wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Keet geniet er lekker van! En het zou ook juist ergens lekker zijn als je een weekje internet vrij ben

Huh gister stond er op mijn banner dat ik het meest vruchtbaar ben, en vandaag heb ik mijn eisprong. Gaan die 2 dingen niet samen op 1 dag? Wat weet ik ontzettend weinig hierover, zeg.

Een heel weekend op het neefje en de kleine nichtjes van mij man passen. YEAH

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ brit en keet
    Fijne vakantie! Brit, zou jij nog testen?

@casey
    Ik hoop ook voor je dat het allemaal wat mee blijkt te vallen. Maar focus je meer op dat ze er wat aan gaan doen dan dat er wat mis is. Ze kunnen tegenwoordig zoveel. Komt vast helemaal goed.

@studente en boogschutter
    Toch wel fijn dat er zo'n forum als dit bestaat he? Zou veel dingen toch niet met klasgenoten of de buurvrouw willen bespreken :p Ik hoop straks natuurlijk wel het e.e.a. met mijn moeder te kunnen delen maar voor haar is het ook al lang geleden en ze heeft soms nog opvattingen uit het jaar nul. Wat toen normaal was is nu soms compleet achterhaald.
    Moet trouwens zeggen dat ik er op mijn 24ste nog helemaal niet aan moest denken kinderen te krijgen, was zo druk bezig met afstuderen enzo :p
    En een jaar later stond ik er om te springen haha. En nu is het dan eindelijk zo ver, op m'n 27ste.

Heb trouwens dat ik bepaalde producten niet zo goed kan verdragen. Met name eten uit pakjes waar veel kruiden in zitten (van Honig en Knorr e.d.) Dan ben ik 's avonds misselijk(er) en als ik dan op bed ga gaat mijn maag toch tekeer, niet normaal.

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Je hebt rond je eisprong je vruchtbare dagen. Omdat de sperma 48 uur houdbaar is kan je paar dagen voor je eisprong het gezellig maken, de sperma blijft dan goed als de eisprong eris. Vandaar veel stellen rond eisprong het flink gezellig maken zodat wanneer de eisprong er is, er ook zaadjes zijn :) hoop dat je het snapt, ben nooit zo een ster in logisch uitleggen haha.

Haha dat zou ook echt heel grappig zijn, als je iemand gewoon zou kennen hier. Als ik om mij heen kijk kan ik met niet voorstellen dat zij al met kinderen bezig zijn. Maarja wie weet denken ze dat ook over mij :p

Fijne wintersport vakantie, kom heel terug :cool:

Wie van jullie gaat binnenkort testen?

4. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Boogschutter, ik snap het hoor, thanks! Wat ik ook had gelezen was dat als je eisprong geweest is, het bijna al te laat is met gemeenschap hebben.

Heb nu 3 oppaskindjes, pfff druk druk. Manlief is nu binnen aan het springtouwen met ze.

De mensen uit mijn klas lijken inderdaad niet zo alsof ze nu al kinderen willen.

5. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Emma, ik heb ook niet het gevoel dat er iets mis is met mij, maar geloof mij, na 13 rondes begin je al moedeloos te worden. Omdat mijn schoonzus en zwager ongewenst kinderloos zijn na 8 jaar proberen en zonder oorzaak, voelt het nog heftiger. Maar heb stiekem zelfs hoop dat ik volgende week gewoon niet meer ongesteld ga worden :). Heb van de week tegen mijn ouders verteld dat we bezig zijn en best al veel mensen weten dat, ik ben ook echt zo een moedertje, dat is duidelijk voor iedereen, haha.

Wanneer ga jij het vertellen aan je ouders Emma?

Studente, heb je kunnen slapen met 3 koters in huis? Ga je vandaag wat leuks met ze doen?

Een heel fijn weekend allemáál!

6. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    keet en brit fijne vakantie!

