wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vrijdag moet ik ook heen. Hoop dat deze vk mijn bevalling ook doet.

2. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sorry ben heel druk geweest de afgelopen dagen!

Boogschutter wat sneu voor je hondje zeg en die spulletjes voor vlooien zijn allemaal al zo duur! Ik heb hier toen echt het hele huis moeten ontvlooien maar toen waten ze gelukkig weg ook!😁

Emma gelukkig heeft poes alweer praatjes, die kussentjes zijn zooo gevoelig! Misschien weet jij dat een van de poezen hier lijkt wel een soort eelt op zn kussentjes te hebben zitten, zou niet weten waar het vandaan moet komen want het zijn binnen poezen!
    Vind het wel heel spannend met verhuizen het weekend hoe de poezen erop reageren, zijn echt mn kindjes hihi, lijk nu net zo'n eenzaam kattenvrouwtje. 😋

Seepje ik snap dat je je in kan zitten over je gewicht hoor, geef het indd aan bij de gyn en zoalng je niet raar en gewoon gezond eet is er niets aan de hand! En echt de meeste vrouwen zitten na hun bevalling redelijk snel weer rond hun normale gewicht, ligt er ook beetje aan wat de eigen aanleg is.

Hier heb ik zo raar gedroomd dat we de eerste echo hadden en dat het hartje niet goed klopte, gedver werd helemaal naar wakker.
    En we moeten voor 7 uur vanmorgen het grofvuil al buiten hebben dtaan gelukkig hadden we een groot deel al in de kelder staan maar ik kon dus niet even rustig wakker worden, hing ik alweer boven de wc. 😓

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @brit
    Geen idee! Ik zou het eens vragen aan de da als ik jou was. Misschien is het gewoon eelt en doen ze van alles wanneer jullie niet thuis zijn :p
    Ik ben ook helemaal gek met mijn kat hoor. Was vanochtend nog niet aan het opstaan toe maar mezelf er toch maar uitgesleept.... om de kat uit te laten. Ze wil niet op de bak met die kap (wel in de tuin) en ik loop dus met de kat aan een lijntje. Gelukkig accepteert ze dat, al moppert ze wel dat ze niet overal in/op/bij mag.

Vervelend van die misselijkheid. En wat een nare droom. Voor die eerste echo was ik ook zo zenuwachtig. Het komt vast goed!

4. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    brit wanneer is je eerste echo ook al weer?

Emma hihi kat aan de lijn zie het al voor me :p deed ik ook bij me kitten in het begin, Buren hebben 3 hele grote honden die kleine pluizige beesten als prooi zien (1 hond heeft al de konijn dood gebeten/geschud :$). Maarja ze was er niet van gediend aan de lijn haha. En gisteren kreeg ik van me andere kat een buik massage hihi waardoor de kleine hummel ook mee schopte.

5. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Boogschutter, zijn de vlooien al minder?

Emma, sterkte met je kat, zielig hoor en wat jullie zeggen, je kat is gewoon een soort je kindje, zo voel ik het ook zeker.

Wat dat is bij jou kat Brit, zou ik niet weten, maar eens naar de dierenarts denk ik na de verhuizing. En een hele fijne dag vandaag de sleutel, Jeeh! Succes met verhuizen ook!

6. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Casey nee, heb weer de kussen verschoond en heb haar zelfs gestofzogen :$ haha in de hoop dat ik wat weg kon zuigen. Kan haar elke dag, maar door haar dubbele vacht is dat niet makkelijk.
    Wanneer verhuizen jullie (volgens mij heb je het is gezegd maar OOO mijn geheugen :()

Hier een 39 weken buikfoto 😁 vraag me echt af wanneer het gaat beginnen?

Vannacht echt slecht geslapen, 3x zweet aanvallen. Was zo boos op me vriend dat hij lekker lag te slapen. Vond het zo niet eerlijk vannacht dacht alleen maar ik moet 9 maanden alles doen en jij ligt heerlijk te slapen. Hormonen haha hij kan er ook niks aan doen hihi maar oei was stink jaloers.
    En heb het zo warm, alleen als je me voelt ben ik steenkoud. Dus vriend heel lief steeds de dekens over me heen doen. Maar van binnen gloei ik helemaal.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mooie buik boogschutter! Hoe was de controle bij de vk?

@brit
    Hoe gaat het met jou? Nog misselijk? Lukt het met inpakken enzo nog?

Vanmiddag weer naar de vk en nog 1x met de kat naar de da. Misschien dat de hechtingen over anderhalve week er nog uit gehaald moeten worden maar dat zien we wel even.

8. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Vandaag bij de VK, buik was 2 cm gegroeid dus ze dacht ook dat de baby beetje was gegroeid maar ze gaf eerlijk toe dat het maar een gok was. 8 oktober weer afspraak ben ik 4 dagen "over datum" en dan gaat ze me strippen.
    Vandaag laatste spulletjes gekocht maar pfff pijn ik me benen nu en harde buiken (weeën??) heb ze nu getimed komen tussen de 7 á 8 min en houden ongeveer 30 sec. Aan. Is dit wat ze rommelen noemen? Buik wordt helemaal hard en echt pijn in me onderbuik... Hmm deze kwam na 6 min...

