Ja kan zijn gevoel best begrijpen.. als je geen gevoel bij andermans kinderen krijgt dat je dan denkt dat ook niet bij eigen kinderen te hebben. Maar zou hem daarbij zoveel mogelijk gerust stellen. Het is zoiets moois dat je eigenschappen van twee mensen die veel van elkaar houden terug kam zien in 1 persoon. Dat jullie dat samen gecreerd hebben. En ouder liefde is vanzelf al aanwezig. Zodra hij zijn kind ziet, zal hij alles wat hij erover gezegd heeft terug nemen. Heb zoveel vaders daarover gehoort dat het zo anders is als je je eigen kind voor het eerst ziet. Misschien als hij dat soort voorbeelden meer hoort dat het kan helpen. Of je erover praat wat hij later allemaal met zijn kindje kan gaan doen. ik heb een keer een boek voor mijn vriend gekocht over papa worden. stonden allerlei grappige redenen in om vader te worden en activiteiten die je met je kinderen kunt doen. Mijn vriend is nogal van de xbox een uurtje als hij uit zijn werk komt.. en ik zei bijvoorbeeld: nou schat.. dan heb je weer een goede smoes om te blijven xboxen, kun je het samen met je (evt.) Zoon doen.
En oja.. bij mij hielp het om er op spontane momenten erover te praten. als je bijvoorbeeld toevallig langs een speeltuin loopt: ooo schat zie je ons hier al met een kleintje spelen? Wat maken die 3 maanden uit..zullen we gewoon nu stoppen met de pil? Of iets dergelijks. Bij hem werkte vooral niet: kom eens even zitten wil het er toch even met je ergens over hebben..
O en nog een vraag... wat heerlijk om alles te kunnen zeggen en van je af te schrijven: Mijn vriend is zo goed als doof. Hierbij kreeg hij de angst: zal ik mijn kind wel kunnen begrijpen en kunnen verstaan. Wij communiceren met liplezen, maar een kind beseft nog niet dat hij/zij duidelijk moet actuculeren. Nu hebben we bedacht om op gebarentaal les te gaan en ons kind als het er komt met gebaren te gaan opvoeden. Is er iemand die ook doven ouders kent? Of is? Of andere ervaringen hiermee en nog tips heeft?
Ja mannen moeten altijd wennen denk ik. Vrouwen worden er denk ik wat natuurlijker op voorbereid en als wij eindelijk uitspreken dat we ervoor willen gaan, moeten zij nog vanaf het begin wennen. Geef ze eens ongelijk, wat veranderd je leven meer dan dit. Maar ik zie de mannen met de grootste mond veranderen in schattige en trotse papa's. Gewoon langzaam laten wennen aan het idee. En bij mij hebben mijn neefjes een grote invloed gehad. Die zijn dol op hem en hij daardoor op hun en zag zo hoeveel liefde je van kinderen krijgt. Aaarggg heerlijk. Cant wait
Ik zou je kind niet alleen maar met gebarentaal opvoeden. Eerst ff wachten tot het kind normaal kan praten
Ja..bij gebarentaal bedoel ik meer gewoon tegen het kind praten maar daarbij ook gebarentaal ter ondersteuning. Dus eigenlijk allebei tegelijk. Zeg je bijv. Lekker he! Doe je ondertussen de gebaren voor lekker. zodat het kind leert te praten, maar ook gelijk te gebaren leert kennen. veel over gelezen dat baby's handgebaren snel kunnen begrijpen.
Gezellig hier! Fijn om leeftijdgenoten te treffen in dit topic. wij gaan ook voor ons 1e kindje. Ik ben 24 en mijn man 26. Ik ben sinds juni gestopt met de pil. Zelf had ik het idee dat ik veel eerder zwanger zou raken, maar waarschijnlijk ben ik er gewoon teveel mee bezig waardoor het niet lukt.. Ik heb mij voorgenomen om vooral te genieten en er minder mee bezig te zijn en hopelijk lukt het om zwanger te worden.
Ik zal me ook toevoegen hier. Wij zijn alleen niet pas begonnen. Februari 2010 relatie, juni 2010 samenwonend omdat ik hier al was aangenomen voor werk en reizen geen doen was, zijn ook in juni 2010 begonnen voor ons 1e kindje. In juni 2011 zijn we naar de gyn gestapt. Onderzoekjes gehad, mocht ook niet baten. Er waren geen 'problemen' te ontdekken. Januari 2014 weer opnieuw naar de gyn en dan gaan alle onderzoeken weer opnieuw beginnen, met hopelijk dan meer duidelijkheid en evt behandelingen. We zijn nu dus al 3,5 jaar onderweg. Gelukkig heeft mijn vriend uit een vorige relatie een dochtertje die nu al 5 jaar is en bij ons woont en naar school gaat. Ik ben dus eigenlijk al een soort van moeder, maar toch voelt het anders omdat het niet een kind van jezelf is. Ohja, ik word in mei 23 jaar.
