld en dat er eventueel wat lekkers uit een automaat kan worden gehaald).
    Voor mijn man pak ik ook nog een boek en puzzel ofzo in. Met make-up e.d. ga ik ook niet lopen slepen.
    En verder: neem vooral iets mee wat je fijn vindt om bij je te hebben. Je favoriete dekentje of kussentje bijvoorbeeld.

Echofoto moet ik dan even inscannen. Het is niet zo'n mooie in 3d hoor, gewoon zo'n zwart-wit geval.

11. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi ben benieuwd meiden wanneer jullie wonders het tijd vinden om geboren te worden!
    Emma ik hoop dat je lekker thuis kan bevallen.

Ik ben echt aan het aftellen totdat ik vakantie heb, moet nog werken tm zondag!
    Gisterochtend voor het eerst zooooo misselijk geweest, duurde wen eeuwigheid voordat ik de deur uit was om naar het werk te gaan.
    Vandaag valt gelukkig mee!
    Gaan jullie het weekend nog iets leuks doen? ☺️

12. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Nog een paar daagjes en dan vakantie meis! Geniet er alvast lekker van.

Ik moet vanavond nog een avonddienst draaien en dan heb ik ook weekend.
    Morgen ga ik met manlief en schoonzus op stap in Leiden om heerlijk te shoppen. Beetje zuurverdiend geld uitgeven :cool:

13. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #2413 boogschutter88, 26 sep 2014
    Laatst bewerkt: 26 sep 2014
    brit ik ook! Poe maar mag nog wel even blijven in me buik. Hij komt wanneer hij er klaar voor is :p
    Weten ze op werk dat je zwanger bent? Oe lijkt me zo lastig ben je aan t werk word je ineens misselijk. Gelukkig werk je met allemaal mama's dus die snappen je helemaal :D moet nu dubbel zo leuk zijn werken met kleintjes en denken straks heb ik dat ook. Echt een hele stomme vraag, maar als kraamzorg neem jij dan straks ook kraamzorg of ben je dan je eigen kraamverzorgster hihi?
    Ik had trouwens de eerste 15 weken als t niet langer was altijd iets kleins in me tas om te eten en een pakje drinken. Dit hielp bij mij de misselijk gevoel weg te halen. Bijvoorbeeld ene pack crackers of een appel. Ben gelukkig nooit echt misselijk geweest dat ik moest spugen, maar kon uit het niets extreem honger gevoel krijgen waar ik dan misselijk van werd, en even iets snel eten hielp goed.

ilona en al gestopt met bloeden?

Woensdag bij de VK geweest andere VK (bij dit praktijk bijna nooit dezelfde VK tenzij je er om vraagt, tot nu toe allemaal lief) en die schatte de kleine hummel ook op 2.8kg (6 pond zei ze? Geen verstand van ponden haha) ze vond wel voor mijn lengte (178cm) dat ik een grotere baby had kunnen hebben, genoeg ruimte enzo. Maar ze maakte zich geen zorgen. Ijzer was ook goed voor het eerst zo hoog 6.6 gemiddelde is 6.3 en ik met mijn ijzer aandoening heb altijd rond de 5.5 haha woehoe en genoeg reserve ijzer voor mij en me baby Jeej :D

Gister avond 3 bakken brownies gemaakt. Stiefdochter is zaterdag jarig, en vandaag dus uitdelen op school. Vriend had gekookt maar ooooooo ik haat bakken. Alles plakt en is vies iewl en me stiefdochter wil alles zelf doen, en dan met hormonen ben je tot ontelbaar aan t tellen om niet te willen gillen haha. Maar ja uiteindelijk gelukt. Ze is beetje verliefd op een jongen in haar klas en ze vroeg of ik 1 van de brownies wilde versieren met hartjes hihi zo schattig.
    En zaterdag vieren we heel klein haar verjaardag, hebben aan haar uitgelegd dat een feest + schoolfeest er nu even niet in zit.
    (Haar moeder, waar ik zo verdrietig van word, zei tegen me stiefdochter ik heb geen zin om dit jaar je verjaardag te vieren.. Hoe kan je dat tegen een dochter zeggen hoe??? Ik hoogzwanger en vriend die ook dus niet volledig met zijn hoofd erbij bij is wij doen nog ons best voor die kleine zoals het hoort en moeder ontvangt haar uitkering en heeft geen zin om een feestje te geven. BAH naar mens) wat dus ook weer het gevolgd heeft dat me stiefdochter nu helemaal zenuwachtig en bang is dat wij ook niks gaan doen, en haar vergeten. Dus vanaf woensdag lijk ze wel een gestreste tasmanian devil. Laat alles vallen, botst tegen alles op, vergeet alles... Zucht agh ja zondag is de rust weer terug :)
    Mijn ouders komen zaterdag en gaan we BBQ en als "groot" cadeau willen we in januari naar de efteling winter wonderland gaan. Ze wil altijd zo graag naar pretparken en zo (ik ben als de dood voor achtbanen en heb extreme hoogtevrees dus vind er zelf nooit wat aan) maar dit zag er zo leuk uit! En dan zijn we ook beetje gewend aan de kleine hummel en hebben we hopelijk beetje een ritme terug :) hopelijk haha