13 rondes lijkt mij ook echt heel vermoeiend casey!! Ik zou je dan gelijk hoop willen geven door te zeggen dat het bij mijn zus bijna twee jaar heeft geduurd, zonder medische oorzaak en ze gewoon zonder mmm spontaan zwanger is geraakt. en bij de tweede was het binnen 3 maandej raak. maar ik snap heel goed dat je daar helemaal niks aan hebt, je wilt gewoon een kindje..
    Ik hoop voor je dat het deze maand en anders binnenkort raak is! ik ga voor je duimen!

7. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #1027 boogschutter88, 15 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
    Ik zat gistere op werk en toen kwam ik met 2 collages op het gesprek een gezin stichten, 1 van mijn leeftijd, en een ander van 20 geloof ik (Heel normaal dat zij er nog niet aan denkt).
    Maar die van mijn leeftijd vertelde dat ze nooit kinderen wil en dat ze het liefst de hele zooi (zo noemt zij haar eierstokken) eruit zou willen halen. Zij weten nog niet dat ik zwanger ben, maar vond het best moeilijk om te horen. Ken namelijk niemand die dit ooit zo heeft gezegd en zo hard. Heb dit ook tegen haar gezegd, ook dat als haar biologische klok gaat tikken ze er misschien anders over gaat denken. Moest het even kwijt, ze was er ook zo kil over...toen ik ook vroeg hoe haar vriend erover dacht, zei ze dat hij er nog niet uit was. Nou toen ik serieuzer werd met mijn vriend is dat het eerste wat ik vroeg, anders zou het klaar zijn voor mij. Maar gelukkig was dit niet het geval. Sorry ik moest even mijn ei kwijt! Schrok zo van haar verhaal gisteren, maarja ieder zijn ding...

O en wat zwangerschapskwaaltjes nieuws, gisteren hoorde ik voor het eerst het liedje van Marco Borsato en zijn dochter - samen voor altijd en barste gelijk in tranen uit, wat is dat een lief nummer zeg! :p

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, ik kan me goed voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. Toch blijf ik voor jou goede hoop houden. Ik heb het idee dat jouw cyclus wat normaler wordt nu (je had toch hele korte cyclussen?) Maar goed, wie weet komt er wat uit een onderzoek en kunnen ze er wel wat aan doen.

We vertellen het na een goede uitslag van de combinatietest. Volgende week op vakantie en dan maandag 31 maart de termijnecho. Als daarbij alles goed lijkt is het even de vraag hoe ver ik ben want de nekplooimeting kan niet voor de 11 weken. Maar het kan zijn dat ik wat korter zwanger ben natuurlijk. 's Middags na de echo gelijk bloedprikken. Uitslag bloed duurt minimaal een week en daarna is de nekplooimeting. Denk zelf dat het niet eerder dan het weekend van 12 april wordt voor we het vertellen. Volgens de berekening van eerste dag van je laatste menstruatie (dat was 10-1) ben ik dan 13 weken.
    Hoe ver zal ik echt zijn? Misschien kunnen jullie meedenken:
    22 januari had ik soort spierpijngevoel in de schaamstreek. Net of alles onderin mijn bui een beetje beurs was.
    24 jan was dat gevoel weer weg
    25 jan had ik een soort dikke prop slijm in mijn ondergoed zitten/dikke afscheiding (wit)
    vanaf 4 feb had ik gevoelige borsten.
    8 feb positief getest.

9. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Vind ik moeilijk om echt wat over te zeggen Emma... Ik weet het bij mezelf eigenlijk ook niet. Mijn ongi was 16 feb, toen van 25 tot 28 zeer gevoelige borsten, vanaf 7 maart kramp in mijn onderbuik en 11 maart een zeer positieve test. Klopt volgens mij helemaal niks van... Ik denk dat je gewoon moet wachten op je termijnecho. Hoe komt het dat die zo laat is? Je bent dan al 12 weken, of niet? Ik mag met 7 a 8 weken al. Ze hebben hem zelfs vervroegd omdat ik gewoon niet weet hoe lang ik al zwanger ben.

