Emma zo cool, ga je het bevallingsbad doen? Lijkt me zoooooo gaaf! Heb er ooit eentje mee mogen maken op het werk! Nou daar ben ik dua ook een beetje bang voor dat dat gebeurd als het een bekende is. Wat fijn dat de baby al zo ingedaald is, ben zo benieuwd wat jullie krijgen. 😁 Ik kan het hokje overgeven ook al afkruisen, gisteravond en vanmorgen bah maar denk dat het ook griep kan zijn ipv de zwangerschap. Niet fijn in ieder geval want zit nu als een zombie op me werk doordat ik vanmorgen door het overgeven niet kon opmaken en me haar niet echt kon fatsoeneren hihi.
Boogschutter gefeliciteerd met je stiefdochter! Hopelijk heeft zij en jullie een leuke dag! Laat de baby zich vandaag nog maar even binnenhouden Ilona veel plezier in Leiden! Vlinder, wat vreemd? zou een korte cyclus zijn geweest dan, heb je intussen ovulatietesten gedaan? Want dan zou nu ongeveer je eisprong zijn denk ik? Afhankelijk van hoe lang deze cyclus dan is. Emma, vanaf vandaag thuis bevallen, wat fijn dat dat gehaald is!! En het lijkt me wel hoogste tijd voor klossen, haha! Hopelijk kan je in het bad bevallen zoals je hoopt! Brit, ik zou je ook adviseren een onbekende kraamverzorgster te nemen. Sterkte nog 1 dagje met werken! En daarna vakantie (of nou ja, hard aan de bak in jullie nieuwe huisje) Jullie willen wel snel overgaan, hoeft er niks meer te gebeuren in het huis? Hier gaat het goed, afgelopen donderdag het voorlopig koopcontract getekend voor ons huidige huis, waarschijnlijk wordt de overdracht 15 december. Woensdagochtend de sleutel van ons nieuwe huis, spannend! Wij denken een week of 2/3 nodig te hebben en dan over te kunnen, maar zie altijd alles rooskleuriger in, dus zou ook nog iets langer kunnen duren, maar alles op zijn tijd, we hebben tot 15 december, dus komt helemaal goed. Heb toch ook maar een afspraak gemaakt alvast bij MC Kinderwens voor 30 oktober, dan plan de campagne maken denk ik. Merk aan mezelf dat ik deze maand ff geen zin heb om iets in bed te doen, nu nadert mijn eisprong ergens. Maar heb besloten me er even niet druk om te maken, heb ik al maandenlang gedaan en als ik niet wil nu, doe ik het gewoon ook niet, ben al moe genoeg door alle dingen die we moeten regelen en gebeuren op dit moment. Allemaal een heel fijn weekend gewenst met hopelijk veel zon!!!
Casey wat goed dat je je er niet zo druk om maakt deze maand! En ook fijn dat je de afspraak hebt gemaakt! Nu eerst lekker het nieuwe huis etc. Klopt wij hoeven er vrijwel niets aan te doen behalve een likje verf, daarvoor zijn we strakjes ook vrij. We wilde geen dubbele kosten hebben omdat ons huisige appartement ook niet goedkoop is en we geen dubbele maandlasten willen hebben. We krijgen donderdag om 11.00 de sleutel ben zo benieuwd 😁
brit he bah, ziek of zwangerziek blijft niet fijn! Ik zou ook persoonlijk voor onbekende kraamzorg gaan. Zou ik me tenminste prettig bij voelen. Let je wel op dat de verf op waterbasis is? emma o wat lekker een bad bevalling. Daarom wilde ik eigenlijk in een kraamhotel. Maar helaas is die niet dichtbij huis. En heb geen zin om met weeën in de file te zitten haha of ver te moeten rijden. En thuis echt geen ruimte voor een bad, en zie her al gebeuren dat me hond er bij springt hahaha. Maar o o o wat lijkt het me lekker. Geniet er van haha Nou verjaardag zit erop. Ze heeft toch genoten, maar om 20:00 was ik helemaal op. Heel raar geslapen vannacht. Weet nou niet of ik heb gedroomd dat ik steeds wakker was of dat ik ook echt wakker was? Ik droom ZO realistisch de laatste week? soms weet Ik niet wat echt is of gedroomd. Zowizo is mijn geheugen een ramp op dit moment. Vraagje hoe hoog zijn klossen?? Heb ze nu geleend van de buurman die had ze nog van toen zijn moeder ziek in bed lag. Maar die dingen zijn wel 30 cm ofzo Heb ik bijna een hoogslaper haha. Ga toch even meten of het ook echt nodig is... Anders wordt het gewoon blokjes hout ofzo?
