wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Ohhh ik kan daar zo slecht tegen Priscilla.
    Heb even wat opgezocht.
    Mag ik worden ontslagen als ik zwanger ben? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
    Dan gaan ze het waarsch idd op een andere boeg gooien, maar daar moet je echt alles aan doen. Belachelijk gedoe. Kan me daar echt druk om maken! Nu moet je wel bedenken of je daar uberhaupt nog wil werken als ze zo reageren. Als je kindje na je zwangerschap een keer ziek is en je moet naar huis toe, staan ze dat waarschijnlijk ook niet toe.
    Doe je werk gewoon zoals je deed en geef ze geen reden. Maar eigenlijk moet je er echt ****** aan hebben en lekker genieten.

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @priscilla, ik wilde hetzelfde als Keet schrijven. Ze mogen je in principe niet ontslaan omdat je hebt aangegeven zwanger te zijn. Als ze het over een andere boeg gaan gooien moeten ze het aan kunnen tonen, kunnen zij dat niet dan kan je dat gerust aanvechten. Belachelijk al die bedrijven. Sorry.

En wel bijzonder dat jullie het beide niet willen weten. Hier willen we het beiden graag weten zodat we gericht spulletjes kunnen gaan kopen.

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    #1203 Emma86, 13 apr 2014
    Laatst bewerkt: 13 apr 2014
    Proberen
    Naam — pilstop — eerstvolgende nod (ronde) — (leeftijd V, leeftijd M)

Vlinder1992 — Dec 2013 — 19 feb (2e ronde) — (22j, 29j)
    Indiigo — 8 dec 2013 — 20 mrt (3e ronde) — (22j, 23j)
    Casey86 — mei 2013 — 18 mrt (13e ronde) — (27j, 39j)
    Brit89 — Sept 2013 — 23 mrt (5e ronde) — (24j, 24j)
    Keet88 — 30 dec 2013 — 10 maart (2e ronde) — (25j, 28j)
    Studente90 — 1 jan 2014 — 7 mrt (2e ronde) — (22j, 23j)

Seepje - 25-02-2014 - 7 mei (2e ronde) (22j, 37j)

Zwanger
    Naam — zwanger/ronde — echo/afspraak — uitgerekend — (leeftijd V, leeftijd M)

Boogschutter88 — ronde 3 — 17 feb + 24 feb — 05-10-2014 — (25j, 40j)
    Mees 90 — ronde 1 — nog niet — 13-10-2014 — (?, ?)
    Emma86 — ronde 1 — controle vk 2 mei / 20-wkecho 6 juni— 18-10-2014 — (27j, 34j)
    Priscillaxxx — ronde 7 — 28 april 20-wkecho / 7 mei controle vk — 20-09-2014 — (24j, 26j)

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    De meiden die ik hier een tijdje niet meer actief heb gezien heb ik uit het lijstje gehaald. Als ze wel weer hier zijn kunnen ze er natuurlijk gewoon weer tussen.
    Wil je iets aangepast hebben maar het lukt niet? Zet het dan even neer dan wil ik het wel aanpassen.

@Priscilla
    Ik kan er ook niet goed tegen dat een vrouw eruit gewerkt wordt omdat ze zwanger is. Ik zou alle 'bewijsmateriaal' verzamelen (als je dat hebt). Mail waaruit blijkt dat ze je om die reden weg willen hebben of een brief...

@britt
    Wat een *piep*zooi dat je gewoon niet weet wanneer je nod is.

@Casey
    Spannend zo met jullie huis! Hoop dat een van de kijkers terug wil komen en dat ze een bod uitbrengen.

5. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Super Emma dat we het weer oppakken! Ik denk als mijn cyclus weer 31 dagen is dat mijn nod 23 april is.

Dan wordt het:
    Casey86- mei 2013- 23 april (14e ronde)-(27j,39j)
    Als je het wil aanpassen heel graag!