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    11 weken ben ik dan. In principe doen ze maar 1 echo, ze hebben zelf niet eens een echoapparaat. Moet er apart voor naar de stad. Iets eerder mocht wel maar dan ben ik zelf net op vakantie.
    Maar, hoe later je gaat, hoe meer er te zien is en hoe leuker het plaatje. Het enige wat ik vervelend vind is dat je dus niet weet of er een hartje klopt nu. Daar ben ik best wel zenuwachtig voor. Al zegt een kloppend hartje bij een vroege echo ook niet altijd alles natuurlijk.
    Mijn zwangerschapssymptomen wisselen best wel (ene dag last van misselijkheid en de volgende twee dagen weer bijna niet, borsten doen best wel pijn en dan weer weinig pijn) maar heb wel wat steekjes en krampjes in de baarmoeder dus volgens mij groeit het wel allemaal.

11. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL

ik snap heeeel goed dat je dit kwijt wilde.. wat naar zulke opmerkingen!! ik kan daar ook echt niet tegen!! iemand die ik ken die zwanger is, heeft ook telkens van die nare opmerkingen.. dan vraag ik hoeveel weken ze is en dan zegt ze: geen idee, dat ga ik echt niet bij houden hoor..ik poep het er vanzelf wel uit.
    dan denk ik: wees toch blij!!!! het is het allermooiste wat er is!!!
    of van die mensen die zeggen dat kinderen toch alleen maar poepen en plassen..

vandeweek had ik een verjaardag en er waren bijna alleen maar meiden die of zwanger waren of al een kindje hadden en ze praatte alleen maar over hun uitzet. ik wilde er wel over mee praten, maar dacht..ze zullen wel denken waar bemoei je je mee. dus ik voelde er mij niet helemaal op mij gemak. zei ik tegen iemand..volgens mij ben ik de enige die geen kind heeft. zei ze: nou en volgens mij ook de jongste, want hoe oud ben je 25? toen zei ik nee 22. zei ze: ooooooo maar dat is nog wel heeeel erg jong, dan zou ik nog helemaal niet aan kinderen denken.

en ook van die mensen die zeggen: meid ga lekker leven! je bent nog veel te jong..
    als ik nou wil leven met een kind? vrienden van ons zijn allemaal boven de 30 en zeggen dan: jullie moeten nog helemaal niet aan kinderen beginnen.

pfff ik walg zo van al die opmerkingen.. waarom kunnen mensen nou niet eens in elkaar inleven en nadenken voor je iets zegt..

12. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Wat ik niet snap is dat veel mensen (zelfs met kids) inderdaad zeggen dat je nog moet leven, maar wie zegt dat je niet kan "leven" met kids?? Als of je wereld stil komt te staan?? Ik zal heeeel veel houden van mijn kind, maar echt niet dat mijn leven stil gaat staan, het zal veranderen maar echt niet stil staan. Het leven is soms te kort om te wachten tot alles "perfect" is en de juiste tijd.

@emma mijn symptomen komen en gaan ook. Kotsen heb ik nog niet gedaan. Het zijn de HCG hormonen die je zo laten voelen, dus die zullen ook wel de ene dag meer en de andere dag minder zijn. Dat is mijn theorie er achter haha

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zo'n reactie is natuurlijk niet leuk, zeker als je zelf een kindje verwacht. Tel daar jouw hormoontjes bij op en je voelt je gelijk ellendig ;)
    Maar wie weet wordt er wel heel vaak aan haar gevraagd: wanneer gaan jullie nou eens aan kinderen beginnen? Misschien wil zij ze echt niet (om wat voor reden dan ook). Dan is zo'n vraag heel vervelend (denk haast net zo vervelend als je ze wel wil en niet kan krijgen). Alsof ze iets moet terwijl ze dat niet wil. Bij mij is er ook wel eens een harde opmerking uit gekomen nadat ik wéér de vraag kreeg: Wanneer jullie?
    Trek het je niet aan en laat haar lekker links liggen als het om het gespreksonderwerp 'kinderen' gaat. Er zin vast genoeg andere mensen met wie je het er wel leuk over kan hebben.

