Wat leuk dat iedereen hier net bezig is! Ik ben in augustus al gestopt met de pil, perfecte cyclus gelijk van 2x 29 en daarna steeds 28 dagen. Deze maand voor het eerst zonder anticonceptie en wat kun je er dan al erg mee bezig zijn zeg! Wel op een leuke manier hoor nog geen stressHaha. Wel ook al overgestapt zoals meerdere hier betreft zorgverzekering. Iedereen heel veel succes en plezier de aankomende maanden! Hopelijk heeft iedereen snel positief resultaat ik hoop 9 januari met positief nieuws te kunnen komen. Zitten jullie wel ook al aan de foliumzuur?
Hebben jullie het al aan mensen verteld dat jullie bezig zijn? Wij niet, ik helemaal trots kan eindelijk eens met iets m'n mond houden(als ik blij ben, ben ik ook een flapuit...) maar ben ik dus op een feestje vrijdag werd er gevraagd ben je zwanger, ben je bezig? Hoedan?! Drinken doe ik al nooit dus dat kon niet opvallen. Heb maar gelachen en gezegd nee hoor nog even van elkaar genieten... Wil het nog even ons geheim houden aangezien we pas net begonnen zijn.
Haha zo herkenbaar. Bij ons weten mensen dat we het graaf willen en op de een of andere manier gaat het er elke verjaardag enz weer over. Wanneer wanneer wanneer. Ik hoop dat nu het dichterbij komt ik nog steeds mn mond kan houden. Uit het niets vertellen lijkt me toch de allerleukste verrassing. 1 vriendin weet wel dat we gaan beginnen. En ben nu een weekje aan de foliumzuur vast. Zelfs dat vond ik spannend haha
Hey dames! Hahaha allemaal zo herkenbaar wat jullie zeggen! Ik ben zelf in september gestopt met de pil. Dit is ronde 4, ik zou rond de jaarwisseling weer ongesteld moeten worden... spannend! Ik moet zeggen dat ik in het begin best wel naïef was en dacht dat ik wel snel zwanger zou worden... Zodra je inderdaad het besluit hebt genomen om ervoor te gaan en stopt met de pil kan je inderdaad nergens anders meer aan denken! Ik slik inderdaad ook al foliumzuur en heb m'n zorgverzekering voor 2014 alvast uitgebreid... Spannend!!
Ja dat is het he?? Dan zeggen ze dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, maar hoe kan dat nou? Dit is toch super spannend?? Ik probeer er niet obsessief mee bezig te zijn maar het is ook gewoon leuk om er mee bezig te zijn
Wat leuk dat bijna iedereen hier ook vrij nieuw is en allemaal in dezelfde periode zitten. Morgen mn laatste pilletje en dan gaat t ook voor mij beginnen. Kan niet wachten op 2014. Jullie ook al van alles aan het lezen, info over vk zoeken enz. Laat t mijn vriend maar niet allemaal weten, want die is een stuk nuchterder. Misschien maar goed ook, word anders ook zo hysterisch hier
Ja super irritant als mensen dat zeggen maar dat zijn wel de mensen die er zelf nog niet mee bezig zijn . Zeg ook elke maand tegen mij zelf dat ik geen test ga doen.... nog geen maand volgehouden.
Wat leuk dat de verschillende verhalen beginnen te komen!! helemaal waar het topic voor bedoeld is. Lovieyou en studente90 wat leuk dat jullie van dezelfde leeftijd zijn. Ik persoonlijk vind het echt een mooie leeftijd om moeder te worden. De meeste meiden zijn dan net klaar met school en dan is er genoeg ruimte voor een kindje. Ook sta je nog fris en fruitig (hoop ik) in het leven en dat is alleen maar mooi mee genomen. Andere leeftijden ook prima hoor! (Om iemand buiten te sluiten) Wat de zorgverzekering betreft volgens mij kun je om medische redenen of bij zwangerschap eenmalig tussentijds overstappen. Ik denk dat ik mijn zorgverzelering laat voor wat het is en het verder ga uitzoeken als ik zwanger ben. En las ook dat iemand zei over foliumzuur! Een goede! Had ik nog niet aan gedacht. Ik slik zoieso altijd elke dag van a tot z vitamine, daar zit ook foliumzuur in. Zou dit ook gewoon kunnen?
Keet88 hihi kan mij in jou verhaal verplaatsen.. dat je van alles op internet gaat zoeken en je vriend het niet helemaal laat weten. Ik ben zoieso al altijd geinteresseerd in kinderen en zwangerschappen en opvoeding. Ook vanwege mijn opleiding (pedagogisch medewerker 4) dus het is voor mij niet nieuw dat ik op internet veel erover lees. Wel nu we er echt voor gaan, vind ik het leuk om bijvoorbeeld op forums te kijken. En dat vertel ik ook nie allemaal aan mijn vriend hoor..denk dat hij dan vind dat ik er te veel mee bezig ben. Vrouwen zijn gewoon amders daarin. Mijn vriend zegt laat mij maar weten wanneer het raak is, dan mag ik hem er weer bij betrekken met alle info.