Onze kijkers hadden voor afgelopen donderdag een afspraak met de makelaar gemaakt om te gaan praten over ons huis, maar zijn niet komen opdagen, dus wordt nu contact met ze gezocht. Klonk hoopgevend, maar denk dat het niks gaat worden.

Ik heb niks gemerkt van ontpillen,geen puistjes niks (heb ik ook nooit gehad) maar de laatste 2 dagen is het niet normaal, mijn hele borst en kin zit onder. Ben deze maand helemaal nergens mee bezig, maar nu word ik ineens overvallen door het raakgevoel. Die ik alleen maar krijg door de puistjes, verder voel ik niks.

Britt, lastig als je niet weet wanneer het is, welke dag zit je nu? Wanneer ga je testen als er nog niks is?

Is heel slecht als een werkgever je tijdens zwangerschap probeert eruit te krijgen. Moet je je kinderwens dan opzij zetten voor werk? Mijn werkgever weet dat we bezig zijn en zou super blij voor me zijn! Nu heb ik geen baan die heel erg op carrière gericht is, werken heel veel moeders als apothekersassistente en veel ook parttime.

Fijne zondag allemaal!

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Proberen

Indiigo — 8 dec 2013 — 20 mrt (3e ronde) — (22j, 23j)
    Casey86 — mei 2013 — 23 april (14e ronde) — (27j, 39j)

Zwanger

Emma86 — ronde 1 — controle vk 2 mei / 20-wkecho 6 juni— 18-10-2014 — (27j, 34j)
    Priscillaxxx — ronde 7 — 28 april 20-wkecho / 7 mei controle vk — 20-09-2014 — (24j, 26j)

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Die puistjes.... vervelend. Enige wat helpt is goed schoonhouden en niet teveel make-up. En niet teveel snoepen....
    Ik reinig mijn gezicht elke ochtend en avond. Onder douche gebruik ik om de dag ongeveer een soort milde scrub.
    Eens in de zoveel tijd scrub ik mijn gezicht grondig en daarna een maskertje. Heerlijk!

8. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Make up draag ik bijna niet, alleen beetje oogschaduw en mascara. Sinds oktober eet ik geen toegevoegde suikers meer, dus ook geen snoep. Maar scrub en masker doe ik nooit, ga ik vandaag eens doen, goede tip! Thanx voor het aanpassen!

9. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Proberen

Casey86 — mei 2013 — 23 april (14e ronde) — (27j, 39j)

Zwanger

Indiigo — ronde 3 — 24 april 10-wkecho + intake vk — 18-11-2014 — (22j, 23j)

10. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Hey Emma! Top dat je de lijst weer bijgewerkt hebt! Heb mezelf even verplaatst naar het zwanger-lijstje.

De NODs kloppen niet helemaal meer geloof ik, maar iig zit Casey op het wachtbankje. Spannend hoor! Sterkte!

Enne, Priscilla, dat kan echt niet! Natuurlijk de vraag of je er nog wel wilt werken zo, maar ik zou het toch aanvechten. Al gaat het maar om het principe. Misschien kun je wel overbruggingsgeld meekrijgen. Want nu je zwanger bent is het natuurlijk ook lastiger om een baan te krijgen.

11. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    #1211 seepje, 13 apr 2014
    Laatst bewerkt: 13 apr 2014
    Tegen de puistjes kan ik een zelfgemaakte lotion van water en flink wat zeezout aanraden. Scrubben is erg slecht voor je huid omdat je daar de nog niet losgelaten dode huisldcellen ook mee verwijderd en er dan nog meer troep in je huid komt. Ik gebruik zelf sinds kort de ibuki lijn van shiseido en die is erg fijn in combi met zeezout. Puistjes die ik heb gaan sneller weg of ontsteken niet. Zat zelf na stoppen van de pil wel helemaal onder namelijk.

Heb al meerdere trainingen gevolgd mbt huidverzorging en Shiseido is het enige merk waar mijn huid niet op reageert. Ben zelf visagist en sta vaak voor verschillende merken te werken dus heb overal wel iets kennis van ;)

12. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Het punt is dat mijn contract t/m 11 augustus loopt. Mijn werkgever kan gewoon zeggen dat ze het contract rechtswege kunnen laten eindigen. Het maakt dan in principe niet uit of ik zwanger ben of niet goed functioneer.