Boogschutter het bed moet minimaal 70cm hoog zijn gemeten van de bovenzijde van het matras. Dus het kan kloppen dat het te hoog word bijv als jullie zelf een boxspring hebben! Wat fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben! Hihi dat realistisch dromen had ik normaal ook al zonder hormonen hihi. Jippie laatste dagje, gezin heeft straks een babyshooet van 3 uur dus ben benieuwd huiskamer moest warmer zijn dan 25 graden. Is nooit zo lekker werken. Alle verf voor het nieuwe huis is gelukkig op waterbasis. 😁
Ja, bedoeling is idd een badbevalling. Of in ieder geval een paar uur de weeën daarin opvangen. Maar wie weet vind ik het niks hoor, dat kan ook. We halen dat ding op morgen en dan even kijken of het wel past in de logeerkamer en er zal een plaat onder moeten om de druk te verdelen over de vloer. De klossen staan inmiddels onder het bed. Het was een hele operatie (voor manlief dan, ik ben lekker op de bank gaan liggen) @Brit 25 graden? Pfff..... dat is niet lekker werken nee. Heb ook altijd medelijden met de mensen die in een bejaardentehuis werken. Lekker, nu heb je vakantie! Oh, alleen een likje verf is te overzien. Daarvoor zou ik ook geen dubbele lasten willen. @Casey Groot gelijk hoor dat je deze maand even het hele kindergebeuren op pauze zet. Je hebt al genoeg aan je hoofd. Fijn dat jullie nog even de tijd hebben om het een en ander te doen voordat jullie over gaan. @boogschutter Die klossen zijn redelijk hoog ja. En dan nog komen wij een paar cm te kort, haha. Maar we laten het zo. We hebben nu eenmaal een laag bed. En ik ben ook niet zo lang en ik kan nu net mooi in en uit bed komen. Wordt het hoger dan heb ik een opstapje nodig. Misschien kan je even informeren bij een thuiszorgwinkel in de buurt voor die klossen? Moet jij trouwens eerst de weeën thuis opvangen? In dat geval raad ik een douchekruk aan (ook voor na de bevalling, eerste dagen kan je vaak nog niet zo lang staan). Heb bij de thuiszorgwinkel ook een steun mee gekregen voor in bed zodat ik lekker kan zitten. Wat fijn dat ze toch een fijne verjaardag heeft gehad. En rust jij nu maar lekker uit!
brit waarom zo warm voor een babyshoot? En zo snel ook en 3 uur lang?? haha gekke mensen emma ik kan de VK bellen als de weeën om de 5 minuten komen 2 uur lang. En als me vliezen zijn gebroken zelde verhaal. Maar ken mezelf zowizo als me vliezen zijn gebroken ga ik even bellen (of nja mijn vriend haha ) we hebben 3 plastic krukken door het huis van toen me stiefdochter nog te klein was om overal bij te kunnen. Dus ga daar lekker op zitten. Vandaag lekker lui dagje, morgen komt weer mijn moeder om te helpen met het huishouden. En dan donderdag avond arriveert mijn schoonmoeder. En dan laatste week aftellen en dan afwachten of de hummel (zoals me Buuf het zegt) over datum is hahah moet daar zo om lachen. Alleen zo sneu mijn hondje blijft vlooien houden. Zo erg dat dr bips en rugje kaal begint te worden. Hebben alles gedaan, met vlooienshampoo gewassen, pipetje (verschillende merken), het huis met vlooien dood spul gespoten, nieuwe kussen en schone deken in haar bench gedaan en die ook helemaal gestofzogen en met heet water gewassen, haar elke dag kammen, maar toch blijven die smerige rot vlooien haar bijten en willen niet weg gaan 😢 o en de katten ook allemaal voorzien van een pipetje... Hebben jullie misschien nog tips? Of hopen dat als het kouder wordt het dan overgaat? Gelukkig komen de katten en hond niet boven bij de slaapkamers. En heb nog geen vlooi op mij gevonden dus ze springen niet rond in huis. Maar vind ze zoooo vies die vlooien en straks met een baby. Maar vooral me hondje is zo zielig En ben al zo veel geld kwijt aan al die producten! En dan werkt het niet :x
Vlooien zijn imuun geworden voor het stadaard spul waarmee je ook alleen de volwassen vlooien maar dood. Ik zou dus even opschrijven wat niet meer werkt en toch even bezoekje dierenarts doen.