Haar grootse wens trouwens is dat haar broertje op haar verjaardag komt... Zo zoet.. 😍 ik hou me benen gekruist haha
    Ze beseft natuurlijk niet dat een baby uit krijgen lang kan duren haha dus in haar belevenis "komt" hij gewoon. Ooo de heerlijke simpele wereld van een kind :D

Meiden geniet van jullie weekend en naderde vakantie :D ga je wat leuks in de vakantie doen brit? Of lekker uitrusten en bijkomen haha

14. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    boogschutter ja laatste dag was dinsdag, dus na spiraal ook netjes 4 dagen ongi. Manlief wilde zich deze ronde echt weer gaan inzetten, haha. Hij had geappt met z'n moeder over het klussen in huis, eerst slaapkamer dan woonkamer dan studeerkamer (wordt dan kinderkamer). Had hij gezegd misschien moet ik wel eerst de studeerkamer doen endan pas de woonkamer, maar de hint kwam niet aan bij m'n schoonmoeder, die maakte de opmerking; ja studeren is ook belangrijk nu!

Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen. We gaan het zien!

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @brit
    Jaja, veel vrouwen krijgen vanaf week 6 last van kwaaltjes....:D Maar maak je niet druk als je de ene dag misselijk bent en de andere niet. Had ik ook. Dan weer een dag helemaal bleh, en dan weer 2 dagen dat ik me best goed voelde.
    Nog even doorbijten tot zondag en dan lekker vakantie, het duurt niet lang meer!

@Ilona
    Ow leuk! Leiden is best een mooie stad en je kan er idd prima winkelen.

@boogschutter
    Bakken vind ik dan wel weer leuk maar die troep die je ervan hebt en alles plakt....
    Wat sneu voor dat meisje dat haar eigen moeder niks aan haar verjaardag wil doen. Dat jullie dit jaar niks aan een feest kunnen doen is logisch. Hoop dat ze toch nog een leuke dag heeft morgen. Grappig dat ze wil dat haar broertje op haar verjaardag komt. Ze beseffen alleen niet dat het geen kwestie van *ploep* is, haha.
    En de Efteling is leuk hoor! Genoeg te doen/te zien en daarvoor hoef je niet eens een achtbaan in. Ik wil ook nog heel graag eens naar de winterefteling. Misschien dat we volgend jaar gaan.

De baby mag hier vanaf morgen ook komen maar ik heb zoiets van: blijf nog maar eventjes zitten.
    Overigens werd ik vannacht wakker met een wit korstje op mijn ene borst. Ik haalde het eraf en eronder was het nog wat nat. Later merkte ik dat het ook op het laken zat. Alvast een klein voorproefje van wat komen gaat :p

16. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Boogschutter (Deel 2, haha, zat net in bad dus kon niet echt goed teruglezen)
    Wat een nare opmerking! Dat hoor je toch niet te zeggen als moeder zijnde, kom nou.. Erm ding. Hopelijk kunnen jullie er nog een leuke dag van maken zodat ze zich in elk geval jarig voelt! Logisch dat het niet een supergroot feest wordt, maar het is de gedachte die telt en iets speciaals is al heel wat voor zo'n meiske.

Ja bakken, dat vind ik heerlijk.. maar dat opruimen vind ik niets.
    Meestal bak ik en dan neemt manlief het mee naar z'n werk voor z'n collega's, zodat ik het plezier heb van het maken maar me niet vol zit te eten aan baksels.. en Lief kan het wel gebruiken (figuur van een gespierde spijker).. Ik word inmiddels al aardig gewaardeerd daar op z'n werk. :p

Efteling is leuk hoor, ook zonder de achtbanen. Ben er ook geen fan van maar vermaak me prima in de andere attracties, maar zeker een leuk idee van je ouders om dat als cadeau te doen!

17. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik krijg inderdaad gewoon zelf kraamzorg denk dat het anders is met je eigen kindje haha. Maar een van mn vriendinnen is tevens mn collega en die wilt heel graag kramen maar gaat ook in mei op vakantie. De kans is dus aanwezig dat ze dus niet eens kan en ik moet zeggen ik hoef niet een van mn collega's naast mn bed te hebben staan.
    Misschien klink ik dan een beetje egoistisch, maar ik ken er bijna geen en als ik ze dan zo nu en dan eens op een cursus zie denk ik ik moet er niet aan denken en bovendien word er veel doorgelult en daar zit ik dus niet op te wachten!

En bij dat weet ik ook niet of het fijn is een van je goede vriendinnen bij je te werk te hebben, ik wil echt optimaal uit kunnen rusten als ik net bevallen ben en bij willen komen en genieten met mn hubby. Zou ze dan niet blijven plakken etc, misschien maak ik me druk om niets hoor haha en denken jullie wat een zeikerd. 😜

Jaaa maandag middag komt de intake van moedersvoormoeders en dan krijgen we donderdag de sleutel van ons nieuwe stulpje dus het weekend willen we alles verhuizen en dan ga ik lekker genieten van het nieuwe huis en de nieuwe buurt verkennen want weet er de weg niet!

Geloof dat het dit weekend het laatste weekend met mooi weer word, dus jullie kunnen lekker genieten hihi!

Boogschutter heel sneu dat ze bang is dat jullie het ook niet vieren! En echt heeel leuk idee van je ouders!! Zien je ouders haar ook als kleindochter? ☺️

18. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Even snel een berichtje tussendoor, lees later alles bij, ben blijven hangen bij dat Ilona naar Leiden gaat. Daar woon ik en is een super leuke stad, veel plezier!

Allemaal een fijn weekend! En Emma en boogschutter zet hem op, mocht het dit weekend gaan gebeuren :)

19. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    boogschutter wat een heerlijk verhaal over je stiefdochter..ik schrijf niet meer altijd een bericht maar ik probeer wel zoveel mogelijk jullie verhalen te volgen hoor!! En wat heerlijk als ze voor het eerst een beetje verliefd worden hihi :-D
    Kinderen hebben idd een heel andere besef van "een baby krijgen"..ben benieuwd hoe ze zal reageren op haar broertje! en natuurlijk voor jou hoe de bevalling zal verlopen!!

emma wat een spannende tijd!!! Helemaal nu het volgend de berekeningen gewoon welkom is..ik blijf hier spieken of er al een bevalling heeft plaats gevonden..

brit vervelend die misselijkheid! balen als je net de deur uit wilt gaan..ik ken het helemaal van mijn zwangerschap!! Tijdens het werken af en toe naar de wc rennen, omdat het zo hoog zat. vies, bah!

casey hoe gaat het bij jou?!

nou ik denk dat het bij dan toch mijn menstruatie geweest is, want ik zit op dag 40 en nog niks te bekennen...mijn gevoel hoopt dan natuurlijk weer dat het een innesteling geweest is, maar mijn verstand weet geloof ik wel beter. Ik wacht het wel weer af en misschien dat de gynocoloog er meer over kan zeggen volgende week.

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @brit
    Ik zou als ik jou was kiezen voor een kraamverzorgende die je verder niet kent. Niets ten nadele van een goede collega of vriendin maar stel dat zij dingen doet op een manier die je niet aanstaat, hoe ga je daar dan mee om? En nee, ik vind je geen zeikerd. Vooral die eerste dagen moeten voor jou, je man en de baby zijn. En zij moet gewoon haar werk doen ;)
    Wauw, straks de sleutel! Dan gaat het echt gebeuren! Moeten jullie nu nog veel klussen of valt dat mee?

@vlinder
    Ik denk dat je het beste van een menstruatie uit kan gaan, al blijft het een beetje vreemd. Hopelijk kan de gyn er wat duidelijkheid over geven. Houd je ons op de hoogte?

@Casey
    Thnx! Al hoop ik dat de baby nog minimaal een weekje blijft zitten, haha.
    Hoe is het verder met jou en met jullie huizentoestand?

Gisteren ben ik weer naar de vk geweest. Ze waren erg blij om te horen dat de baby nu met het hoofdje naar beneden ligt. Mijn bloeddruk was helemaal in orde, hartje van de baby klopt goed en na voelen en drukken en porrren bleek dus dat de baby, na het draaien, gelijk maar een stuk naar beneden is gezakt. Allemaal goed nieuws dus. Ze zei alleen wel dat de baby een wiebelkontje had (kontje gaat van rechts naar links in mijn buik :p)
    Vanaf nu elke week heen. Maandag bevalbad ophalen en manlief moet vandaag maar eens de klossen onder het bed zetten.

Deel Deze Pagina