wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Dank jullie wel allemaal!!!
    Hebben t aan ouders verteld, broers/zussen, beste vriendin en een bevriend stel(erg snel maar delen graag ons geluk haha) en dat heeft z'n vruchten afgeworpen haha iedereen dol enthousiast en al cadeautjes gekregen haha!

Studente ja heb dat hier wel vaker gelezen, is je luteale fase oid en moet tussen de 10 em 16 zijn dacht ik. Weet niet precies maar is dus niet bij iedereen 14 dagen terug rekenen.

2. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #942 boogschutter88, 4 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2014
    Als je precies wil weten wanneer je eisprong is, kan je ovulatie sticks kopen. Maar lees ook van veel meiden dat ze dan meer in de stress raken en het "moet" gevoel krijgen ipv dat het leuk blijft. Ik voelde me eisprong altijd. Ik zelf gebruikte de MBK app. Die berekent je meest vruchtbare dagen, ik had 3 verschillende cyclussen in gevuld (28,29 en 30 dagen) en toen me vruchtbare dagen opgeschreven.

De laatste tijd ben ik te moe om seks te hebben, voel mij hier wel schuldig over tegen over mijn vriend...maar gelukkig begrijpt mijn vriend me heel goed, zo fijn :) het is niet dat ik geen zin heb, maar gewoon moe, mentaal en lichamelijk.. Nog meer meiden die dit herkennen? Ook mijn borsten doen zo een PIJN :$ heb gewoon op de bank mijn BH uit gedaan poeh wat een opluchting!

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, positief blijven denken. Misschien duurt het nog eventjes voordat je zwanger bent maar in die tijd ben je wel mooi een stuk opgeschoten met je stage/scriptie. Je diploma is tenslotte ook iets waar je trots op mag zijn (en blij). Nog even doorbijten meid, je kan het! Voor je het weet heb je een positieve test in je handen.

4. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Ahhh baaldag. Ga van cyclus van 34 naar 26 dagen.
    Op werk alles stom, laat van alles vallen en daarna ga ik naar de wc en ja hoor... :( maar des te sneller er weer nieuwe kansen zijn.
    Ik heb dmv ovulatietesten btw gekeken naar mijn meest vruchtbare dag en dit was de 20e. Dus 13 dagen geleden. Hoeft dus niet precies 14 dagen te zijn.

5. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar dit is toch heel positief nieuws?

Mijn cyclus was eerst 35 dagen, en dat is pas lang wachten! Mijn 2e cyclus was al fijn een weekje korter!

Jij ook in ronde 3 dus?!

6. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik maak me trouwens een beetje zorgen om Vlinder... Ze reageerde normaal toch bijna elke dag?!

7. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Ja dat is ook goed nieuws :) maar had gewoon even wat anders gehoopt. En heb t ook nog eens helemaal niet meer naar mn zin op werk. Dus had gehoopt dat ik dan posi zou testen dan was mn week toch nog goed :) maar niks aan te doen. We gaan weer verder, ook ronde 3 iig :) volgende week lekker op wintersport. Dus onbezorgd genieten is ook wel fijn.

Idd niks meer van Vlinder gezien sinds ze vertelde over die test toen. Hoop dat alles goed gaat!

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    keet, jammer dat je ongi bent geworden maar op zich wel goed nieuws dat je cyclus iets korter is geworden, scheelt weer wachttijd ;)
    Lekker op vakantie dus! Waar ga je heen?

@Studente
    Ik maak me ook een beetje zorgen.
    Uit haar laatste berichtje hier begreep ik wel dat ze heel erg teleurgesteld was in de test die "niet zwanger" zei en dat ze alles even wilde laten rusten... dus denk dat het betekent dat ze hier ook even niet wil lezen en/of posten. Ik hoop dat ze van de week weer hier is met een mooie foto van een knaltest.

@boogschutter
    Hier de seks ook op een laag pitje hoor. Gewoon omdat ik misselijk ben. Had eerder ook een gevoelige onderbuik en door het stoten is het helemaal niet prettig. Dus dan maar even niet, komt wel weer.
    Overigens doen mijn borsten de laatste 2 dagen veel minder pijn.

9. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ik heb er dan blijkbaar overheen gelezen, want ik had nooit gelezen dat ze "niet-zwanger" heeft getest! Hoop in ieder geval dat t goed gaat.

Keet, ik snap je wel! Je hoopte inderdaad dat je niet ongesteld zou worden. Veel plezier op vakantie! Heerlijk hoor! Mijn vakantie is helaas al voorbij.

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vlinder, hoe is het nu meid? Heb je nog weer getest? Inmiddels langs de huisarts geweest of toch ongesteld geworden?

11. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Jaaaa volgende vruchtbare periode valt in de wintersport. Dus dat vind ik wel leuk :) lekker ontspannen genieten van elkaar! We gaan naar Frankrijk, dus gaan een Frans kindje maken haha! Waar was jij heen Studente?