@boogschutter Arm beestje.... Ik zou idd de dierenarts even bellen en vragen van hoe of wat. Wie weet hebben zij nog een wondermiddel. En anders moet hondje misschien maar kaalgeschoren worden? Weet niet of dat kan met de vacht maar anders zou ik het ook niet weten.
Kijk dat neusje en mondje nou <3 Bekijk bijlage 420251 De draakjes doen het erg goed. Heel erg druk en beweeglijk. Ze liggen over dwars in ying en yang houding. Zo liggen ze eigenlijk al sinds 14 weken maar pas vanaf 25 noemen ze een bepaalde houding een voorkeurshouding. Met mij gaat alles wel goed. Had weer een lage bloeddruk en nu wat eiwitten in mijn urine maar dat hoort eigenlijk bij een hoge bloeddruk. Ik moest me vooral geen zorgen maken omdat vaak een hoge bloeddruk in dit stadium al hogere onderdruk oplevert dan mijn 100/56
seepje wat zoet!! Was dit voor de 20 weken echo? Of komt dat nog? Hihi leuke bijnamen ying en Yang haha We hebben zelfs vlooien spul uit Portugal laten opsturen, toen ze daar was reageerde ze er goed op, maar nu grrr Ik weer dat frontline alleen maar dure troep is en die smeert de dierenwinkel me steeds aan onder t mom nee joh is een fabel :x Ben nu gewoon weg gelopen met een zucht. Tja kijk het nog aan, zal haar binnenkort weer wassen en dan nog maar pipetje ofzo. Ze heeft zo een irritante dubbel vacht. Maarja ondertussen is die die niet meer zo dubbel haha
@seepje Mooi hoor! En wat zie je de baby zo compleet zeg! Mijn echofoto's waren van veel dichterbij. Heb je alles al een beetje klaar? Lijkt misschien wat vroeg maar ik vond het vanaf 25 weken toch echt merkbaar wat zwaarder worden. Eigenlijk heb ik er spijt van dat ik niet wat eerder met de grote schoonmaak was begonnen. @boogschutter Frontline werkt niet meer zo goed. Iedereen heeft jarenlang dat spul gebruikt tegen vlooien en nu zie je dus dat ze er immuun voor worden. Ik lees wel veel goede dingen over Stronghold en Advantage. Hier gisteravond een rotavond gehad. Mijn man en ik zouden het bevalbad ophalen. 10 minuten voordat hij thuis kwam besloot ik de kat nog maar even binnen te roepen. Had haar de hele dag nog niet gezien. We wonen naast een klein stukje grasland met een hek en daar tegenover staat een stukje bos waar ze graag zit. Dus ik roepen en ja hoor, daar kwam ze aan. Vond al dat ze raar liep en ik moest haar van het hekje tillen (normaal wil ze zelf springen want dan moet ze nog even gek doen en voor me uit rennen). Ik zette haar weer neer en zag dat ze echt mank liep. Dus gauw naar huis getild en gekeken. Pootje zat onder het bloed. Haar eerst in de badkamer opgesloten en snel het bevalbad opgehaald, da was toch nog niet open voor het spreekuur. Na het ophalen snel kat in de auto. Bij da bleek het een lelijke wond die gehecht moest worden (lag open precies achter dat 'kussentje' op het pootje). Ze heeft ter plekke een roesje gekregen. Toen weer naar huis. Da had gezegd dat ze na een minuut of 10 wel weer wakker zou worden. Na 2 uur was ze nog onder zeil en ze liet zomaar alles lopen op een gegeven moment. Dus ik bellen. Ja hoor, kon weer met haar heen want ze had allang wakker moeten zijn. Goddank werd ze net wakker toen ik bij de da was. Hij heeft even gekeken en toen was het goed. Maar man o man, wat kan je je dan zorgen maken. Eerst kon ik wel janken omdat ze (alweer) gewond thuis kwam. En daarna nog zorgen omdat ze maar niet wakker werd. Nu heeft ze een kapje op en moet ze zo 2 weken rond blijven lopen. Morgen en vrijdag nog weer met haar heen voor een antibioticaprik. Heb slecht geslapen. Was er pas laat in omdat ik poes in de gaten wilde houden en ben later nog 2x wezen kijken. Omdat ze me achterna kwam en al aardig helder leek mocht ze van mij op bed. Komt ze heel lief naast me liggen maar kon daardoor niet slapen. Denk dat ik er zo maar even in duik. Ze zeggen dat een kat 9 levens heeft maar die van mij kost me mij elke keer een paar jaar van mijn leven. Het is een schat van een beest maar echt handig is ze niet.
