Emma86 Ik kan me heel goed voorstellen dat het nog onwerkelijk is! Ik moest gelijk lachen bij je reactie over je kat.. Hoe ga je hier verder mee om? En zijn er meer meiden met huisdieren? Ik heb nogal "speelse, drukke" katten (2) en ben soms bang dat als er straks een kleintje is, dat ze er ongemerkt op gaab zitten ofzo. Ik heb gelezen dat katten ook erg jaloers kunnen worden als er een babykamer plotseling de deur altijd dicht is en hiervoor niet. Ik houd dus nu (sinds ik met de pil ben gestopt) de kamer die ooit een babykamer gaat worden al elke dag dicht. Zo kunnen ze er alvast aan wennen.
Tsja, mijn kat is haast mijn kindje. Ze blijft mijn lieve kleine poes Ze mag van mij overal bij, ook in de babykamer. Lijkt me juist leuk om poes te betrekken bij alle voorbereidingen. Maar ja, poes is sowieso overal bij. Als ik bed verschoon schiet zij snel onder het laken. Als ik sta te strijken komt ze kopjes geven en moet er geknuffeld worden. Als ik aan het dweilen ben loopt mevrouw over de schone en nog natte vloer. Als ik achter de pc zit moet zij ernaast in de vensterbank. Als ik een tas aan het pakken ben gaat zij in die tas... nou ja, waar is ze niet bij Alleen laten doe ik niet, voor het geval poes denkt: lekker plekje, die baby. Voldoende aandacht blijven geven lijkt me het belangrijkste, samen met een plekje waar ze rust kunnen vinden. Wel goed dat je alvast die deur dicht houdt! Dan kunnen ze de komst van de baby niet associëren met iets vervelends zoals een dichte deur. Nog een vraag aan de dames hier: hoe gaan jullie (of hebben jullie) aan jullie ouders en de rest van de familie vertellen dat er een kindje op komst is?
Haha ik heb hier een kleine dierentuin, 3 katten en een hond van 8 maanden. Alle dieren blijven beneden en de katten zijn vaak buiten. Dus in de kinderkamer zullen ze nooit komen. Maak me er eigenlijk niet zoveel zorgen om, komt allemaal wel goed katten zijn super lief, en de hond kent haar plek mijn ouders en mijn schoonouders weten het. Mijn ouders en schoon ouders kwamen de dag dat ik testte eten (was niet gepland, had zulke krampen, dat ik wilde weten waar ik aan toe was) en dus toen ze allemaal binnen waren hebben we het ze verteld en de test laten zien, tranen van vreugde En daarna heb ik het het mijn broer verteld en mijn vriend zijn broer. De rest van de familie vertellen we het pas rond de 3 maanden denken we. Het is wel moeilijk om je mond te houden ook met vrienden, en uitleggen waarom je niet mee drinkt, momenteel heb ik een blaas ontsteking en aan de antibiotica hahaha
Vlinder1992 -- Dec 2013 -- 19 feb (2e ronde) -- Indiigo -- 8 dec 2013 -- 14 feb (2e ronde) -- Brit89 -- Sept 2013 -- een deze dagen?? Ronde 4 Casey86 -- mei 2013 -- 20 feb (12e ronde) Lara123--augustus 2013--4/5 maart ronde 3 Boogschutter88 - ronde 3 - 17 feb + 24 feb - 05-10-2014 Mees90 - ronde 1 - nog niet - +/- 13-10-2014 (zelf gerekend) Emma86 - zwanger ronde 1 - rest onbekend Priscillaxxx - ronde 7 - termijnecho nog geen nieuwe afspraak - +/- 19 september (wordt bekend bij termijnecho) Ik heb ook 1 poezenbeest. Hij is 2 jaar en af en toe is hij nieuwsgierig en heeft zijn wilde buien. Ik doe hem dan gewoon naar buiten haha Ik maak me er niet druk over. Hij komt zowiezo niet op de slaapkamers dus daar hoeft hij niet aan te wennen. Voor de rest is hij een relaxte kat. We hebben bewust hem op allerlei manieren opgetild toen hij kitten was dus als de baby wat groter is wordt het geen probleem als die er mee aan de haal gaat. (al blijf ik er dan wel bij natuurlijk)
