He Vlinder, wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt! Een week geduld, succes!! We duimen met je mee. Hier vind ik het ook allemaal bijzonder vaag... Sinds gisteren last van mijn borsten, vandaag zelfs echt flink. Ei zou pas over een week moeten komen, dus ik snap er niks van... Ideeen?
He wat vervelend Vlinder, ik zou ook vandaag een kruidvat test doen. Ik hoor ook van vele dat zo'n digitale test meer HCG nodig heeft en de Kruidvat testen zijn veel gevoeliger. Ik vertrouw die digitale testen gewoon niet. Weet je wat je ook kan doen, gewoon de dokter bellen en zeggen dat je positief hebt getest. Je eerste test die je liet zien, vond ik best duidelijk. En dan vraag je gewoon aan je dokter of zij een test doen (bespaart je ook nog is geld hihi)
Ik zou ook een kv test doen als ik jou was. Daar lees ik eigenlijk alleen maar goede dingen over. Verder kan het zo zijn dat je met middagurine beter test. Ik had op een zaterdagmiddag voor het eerst getest. Volgende ochtend weer en die streep leek mij iets vager. Ik testte blijkbaar beter in de middag. Misschien jij ook? Kan ook zijn dat je gewoon wat langzamer hcg aanmaakt en dat het even wat langer duurt. Test anders vanmiddag nog met een kv test (zitten er toch 2 in een doosje). KNUFFEL!
Zo, ik net thuis van het ziekenhuis. Intake gehad, allerlei vragen doorgenomen, hierna gelijk mijn eerste echo gehad. Bij de vragenlijst werd doorgenomen hoelang we al een relatie hadden, wat voor werk we deden, of we roken/alcohol gebruiken, achtergrond van ouders en hoe me cyclussen na het stoppen van de pil zijn. Bij de inwendige controle, eerst gekeken via een eendenbek hoe het eruit zag, was prima. Hierna ging ze voelen ook dit was goed. Toen de inwendige echo, eerst mijn linker eierstok deze zag er prima uit, had een aantal blaasjes maar niet schrikbarend veel. Toen kwamen we bij mijn rechtereierstok, ik zag het gelijk, enorme ketting veel zwarte blaasjes, en jahoor.. 99% kans PCOS Ook gelijk zag ze dat binnenkant van mijn bovenbenen overmatige beharing hebben en ken je nagaan gisteren geschoren! En bij mijn navel ook. Was echt een ontzettend lieve vrouw, stelde me gelijk gerust dat ze me gelijk ging uitleggen wat het inhield en hoe verder. Wel had/heb ik nu mijn eisprong, want ze zag het aan het slijm en het vocht in mijn buik. Moest gelijk bloedprikken in het ziekenhuis, 13 maart vriendlief potje inleveren en 14 maart moet ik nog een keer bloedprikken. Dan gaan we even heerlijk een weekje genieten op vakantie en die maandag mogen we gelijk terugkomen en krijgen we de uitslagen en plan van aanpak. Waarschijnlijk Clomid en dan gaat er bijgehouden worden hoe de eitjes rijpen etc.. Sorry voor dit mega lange verhaal! maar moest het even van me af schrijven!
Ja tuurlijk moet je dat even kwijt! En dat mag hier ook, daarvoor is zp. Kan me voorstellen dat je ervan schrok. Denk dat het ergens heel dubbel voelt: je wist zelf al ergens dat het niet goed zat en je kreeg gelijk. Nu wordt er ook (eindelijk) iets mee gedaan en kan je weer in stappen vooruit denken. Aan de andere kant is zo'n medisch traject ingaan nooit een pretje en brengt het weer andere onzekerheden met zich mee. Knuffel voor jou hoor, en je mag hier zoveel van je afschrijven als je wil.
Goed dat je van je afschrijft! Mag altijd! Wat Emma schrijft is waar, zal een heel dubbel gevoel zijn voor je. Ook interessant om te lezen, dat ze wel meteen van alles doen ipv alleen een intakegesprek. Ben benieuwd of het bij mij over 2 weken hetzelfde is, zal misschien per ziekenhuis verschillen.
Dat klopt Emma en ik zie het ook echt als stappen vooruit en dan met een achterwacht, tuurlijk het zal ook het een en ander met zich mee brengen. Maar ik heb in ieder geval nu zekerheid! En alle puzzelstukjes vallen op z'n plek nu, ook de 'lichamelijke' klachten die ik al een aantal jaar heb. Casey ik had me ook voorbereid op alleen een intake hoor, had eigenlijk die echo niet gelijk verwacht en absoluut het bloedprikken niet. Hoop ook dat jij een net zo fijn iemand krijgt als die ik nu heb.
Je gaat denk nu wel in elk geval flink aan de klus als er nu een eisprong is geconstateerd? Zorg ik dat ik bij de intake in elk geval apk ben, haha!
Ja haha! Dat heb je goed gezien! Nou dat dacht ik dus gister avond ook en ben blij dat ik dat gedaan heb! Haha Bedoel ze zullen echt wel van alles voorbij zien komen, maar toch zo voor je eigen gevoel net iets fijner!
