Hallo meiden, Ik heb dit hele topic doorgelezen, en het lijkt me leuk om met jullie mee te leven en mee te schrijven. Het spreekt me aan dat we allemaal zo ongeveer in het zelfde schuitje zitten, bijna allemaal jonge meiden die voor hun eerste kindje gaan. Ik ben 24, mijn vriend 25. We wonen 3 jaar samen, waarvan het laatste half jaar in ons huidige koophuis. In dit huis zouden we graag een gezin willen opbouwen. We zijn al een poosje bezig, dit is de vijfde serieuze poging. Omdat mijn cyclus niet erg regelmatig is (schommelt tussen de 29 en 35.dagen), ben ik deze maand begonnen met het gebruik van ovulatietesten. Ik zie het tweede streepje momenteel donkerder worden, maar ik zit nog vroeg in mijn cyclus (dag 10) dus ik wacht af tot hij nog donkerder wordt. Ik werk in de zorg, als invaller op twee woonlocaties. Eén voor mensen met niet aangeboren hersenletsel, en eentje voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik werk ongeveer 16 uur per week. Mijn vriend heeft een vast contract en werkt fulltime bij een tuinder. Ik hoop nog een boel bij jullie kwijt te kunnen!
Ohhhh wat jammer. Hopelijk over een paar dagen beter nieuws. Denk dat ik hetzelfde heb morgen eigenlijk. Voel me weer etzelfde als altijd. Maar we zullen zien. Blijft toch spannend. Ik heb vandaag, morgen en zondag namelijk ook elke dag een verjaardag...
Oh balen, maar geef de hoop niet op, het is wel 4 dagen Voor NOD, zijn genoeg mensen die pas een week na NOD positief testen. We blijven positief
Blijf maar negatieve ovulatietesten krijgen... Volgens FF zou het vandaag moeten zijn. Behoorlijk frustrerend in ieder geval. Bij meiden hier op het forum lijkt het streepje steeds donkerder te worden. Kan het ook zijn dat je van wit naar een knaller gaat? Of moet ik gewoon concluderen dat ik hem óf al gehad heb voordat ik begon met testen, óf hij pas over een tijdje komt óf hij uberhaupt niet komt?
Aan de kant leggen als je er niet uit komt. Het enige dat echt helpt is regelmatig klussen word het ook wat minder moeten. Ik heb ze ook weggelegd, want werd er gek van. Je bent nog kort bezig, pak ze als het langer duurt weer. Gezien je al een ronde gehad hebt, zal je je ei echt wel hebben (gehad) deze maand joh. Dus gewoon regelmatig gezellig maken en dan is het vanzelf een keer raak
Welkom konijn1989! We zitten inderdaad ongeveer in hetzelfde schuitje En oh wat heerlijk zeg, 16 uur per week werken. Zo zou ik het ook het liefst willen, na mijn afstuderen. Ik snap je helemaal hoor, wat betreft niet teveel op internet willen zetten. Ik heb ook ooit op een forum schoonfamilie van me herkent. En het stomste was nog dat ze heel haar seksleven op het forum zette... Dat meisje kan ik nu echt niet meer serieus nemen. Daarom vertel ik ook liever niet welke opleiding ik doe.
Vannochtend getest en negatief, Maaaaaar net geheel onverwacht bij het afvegen merkte ik bloed, oftewel: ik ben ongesteld geworden!!! Yeah ik ben zo blij; mijn eerste cyclus duurde 36 dagen. Wilt dit zeggen dat mijn lichaam nu weer ongeveer normaal functioneert? Of kan het alsnog zijn dat mijn volgende cyclus 100 dagen duurt?
Dankjewel! Ja, je hebt ook wel gelijk. Deed het vooral om een inzicht te krijgen in mijn cyclus en om zeker te weten dat ik wel een ei heb (aangezien je ook hoort dat er uberhaupt geen ei komt na de pil). Regelmatig klussen zit wel goed deze maand, ook al voordat ik begon met testen, dus dat scheelt. Hoop wel dat als het niet raak is deze maand ik wel redelijk vroeg ongesteld word.