In het blauw; Keet88 - 30 dec 2013 - 10 maart (2e ronde) Voor de meiden die al zwanger zijn. Doen jullie allemaal mee met Moeders voor Moeders? Altijs mooi om iets te doen voor de vrouwen waarbij het minder makkelijk gaat
Wij hebben 2 ontzettend lieve en grappige poezen en een iets minder lief konijn haha. De poezen mogen niet in de slaapkamers dus dat zijn ze al gewend mocht er 1 kamer een ander doel krijgen ze zijn heel voorzichtig bij baby's, ben ik blij om want grote kinderen vinden ze niet leuk(nooit nare ervaring mee gehad dus geen idee waar t vandaan komt) dus ons kindje zouden ze vanaf baby af aan meemaken dus groeien ze vast wel in het groter worden mee Idd moeders voor moeders goed initiatief! Heb ook al gekeken hoe en wat voor het geval ik zwanger mocht raken. Boogschutter wat leuk dat je (schoon)ouder zo enthousiast reageerden! En idd lastig nu lijkt het mij om je mond te houden komt vast wel goed!
Meiden even snel mijn "ei" kwijt..... Over een week is mijn nod en ik heb ineens de hele dag een zeurende pijnlijk gevoel onderin mijn buik, ook al de hele dag weeig en misselijk. Nu ging ik net naar de wc en was mijn urine heel erg troebel! Dit heb ik echt anders nooit. Dus ik tik troebele urine in op google..(ik weet dat ik dit eigenlijk niet moet doen) maar daar stond: innesteling symtoom: troebele urine... dus nu hoop ik dat 1+1+1 3 is!!!!! Zo.. dat is er even uit..
Vlinder, wat spannend!! Hier geen dieren, alhoewel we wel van katten houden. En hoe we t ooit gaan vertellen? Ik ga er niet van uit dat ik snel zwanger raak, so i dont know. Zwanger worden zie ik als een gunst en niet als iets dat gewoon is en iedereen overkomt.
Vlinder1992 -- Dec 2013 -- 19 feb (2e ronde) -- Indiigo -- 8 dec 2013 -- 14 feb (2e ronde) -- Brit89 -- Sept 2013 -- een deze dagen?? Ronde 4 Casey86 -- mei 2013 -- 20 feb (12e ronde) Lara123--augustus 2013--4/5 maart ronde 3 Keet88 - 30 dec 2013 - 10 maart (2e ronde) Boogschutter88 - ronde 3 - 17 feb + 24 feb - 05-10-2014 Mees90 - ronde 1 - nog niet - +/- 13-10-2014 (zelf gerekend) Emma86 - zwanger ronde 1 - rest onbekend Priscillaxxx - ronde 7 - termijnecho nog geen nieuwe afspraak - +/- 19 september (wordt bekend bij termijnecho)
Vlinder, ik hoop dat het raak is! Maar probeer je er niet teveel op vast te pinnen. Hier gisteren hele dag gespannen borsten gehad, is nu weer wat minder. Heb ook last van mijn rug, hoort er bij blijkbaar? Zelfde zeurende pijn in mijn rug als ik ongesteld ben. Dacht zelf niet zo snel kwaaltjes te hebben maar voel echt wel wat. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan nu. Als ik 12 weken ben is mijn opa jarig (best man is in de 90) en dan is de hele familie bij elkaar...het lijkt me zo mooi om het dan te kunnen vertellen.... O ja, nog een vraag, kunnen jullie mij even helpen rekenen? 10 januari was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dan ben ik nu toch 4 weken en 3 dagen zwanger? Ik twijfel een beetje wanneer ik de verloskundige moet bellen. Ik zou graag 14 maart een echo willen hebben, in de week erna gaan we namelijk op vakantie. Maar wil nu ook niet gelijk bellen, eerst even afwachten.
