wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

Om de dag in de ochtend even klussen en 10 mminuten stil blijven liggen is mij vertelt! Ik heb al allerlei baby spullen verzameld.. kan niet wachten!

2. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    #82 studente90, 29 dec 2013
    Laatst bewerkt: 29 dec 2013
    Ik denk dat we er gewoon rond half februari voor gaan.
    3 keer in de week stagelopen (halve dagen) wilt zeggen dat ik ook 4 dagen in de week vrij ben. Waar nodig heeft mijn zus me beloofd om te helpen/steunen/helpen met eventueel aanpassen van mijn scriptie. Desnoods staan we samen een hele dag in de keuken om voor de komende maand maaltijden te maken om in te vriezen. Daarnaast woont mijn schoonmoeder 5 minuten bij ons vandaan en zij werkt zelf niet en is (desnoods) wel bereid om af en toe schoon te maken.
    Mijn angst is sowieso niet dat het zwaar is; ik kan wel wat hebben. Mijn enigste angst is dat ik door misselijkheid/complicaties de deur niet uit kan. Moet wel erbij zeggen dat ik heel gezond leef en letterlijk nooit naar de dokter of het ziekenhuis ga.

3. Denise1991

Ik zou zeggen! Gewoon oefenen en raak is raak en dan ben je de gelukkigste vd hele wereld ;)

4. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mvanl haha geweldige reactie!!
    ik denk ook.. als je het mooiste wat er is kunt krijgen, waarom niet toch?!
    Het leven is al zo kort. Je kunt wel altijd denken.. eerst dit, dan dat en dan pas een kind.. maar straks heb je alles en dan kom je onder een auto en dan....
    niet dat dat hoeft te gebeuren, maar ik leef vooral in het moment en zie het leven als iets kostbaars, daarom gewoon je dromen achterna gaan.

trouwens even mijn plaatje:
    Over paar weekjes 22 jaar, vriendlief 29 jaar.
    4 jaar relatie, 3,5 jaar samen wonen.
    Op dit moment een hele lege extra slaapkamer die om kinderspulletjes roept.
    Vriend vast contract, ik juni afstuderen.
    3 zussen die op dit moment zwanger zijn!

5. Denise1991

Precies leef het moment ;)!

Dit is mijn leven:

22 jaar (in juli 23) mijn vriend 22 ( in november 23) sinds 2007 een relatie, sinds 2011 samen wonend, beiden werk met als vooruitzicht mijn vriend zomer 2014 vast contract en samen hebben we ook een hond! Net een baby haha! En januari 2014 voor de 2e x tante :) !

6. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denise1991 haha!
    Wat mij de vorige keer hielp: gewoon alles laten voor wat het is, geen ovulatie testen, niet extra klussen,niet anders liggen, geen temperaturen helemaal niets.
    Die dingen hadden ze vroeger ook allemaal niet...
    en ik geloof erin dat een kindje je wordt geschonken wanneer je er aan toe bent.
    en als je met te veel extra dingen bezig gaat houden, lijkt het mij meer op een kunstmatig project..
    Als het echt niet wilt lukken is het natuurlijk een ander verhaal. Maar ik zou de eerste 8 maanden zoieso de natuur zijn werk laten doen en vooral ontspannen.

7. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb mezelf trouwens sowieso een jaar vrij gegeven voor na mijn studie. :D Misschien zoek ik wel een schoonmaakbaantje voor 2 dagen in de week ofzo. Mijn HBO was soms best pittig en ik heb even rust verdiend. Gewoon lekker uitslapen, dingetjes doen in huis, met familie afspreken, mijzelf meer bezighouden met mijn geloof enzo. Denk dat ik na 4 weken de rust weer zat ben haha, maar goed.

8. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een positief bericht: geef nooooit de hoop op! Mijn tante werd na 20 (!!!) jaar zwanger. Doktoren zeiden dat ze onvruchbaar was, maar zij heeft altijd hoop gehouden. Het komt wanneer het moet komen.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Daarom. We hebben ons eigen huis met meer dan genoeg ruimte en we zijn nu 8 jaar bij elkaar, waarvan we 6 jaar samen wonen en inmiddels bijna 2 jaar gelukkig getrouwd.
    Mijn man heeft wel een vaste baan en we hebben voldoende spaargeld. Desnoods gaan we een aantal jaren niet op vakantie ofzo.

10. Denise1991

Daar heb je gelijk in vlinder1992!
    Ben er nu al te veel mee bezig!
    Ik laat de natuur zijn werk wel doen :p

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik slik Gravitamon. Wel duur maar die heb ik om 2 redenen:

1. Het zijn kleine pillen, ik kan ze makkelijk hebben. Ben een moeilijke pillenslikker. En die van VSM (Puur mama ofzo?) schijnen echt HUGE :$ te zijn.