O Emma wat vervelend dat met je kat! Snap dat het een hoop extra zorgen waren.. Hopelijk gaat het weer wat beter met de kat en met jou? Wel fijn dat je bad er nu is. Seepje, wat een mooie echo meis, smelt hier helemaal weg! Stiekem zelfs een ienieminie beetje jaloers.. *schaam*
Jouw tijd komt echt nog wel ilona! Jullie zijn pas net begonnen. Ik had zelf verwacht dat het heel lang zou duren gezien mijn anorexia verleden maar ik ben schijnbaar enorm vruchtbaar.... @emma: kan me voorstellen dat je je een hoedje bent geschrokken en lekker je bed inkruipen hoor dat geeft niets! Qua kamertje is hier bijna alles af. Alleen nog de commode 1 verflaag geven en vriendlief wil de muur nog witten. De bedjes staan al beneden en dan zijn we er al wel eigenlijk. De kleine dingetjes kunnen altijd later nog Merk dat alles bij mij nu al moeizamer gaat maar dat is helaas niet anders. Hopelijk hou ik het allemaal nog even vol. Ik voel de wurmpjes elke dag nu wel een paar keer bewegen. Over 2 weken de 20 weken echo. Blijft toch spannend. @boogschutter aftellen! Nog maximaal 2,5 week en dan is je mannetje er sowieso! Geniet nog even van die zwangere buik! @casey fijn dat je toch een afspraak hebt gemaakt. Hopelijk komt er snel wat uit en wordt jullie wens ook eindelijk vervuld! @brit : luister goed naar je lichaam hoor. Geef op tijd je grens aan! En het bewijs dat je met een tweeling soms wel iets harder groeit dan normaal..... niemand die gelooft dat ik pas 19 weken ben
seepje ben zo jaloers op je foto's! Heb je tips hoe ik zo iets thuis ook kan maken (beschik over een mooie Nikon camera) dacht zelf aan een witte of zwarte doek ophangen en overhand aan en dan foto's maken. en dan op dr pc met Adobe lightroom omzetten naar zwart wit. Snap dat jullie professioneel zijn dus misschien heb je nog handige tips hoe ik op amateuristisch niveau ook mooie zwart wit foto's nog kan maken van de laatste weken of week met buik. O en seepje ziet eruit alsof je een prachtige lichaam hebt en nu helemaal met een baby buik! Hoop dat je nooit meer aan je lichaam zal twijfelen. hele nare ziekte is dat en gelukkig ben je er vanaf! emma had nog in de afteltopic gereageerd over je kat haha maar is het bad ophalen gelukt of uiteindelijk niet? Ilona komt nog, weet hoe je je voelt jaloers zijn is normaal. En er voor gaan klinkt leuk, maar is zo spannend en onzeker je weet mijn god niet hoe lang het gaat duren en wat je te wachten staat. Knuffel o en jaloers zijn mag hoor Hier al 2 dagen spierpijn down under. Vanochtend zo erg dat ik mijn sokken amper aan kon. Benen optrekken doet ook pijn. Heb al 2 dagen zo een bal gevoel tussen benen, loop als een slak.