Zodra je weet dat je zwanger moet je de verloskundige bellen voor een afspraak, zij berekenen dan even aan de hand van je eerste dag van je laatste menstruatie wanneer het beste is om een echo te hebben. Wat betreft kwaaltjes die van mijn begonnen rond 4 dagen voor NOD en zijn niet meer gestopt. Op het moment dat je mini is ingenesteld in je baarmoeder, verander er veel in je buik, baarmoeder moet groeien HCG wordt aan gemaakt, darmen worden verschoven om ruimte te maken. En je borsten gaan groeien je lichaam moet ineens heel veel veranderen dus het is heel normaal dat je al wat symptomen hebt. Ik heb heel erg last van mijn darmen, krampen, pijnlijke borsten (zijn al ietsjes gegroeid) rugpijn en sinds vanochtend misselijk. O en boeren laten hele dag door . Lig nu zielig in bed want voel me toch ellendig en sip vandaag. Maar dan hou ik me buikje vast en dat weet ik waar ik t voor doe. @vlinder ik zou zo graag willen zeggen: dat is een teken van zwangerschap, maar ik zou het echt niet weten. Ik weet dat ik vaak symptomen op zocht en dat het dan toch uiteindelijk bij mij geen zwangerschaps symptomen zijn, terwijl zwangere vrouwen er wel last van hadden. Wat ik nu weet en weet niet of dat voor alle zwangere geldt maar vannuit mijn ervaring heb ik echt geen symptomen gehad vanaf bevruchting, het begon echt pas rond mijn NOD en daarna. Ik lees veel hier op deze forum (niet dit topic) dat vrouwen al misselijk zijn 2 dagen na dpo, of al emotioneel zijn, of al een vreetkick hebben. Volgens mij kan dat echt nog niet, want misselijk word je van de HCG en dat boud zich op in de eerst 12 weken. Hier wordt je weer emotioneler van. en de vreetkick nou momenteel wil ik niks hebben van eten gadver ziet er allemaal zo vies uit. Ik wil je echt echt echt niet ontmoedigen vlinder, want het zou zomaar wel de symptoom zijn, want bij je vorige ronde dacht ik echt dat het raak was voor je, gun het je zo erg ook alle andere dames hier, maar de enige echte symptoom dat je zwanger bent is dat streepje op je test
Vlinder het zou ook een blaasontsteking of wat anders kunnen zijn, dan veel water drinken. Maar hoop uiteraard op een symptoom voor je! Emma zoals ik het bereken klopt het inderdaad 4 weken en 3 dagen, maar zou gewoon bellen dan hoor je het vanzelf
Emma ik zou gewoon lekker de verloskundige bellen! Daar zijn ze immers voor en die gaan indd gelijk berekenen wanneer je de eerste echo hebt! Vlinder ik hoop het zo graag voor je! Nou hier nega testen, nog steeds bruin verlies, bijna al drie weken.. Kan absoluut niet op mijn lichaam vertrouwen nu, laat staan gezellige avondjes hebben met mijn partner. En natuurlijk nog geen ong te bekennen, inmiddels dag 40 cyclus. Heb zojuist een afspraak bij de huisarts gemaakt voor donderdagmiddag. Vroeger aantal x traag werkende schildklier gehad en aangezien ik de hele dag moe en lusteloos ben terwijl ik echt een gezonde eter ben wil ik dit voor de zekerheid laten checken ook omdat de kans op zwangerschap kleiner is maar ook omdat je door een te traag werkende een hele rare cyclus kan hebben, benieuwd wat hij zegt aangezien ik altijd door hem word afgewimpeld. Bij ons ook twee katten, echt m'n kindjes.. Wat nu de kattenkamer is word straks, als het zover is, de babykamer.. Kan ze er moeilijk uit weg houden omdat daar echt de krabpa staat etc, wij hebben niet zo heel groot huis. Zie het tegen die tijd wel weer, op het moment wil ik gewoon eerst weten waarom mijn lichaam zo van slag is!