Hoe gaat het met jou emma? Veel last van de laatste loodjes? Hoe ging het met jou bij de VK?

9. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Boogschutter, heb geen idee, maar als dit het begin is, zeg ik, zet hem op! Eerst maar proberen wat te slapen misschien?

Emma hoe was het bij jou vk?

10. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Spannend! Succes meid..

Heb de afgelopen dagen veel gewerkt en ga straks de nacht in, dus zal niet direct reageren maar lees wel alles mee!

11. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ilona zie dat je op je vruchtbaarste dag bent (via je banner) heb je het gezellig gemaakt? Nachtdiensten zijn pittig maar vind ze heerlijk, lekker terug naar huis als de rest ontwaakt :)

casey denk dat ik straks even ga douchen? Wie weet trekken ze weg?

12. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja douchen is zoiezo goed, lekker warm op je buik(je) en lekker ontspannen, komt helemaal goed!

13. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Klopt! Ja vanavond nog eventjes geknuffeld! En wie weet morgenmiddag ook, gelukkig is het dan weekend

14. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden ik reageer morgenochtend even uitgebreid via de laptop!
    Ben echt kapot van get verhuizen waar ik het kotsteiltje maar mee naartoe sleep hihi!!

Boogschutter mocht het vanavond gebeuren, zet hem op!! Zo spannend! Vaak zie je wanner je je gaat ontspannen dus op bed savonds en snachts dat het dan op gang komt.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ben nu dus helemaaaaal niet nieuwsgierig hoe het nu met je is. Of je nu ligt te bevallen of dat je uiteindelijk lekker hebt geslapen. Mocht je nu bezig zijn: zet hem op, je kan het en bedenk dat de pijn maar tijdelijk is. Laat maar komen, die pijn zorgt ervoor dat jullie mannetje straks bij jullie is!

@Ilona
    Spannend, die vruchtbare dagen. Succes met werken.

De controle bij de vk was gisteren goed. Mijn bloeddruk is elke keer prachtig, hartje van de baby klopt goed en in mijn buik voelt ook alles goed. De vk moest gisteren heel goed voelen van hoe of wat, ze had de grootste moeite om het hoofdje te vinden zeg maar. Maar wat bleek, de baby ligt al zo diep in de bekken dat het moeilijker voelen is. Al keurig ingedaald dus! Ben ik erg blij mee.
    Alleen, ik merk dus echt nergens wat van. Wel af en toe dat de baby erg druk is maar ik heb geen voorweeën of indalingsweeën, niks nada noppes van dat alles. Verder gaat alles ook goed. Kan lang niet alles meer doen op een dag maar ik mag niet klagen. Ik kan nog op de fiets, kom de trappen nog op en af en ik doe bijna alles in huis nog (in slakkentempo, dat dan weer wel). Enige wat ik niet meer kan is meer dan een paar seconden voorover gebukt staan om bijvoorbeeld iets in een la te leggen.
    Uiteraard heb ik ook wel eens een mindere dag maar vandaag voel ik me prima en ga ik een beetje aan de poets. Ow ja, bevalbad gaan we ook maar even opblazen. Wat klaar is is klaar. En ik heb, tot mijn schaamte, nog steeds die ziekenhuistas niet klaar.... Vandaag ook maar even doen :)

16. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Boogschutter maakt het wel spannend, ik heb het idee dat ze al een zoon heeft, of op zijn minst bezig is, spannend!

Emma inmiddels de tas ingepakt? Wordt nu wel de hoogste tijd ;)

Brit, bijna klaar met verhuizen? Vervelend dat je zo misselijk bent, maar vergeet niet dat het voor een goed doel is!

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik las net in het afteltopic dat ze gisteren om 00.04 de weeen om de 8 minuten had en ongeveer 50 seconden aanhielden, ze was vanmorgen om 07.00 nog online…

Ben nu ook wel heel nieuwsgierig!

18. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Zo dames ik ben weer bij gekomen, nja zo goed als haha
    Gisteren op 4-10-2014 14:16 is onze kleine hummel T. Geboren!
    3405 kg en 51cm