Wauw! Het lijkt wel alsof iedereen zwanger is dit jaar. Heb nog nooit zoveeeeel mededelingen op facebook gezien. Ik mag niet achterblijven!!! Hahahah
Nou, vorige week had ik echt mega last van mn borsten en gevoelige tepels, raar onderbuikgevoel, hoofpijn en vorige week wat bloedverlies. Maar ook dit zegt helemaal niks. Want momenteel heb ik hier allemaal geen last meer van. Ga er dan ook maar niet van uit, anders hopen op een snel komende menstruatie (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, heb dr normaal zon gruwelijke hekel aan)
Welkom! Tuurlijk kan je hier alles kwijt. We kijken nergens meer raar van op hier Nou, ben echt heel benieuwd of ik volgende week ongesteld wordt. Meestal een week van te voren een vreetbui en dan heb ik voornamelijk zin in chocola... en dat was vandaag ook het geval Verder zit ik nog helemaal in de "ik-zie-het-wel"modus. Seks wanneer we zin hebben en ben druk bezig met ditjes en datjes. @Studente90 Wat fijn dat je ongesteld bent! Dan weet je dat alles werkt. Helaas kan het best zijn dat je de volgende keer een iets langere of kortere cyclus hebt maar dan alsnog 100 dagen lijkt me dan wel erg lang
Grrr.... deze week verjaardag gevierd en ons kleine achternichtje was er ook. Eerst kwam ze bij mijn schoonmoeder op schoot. Alles goed en wel. Schoonouders gingen op tijd weer weg i.v.m. andere afspraak en toen gaf ze mijn moeder de baby> Zo ga nu maar naar je andere "tante". Met daar achteraan luidkeels de opmerking: het zal bij ons nog wel een hele tijd duren voor dat we een kleinkind hebben. Ik snap dus niet wat je op dat moment met zo'n opmerking wil? Moet ik soms ter plekke mijn man bespringen? Ik denk soms heel gemeen: als je zo graag oma wil worden had je zelf meer kinderen moeten krijgen, dan was er vast wel een geweest die nu kinderen had gehad.
Jeetje wat een rot situatie zeg! Hoe reageer je op zoiets? Bij mijn familie en vrienden krijg ik ook heel vaak de opmerking van zit er al een baby in je buik? Zijn jullie al bezig? Wanneer komt er bij jullie nou eens een baby? Pfff, ik vind het vreselijk. Ik lieg dan maar dat dat er nog niet in zit, omdat mijn vriend er niet klaar voor is (dat is ook wel een poos zo geweest namelijk). Maar ik voel me dan wel rot...
Aaargh zoooo herkenbaar. Had het een tijd geleden met mn moeder over kinderen enzo. Zegt ze "ja zie eerst maar eens of je vruchtbaar bent". Excuse me? Werd ee echt ook een beetje pissig over. Zelf zag ze dat niet zo. Ik dacht stel dat we allang bezig zijn, dan is zon opmerking echt weird...
Ik heb in dit geval niks gezegd, net doen of ik het niet hoor. Schoonmoeder is een best mens en kan op zich prima met haar opschieten maar ze kan soms zo drammen. Ook als het haar niks aangaat. Mijn moeder vond de opmerking ook niet leuk, ze zei tegen mij: dat is jullie eigen keuze, dat gaat ons niks aan (al wil ze dolgraag oma worden hoor ). Een vriendin van mij en mijn zusje kunnen ook zeuren: wanneer beginnen jullie aan kinderen? is een veel gestelde vraag. Mijn standaard antwoord: voorlopig nog niet. Of: Pas als ik een vaste baan heb. Of: Na morgen Vervelend is het soms wel. Echt, als ze er 1 in konden kijken hadden ze dat al gedaan Ik wil ook niet dat iemand weet dat we bezig zijn, om tal van redenen. Heb het er wel uitgefloept tegen een vriendin maar juist zij is degene die er niet naar vraagt. Ze zal ook niet zeuren. Ik lees hier ook veel die het gelijk na een positieve test het blije nieuws vertellen aan de ouders en ook al snel aan de rest van de wereld. Ieders goed recht natuurlijk en doe vooral waar je je goed bij voelt, wij willen wachten tot 12 weken. Om zelf aan het idee te wennen en om te bedenken hoe wij dingen willen. Voordat de rest er zich mee gaat bemoeien.
Wij willen dat ook pas na de eerste echo, om er eerst samen van te genieten en het niet jan en alleman te moeten uitleggen als het mis gaat. Maar eerst moest het maar eens zo ver komen.. Als mijn familie een baby in mijn buik kon kijken, zou ik iedere dag bij ze langs gaan, lijkt me wel makkelijk
Haha heel herkenbaar allemaal. Wij vertellen het ook pas na 12 weken. Ook gewoon om dan niet zo pril meer is. Maandag is de eerste echo. Als het bijvoorbeeld niet goed zit, hoeven we niet ook nog onze families te 'teleurstellen'. Maarrr zou het wel super graag aan mijn moeder willen vertellen.
Mijn ouders weten het wel, schoonouders ook...als het mis gaat zijn zij ook die ons zullen steunen. Heb 24 feb. 1ste afspraak met verloskunde en vrij snel daarna. Maar wacht ook tot 12 weken om het aan vrienden en rest van de familie te vertellen. Maar pff is wel moeilijk om mijn mond te houden haha