wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    ilona o nou dan zie ik hem ook goed! Hoefde niet eens in te zoomen! Zag je de streep na 2min? Of pas veel later?
    Ik feliciteer je pas als je zegt JA IK BEN ZWANGER :p maar ik zie wel een streep...

2. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hahahaha, ja na een paar minuutjes maar binnen tien minuten.
    Nou, lief is er helemaal van overtuigd maar ik ben nog sceptisch!

3. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Die van de kruidvat 2v5 euro waren bij mij als eerst positief. 8 dpo al maar das achteraf niet zo gek natuurlijk ;) die hebben wel een paar minuten nodig :)

4. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ik heb nog 1 kruidvat 2v5 liggen en twee uiterst gevoelige testen liggen.
    Ik probeer morgen 1tje uiterst gevoelig en dan dinsdag (48uur later dan vandaag) de laatste twee! We gaan het zien.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Ilona
    Ik durf ook niet goed te zeggen van wel of geen streep. Het is net een beetje te vaag.
    Doe je morgenochtend gelijk die van kruidvat? Die ken ik tenminste, kan ik wat zinnigs over zeggen :p;)

@seepje
    Vond het al raar dat daar niks over gezegd was, ik lees namelijk ook altijd dat vrouwen met een ring al veel eerder moeten stoppen met werken en meer rust moeten houden. In sommige gevallen zelfs volledige bedrust (al hoop ik voor jou dat het zover niet komt).
    Goed om jezelf denken hoor.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Ilona
    Alweer getest? Foto foto foto!

7. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Haha ja, maar witter dan wit!

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
  9. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ja.. maar ik ben ook nog niet ongesteld geworden.. dus ik snap het even allemaal niet meer. :)

10. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Zijn dames die 's middags beter testen dan s ochtends.
    Ik zou nu even wachten tot woensdag voor je opnieuw test :)
    Maar kop op!

Hier vandaag het ziekenhuis gebeld nou ben voor mn gemoedstoestand geen snars opgeschoten. Want met een ring moest ik natuurlijk rustig aan doen want ik had hem niet voor niets en volgens de gynaecoloog kan ik gewoon werken of moet ik de ziektewet in. Aaargh daar heb je als je onzeker bent toch niets aan :)

Tot overmaat gisteravond ook de gehele avond een zeer pijnlijke buik gehad die zelfs met douchen niet afzakte en nu lijkt het alsof ik 1 van de boefjes al de hele ochtend niet voel. Even aankijken nog en anders bel ik nogmaals naar het ziekenhuis want ben sinds vorige week zo onzeker :(

11. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Dankjewel! Ga nu eigenlijk gewoon afwachten, en testen zo lang mogelijk uitstellen hoe lastig dan ook..

Jeetje meid, dat is ook niet niets, jammer dat ze zo gemakkelijk over doen daar heb je inderdaad weinig aan als je advies zoekt!
    Als je het zelf niet vertrouwd, niet werken en vooral het ziekenhuis bellen! Stress en zorgen zijn ook niet goed voor je knullen.. en ook niet voor jou!

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Ilona
    Je cyclus kan 1 of 2 x normaal lijken en dan blijkt ineens dat het toch even wat regelwerk nodig heeft. Maar misschien kan je morgenmiddag nog een testje er tegenaan gooien als je dan nog niet ongesteld bent.

Ik had op een zaterdagmiddag getest en toen testte ik de volgende ochtend gelijk weer met de verwachting dat dat een echte knal-knaltest zou worden. Ik vond die van die zaterdagmiddag toen toch ietsje duidelijker. Dus wat seepje zegt zou ook nog kunnen.

@seepje
    Ja hallo, wat is dat nou weer voor een flutadvies. Wat is rustig aan doen? Maximaal aantal uur werken of moet je extra rusten overdag, mag je bepaalde dingen niet meer doen, waar moet je speciaal op letten?
    Dat 1 van je ukjes rustig is zou best kunnen hoor, kijk het nog even aan. Die van mij kon zo 2 dagen heel druk zijn en dan weer een dag heel rustig. Even bijkomen denk ik :p
    Maar als je je echt zorgen maakt natuurlijk altijd bellen.

13. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Begrijpelijke spanning Seepje, wat vervelend die ongerustheid..
    Ik hoor net als Emma wel vaker dat baby's ene dag wat beweeglijker zijn dan andere..in jouw situatie snap ik best dat je je ongerust kan maken.

ilonavan wat spannend! Ik kon ook een licht streepje zien op je test. Alleen..ik wil je echt niet ontmoedigen, want ik gun het je echt!! maar soortgelijke streepjes heb ik ook eerder gehad en misschien zelfs nog wel duidelijker en toen bleek de test ook gewoon negatief te zijn. Daar zijn nog wel wat foto's in dit topic van terug te vinden. Ik denk dat ik wel een goed voorbeeld ben van telkens denken: het is raak! en dan hield mijn lichaam mij toch weer 'voor de gek'. Ik hoop het voor je, maar probeer er niet al te veel op te hopen om teleurstelling te voorkomen..