@vlinder
    Kan me voorstellen dat dat soort opmerkingen vervelend zijn. Tuurlijk kan je nog wel leven met kinderen. Alsof je dan nooit meer het huis uit komt ofzo. En niet iedereen onder de 25 houdt van elk weekend feesten.
    Denk dat de meesten ook bedoelen: maak eerst die mooie reis of geniet nog even van elkaar. Zo zijn mijn buren bewust een maand op vakantie geweest naar Nieuw-Zeeland voordat ze aan kinderen begonnen. Dat doe je toch minder snel met zo'n kleintje.
    Hoe dan ook, als je er zelf klaar voor bent dan ben je er klaar voor toch?
    Zelf verwacht ik geen vervelende opmerkingen maar als die wel komen heb ik mijn woordje al klaar: *insert toon sarcasme* wat erg dat JIJ er last van hebt dat IK/WIJ een kind krijgen. Dat zal wel zwaar voor je zijn....
    :p

14. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Emma, goede opmerking haha!

Ik vroeg aan de dokter hoe het precies zit met de dagen waarop je het meeste kans hebt op bevruchting. Zegt ze: maar het maakt toch niet uit hoe snel het gebeurd, je bent toch nog zo jong?! Hoe kan een dokter dat zeggen?

15. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga trouwens pas testen na mijn NOD, voor diegene die het vroeg. 29 maart is dat dus.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Studente, wat een domme opmerking van zo'n arts!
    Goed dat je netjes wacht tot (na) je NOD.

Deze week nog even laatste werkdingetjes doen en even flink in huis poetsen en dan gaan we vrijdagnacht op vakantie. Dus volgende week ben ik offline ;)

17. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    emma idd goede opmerking van je!!

studente pff..en dat van een dokter!
    ach ja.. als hun er idd een probleem van willen maken moet zij dat zelf weten..
    wij weten wel beter! je bent zo oud als je je voelt. En als wij nu aan kinderen toe zijn, zijn dat onze eigen keuzes die we maken. Ik weet zeker dat ik als ik een krijg het veel liefde kan geven en het veel kan bieden binnen de opvoedig, ongeacht
    mijn leeftijd

18. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    emma genietze van t poetsen, dan gaat de tijd snel voorbij!!
    ik vind het zelf altijd heerlijk.. een dag vrij, muziek aan, wasjes draaien, poetsen en als ik in een hele gekke bui ben, even de ramen wassen met mooi weer..heerlijk!

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    O ja, hier ook een buurvrouw die vindt (zei ze een keer, we hadden het toevallig over kinderen krijgen) dat je beter kan wachten tot je wat ouder bent. Zij was 32/33 ofzo bij de eerste. Toen ze aan de tweede begonnen lukte dat dus niet! Uiteindelijk heeft ze pas op haar 39ste de tweede gekregen.

Ik weet ook nog niet hoe ik het allemaal ga doen in de toekomst maar carrière maken kan ook als de kinderen naar school gaan. Ben 27 en wilde gewoon niet langer wachten, vooral omdat ik weet dat ALS er een tweede komt die niet direct achter de eerste aan komt.

20. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    emma vervelend van je buurvrouw.. dat soort situaties hoor ik ook wel regelmatig!
    Ik heb ook even getwijfeld om eerst nog een opleiding erbij te gaan doen en daarna pas aan kinderen te beginnen.. maar ik weet nu dat het allemaal niet vanzelfsprekend is. straks krijg ik weer een miskraam en weer een.. en ben ik jaren verder.. je mag niet zo denken, maar er zijn helaas wel vrouwen waarbij het gebeurt. mijn vriend wordt ook dit jaar 30 en rugklachten komt erg in de familie voor.. ik wil graag dat hij met zijn kinderen nog lang kan rennen en spelen en genieten! Dus gelukkig bestaat de keuze om er nu voor te gaan.. dus voor wat zou ik mij dan tegen houden hihi. en jou snap ik helemaal dat je nu kinderen wilde! Anders voel je je straks zo verplicht om zo snel aan een tweede te beginnen. Laten we maar niet te veel letten op wat andere van ons denken.. geniet lekker van je zwangerschap!! hoe voel je je verder?

Deel Deze Pagina