Brit wat heftig! En ook om van jezelf dan die zwarte blaasjes te zien. Maar ze gaan je nu wel helpen! En je gaat nu bijna heerlijk op vakantie. Hoezo ben je naar zh gegaan? Want je hebt pas 5 rondes gehad, toch? Vlinder ik zou je ook een kv aanraden inderdaad. Indiigo, ik heb geen ideeen voor je, want ik heb namelijk hetzelfde. Kmoet ook nog een week maar voel al krampen en rugpijn.
Pfff, volgens mij is de misselijkheid gearriveerd, Had er 2 dagen geleden ook last van maar toen dacht ik nog: kan aan het eten liggen. Maar vannacht weer... bah wat kan je beroerd zijn zeg. Nu nog steeds wat misselijk maar gelukkig lang niet zo erg. Meer een weeïg gevoel wat steeds aanwezig is. En elke keer bij het omdraaien in bed voelde ik mijn borsten, die doen ook lekker zeer. Vanmiddag om 15.00 uur naar de vk voor intake... ben benieuwd!
Oh ik ben dus niet de enige, echt af en toe snachts zo misselijk,gelukkig afkloppen nog niet hoeven kotsen, maar o o o wat misselijkheid. Niet elke avond gelukkig. En ook met omdraaien pijnlijke borsten. Succes vandaag bij de verloskundige
@brit Helemaal mee eens met de rest, wat goed dat je het van je af schrijft. Dat mag allemaal hier Wat heftig om te lezen, ik zie het wel als je hebt bevestiging op iets wat je al soort van wist, en nu heb je lieve dokters die er voor je zijn en je zullen helpen om er zo snel mogelijk vanaf te komen. Het is gelukkig wel iets wat ze vaker mee maken. Hoe reageerde je moeder toen je haar dit vertelde?
Studente klopt vijfde ronde, maar kon geen eisprong vinden dmv ovulatietestjes en me cyclussen zijn lang en door mijn eigen beroep weet ik dat de kans op eisprong dan nihil is. Ook heb ik bij mijn laatste cyclus weken bruin verlies gehad en het zat me niet lekker. Ben blij dat ik naar de huisarts ben gestapt en niet maanden heb gewacht, vooral nu dit eruit gekomen is! Boogschutter die reageerde superlief! Vandaag goed gesprek erover gehad, ze was er zelfs een beetje geschrokken van en mijn vader belde er zelfs vanmorgen over om te horen hoe ik er zelf onder was etc. Moeder is er nu wel mee bezig omdat ze gister avond is gaan googlen en heeft zitten lezen dat je toch de medische molen ingaat met zicht op een zwangerschap.
En bedoel je dan je 41 dagen, of ook je 35? Ik heb ook altijd lange cyclussen (rond de 35 dagen) namelijk?!
Ik had net een belangrijk gesprek en stond rechtop, opeens voelde ik wat.... En ik wist gelijk: &#*, dat is mijn menstruatie. Vandaar ook dat enorm zeurende gevoel in mijn onderrug en de krampjes... Het was wel een klein beetje bloed (half theelepeltje niet eens). Ik hoop natuurlijk dat het niet door zet, maar zal natuurlijk wel. Wel een nette 2e cyclus: 28 dagen!! Vorige cyclus was precies 1 week langer.
Studente super nette cyclus van 28 dagen, wat de gyn mij gister heeft verteld is dat tussen de 28 dagen en de 35 dagen normaal is en alles wat daarbuiten valt en vooral de langere cyclussen daar bijna geen eisprong bij voorkomt! Ik ken dat gevoel dat je bijv staat en denkt gedaver ik voel het, dat had ik altijd toen ik de pil nog slikte kon precies voelen wanneer ik als een speer naar toilet moest rennen. Bij mijn 35 dagen als dat had gebleven had ik me geen zorgen gemaakt en had ik niet eerder naar de gyn toe gestapt, maar iets voor mijn gevoel zat niet lekker. Emma hoe was je intake bij de verloskundige?
Dankje voor de uitleg! Het is zojuist officieel: ik ben dus echt ongesteld nu.. Ik dacht serieus een uur geleden nog dat ik zwanger was (rugkramp, speldenprikjes in mijn baarmoeder en een mini beetje bloed) hahaha. Ik was soort van overtuigd zelfs.
Ach meis ik kan me goed voorstellen hoe het voelt hoor! Ik hoop voor jou dat je aankomende cyclussen ook zo netjes bij 28 dagen zal zijn! Ken je nagaan hoe je symptomen van je menstruatie je soms een beetje voor de gek kunnen houdenn.
Ik ben ook al de hele week niet helemaal lekker. Vandaag onder het koken moest ik toch echt kotsen! En dat met een lege maag. Niet heel fijn. Maar daarna wel heerlijk 2 borden vol gegeten! Nu begint het misselijke gevoel weer terug te komen. Ik ben er nu al flauw van!