Welkom Priscillaxxx en Chntl! Stom dat niet alles gaat zoals jullie gehoopt hadden. En jeetje 3.5 jaar alweer. Daar ga je ook niet van uit. Heel spannend dus je afspraak in januari. Succes meis! Laten we hopen dat 2014 een super vruchtbaar jaar voor ons allen wordt
Ik kom trouwens van 91. Las inderdaad dat er 92 in je naam zat.. Vandaar dat ik dit begon te lezen Heb ook het idee dat iedereen wat ouder is..
We hopen idd op 2014, het zou volgens de familie van mijn vriend het jaar worden van ons. Mijn schoonzusje krijgt over 2,5 week een dochtertje.. voor ons zouden er volgens mijn schoonvader, die een soort van zesde zintuig heeft zeg maar, behoorlijk goed jaar worden met veel afsluitingen van dingen en daarbij positieve dingen weer gebeuren. Dus wie weet........ hopelijk heeft hij gelijk, haha Uiteindelijk zullen we 31 dec 2014 weten of het een goed jaar is geweest. Haha
Daar maar van uit gaan dan positief blijven. Ga mn ogen sluiten, morgen laatste werkdag van het jaar alweer
Ja, ik ken iemand! Of althans, via via. Alleen is de vader niet doof maar de moeder. Zij is nu nog zwanger dus maar kan wel eens vragen hoe ze omgaan met het feit dat ze doof is. Hoe ze straks dingen willen oplossen. Volgens mij ook met gebarentaal. Denk zelf dat baby's/kleine kinderen dat net zo makkelijk oppikken, misschien nog makkelijker dan de 'gewone' taal. In het begin kunnen ze toch niet praten en dan heeft je vriend misschien wel als voordeel dat hij sneller uit de lichaamstaal weet af te lezen wat de kleine wil. Als baby's wat groter worden beginnen ze vaak met wijzen naar dingen die ze willen, een soort beginnende gebarentaal dus. Weet wel dat er babyfoons zijn die ook met lichtjes werken. Dan kan je vriend iig zien dat de baby huilt/krijst of alleen toevallige geluidjes maakt.
Emma86 jeetje ook erg he om als moeder zijnde doof te zijn! Ben benieuwd hoe hun het gaan doen!! Ik ken namelijk verder niemand. goede tip van die babyfoon! Wat nog mooier zou zijn als er trilfunctie in zou zitten. Ik zal mij er wat meer in gaan verdiepen wat er allemaal mogelijk is.
Wat mij ineens te binnen schiet.. misschien voor die vrouw een tip als zij op controle gaat bij de vk om naar het hartje te luisteren om haar man met zijn hand op haar te laten tikken op de maat van het hartje, zodat zij het ritme niet kan horen maar voelen. Brengt je toch weer dichter bij elkaar!
Ik ben zelf opgegroeid met een slechthorende moeder. Zij kon wel spreken, maar vooral liplezen was ons manier van communiceren. Ze kon ons ook wel 'horen' via een gehoorapparaat en versterker. Ik heb ook nog stage gedaan in KMPI Spermalie waar ze met blinde en dove kinderen werken. Daar voor het eerst in aanraking gekomen met gebarentaal en SMOG. Misschien is SMOG eerder iets voor jullie, het is zeker aan te raden hoor en heus niet moeilijk.
Rozientje ten eerste heftig dat je een slechthorende moeder hebt. Het is en blijft een beperking, dus vind het toch altijd erg voor die mensen. Bedankt voor de goede tip! Mijn vriend kan ook gewoon praten. Hij is op zijn tweede levensjaar doof geworden door een hersenvliesontsteking, dus heeft nog wel wat van de spraakontwikkeling meegekregen en veel therapie gehad.
Dames ( en misschien ook mee glurende heren ) Via deze weg wil ik jullie allemaal Een gezond Liefdevol Gelukkig Masr bovenal vruchtbaar 2014 wensen! En een fijne jaarwisseling
Mvanl heel lief van je!! Bijdeze dezelfde wensen van mijn kant voor iedereen! Laten we allemaal weer nieuwe, gezonde baby's op de wereld creeren.