@brit Wie de naam OCHTENDmisselijkheid heeft verzonnen..... Hier was het 's ochtends ook een gevecht om het ontbijt naar binnen te krijgen en daarna zakte het vaak wat af. In de avond was het vaak weer feest en kon ik alleen maar beroerd op de bank hangen. Zorg ervoor dat je eet, anders wordt het echt alleen maar erger. Coca cola (de echte, geen light versie ofzo) hielp hier ook. Paar slokjes waren al voldoende om de misselijkheid wat minder te laten worden. En eet waar je zin in hebt. Dat gezonde komt wel weer. Nu is het zaak om wat binnen te krijgen en te houden. Baby pakt wel wat ie nodig heeft. Jaaa, ik wil nog steeds in bad. Al is het alleen maar om er een uurtje in te zitten om weeën op te vangen. Het ding staat al klaar. Ik zie tijdens de bevalling wel hoe alles loopt. Wil me ook niet teveel vastklampen aan het mooie beeld van een badbevalling, straks kan het niet om wat voor reden dan ook. Waar ik nog nieuwsgierig naar ben (misschien had je het al gezegd hoor maar dat ben ik dan even kwijt): willen jullie het geslacht ook weten? @Ilona Als jij echt een longontsteking hebt dan kan je dit weekend nog niet werken hoor. Sowieso is het met de griep beter om even wat langer rustig aan te doen. Ook al heb je geen koorts meer, je bent dan nog wel herstellende en juist die rust doet zo goed. Anders sukkel je alleen maar langer door. Beterschap en rustig aan doen, laat de rest van de wereld maar de rambam krijgen. Ziek is ziek.
Bijna emma! @brit: dat hopen wij ook maar ga er vanuit dat we in goede handen zijn bij zowel het diak als het wkz volgende week . Ik kom extra onder controle te staan en de komende 5 weken zowat elke week wel in het ziekenhuis te vinden. Ben sowieso nu al onvoorwaardelijk trots op mijn knullen. En we hadden namen maar hebben 1 van beide aangepast omdat hij totaal niet meer past bij ons extra bijzondere mannetje!
@ilona balen dat je nog steeds ziek bent ... wel goed uitzieken hoor is belangrijk zeker met een longontsteking !!! Beterschap @Brit ellendig dat je zo misselijk bent elke keer als je niet kan wachten zou ik even de huisarts bellen her is wel belangrijk dat je voeding binnen krijgt... sterkte ermee het is gelukkig wel voor een goed doel @Emma begint wel spannend te worden nu hè ... Hoop voor jou op een soepele bevalling ben heel benieuwd ik zou het geslacht wel willen weten denk ik hihi te nieuwsgierig @seepje wauw mooie echo foto zeg !!! Heel bijzonder hopelijk valt hel allemaal uit eindelijk mee .. en krijg je 2 gezonde knullen Hier op mijn vakantie is het echt perfect lekker genieten wel merk je de effecten van de oorlog in Syrië niks engs maar veel helikopters en f16 die over vliegen ... Gelukkig zitten we er heel ver vanaf geen zorgen dus
Zo elke keer als ik wilde reageren, kwam er een voeding, vieze, luier, krampje, huiltje, knuffel tussen haha brit tja heledagdoormisselijkheid was te lang Maar bah bah bah wat verschrikkelijk. En inderdaad wat emma zegt eet nu even waar je zin in hebt. Gezond doen kan wanneer je je beter voelt. Of misschien wat sapjes maken? Met die zaadjes die nu helemaal hip zijn? Quinoa ofzo? Dat vult ook? Voel je je er slapjes door dat je denkt dit is niet goed, zou ik toch even de HA of VK om advies vragen... Misschien dat zij iets hebben om de misselijkheid te verminderen. seepje poeh heftig allemaal zeg. Maar gelukkig kan je wel met 1 nier leven. En ze houden jullie nu erg goed in de gaten. Hoe gaat je vriend er mee om? Is je bonusdochter al een beetje positief ingesteld? Wat duimen hier allemaal voor jou en je draakjes Was dat trouwens een 3/4D echo? En je merkt zelf aan je lichaam hoe lang je kan dragen. Zo lang jij je maar goed voelt. (Stiekem heel nieuwsgierig naar de namen, maar ik wacht braaf af ) Ilona oef dat is geen snottebel verkoudheidje die je hebt? Denk je dat je het hebt op gelopen op je werk? Hoe wel is vaker dat daar gemene virussen rond hangen. Sterkte flink rusten en stomen en je vol proppen met vitamine C Haha vroeger kreeg je codeïne gewoon bij de drogist. Heb het nog genomen toen ik een jaartje of 15/16 was? Had een hele zware griep te pakken met 40+ koorts 2 weken lang. En toen kon me moeder gewoon codeïne kopen. emma hihi leuk he dat de mannen zich toch stiekem zorgen maken en ook nerveus worden. Ik heb een bier van een