Wel een voordeel is is dat ik per 11 augustus met verlof mag gaan. Ik kan dan ook nog 2 weekjes wachten en dan pas met verlof gaan en dan hoef ik pas volgend jaar weer te beginnen met werken :D

Maar als ik heel eerlijk ben, wil ik er niet meer werken. Als ze nu al zo doen, hoe zullen ze dan reageren als ik zwanger raak van de 2e? (Wij willen de kinderen redelijk kort op elkaar). Zoals het nu lijkt zit ik mijn tijd uit en ik kijk volgend jaar weer voor een nieuwe uitdaging. Vind ik geen probleem. Ben wel toe aan iets anders ;)

13. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Gelijk heb je meis. Gewoon je tijd uitzitten. Genieten van je zwangerschap en daarna van je kindje! Daarna zie je wel verder. Komt altijd wel goed :)

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, gelijk heb je! Organisaties lijken steeds moeilijker te doen. Wat moeten we dan? Geen kinderen meer krijgen of wanneer het hun uitkomt? En maar zeuren en miepen dat het geld en tijd kost. Maar ja, iemand kan toch ineens ziek worden en ineens er een aantal maanden niet zijn, of erger? Zwangerschap kan je op inspelen en tijdig oplossingen bedenken. Vind het, net als plotselinge (langdurige) ziekte van je werknemers, een risico dat je als bedrijf in moet calculeren.

Ik heb geeneens zin meer om te solliciteren nu. Het heeft ten eerste weinig zin als je zwanger bent en ten tweede heb ik geen trek in de stress van een nieuwe baan. Ik merk dat ik een kindje krijgen al spannend genoeg vind (krijg het er af en toe benauwd van, waar zijn we aan begonnen!)
    Ik probeer het tot september vol te houden waar ik nu zit, dan heb ik een vol jaar meegedraaid en dan hoop ik na mijn verlof een baan te vinden.

@seepje
    Maar in scrub zit toch ook een soort zeezout? Dat je het niet te vaak moet doen snap ik. Doe het om de paar weken en dan lekker een maskertje.

15. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Scrub is in je gezicht maar ook overige lichaamsdelen erg slecht. Je haalt de bescherm laag van je huid weg. Als je al wil scrubben maak het dan zelf van wat rozenolie en rietsuiker. Ik gebruik zelf een massage borstel van shiseido deze geeft een hele lichte exfoliatie. Ik scrub nu een half jaar niet meer maar hydrateer mn lichaam enorm met goede creme en kwaliteit is enorm verbeterd. Alleen in de sauna scrub ik nog om mn huid open te zetten zodat de troep eruit gezweet kan worden ;)

En priscilla in dat geval lekker laten gaan idd. De arbeidsmarkt is dan vast ook weer aangetrokken tegen die tijd.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Rozenolie en rietsuiker... klinkt als een soort cocktailtje :D

Owwww, ik wil niet klagen en ik zal het ook niet nemen maar.... WAT MIS IK MIJN WIJNTJE, FILET AMERICAIN, ROSBIEF, GEROOKTE ZALM, CARPACCIO EN ROSÉ BIEFSTUKJE :(

Zo, dat is eruit. WAAROM vind ik nu net al die dingen vreselijk lekker?

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Lol die ellende zal ik ook krijgen ben er gek op maar mijn echte craving?? Sushi! Nog snel een keer eten voor het straks niet meer mag.. en eigenlijk kan ik niet wachten tot ik het niet meer mag eten :) hoewel ik daar straks vast anders over denk...

18. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Nou Emma helemaal met je eens, dat koude wijntje/biertje op warme dag pfff. Gistere gezellig wezen eten met vrienden iedereen aan de borrel behalve ik.
    Niet dat ik zo een grote drinker ben/was maar toch haha. En inderdaad filet american at ik bijna nooit, maar nu mmm zo een trek in haha.