He, Brit, wat vervelend! Ik zou idd even contact hebben met je huisarts want dit is natuurlijk niks zo. Pfff, voel me zo beroerd vandaag. Net alsof ik een griepje onder de leden heb. Ben eerder naar huis gegaan van stage en morgen blijf ik ook lekker thuis.
Boogschutter lief van je dat je met mij mee denkt Ik heb het idee nu ook weer los gelaten..al voel ik wel nog steeds een zeurend gevoel in mijn buik en inmiddels ook in mijn rug. Zou ook gewoon aankomende menstruatie zijn of iets. zie het vanzelf wel over een week! En zo niet..gaan we gewoon weer naar de volgende ronde! Brit wat vervelend voor je dat je lichaam zo van slag is! Emma vervelend meis! Maar alles voor een goed doel.. ik dacht bij mijn zwangerschap als ik mij beroerd voelde altijd..gelukkig! Dan weet ik tenminste zeker dat ik het echt ben, soort bevestiging wat je steeds weer krijgt.
Emma ben je alweer wat opgeknapt? Vlinder wanneer heb jij je nod? Nou vandaag inmiddels dag 41 is daar dan eindelijk mijn ong! Ben zo blij dat het er is haha, vergeleken met vorige cyclus is hij dan wel weer even lang! Ik heb alle ovu testen bewaard dus als ik straks thuis ben ga ik toch eens 14dagen terug kijken hoe de ovu test toen was, wel benieuwd naar! Ik ga overigens niet meer opnieuw testen ligt voor mij echt teveel druk op omdat ik iedere dag opnieuw naar die donkere streep uitkeek. Ennn nog een klein maandje en dan gaan we lekker op wintersport, na de vakantie zie ik wel weer verder. Hebben jullie eigenlijk voor de loop van het jaar al een vakantie gepland?
Mwah, gaat wel iets beter weer, alleen nu weer hoofdpijn. Over die vakantie: laten we nou net vorige week onze wintersport geboekt hebben. Zaterdagochtend snowboard weg gebracht om te laten slijpen en waxen. Had zoiets van: dan zijn we er lekker een weekje uit en dan kunnen we in die vakantie leuk een kindje maken..... maar die zit er al! Ik dacht echt écht dat het niet raak zou zijn. Denk wel dat ik ga snowboarden (tenzij vk anders zegt), alleen rustig aan en geen risico's meer nemen. En ach, mocht snowboarden niet lukken: ze hebben daar ook een zwembad
Hihi ik had toen voor de zekerheid op zitten zoeken of je mocht snowboarden als je zwanger zou zijn en er stind dat het de eerste 12 wkn geen kwaad kon omdat je kindje dan veilig achter het schaambot in je buik zit! En inderdaad zat andere mogelijkheden dan het boarden! Hoop dat je je tijdens de vakantie wel goed voelt! Zou er extra van genieten, waarsch laatste vakantie samen!
En dan zit je al in week 5! Alleen nog geen symptomen... Inmiddels weet de familie het al, mijn vriend kon het niet voor zich houden! Ook een aantal vrienden weten het al, en het gaat al snel rond. Ik doe lekker rustig aan, want die moeheid is er wel! Ook begonnen met mama compleet van davitamon. Doordat ik sneller zwanger werd dan ik dacht slikte ik nog geen foliumzuur. Volgende week even een afspraak maken!
Spannend he, die eerste weken. Ik kijk nu al zo uit naar het moment dat ik de 12 week voorbij ben. Heb een soort zwaar gevoel onder in mijn buik, net een soort spierpijn. Vk bellen doe ik nu ook nog even niet, moet even wat uitzoeken m.b.t. de verzekering.