Hier is de menstruatie er ook weer op dag 38 of 39! Alleen nog met afvegen, maar wel buikpijn.. dus het zal vannacht of morgen wel doorzetten. Wel fijn om weer zekerheid te hebben..ik kan nu eindelijk de gynaecoloog bellen voor het onderzoek en dan mag het over ong. 8 dagen plaats vinden. Ook heb ik gelezen, dat sommige vrouwen er extra vruchtbaar van raken het halfjaar na het onderzoek, dus ergens ben ik ook wel weer blij dat ik het mag ondergaan..al zie ik er alsnog tegenop!

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Logisch dat je er tegenop ziet maar het kan zoveel duidelijkheid geven! Ik heb ook al meerdere inwendige onderzoeken gehad en ik kan je vertellen als je straks zwanger bent moet je wel vaker met de billen bloot ;)

Onze wurm heeft het uiteindelijk goed gemaakt met een mooie billen show. Mijn buik was net een piramide. Ook een buikband gekocht want die het is voor mn rug steeds zwaarder. Maak ook echt spurten nu....

@emma : rommelt het bij jou al?

@brit : hoe is het met je misselijkheid en huisje?
    @casey : hoe is het met jou? :)

15. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Seepje wauw, je buik gaat echt hard nu!! En wat fijn dat die kleine boef zich toch heeft laten voelen! Zeker een geruststelling.

Emma zo spannend nu voor jou, voel je al wat of nog helemaal niks?

Ilona ook ik wil je niet ontmoedigen, gun het je erg graag. Maar ook ik had op die testen valse streepjes die zelfs manlief zag en die is echt niet van de tuurstreepjes.
    Ik zweer bij de krdv 2v5 testen, vond ik het duidelijkste!

Casey hoe is het mer jou? Ben je al bij de arts geweest?

Hier weer aan het werk, vraag me niet hoe word echt belazerd waar je bij staat. Vandaag dag 2 na me vakantie en ben alweer pislink!
    Gelukkig via de huisarts medicijnen gekregen voor misselijkheid en spugen, gister mee begonnen. Wat een wereld van verschil zeg! Kan weer een normale boterham eten!
    Huis is zo goed als af op wat kleine dingetjes na maar die komen vanzelf.

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Zo dat was het dagje weer wel.... waar ons in het diakonessenhuis werd verteld dat er alleen naar het niertje zou worden gekeken kreeg ik weer 2 complete guo's. Erg vermoeiend. Alles duurt uren en na 10 minuten voelde ik me al niet goed worden. Dus naast de boefjes die niet mee wilden werken maakte ik het de echoscopiste ook niet gemakkelijk doordat ik op mijn zij moest liggen. Boefje a. werd al snel goedgekeurd. Boefje b. Maakte het de echoscopiste moeilijk. De gynaecoloog moest er naast de uroloog nog bij komen en ze twijfelden om zelfs de cardioloog er nog bij te halen.

Hij heeft nog 1 niertje maar is verder gezond. Waarschijnlijk is er in het begin te vroeg urine in het niertje gekomen, hierdoor zijn er cystes ontstaan in het nierweefsel en is dit uiteen gevallen. Gelukkig kan hij hier heel oud mee worden. Over 6 weken moeten we terugkomen bij de uroloog om het gezonde niertje in de gaten te houden. Over de cardioloog.... daar ging de gynaecoloog mee overleggen en geen bericht was goed bericht. Ik ga er vanuit gezien we vorige week 2 prachtige hartjes zonder mankementen hebben gezien. Waarschijnlijk kwam het door zijn ligging.

Inmiddels ben ik behoorlijk moe en wordt het lichamelijk steeds zwaarder. Ik wil niet klagen en zeuren want oh wat is het bijzonder die boefjes in mijn buik maar het heeft een behoorlijke stempel gedrukt op hoe ik de zwangerschap ervaar.

17. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    seepje heftig hoor je verhaal! Kan me inderdaad voorstellen dat je zwangerschap nu minder rozig is. Maar moet wel fijn om te horen zijn dat ondanks 1 nier hij toch een gezonde jongen wordt. En waarschijnlijk zal hij de grootse boefie worden ;)
    Ik zou even de UWV bellen en je situatie uitleggen. Waarschijnlijk moet je dan langs de arbo dokter en dan kijken zij hoeveel je nog kan werken. Misschien dat je nog een paar weken beetje kan werken en dan rest uitbetaald krijgen van de UWV en dan wanneer het echt niet meer gaat 100% de ziektewet in kan gaan.

brit lekker dat je pillen hebt tegen misselijkheid. Kan me voorstellen dat je weer alles aan kan. En voor je werk lijkt het me ook handig haha. Weten al veel mensen dat je zwanger bent? Of wacht je nog tot de 12 weken?

vlinder he balen. Maar inderdaad wat je zegt nu kan je wel bij de gynacaeloog. Ben heel benieuwd wat de uitslag gaat zijn. Heb je naast je man nog support van familie dat jullie nu bij een gynacaeloog lopen? Kan me voorstellen dat het voor jullie beide af en toe zwaar kan zijn.