Emma aan wie heb jij het allemaal verteld al? :)

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Keet

Lekker naar de Franse Alpen dus. Gaan wij ook heen. Leuk vooruitzicht om dan je vruchtbare periode te hebben :D
    Zelf had ik ook bedacht dat het wel leuk zou zijn om dan een kindje te maken maar die zit er al in (had er echt zooo op gerekend dan nog niet zwanger te zijn ;)).

Ik heb het alleen op mijn stageplek verteld aan mijn leidinggevende en de directeur. Heb ze met klem gevraagd niks tegen anderen te zeggen. Ik blijf wel wat aan het werk maar dan thuis en ik doe wat ik aankan. Moet zeggen dat het een hele opluchting was, ze hadden veel begrip. Ik zit af en toe een uurtje te werken en ik rommel wat in huis aan. Ook kan ik hier pakken wat ik wil (qua eten en drinken). Heerlijk om niet, al vechtend tegen de misselijkheid, 's ochtends de deur uit te moeten.

Ouders enzo vertellen we het na de combinatietest (als die goed is). Dat zal met ongeveer 12 weken zijn. Ik vind het moeilijk om mijn mond te houden maar het is ergens ook wel fijn om nog geen "goede adviezen en tips" te krijgen. Lekker samen een geheim hebben ;) En we willen het graag persoonlijk vertellen en mijn schoonouders zijn tot ergens in april op vakantie in het buitenland. Nog even wachten dus :D

13. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Wat heeeerlijk dat je lekker vanuit huis kunt werken zegggen. Bij een mindere dag lekker in de pyjama werken ;) lovely! Of bij mooi weer lekker buiten :)
    Knap hoor, dat je het zo lang geheim houdt. Ik ben daar denk ik veel te hysterisch in haha. Maar stel nou dat er iets uit die combinatietest komt? Vertel je het je ouders dan wel alsnog? Lijkt me allemaal zo moeilijk. Maar ik moet nog maar zien hoe wij alles gaan doen hier. Eerst maar zorgen dat het raak is. Lijkt me een geweldig gevoel, zon positieve test :D

14. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Keet88 ik ben lekker thuis gebleven!

Heb helaas een virus opgelopen.. Wist niet dat je je ZO beroerd en misselijk kon voelen. Ik dacht vannacht nog: oke misschien maar niet meer proberen zwanger te worden. Als k binnenkort zwanger raak en dan ook zo beroerd ben dan kan ik wel fluiten naar mijn diploma. Bah, wat misselijkheid met je kan doen..

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @keet
    Geen idee of we het dan wel of niet vertellen. Maar goed, eerst die termijnecho maar en zien of er een hartje klopt en of verder alles er goed uit ziet.
    Ben allang blij dat we nu dus geen verjaardagen hebben, anders was het veel moeilijker geweest om geheim te houden. Normaal houd ik wel van een wijntje en een stukje zalm en filet americain op een toastje enzo :p

@studente
    Wat vervelend dat je een virus hebt! Ja, dat misselijk zijn is niet bepaald een pretje. Tip: Haal de echte Coca-Cola (de gewone, geen light ofzo) en probeer daar wat van te drinken. Helpt bij mij ook tegen de misselijkheid, ook als het van ziek zijn komt.
    Veel sterkte en beterschap, hoop dat je snel opknapt.

16. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! EINDELIJK! Weer een berichtje van mij..
    ik zal morgen eens alle berichten terug lezen, maar ik zat er even een paar dagen door heen..
    na de licht positieve test heb ik een digitale test gedaan, deze was negatief.
    ik snapte er echt helemaal niets van en belde toch naar de dokter, deze vertelde mij een week te wachten en dan weer te gaan testen.
    dus ik wachte het maar af..
    voor mijn gevoel was ik echt zwanger, dus die knal positieve test moest alleen nog een extra bevestiging zijn.
    tijdens het wachten, werd ik een paar dagen later helaaaas..ongesteld!! 1e dag heeel veel donker bruin, tweede dag bloed. En derde dag weer bruin. En vervolgens niets meer. Ik dacht echt dit kunnen weer 3 dingen betekenen: of ik was echt zwanger, maar heb een miskraam, of de innesteling is gewoon mislukt en ben ik gewoon echt ongesteld, of het licht positieve streepje was een voorgedrukte en ben ik gewoon laat ongesteld, of ik ben wel zwanger en was dit de innesteling. Ik wist het even niet meer. en besloot om ook even niet meer er mee bezig te houden en ff niet te reageren.. even hele beeld kinderen uit mn hoofd. En nu is mijn misselijkheid enz. Ook helemaal weg. Heb niet meer getest, bang voor teleurstelling. Dus ik ga er nu gewoon vanuit dat ik niet zwanger ben en als ik het wel ben, merk ik dat binnen een paar weken vanzelf wel bij mijn volgende nod. Ik wil mezelf niet meer zo gek maken. dus ik richt me nu weer even vol op de laatste 3 maandjes op school en ga me niet meer met mijn nod enz. Bezig houden. Ik denk ook dat het op die manier eerder op mijn pad komt als ik het even los laat. Dus we wachten het af. Ik wil wel gewoon mee lezen hoe het met jullie gaat en ik zal ook af en toe een berichtje plaatsen, maar ik ga niet meer teveel op nod dagen, wanneer eisprong enz. focussen.

17. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    O en wat ik nog vergeet te zeggen..
    Ik vind het echt vervelend om zo zeurderig over te komen, terwijl sommige vrouwen echt zo lang bezig zijn en al in de mmm zitten enz. Vind het voor jullie heel vervelend en hoop echt dat iedere vrouw haar droom mag uit komen.

Alleen.. ik wil dit ook zooo graag..
    een collega die zwanger is, is 15 weken en zei laats dat ze soms zo bang is voor de 20 weken echo, voor als het nog mis gaat..dus ik zei ik weet helaas hoe het is. Zei ze op een hele botte toon: ik vind het wel even wat anders als ik nu na 3 maanden nog tehoren krijg dat het mis gaat, dan met 10 weken als het nog NIETS is. Dus ik zei..nou ik was op 2 weken na ook bijna 3 maanden en kijk maar bij 10 weken wat het kindje al heeft, het heeft namelijk alles al..hoofdje, armpjes, beentjes, hartje, enz. Zei ze verder niets op. Alleen tja.. ik ben daar gewoon nuchter in. Dat was echt ff een flinke steek moet ik zeggen!!

18. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Vlinder! Wat een hoop verwarringen, joh! En ik vind het erg knap dat je er even niet meer mee bezig houden. Lekker ff 3 maanden knallen op school, en over die 3 maanden kijk je wel hoe je er dan voor staat. Ik ben zelf over 4 maanden klaar, en over 5-6 maanden willen we lekker een maandje op vakantie in huis van schoonouders in het buitenland. Ik kijk er nu al naar uit. Misschien met baby in mijn buik, maar waarschijnlijk nog klussend, en dan is vakantie een lekkere afleiding. Maar nu dus nog even knallen voor school.
    We hebben er toch geen invloed op. We kunnen wel veel gaan stressen, maar dat vertraagd het proces eerder dan dat het versneld.
    Ergens ben ik wel blij, want als ik zelf gelijk zwanger raakte en 25 weken misselijkheid had moeten studeren.. Tja

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vlinder, dikke knuffel hoor. Balen dat je ongesteld bent geworden (althans, daar lijkt het op). Had zo voor je gehoopt dat op een mooie positieve test. Dat die ene test een licht streepje gaf... ja dat zullen we dus niet weten. Misschien kwam het door je eisprong, misschien was het wel 'raak' maar is de innesteling verder mis gegaan of je hebt een heel vroege miskraam gehad of het was gewoon een stomme test. Probeer er niet teveel bij stil te staan want weten doe je het toch niet.
    Goed van je dat je nu even los gaat laten. Denk dat dat voor jezelf veel fijner is, relaxter. Jouw tijd komt wel. Geniet vandaag in ieder geval van het mooie lenteweer, heerlijk toch!

Wat een rare opmerking van je collega! Tuurlijk is het met 10 weken wel iets! Zeker als ze weet dat je een miskraam hebt gehad, ze had best even iets tactischer kunnen reageren. Bah, alleen omdat zij nu toevallig wat verder zwanger is zou het voor haar erger zijn?
    Trek je er niks van aan meid, dat is een typisch gevalletje van: ik heb nog nooit een miskraam gehad maar ik weet wel alles beter.
    Lekker links laten liggen die collega.

20. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vlinder wat jammer dat je ongesteld bent geworden zeg!
    En tuurlijk is het rot vooral omdat je je echt zwanger voelde. En wat een ontzettend nare opmerking zeg bah, of het je dan nog geen verdriet doet oid, lekker laten gaan hoor!
    Ook lekker loslaten en ik hoop echt dat je snel een positieve test in handen hebt.

Ik moest even bijlezen!
    Heb het zo ontzettend druk met werken. Ik ben nu echt aan het aftellen, wij gaan naar Oostenrijk toe, ligt nog flink wat sneeuw maar er mag best wat bijvallen omdat de temperatuur in het dal ook rond de 15 graden ligt.

Bij mij jeuken mijn handen alweer, donderdag is het twee weken geleden na mijn eerste bezoek aan de gyn waarbij ik m'n eisprong zou hebben gehad.. Jullie raden het al, ik twijffel, zal ik vrijdag testen of zal ik de vakantie afwachten! Moet wel zeggen deze maand er helemaal niet mee bezig geweest en is me goed afgegaan! :D
    Vriendlief moet donderdag zn potje inleveren en ik mag vrijdag middag weer opnieuw bloedprikken.

Wat een heerlijk weertje zeg vandaag, zijn jullie van de zon aan het genieten?
    Ik ben helaas aan het werk :(

Deel Deze Pagina