Welkom indiigo!! En wat spannend..dan zou je elk moment je nod hebben toch? Als je meteen een "normale" cycles hebt. met mijn moeder heb ik al een paar jaar geen contact, dus die vertel ik zoiesi niets. Maar met mijn schoonmoeder heb ik een hele sterke band en die heb ik het wel verteld. Mijn twee schoonzusjes zijn nu zwanger en ze vind het steeds voor ons zo zielig omdat we al lang een kinderwens hebben. Dus om haar wat gerust te stellen heb ik het haar verteld. Nu kijkt ze me wel elke week aan met de blik van: hoe voel je je? Dus we gaan hopen dat het niet te lang hoeft te duren!!
Ja, ik zou bij een 'normale' cyclus afgelopen donderdag mijn nod hebben gehad, maar dat is dus niet gebeurd. Ook geen enkel symptoom. Geen krampen en geen pijnlijke borsten (alleen tepels, en dat is echt anders dan ik eerder gevoeld heb). Wel woensdag een paar klachten, maar na veel lezen op dit forum heb ik geconcludeerd dat ik toen best wel eens mijn eisprong gehad kan hebben. Dan zou nod over 2 weken zijn... En wat jij beschrijft met je schoonmoeder is precies waar ik bang voor ben als ik het mensen vertel. Dan wordt je continu geconfronteerd als het niet lukt.
Mijn moeder weet dat ik geen pil meer slik maar dat kwam omdat ik zoon oijn had bij mn eerste eisprong dat ik flauwviel en toen hebk haar in paniek opgebelt omdat ik wist dat ze ook vrij was en toen moest ikw el vertellen joe of wa Verder denken zowel mijn moeder als stiefmoeder en schoonzus dat wij in april beginnen, de kans is vrij kleindcat het voor die tijd lukt maar wie weet kunnen we ze toch nog verassen Mn moeder weet 99% van mij heb een hele goede band met haar maar met mijn stiefmoeder ook een geweldige band en ik weet dat zij altijd haar mond dicht houd ook tegen mn vader dus kanecr fijn mee praten, schoonzus kwam ter spraken omdat ze ons vertelde dat ze halverwegen dit jaar beginnen met kinderen na hunhuwelijk dus daar praat ik er erg veel mee over (alleen die laatk ook nog even id ban dat we pas in april beginnen ) Verder nog bedankt voor al jullie leuke reacties!! We zijn gister maar meteen zonder condoom gaan oefenen hahaha hij zei kommop dan gaanwce maar vast aan de gang hahaha
Indiigo okey nog even afwachten dus wat je cycles gaat brengen. die eerste cycles lijkt mij ook het spannendst of je lichaam weer uit zichzelf zijn werk gaat doen. en ik snap idd waarom je het dan nog liever niet verteld. Als het heel lang gaat duren lijkt mij het ook vervelend worden als mensen je dan vragend aan blijven kijken, maar aan de andere kant vind ik het wel fijn dat ik er over kan praten met haar als ik mij dan teleurgesteld zou voelen. Vrouwen begrijpen elkaardan toch iets beter in denk ik. Mijn vriend zou ziets hebben..nou volgende maand weer een nieuwe kans!
Ja, Vlinder, zo is mijn vriend ook wel. Hij heeft zoiets van: we zien wel. Het komt wanneer het komt. Voor mij is dit forum de kans om af en toe erover te kunnen kletsen. Maar wel fijn als je iemand anders hebt met wie je erover kunt praten!