vent, die best nonchalant kan zijn. Maar merkte ook aan hem tijdens de laatste weken dat hij het ook spannend vond. Ook steeds bellen en vragen hoe het met me ging. En het mooiste vind ik hoe ze ook veranderen tijdens de bevalling. Wij komen in een soort roes, maar geloof best dat de mannen ook in een soort steun roes komen. vlinder ik zit ook steeds te kijken hoe het met emma gaat, we kennen elkaar eigenlijk helemaal niet, maar ook weer wel want ik vind het reuze spannend allemaal Zo nu al 2x met kleine man op stap geweest. Lach me rot om me schoonmoeder en me stiefdochter die 2 maakte gewoon bijna ruzie wie de kinderwagen mocht duwen hahahaha liep er achter hoofdschuddend. Snap nu wel waarom je tijdens het einde van je zwangerschap minder en slechter slaapt, is volgens mij echt om je voor te bereiden op de nachtvoedingen. Ben nu niet meer zo heel moe, terwijl ik om de 3u wakker ben en niet meer echt diep slaap. Maarja ook dat komt wel weer terug. En als ik zien glimlachjes zie smelt ik weer, en hij is nu steeds meer alerter en ook vaker wakker.
Onze meiden namen kan ik hier wel verklappen ; minthe en kiki, de jongensnamen komen net zo weinig voor als de meiden namen haha. En ja we staan goed onder controle! Erg spannend allemaal! Beeld wat je ziet is idd 3d echo en jezzebel geniet van je vakantie!
Blijft bijzonder he, die echo's. Pffff, ik word nu standaard elke nacht wakker rond tussen 4.00-5.00 uur. En dank dan maar niet dat ik dan weer kan slapen. Pas als mijn man weg is val ik weer echt in slaap (rond 7.30 uur). Om vervolgens tot 10.00 uur door te knorren. Heb het gevoel dat de halve dag alweer om is terwijl je nog wel wat dingetjes wil doen. Ohhh, en even iets heel vies..... niet verder lezen als je daar niet tegen kan. Had mezelf gisteravond toch nog maar even bijgewerkt van onderen zodat ik er tijdens de bevalling netjes bij lig Heel gedoe met spiegeltje Maar nu zag ik dus dat mijn hele vagina (echt de ingang zeg maar, of moet ik nu zeggen uitgang?) vol zit met een dikke gele slijmerige troep, bah! Zou dat de slijmprop zijn die daar zit ofzo? Afscheiding is normaal maar het zat echt vol, ik vind het zo vies! Vanmiddag naar de vk, hopelijk is dit de laatste controle!
emma had ik ook!! Was iets van 2 weken van te voren, maar toen ik werd gestript en me vliezen werden gebroken toen pas kwam de slijmprop, of dat was de andere helft. Want de VK zei nog: niet schrikken je slijmprop ligt op het matje.. Barf! Haha zijn echt de nachtvoeding tijden. Je lichaam is zich al aan het voorbereiden. Hier vannacht om de 2uur wakker om te voeden *gaaaap* Gelukkig sliep hij gelijk weer naar elke voeding, Maar lekker slapen lukt niet. seepje oo leuke namen! Minthe vind ik heel mooi
@Emma zo spannend !!! Vandaag precies 40 weken en die 'vieze dingen' tja het hoort er nou eenmaal bij ... je lichaam is al goed aan het voorbereiden succes meis je kan het ! @boogschutter ...breekt het je niet op in de nachten ??? We weten allemaal dat het erbij hoort maarja is toch niet ideaal hihi @seepje mooie namen hoor zou er zelf niet voor kiezen omdat het niet bij ons zou passen mijn man en ik hebben allebei een super Amerikaanse naam hihi dus zal toch iets Amerikaans worden we hadden voor een dochtertje altijd een naam in gedachte maar die hoorde ik pas bij een bekende maarja dat gebeurt natuurlijk altijd hahahaha..... Hier is het erg warm hihi veel zo'n wordt al lekker bruin we maken het heel gezellig hier gaat allemaal vanzelf gelukkig hahahah
emma 40 weken waggel waggel dansje jezzebel mwa sochtends ben ik wel moe, maar zodra de dag op gang komt wordt ik minder moe. En zodra mijn borsten leeg gedronken zijn lekker bakje koffie erin Scheelt wel dat T. Vrij stipt is met drinken, komt ik toch ergens in een ritme. Maar eerlijk is eerlijk kan stiekem niet wachten tot dat 1nachtvoeding er niet meer is Ooo klinkt heerlijk. Nouja hier is het ook niet slecht, maar geen strand weer haha
@boogschutter ja ik hoorde dat het weer in Nederland ook goed is ... dat is wel fijn hier last van zonne allergie helaas ... wel al iets ingenomen daarvoor dus hopen dat het snel zakt zou fijn zijn .... Ja zou wel fijn zijn als je een voeding minder kan gaan doen !!! Geef je nog steeds alleen de borst?? En hoe gaat het met de krampjes is dat al over ???