@boogschutter : Voor de foto's die maakt mijn vriend altijd met complexe belichtingstechnieken en 4 flitslampen. Zelf kan je het beste als je zwart wit wilt een zwarte doek gebruiken en Hoe maak je een goede portretfoto? - Moor Fotografie hier vind je wel wat tips Zorg voor een goede spotlight (lamp op je buik) en probeer de rest van het licht een beetje te dempen. De flitser van je camera ga je wel nodig hebben omdat je anders niet scherp kan stellen Je kan evt nog op groupon kijken FR Fotografie Utrecht Deal van de dag | Groupon Utrecht hebben we a.s. vrijdag nog plek voor een basic fotoshoot zonder visagie (ik ben er dan helaas niet ivm ander werk) En qua figuur ik hoop zo dat ik mijn oude figuur terug krijg. De weegschaal liet +10 kilo zien vanmorgen en daar kon ik toch wel even van huilen gezien dit mijn figuur was van voor de zwangerschap
seepje bedankt voor de tip! Woon zelf in Amsterdam voor nu iets te ver van huis haha. Wow mooi figuur! Let echt niet op de kilo en je draagt er 2 dus als het er 1 was nu pas 5kg Zolang je niet met slechte dingen gaat vol proppen (chips, snoep, liters frisdrank) hoef je je echt geen zorgen te maken. Zelf ben ik nu 7kg aangekomen. En heb gewoon goed gegeten maar wel gezond, fruit water bruin brood en natuurlijk wanneer ik zin had in iets lekker deed ik het ook maar niet denken Ooo ik eet voor 2 kan me laten gaan. En lekker blijven bewegen al is het een blokje om lopen. Is ook niet goed voor de baby(s) om te veel vetten en suikers binnen te krijgen. Ik had echt een verslaving aan sappige nectarines mmmm. En ik at wanneer ik honger had. Had ik na een boterham nog honger at ik nog iets. En zolang je normaal blijft eten en je komt als nog aan dan zal je lichaam dat nodig hebben en je baby's ook. En ik vind 10 kg echt niet veel
Qua eten probeer ik zo normaal mogelijk te doen. Ik was al een echte snaaikont maar probeer dit wel te beperken. Zoals vandaag: brunch : 2 mokken chocomel, 3 speltboterhammen met ham Tussendoor : handje malthesers Diner : tagliatelle met groente en saus + pistoletje kruidenboter Tussendoor : wat lekkers en een blikje cherry coke De chocomel en cherry coke zijn echt mijn verslaving. En kan niet wachten tot de mandarijnen straks weer lekker zijn want verder ben ik altijd al een slechte fruit eter geweest.. Verder moet ik de weegschaal denk ik ook maar los gaan laten want dat wordt eerder een vijand dan een vriend. Ik vind mijn buik ook prachtig maar mijn benen die nu ineens tegen elkaar aankomen ipv een spleetje ertussen vind ik verschrikkelijk. Ja ik weet dat het bij zwanger zijn hoort maar geestelijk is dat soms best nog wel lastig. Binnenkort toch maar bij de gynaecoloog aankaarten!
Jaaa, bevalbad is opgehaald en we hebben het even uitgelegd in de logeerkamer. Grootte valt heel erg mee! Het is wel een die valt onder de zogenaamde kleinere baden, de eenpersoonsbaden. Maakt ook niet uit, manlief wil er echt niet bij in. Die ziet zich al zitten tussen de drollen en het bloed (wat dat betreft is het een zeikerd, kots van de kat wil hij ook nooit opruimen en dat terwijl onze kat geeneens vlees krijgt). Ach, we zien wel hoe het loopt. De mogelijkheid is er om in bad te gaan. Ik ben wel erg aan het snoepen geweest tijdens de zwangerschap. Zo vaak zin in vooral zoet. Avondeten ging/gaat er bij mij slecht in dus denk dat het qua calorieën compenseert. Had al wel wat overgewicht maar nu nog net geen 10 kilo aangekomen wat ik voor 37 weken heel netjes vind. En al kom je wel veel aan: je kan er niks aan doen en na de bevalling komt dat echt wel weer goed. Overigens schijn je met een gezond gewicht sneller en meer aan te komen dan wanneer je wat overgewicht hebt. Dat extra vetlaagje heb je dan al En seepje, jij krijgt er 2 en ik vind 10 kilo voor jouw termijn keurig hoor. Je moet maar zo denken: die extra kilo's zijn voor en door mijn kindjes! Met de kat gaat het inmiddels prima, die heeft alweer praatjes voor 10. Af en toe haal ik het kapje er even af zodat ze even lekker kan krabben en haar snoetje kan wassen. @boogschutter Denk dat jouw kereltje lekker volledig is ingedaald en nu vast ligt. Hoor wel vaker van dat gevoel bij vrouwen op het einde.
seepje als je in het verleden moeite hebt gehad met je gewicht en je voelt je nu of straks onzeker door, zal ik dat zeker even door geven aan je gynaecoloog, al is ze maar op de hoogte en je ziet er prachtig uit op je foto's! Wanneer ben je trouwens uitgerekend? emma denk ook dat hij nu goed ingedaald is, vrijdag weer voor controle dan hoor ik t wel. Hier al de hele dag ook een zeurende rugpijn... Laatste loodjes