Lara123 heel herkenbaar! Ik ben ook een flapuit.. als ik ergens enthausiast over ben straal ik dat op een of andere manier van alle kanten uit. En als ik het dan al niet verklapt heb, trekken de mensen het vanzelf wel uit mij. De enige die het van ons weten is mijn zus en mijn schoonmoeder. Mijn zus en ik bellen elkaar elke dag, iedere roddel, geheimpje of nieuwtje weten we van elkaar dus zij kon niet achter blijven. En mijn schoonmoeder wordt nu tegelijk van twee weer oma en mijn vriend en ik worden zo langzamerhand de buiten beentjes, omdat wij de enige zijn die geen kinderen hebben. En daarbij weet iedereen wel van onze miskraam. Dus het is op een of andere manier toch altijd een beetje een taboe of pijnlijk onderwerp. Iedereen gunt het ook zo graag. Dus vond wel dat mijn schoonmoeder ook mocht weten dat er voor ons weer een nieuwe kans is.
hoi hoi iedereen, wij zijn ook net gestopt met de pil , heb met kerst men laatste pil genomen dus heel spannend allemaal wil jullie allemaal veel succes wensen en dat we allemaal snel goed nieuws mogen krijgen !!! grtjs en fijne feestdagen nog voor iedereen!
Babylove85 wat leuk!! Weer iemand erbij die in hetzelfde schuitje zit als de meiden in dit topic. Toevallig ik ook de 25e mijn laatste pil ingenomen, netjes een stopweek gehad en gisteren besloten om na deze stopweek geen nieuwe pil in te nemen. ben benieuwd of we dan precies gelijk gaan lopen met onze cycles!!
Vitaminen slikken is altijd goed. Maar in speciale zwangerschaps vitamines is alles precies afgestemd op de voorbereiding van, en de zwangerschap zelf. Zo zit er bv 200% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid foliumzuur in. Dit is omdat je tijdens je zwangerschap een liter extra bloed aanmaakt en hier ijzer in zit enzo. Ik zou dus wel overstappen als ik jou was.
Hahaha ja precies dit ja! Volgens hem komt altijd alles wel goed. Maar ik heb alle scenarios al in mn hoofd zitten. Jeetje. Ben benieuwd hoe we t allemaal gaan meemaken volgend jaar. Klinkt verweg, gelukkig heeeeel dichtbij. Al lijkt alles nu een eeuwigheid te duren... hihi
Nee, daar zit wss niet genoeg in. Je moet minimaal 400 mg foliumzuur per dag hebben. Je kan gewoon aparte foliumzuurpillen halen bij drogist of apotheek. Zodra je zwanger bent kan je overstappen op zwangerschapsvitaminen als je dat wil. Maar foliumzuur is wel erg belangrijk om op tijd mee te beginnen want het heeft een maand nodig om een bepaalde spiegel op te bouwen. Ik stop in januari met de pil en dan gaan we ervoor. Zelf ben ik direct begonnen met zwangerschapsvitaminen (Gravitamon). Krijg ik meteen wat extra vitamientjes binnen. Ben zelf net 27 en al 2,5 jaar afgestudeerd maar kan maar geen baan vinden. Anders waren we denk al eerder voor gegaan. Nu nemen we de stap toch omdat de tijd nu eenmaal niet stil staat.
Hihi de meeste vrouwen hebben dat! Snap dat alles een eeuwigheid lijkt te duren als je iets zo graag wilt. Een beetje ontspannen en van de tijd genieten, want het is een herrinering die je altijd bij blijft. Ik heb trouwens wel dat ik me een beetje kan ergeren aan vrouwen die er totaal niet mee bezig zijn en zelfs als ze zwanger zijn zoiets hebben van we zien het allemaal wel.. ken iemand die 25 weken zwanger is en nog niets gelezen of gekocht heeft. Terwijl ik alle merken van kinderwagens bijvoorbeeld al uit mijn hoofd weet haha
Emma86 bedankt voor de tip! Ik zal deze week foliumzuur gaan halen. en wat vervelend dat je geen werk kunt vinden, heb je zoveel moeite gedaan voor een studie.. maar heel begrijpelijk dat je er toch voor wilt gaan. Ik denk altijd iedereen die kinderen krijgt redt het uiteindelijk wel, overal is wel een mouw op te passen. Als je relatie maar goed zit, je een huisje hebt en je hebt beide de grote kinderwens, dan komt de rest ook wel.
Hoi allemaal, Allereerst wens ik iedereen heel veel succes in de pogingen! Wij zijn een jaar en 4 maanden bezig geweest met behandelingen voordat ik zwanger raakte; nu dus net 8 weken zwanger van de eerste. Heel spannend allemaal.