2. Deze pillen ruiken haast niet. Van die van de Kruidvat ga ik haast over m'n nek als ik ze ruik, laat staan dat ik ze slik.

De pillen bevallen goed en ik boer ze niet de hele dag op (heb je met sommige pillen).

Goed op de aanbiedingen letten, wij hebben we gekocht bij Kruidvat toen ze 1+1 gratis waren, scheelt de helft ;)
    Ik slik 5 januari mijn laatste pil en dan zie ik het eerst wel. Tuuurlijk ben ik wel met mijn kinderwens bezig maar ik laat eerst de natuur op z'n beloop. Het eerste half jaar komen ovulatietesten er bij mij niet in.

Overigens, voor alle ladies hier: Je moet op tijd beginnen met foliumzuur slikken (2 weken voordat je met de pil stopt en anders een maand voordat je de condooms vaarwel zegt) en het moet minimaal 400 mg zijn.

12. FamilieS

FamilieS Lid

20 nov 2013
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat blijft indd ook altijd spannend! Het is altijd maar weer afwachten.
    Ik voelde vanalles, maar waarschijnlijk gelukkig niks ernstigs aan de hand! Maar ik moest van mijn HA toch maar een bezoekje brengen aan de gyn. Toen werd ik toch wel een beetje bang, maar er was gelukkig niks aan de hand!
    Ik hoop dat het snel raak is voor jullie!

13. Denise1991

Klopt die van puur mama zíjn mega! Ik heb eigen merk van etos!.. Maar ben ook geen held met pillen slikken... Nog 4 pillen voor het ontpillen :)!

14. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Zit hier nu met de ipad op de bank mn man ligt op de bank hiernaast,
    Heb hem even wat voorgelezen van dit forum en met name de leeftijden etc erbij dat jullie ook allemaal nog zo lekker jong zijn om hem even duidelijk te maken dat we niet de enige zijn haha

Ik vertelde het stukje over foliumzuur en zag hem daarna google wat het was dus wie weet

Hij begint het intresant te vinden hahah

15. Denise1991

Hoe jong ben jij mvanl?

16. Suzanne88

Suzanne88 Lid

28 dec 2013
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te lezen dat jullie ook allemaal voor het eerste kindje gaan!
    Mijn vriend en ik zijn deze maand begonnen😊 na 3 jaar wikken en wegen eindelijk de knoop doorgehakt.

Nu hopen dat het snel raak is!

17. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    24,5

18. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihi mvanl leuk als je het met je man kunt delen!
    vrouwen op een of andere manier van nature al die kennis over vanalles rondom het zwanger raken. Of iniedergeval de grote drang om die kennis te krijgen.
    mannen moeten daar soms eerst even een drempel over heen getilt worden.

wel weet ik van toen ik zwanger was, dat mijn vriend echt net een vrouw leek hahaha. Hij was over enthausiast, wilde alles erover lezen, was heel beschermend em lief voor mij.
    hij ging zelfs sochtends mijn avond eten vast voor mij klaar maken, omdat hij wilde dat ik gezonder ging eten. En ik ben niet echt een heldin in de keuken.

Ook liepen we veel in de prenatal, babypark, babydump enz.
    en hij dacht over alles mee. Ook praatten we veel over hoe we ons kindje zouden gaan opvoeden en wat dat betreft liggen we erg op 1 lijn.

dus heb helemaaaaal weer zin om dat allemaal met hem te kunnen delen.
    We hadden het vorige week al over waar dan de box komt te staan en dat we liever een hang kinderstoel willen die je aan je tafel kunt vast maken.
    zijn weer erg leuke dingen om over te dromen!

19. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Haha al die dingen zijnhier al besproken de kamer en alles zijn al uitgezocht

Alleen omdat hij niks heeft met kinderen van andere was hij altijd bang dat hij zelf ook niet van zn eige kinderen kan houden

Maar toen ik begon te huilen en zei dat ik duidelijkheid wilde wanneer we aan kinderen zouden beginnen deed dat hem zoveel dat ie snachts niet geslapen heeft en de volgende dag zei hij dat hij in april wil beginnen
    Dat hij nog niet het idee van van JJAAA ik wil kinderen maar meer zo van ja ik wil id toekomst wel kinderen haha

Maar daar neem ik graag genoegen mee ;) nu nog suptiel vand at april januari weten te maken haha

20. Denise1991

Het gebeurt als de tijd rijp is! Lekker genieten van elkaar en er niet te veel bij nadenken ;) het is moeilijk en dan ga je misschien stressen en dat is niet goed!

Deel Deze Pagina