Ik heb het ook niet echt aan mijn moeder verteld, wel dat we kinderen willen maar nog niet dat we er echt mee bezig zijn. Vind het ook dat het iets is tussen mij en mijn vriend . Heb wel een hele goeie band met mijn moeder zij heeft mij alleen op gevoed. En kan ook niet wachten om het haar te vertellen wanneer ik zwanger ben. Dit weekend zit ik in m'n vruchtbaarste dagen (heb het gewoon via een app berekend) en heb geklust van ochtend en zondag ook weer, dus hopelijk is het raak... Maar ja je weet het nooit...We wachten weer af haha. Vind het zo mooi om al jullie verhalen te lezen, we zijn allemaal zo anders maar willen allemaal hetzelfde een kindje :-D Heb deze rond wel meer pijn rond eisprong en echt geen energie. Puisten nemen af gelukkig! Fijn weekend allemaal
Bedankt Boogschutter, het is gelukt! Fijn dat sommige eerder gaan beginnen dan eerder gedacht Als het aan mijn vriend had gelegen hadden we eerder begonnen haha, bij ons ben ik de gene die zei even wachten nog. Puur zodat ik op het eind van mijn studie zit en niet nog middenin. Mijn moeder was snel zwanger. Ik lijk sprekend op haar, ze heeft me veel genen van haar meegegeven dus als dat nou ook is gelukt voor het zwanger worden gen hihihi. Wij hebben besloten het aan niemand te vertellen, zelfs niet aan mijn moeder die ik normaal ook alles zeg. Vind het wel erg leuk dat het ons geheimpje is moet ik zeggen. Vind het topic wel erg leuk worden, leuk dat er ook meer meiden bijkomen voor degene net gestopt zijn met de pil, hopelijk een duidelijke cyclus en een positieve test! Uiteraard ook voor degene die al wat langer gestopt zijn met de pil
Even mijn banner testen. Wel jammer dat ik er geen enkele aftelfunctie in kan zetten omdat ik geen idee heb wanneer eisprong of nod zou moeten zijn. Ik denk zelf dat ik rond woensdag eisprong had, zou ik dan twee weken later nod hebben?
Ongeveer wel ja! Ik zal dalik ook eens een bannertje maken hihi kan het nog niet egt beseffen dat we weer een fase verder zijn in ons leven haha
Oke, dus jullie zijn al eventjes bezig. Ja ik heb 5 januari net mijn laatste pil geslikt en zit nu in mijn laatste ongi van de pil. We gaan gelijk zonder condoom. Mijn idee was vorig jaar mei om dit jaar mei te beginnen maar dan al wel in januari te stoppen met de pil. Maar man wil niet met condoom... Nou, dan niet he Het idee erachter was om mezelf een echte kans te geven om werk te vinden (nog niet gelukt al heb ik nu wel een stageplek) en ik had het idee dat ik niet in maart/april zwanger wilde worden want dan zou ik in dec/jan uitgerekend zijn.... vooral december is idioot druk bij ons (ik jarig, 2x Sinterklaas vieren, vriendin en neefje jarig, boom opzetten, cadeautjes moeten kopen, Kerst vieren). Maar nu kan het me niks meer schelen. Voor de meiden die nu ook echt beginnen of net stoppen met de pil: spannennnnnd! Voor de meiden die al eventjes bezig zijn: ik hoop dat het snel raak is (voor de rest ook natuurlijk maar voor diegenen die al even bezig zijn duim ik net even harder ) O ja, over de vraag: weet je moeder het? Antwoord: NEEE!!! Mijn moeder zou alles willen weten, tot zover dat ik er zenuwachtig van zou worden. Bovendien zou ze met allerlei adviezen aankomen over wat ik wel en niet moet en mag doen... uit het jaar 0. Ze weet niet eens wat foliumzuur is en waar het voor dient Ook heb ik een paar in de familie/vriendenkring zitten die er bij mij wel een baby kunnen inkijken en dat gaat tot vervelens toe: Mag ik geen alcohol vanwege medicijnen: goh, zwanger? Zolder aan het verbouwen: Goh, kinderkamer? Haal muisjes uit de kast voor op brood (gewoon lekker). Goh, moet je ons iets vertellen? En natuurlijk de vraag altijd uit het niets: en wanneer jullie kinderen? Jullie zijn al zo lang samen! We vinden namelijk dat het verder niemand wat aangaat. Geen zin in opmerkingen als het niet binnen een poep en een scheet raak is. Ik heb het wel aan een goede vriendin verteld. Floepte er gewoon uit. Ik heb er nu spijt van, al weet ik dat ze haar mond wel zal houden.