03-10 20:15 begon ik weeën te krijgen. Ze kamen al snel om de 7 minuten en hielden gemiddeld 30sec. aan. Om 00:00 naar bed gegaan en geprobeerd te slapen. Maar helaas de weeën kwamen steeds vaker en hielden langer aan.
    Om 03:00 VK gebeld de weeën kwamen nu tussen de 3 á 5 minuten en als er een pauze zat van 7 minuten kwam de wee ook 2x zo hard aan. Kon ze nog wel weg blazen en in mijn vriend zijn hand knijpen.
    Om 03:30 was de VK er helaas ik had maar 1 cm ontsluiting. Ze zou om 09;00 weer langs komen en raadde me aan om toch te slapen. Ik was even lekker in bad gegaan, en daarna gaan liggen. Om 08:45 werden de weeën ineens intenser.
    Om 09:00 was de VK er weer, ik had nog steeds maar 2 cm. Ze vroeg of ik wilden strippen of vliezen breken? Mijn vliezen waren nog niet gebroken en de baby lag heel diep. De VK raadde mij aan om eerst het strippen de proberen want ze dacht dat het te veel voor je zou zijn als ineens mijn vliezen gebroken zouden worden, want dan worden de weeën ook ineens flink intenser. Ik koos dus voor het strippen.
    Om 11:15 kwam ze terug. Elke keer als de VK mij inwendig onderzocht werd ik misselijk en moest ik spugen, de weeën waren erg intens en had flink pijn. De VK besloot nu mijn vliezen te breken, en gelijk aan haar gezicht zag ik dat het niet goed was, mijn hummel had in het vruchtwater gepoept...
    We moesten gelijk naar het ziekenhuis, gelijk werden de weeën ook heel heftig...
    In de beval kamer had ik 3 á 4 cm. Het was heel druk, heel veel bevallende dames, en de ziekenhuis VK moest steeds van kamer naar kamer en kreeg ik een hele lieve maar ervaren stagiaire en een sort verpleegster? Binnen een uur was ik al 7 cm ruggenprik kon dus niet meer (en ik gilde er om ;) ) dan maar de morfine drip.. Weer gekeken hoe veel ontsluiting ik had 9 cm... Was dus nu ook te laat voor de morfine! En kreeg ik persdrang! Pfff wat is persen fijner dan de weeën opvangen zeg! Ik heb gegild en gerold en was denk ik de lastigste bevaller (van de dag :p) blijkbaar was ik helemaal aan het begin te horen door mij ouders met de deur dicht oeps haha.
    Ik kon niet meer ik was op had heel veel pijn geen verdoving. En persen maar!
    Hummel was er bijna maar zijn hartslag ging om laag, gynacaeloog met spoed erbij en een vacuüm :$ nou dat wilde ik dus mooi nooit! een soort oervrouw kwam in mij naar boven! De VK zette nog een knip, en ineens floep een glibberige warme baby lag op mij! Vriendlief tranen laten vloeien en ik wat doe ik giechelen omdat hij zo glibberig is hahaha (dat zie je dus ook niet in de films) en roepen het is me gelukt, en 1x noooooit meer! Hihi

O wat was mijn vriend een geweldig! Wist precies wat hij moest doen was echt een rots! Is niet niks je vrouwtje zo pijn zien leiden en de gekste gezichten te zien trekken haha

Kan je zeggen het is me een ervaring, niks wat ik ooit had verwacht. Weeën opvangen met ademen viel me zwaar tegen. En de pijn leek net op je aller ergste buikgriep. Het persen vond ik het fijnst? Want dan kon ik al mijn pijn en agressie in stoppen.
    Volgens de VK was het voor mijn eerste een hele snelle bevalling uiteindelijk maar anderhalf uur geperst. En 17 uur bezig geweest. En ook zo uniek op zijn uitgerekende datum ook nog is geboren!

Hij drinkt redelijk is meer een slaper maar de kraamverzorgster maakte zich niet druk. Hij is heel rustig en vindt het prima als hij ligt en kan slapen haha

En ik ik voel me bont en blauw. Billen voelen alsof ik heel hard op een zadel ben gevallen. Kan amber lopen, plassen gaat goed nergens last van (plas ook lekker onder douche met een warme straal)
    Mijn hond snapt er geen drol van die piept elke keer als de baby huilt, gister avond toen ik thuis kwam lekker laten snuffelen. Komt allemaal goed weet ik zeker.
    Wat ik wel heel mooi vind is dat als hij papa's stem hoort hij helemaal stil wordt!
    Maar uiteindelijk is het allemaal waard, pijnlijk maar zoals alle vrouwen je overleeft het, de oervrouw komt in je op en hoe dan ook de baby komt eruit :)

19. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Wat een verhaal! En wat een droppie!!

Van harte gefeliciteerd met je kleine :D

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Boogschutter, nogmaals GEFELICITEERD!!!

Vroeg me gisteren en vandaag al de hele dag af of je nou wel of niet bevallen was. Zag dat je nog wel online geweest was maar vond het raar dat je niet meer reageerde. Kon beide kanten op zeg maar :p

Wat een verhaal! Maar jullie mannetje is er en het gaat goed, dat is het belangrijkste. Dat je op het laatst het even 'kwijt' was is heel normaal, binnen een uur van 3-4 cm naar 7 en dan direct naar 9 is best heftig. Die aller-allerlaatste loodjes zijn ook het zwaarst. Maar.... you did it!

En nu, neem je rust en blijf lekker in bed hoor. Vraag je kraamzorg ook naar tips om te kunnen zitten zonder de beurse onderkant teveel te belasten. En geniet van jullie prachtig kereltje. Wil je de volledige naam nog bekend maken? Desnoods via pb (moet niet hoor als je dat liever niet wil)? Ben wel benieuwd... ;)

Deel Deze Pagina