Ilona ik ben ook fan van de kruidvat testen, goedkoop en heel betrouwbaar! Ben benieuwd of je daar een streep op ziet. Lukt het met afleiding zoeken?

emma hoe gaat het met jou? Heb je nog genoeg afleiding? Voel je je lichamelijk nog wel ok? Weet dat de laatste week me buik zo zwaar voelde als ik liep moest ik het ondersteunen en waggen haha dat zelfs me buurman me toe juichte dat ik het kon en nog even moest volhouden haha

Hier gaat het eingenlijk best goed. Straal als ik zeg dit is onze zoon hihi en hij is echt 1 en al liefde en vol gekke bekken. En scheten en poepen kan hij als de beste haha. Slapen gaat nu we infacol gebruiken echt geweldig! Slaapt nu al 2 dagen bijna 4 uurtjes. En dan drinkt hij en dan slaapt hij weer haha.
    Overdag heeft hij nog wel is last van krampjes, maar dat is niet zo erg.
    Nu al 2x stiefdochter opgehaald van school in de middag. Pff eerste keer was pittig. T. Huilen in de auto had honger, uiteindelijk borstvoeding gegeven in de auto haha bij de school. 2de dag ging beter had vlak voor we weg gingen hem wakker gemaakt om te eten.
    Is nog wel even wennen dat plannen :) stiekem ben ik dan toch heel even jaloers op de mama's die dan nog geen kindje hebben. Maarja is niet anders :D en ze wordt ook heel druk en ook tikkeltjes jaloers op de visite die dan voor T. komen. Wordt ineens heel druk en begint te ratelen over van alles en nog wat tegen de visite en wil alles laten zien en gaat van onderwerp naar onderwerp pff. Soms wil ik dan echt gillen. Maar kan het gelukkig weg slikken hihi.
    Visite komt langzaam op gang. Wel heel leuk, maar soms denk ik pff moet dat nu haha maar als ze er eenmaal zijn is het gezellig. Merk dat ik het helemaal niet erg vind dat iedereen hem vasthoudt. Heb ik even mijn handen vrij :p heb alleen niemand zo ver gekregen zijn luier te verschonen! O wat is dat een gewriemel zeg. Vannacht heeft de kleine boef over me hand gepoept, echt lijkt alsof hij het alleen bij mij doet :$ plassen over me heen is ook zijn favoriete hobby net wanneer ik het doekje weg haal PSSST en gister avond de billen creme vergeten dus luier omlaag en PFFRRRTT daar kwam de poep over me hand :( zucht
    Gek genoeg kan ik er om lachen??? :D wat een kind met je doet.
    Ok genoeg opgeschept over hoe geweldig hij wel niet is :p

Hier even een foto die ik straks weghaal:

18. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Seepje wat een mooie buik foto's!!

Brit wat fijn, dat je iets hebt kunnen krijgen tegen de misselijkheid!
    En wat schiet het alweer op zeg..die 12 weken komen dichterbij nu!

WAUW! boogschutter wat zat ik met een big smile gedurende het lezen van je verhaal! Wat een mooi mannetje hebben jullie op de wereld gezet en dat poep en pies verhaal hoort er volgens mij helemaal bij wanneer ze zo klein zijn haha. Fijn dat hij het verder helemaal goed doet..kan me voorstellen dat al het geplan even wennen is. Geniet van je kraamperiode en gun jezelf de tijd om alles een plaatsje te laten krijgen in jullie nieuwe leventje.

Ik heb de gynaecoloog kunnen bellen en aanstaande maandag heb ik mijn afspraak voor de HSG! Ik zal jullie ervan op de hoogte houden. Verder om in te gaan op jouw vraag boogschutter, merk ik dat iedereen wel het beste met ons voor heeft. 'Het gezin' (ouders en schoonouders, broertjes en zusjes) staan achter ons en vooral mijn schoonmoeder laat echt blijken dat ze met ons mee denkt. Ze vraagt ook echt of ik wil dat ze mee gaat naar de onderzoeken enz. en of ik ergens over wil praten. Wel vind ik het nog steeds lastig dat wij het enige stel van mijn schoonfamilie zijn zonder kinderen, maar ik heb geprobeerd om me eraan over te geven en het te accepteren. Het is niet anders.. en ik kan ook echt genieten van andermans kinderen.

19. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    vlinder ook dat is tijdelijk, dat jullie nog de enige zijn zonder kindje. Jullie worden nu geholpen, en kan me voorstellen dat dat ook rust geeft.

Oeps iets te vroeg gesproken over de krampen, kleine man heeft al de hele dag krampjes. Ben al gestopt met koffie drinken, ging even goed.
    Weten jullie trouwens iets meer over venkel thee zelf drinken? Lees daar wisselende verhalen over. Andere zeggen zelfs met krampjes bij de baby een theelepeltje venkel thee geven. Andere site's lees ik weer dat venkelthee niet goed is?

20. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    @boogschutter even snel antwoord op je vraag venkel thee zou ik niet doen je kan wel zelf rooibos thee drinken de eco zonder cafeïne ... succes !!

Deel Deze Pagina