Vervelend he als iedereen zo steeds bezig blijft! Voor het zelfde geld kun je geen knderen krijgen of is het een lijdens weg om ze te krijgen en dan vragen je vrienden etc steeds nog nie zwanger Ik had laats zelfs een jonge die vroeg en foiumzuur al id kast staan en die trok mn kast deur open Werd zo boos Daar hebben ze geen flikker mee te maken ze horen het wel als het zover is toch Vooral nu ik getrouwd ben word ik maar vooral mn man er erg mee lastig gevallen door collegas niet leuk zo
Neeee, echt?!! Zo je kastdeur open trekken? Dat is toch niet normaal? Ik zou ook boos worden zeg. Ja dat van net getrouwd zijn en de vraag: kinderen? Die ken ik ook nog.... Ik wil nu heel graag zwanger worden maar soms lijkt het net of anderen er nog meer mee bezig zijn dan ik. Heb trouwens 2 potjes Gravitamon, ze waren in de aanbieding een tijdje terug. 1 potje staat ergens achterin onze voorraadkast. Daar kijkt toch niemand, en 1 staat in de badkamer achter het maandverband. Beneden heb ik zo'n klein blikje van Smint en daar heb ik een paar pillen ingestopt om niet meer naar boven te hoeven elke keer (ook handig voor mee naar stage). Dus zelfs als iemand mijn keukenkastdeur open trekt dan zal diegene hooguit de borden en de hagelslag vinden
Super dat je ook bezig bent! Zo bekend verhaal trouwens van vrienden en familie! In onze vriendengroep wordt het al sinds we samen zijn gaan wonen (bijna 4 jaar geleden) geroepen. Ons eerste housewarming cadeautje was een pyjamaatje. Ik roep altijd "Nou, nu nog even niet hoor." Was wel even raar toen een heel goede vriendin me ernaar vroeg vorige week. Voelde toch een beetje als liegen, maar ik wil het ook echt niet vertellen.
Hehe, super slim met zo'n smint doosje. Misschien ga ik dat ook eens proberen! We wonen tijdelijk bij mijn ouders omdat ons huis verbouwd wordt en bij mij zitten ze dus in mijn tas om ongewenste aandacht te voorkomen. Maar echt praktisch is het niet.
Ja ik moet vd week ok ff een ander doosje of zo zoeken waark ze in kan doen want dit werkt nie Werd ook pist link Mja ik moet ze nu eenmaal bij de crackers hebben staan anders vergeet ik het hahAhah ben daar nie zo goed in
Ik ben gestopt met de pil, tot nu toe nergens last van behalve wel eens chagrijnig.. Slik ook al een tijdje foliumzuur.. Nu aan t tellen hoelang cyclus duurt! Ben benieuwd !
O meiden! Wat een verhalen weer.. en wat vervelend voor iedereen dat de buitenwereld zo erg met iedereen hun kinderwens bezig is. ik ga thuis niks stiekem doen of verstoppen. Ze interpreteren het maar zoals hun het willen. Ik heb vorige week ook in huis wat dingen verplaatst, zodat er in de toekomst een kamer vrij kan komen voor een kindje. Ik ga niemand een uitleg geven wat de rede hier van is. Ik zeg gewoon kijk eens staat veel beter zo! Oja!! Zullen we de lijst weer eens bijwerken? Wie kan dit goed? En meiden het wordt echt steeds drukker en gezelliger hier!!! Ik gun het echt iedereen!!!
Het word inderdaad steeds gezelliger met meer meiden, super leuk! Hier ook gisteren begonnen met puin ruimen, wat kan een mens wel niet op sparen en dat in anderhalf jaar tijd! Hier nog steeds in grote twijfel om het aan mijn moeder te vertellen, denk dat ik het toch lekker voor onszelf hou om haar dalijk wel op een leuke manier, wanneer het zover is, te laten weten. Verder weet alleen een goede vriendin het die net een aantal weken terug bevallen is en die super meeleeft echt heel lief. Hoop zo graag dat mijn cyclus deze maand wat korter is Ik heb geen idee hoe de lijst bijgewerkt moet worden!
Is er een voorbeeldlijst waar ik mee kan werken? Kan hem even niet vinden in de eerdere pagina's. En wat zou er allemaal op moeten komen te staan? Als ik die info heb wil ik het best proberen!
Dit is de lijst tot nu toe geloof ik: Vlinder1992, 25-12-2013, ?, foliumzuur Mees90, 03-01-2014, ?, nog niks Lara123, 14-08-2013, 09-01-2014, foliumzuur MvanL,, eind sept,, 3-2-2014 ,, gravitamon Brit89, 26 sept 2013, 03-02-2014, etos zwanger worden tabletten en ovulatietesten Boogschutter88, 2-11-2013, 29-01-2014, nog niks Keet88, 30-12-2013, ?, Gravitamon foliumzuur Emma86, 05-01-2014. Nod onbekend, Gravitamon Ik heb mezelf even aangepast, misschien kan iedereen de lijst kopiƫren en zichzelf aanpassen/erbij neerzetten?