@jezzebel Klinkt als een goede vakantie. Doe je een beetje rustig aan met die zon? Het is hier nog mooi weer maar dat gaat omslaan begreep ik. @boogschutter Haha, ja. Nu 1 dag over tijd! Hopelijk is deze week wel de week waarin het gaat gebeuren. Ja het is wat met die voeding. Daar zie ik ook het meest tegenop, het slaaptekort. Hopelijk kan je straks een voeding weglaten en zit er meer tijd tussen. Als je eerst maar 5-6 uurtjes achter elkaar kan pakken, dat zou al een hoop schelen denk ik. Controle bij de vk was overigens goed. Mijn bloeddruk was prachtig (zoals de vk dat zegt) en hetzelfde als de vorige keer. Hartje baby klopte goed en verder was er weinig te melden. Vrijdag weer controle (hoop van niet) en als dan de boel nog niet op gang is gaan ze strippen. Maar geloof dat ze daarvoor bij je thuis komen.
Heel misschien zie ik een zeer licht streepje op de ultragevoelige test van z&k.. Lief ziet hem ook, maar ben bang dat het gewoon een indroogstreep is.. Volgens mijn berekeningen zou ik 3 dagen overtijd zijn, volgens m'n app maar 2. Dan zou er toch al een duidelijkere streep te zien moeten zijn??
@Ilona Foto!!! Even goed in het daglicht leggen als je hem maakt. Duidelijke streep hoeft niet direct, kan zijn dat je ei stiekem wat later was dan jij dacht of dat je, als het raak is, wat langzamer hcg aanmaakt. Of dat je net even teveel gedronken hebt.
ilona foto! En anders morgen ochtend weer testen. Of tenminste nadat je wakker bent. Wat emma zegt, kan zijn dat je wat langzamer HCG aanmaakt. We duimen en wachten vol spanning af
Vaag lijk ik hem te zien. Als hij vals positief is moet het streepje verdwijnen als je er nu een paar druppels water op laat vallen. Ik zou gewoon even 2 a 3 dagen met ochtendurine testen. Het kan ook zijn dat je ei dus later is geweest en je dus eigenlijk nog te vroeg bent met testen. Hier gaat het. Ik kijk uit en zie op tegen dinsdag. Ik voel mijn kleine boefjes de hele dag door en zie inmiddels hele billen / ruggen voorbij komen, scheve buik alles. Daarnaast ben ik een beetje 'op'. Ik ga volgende week naar de gynaecoloog en vraag hoelang het nog verantwoord is te werken, gezien ik van andere dames hoor die een 'ring' hebben gekregen tegen vroeggeboorte ook per direct moesten stoppen met werken. Ik vind mijn werk echt wel leuk maar wil niet dat er later ook maar iets is wat ik mijzelf zou kunnen verwijten...
seepje je kan ook altijd met de UWV bellen he? Die kunnen je ook heel goed helpen. En natuurlijk goed overleggen met je VK. Kan me heel goed voorstellen dat je nu beetje onzeker bent maar zolang je ze goed voelt moet dat al een hele geruststelling zijn. Ilona ik zie recht de hele dikke blauwe streep en links een hele vage streep, of moet ik nog een streep zien? Ik vond de kruidvat testen super goed! En hoor daar hele goeie verhalen over, dat ze heel gevoelig zijn en goedkoop en je krijg er 2 haha Maar jeetje wat spannend! Emoties gaan zeker alle kanten op nu haha, ik zat echt trillend op de wc toen haha
Nee hoor het is die hele lichte vage streep links. Ik ga morgenochtend nog een x proberen. Ik probeer mezelf te beschermen om er vanuit te gaan dat het een indroogstreep is maar lief is er echt van overtuigd onder het motto; " streep is een streep!"