Maar meiden wat een gedoe met jullie werk, is niet leuk dat dit nog steeds gebeurd! en inderdaad, ze krijgen genoeg tijd om vervanging te zoeken, dan wanneer ziek of gewond raakt.

Vandaag het "ongeboren vrucht", zoals ze het bij de gemeente noemen erkend. Wist dus niet dat het kindje niet allebei de achter mag hebben. Dus het krijgt nu de achternaam van mijn vriend.
    Heb sinds gisteren zo een zwangerschaps broek aan, o o o wat zitten die lekker, krijg sinds een paar dagen last van mijn broeken, irriterende pijn onder me buik. Toen dacht ik gisteren ik probeer het gewoon pff heerlijk! En ik kreeg mijn leren jas niet meer dicht haha, kreeg het koud buiten gisteren, maar dichte ritsen lukte niet meer.
    Maar vind het nu nutteloos om positiekleding te kopen, of te veel, want in de zomer ben ik pas echt rond, en dan zijn is er weer een nieuwe collectie binnen. Maar jeetje wat zijn de positiekleding stijlen truttig... echt niet mijn ding. @priscilla heb jij al kleding gekocht?

Mees heb ik inderdaad hier al een tijdje niet gezien. Wat gaat het toch allemaal hard de tijd.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Boogschutter, vooral dat wijntje bij het eten inderdaad of op een warme dag een drankje.... Gelukkig hebben ze van rosé bier ook 0% en dat smaakt prima. Wieckse witte 0% is ook lekker. Die smaakt tenminste niet als citroenwater haha.

Ow ja, erkennen moet wel als je niet getrouwd bent! Vergeet je niet dat je straks ook het ouderlijk gezag voor je vriend aan moet vragen? (Veel denken namelijk alleen maar aan erkennen maar je moet nog 1 stap extra doen).

Dus de jas wil niet meer dicht? Je bent ook al 15 weken. Als ik jou was zou ik voor nu 2 broeken halen en bijvoorbeeld 2 shirtjes en verder kijken wat er in de kast hangt wat iets wijder of langer valt. Kan je even vooruit. Bij Miss Etam hebben ze wel wat basis spul, dus een topje of singlet in 1 kleur. Kan je zelf nog een vestje of jasje erover doen of een leuke sjaal of ketting erop. Esprit heeft ook wel leuke dingen.
    Ik zie alleen dat al die modellen met dikke buiken en hoge hakken op de foto staan :p:p:p

Mees kwam ik nog tegen in het oktober topic maar nu je het zegt: die heb ik hier ook al een tijdje niet gezien.

Ben je al bezig met de baby-uitzet? Dus kamertje en kleertjes enzo? Ik zit een beetje te twijfelen wanneer we een start moeten maken. Ik wil alles op tijd klaar hebben (kamertje sowieso rond de 32 weken) maar ik wil ook niet dat we met 20 weken alles al in huis hebben. Dan duurt het wachten zo lang.

20. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Met babykleding wacht ik totdat we het geslacht weten. Niet dat ik dan alles roze of blauw ga kopen. Maar dan voelt het alsof ik weet voor wie ik het koop, ook dit klinkt heel raar, haha
    We krijgen een ledikant van vrienden van ons. En ik denk na 20 weken beginnen met geleidelijk spulletjes kopen. Vriend is in charge om een goede kinderwagen te kopen. En ik neem aan dat de VK met je door neemt wat je moet kopen. Krijgt het er wel benauwd van, zovan shit ik moet nog zoveel kopen en halen en doen. Maar gelukkig heb ik een rustige vriend die me weer bij zinnen helpt hihi.
    2 broeken heb ik al. H&M broek heb ik nu aan, die zit heerlijk! Ben ook lang, maar hij valt precies goed. Ik denk ook tegen de zomer er ook leukere spullen komen, hoop ik.
    Ja inderdaad ik betwijfel of die modellen ook echt zwanger zijn?

Deel Deze Pagina